Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Σεπτέμβριος 2025

30 Σεπτεμβρίου

Όποιους κι αν συναντήσετε, θεωρήστε τους θεϊκές ενσαρκώσεις και χαιρετήστε τους. Ακόμα και όταν συναντάτε ανθρώπους που σας μισούν, απευθύνετέ τους τους χαιρετισμούς σας. Ρωτήστε: «Τι κάνεις, αδελφέ;» Τότε θα απαντήσουν κι εκείνοι ρωτώντας: «Τι κάνεις, αδελφέ;» Άνθρωπος αποκαλείται κάποιος με ορισμένες ανθρώπινες αξίες. Ποιες είναι αυτές οι ανθρώπινες αξίες; Αλήθεια, Δικαιοσύνη, Ειρήνη, Αγάπη και Μη-βία. Όλες είναι αλληλένδετες. Να λέτε πάντα την αλήθεια, να τηρείτε τη δικαιοσύνη. Να είστε ειρηνικοί. Να είστε ευτυχισμένοι και ευδαίμονες. Πρέπει να συμπεριφέρεστε με αγάπη στην κοινωνία. Η αγάπη είναι Θεός, ο Θεός είναι Αγάπη. Επομένως, ζήστε με αγάπη. Μόνο τότε μπορείτε να αποκτήσετε την αληθινή γνώση. Αυτό είναι σοφία. Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Σας απευθύνομαι πάντα ως ενσαρκώσεις της αγάπης. Ο λόγος είναι ότι είμαι πλήρης αγάπης. Η αγάπη είναι η περιουσία Μου. Όλοι εσείς είστε κληρονόμοι αυτής της περιουσίας. Θα μοιράσω αυτή την αγάπη σε όλους. Δεν μισώ κανέναν. Δεν έχω καθόλου εγωισμό! Η αγάπη μου είναι ανιδιοτελής.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 2006


29 Σεπτεμβρίου

Οι Βέδες και οι Σάστρας προσφέρουν τη φώτιση για να καθοδηγήσουν τα βήματα του ανθρώπου, αλλά για τους τυφλούς υπάρχει πάντα σκοτάδι, όσο λαμπερή κι αν είναι η φώτιση. Για όσους έχουν χάσει την πίστη τους, η διστακτικότητα, η πορεία μετ` εμποδίων και η πτώση είναι ο μόνος δρόμος. Οι Σάστρας και οι Βέδες υποδεικνύουν τα μέσα ώστε να εξασφαλίσετε το μυστικό της διαρκούς χαράς, αλλά ο άνθρωπος προσπαθεί να κερδίσει σκιώδεις χαρές, φευγαλέες απολαύσεις, απολαύσεις γεμάτες κακό και βλαβερές συνέπειες. Προσπαθεί να αντλήσει νερό με ένα δοχείο γεμάτο τρύπες. Οι αισθήσεις διαρρέουν τη χαρά που αντλεί. Είναι αγροίκοι, απλοϊκοί υπηρέτες που υπαγορεύουν στον κύριό τους, τον  νου. Ο νους πρέπει να τεθεί υπό τον έλεγχό σας. Τότε, οι υπηρέτες θα μένουν υποταγμένοι. Ό νους είναι ο μονάρχης. Οι αισθήσεις είναι οι στρατιώτες. Οι στρατιώτες κυβερνούν τώρα τον βασιλιά, επειδή δανείζει τα αυτιά του σε αυτούς και όχι στην διάνοια, που είναι ο Πρωθυπουργός. Αφήστε τη διάνοια να αναλάβει· αμέσως, οι αισθήσεις θα αναγκαστούν να επιστρέψουν στο στρατόπεδο και ο νους θα έχει την ευκαιρία να διασωθεί.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 1965


28 Σεπτεμβρίου

Ο Θεός πρέπει να πραγματωθεί μέσω της πνευματικής άσκησης. Πνευματική άσκηση δεν σημαίνει λατρεία του Θεού σε ένα συγκεκριμένο μέρος ή με μια συγκεκριμένη μορφή. Σημαίνει το να σκέφτεστε τον Θεό ό,τι κι αν κάνετε, όπου κι αν βρίσκεστε. Μπορεί να τεθεί το ερώτημα αν αυτό είναι δυνατό. Η απάντηση είναι ότι είναι δυνατό αφιερώνοντας κάθε πράξη στον Θεό. Κατά τη διάρκεια του Ναβαράτρι, υπάρχει μια μορφή λατρείας που ονομάζεται Ανγκαρπάνα πούτζα. Σε αυτή τη μορφή λατρείας, όλα τα μέλη του σώματος προσφέρονται στον Θεό με πνεύμα παράδοσης. Παράδοση σημαίνει προσφορά των πάντων στον Θεό και εγκατάλειψη της ιδέας του χωρισμού μεταξύ του εαυτού και του Θεού. Δεν μπορεί να υπάρξει αληθινή παράδοση αν υπάρχει η αίσθηση της χωριστότητας. Μάντρα όπως το Νέτραμ σαμαρπαγιάμι έχουν σκοπό να δείξουν ότι κάποιος χρησιμοποιεί τα μάτια του μόνο για να δει τον Θεό. Η πραγματική σημασία του μάντρα είναι ότι η σκέψη σας είναι εστιασμένη στον Θεό ό,τι κι αν βλέπετε ή κάνετε. Επομένως, η αληθινή έννοια της Ανγκαρπάνα πούτζα είναι να δηλώσει ότι προσφέρετε όλα τα μέλη σας  στην υπηρεσία του Θεού. Αυτό σημαίνει ότι οτιδήποτε κι αν κάνετε πρέπει να γίνεται ως προσφορά στον Θεό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1992


27 Σεπτεμβρίου

Στην κατάσταση της εγρήγορσης υπάρχουν τέσσερις πτυχές: ο χρόνος, η δράση, ο λόγος και το καθήκον. Ας υποθέσουμε ότι έχετε αποφασίσει να πάτε στην Μπάνγκαλορ με αυτοκίνητο για να συμμετέχετε σε ένα πρόγραμμα. Ξεκινάτε στις 5 π.μ. και φτάνετε στις 8 π.μ. Εδώ, ο χρόνος είναι τρεις ώρες, η δράση είναι το ταξίδι με το αυτοκίνητο, ο λόγος είναι το πρόγραμμα και το καθήκον είναι η συμμετοχή σας σε αυτό. Και οι τέσσερις αυτές πτυχές είναι παρούσες στην κατάσταση της εγρήγορσης. Τώρα σκεφτείτε ότι στις 10 το βράδυ είδατε ένα όνειρο. Στο όνειρο, πήγατε στην Μπάνγκαλορ και συμμετείχατε σε ένα πρόγραμμα. Πότε ξεκινήσατε; Πώς ταξιδέψατε; Πότε φτάσατε; Ποιος ήταν ο λόγος; Δεν ξέρετε. Αυτό σημαίνει μόνο ότι οι παραπάνω τέσσερις πτυχές δεν υπάρχουν στην κατάσταση του ονείρου. Στην κατάσταση του βαθύ ύπνου, δεν υπάρχει ούτε χρόνος, ούτε λόγος, ούτε καθήκον και τίποτα από αυτά που κάνετε. Βιώνετε μόνο ευδαιμονία. Στην κατάσταση της εγρήγορσης, αναλαμβάνετε διαφορετικά καθήκοντα με το σώμα σας. Στην κατάσταση ονείρου, δημιουργείτε τα πάντα, συμπεριλαμβανομένου του εαυτού σας. Στον βαθύ ύπνο, απολαμβάνετε την ευδαιμονία. Αυτό που είναι κοινό και στις τρεις καταστάσεις, είστε εσείς. Κατά συνέπεια, μπορεί να ειπωθεί ότι το άτομο είναι αμετάβλητο και στις τρεις χρονικές περιόδους και βιώνει την ευδαιμονία άμεσα ή έμμεσα. Βιώνει την ενότητα και στις τρεις χρονικές περιόδους. Μόλις κατανοήσει αυτό το πνεύμα της ενότητας, δεν θα υπάρχει περιθώριο για διαφορές και συγκρούσεις. Για όσο ταυτίζεστε με το σώμα, θα βιώνετε μόνο την πολλαπλότητα. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1998


26 Σεπτεμβρίου

Διαβάζοντας ότι ο Κρίσνα συμβουλεύει στην Γκίτα να εγκαταλείψει κανείς όλα του τα καθήκοντα, ένας ενθουσιώδης πιστός εγκατέλειψε όλες του τις υποχρεώσεις και τους περιορισμούς, αλλά έπρεπε να του πουν ότι μια υποχρέωση παρέμενε ακόμα και δεν μπορούσε να εγκαταλειφθεί, αν ήθελε να εξασφαλίσει τη χάρη του Θεού: Να παραδώσει όλο του το είναι στον Θεό! Όταν αυτή η παράδοση ολοκληρωθεί και όλες οι πράξεις, τα λόγια και οι σκέψεις αφιερωθούν σ` Εκείνον, μαζί με όλες τις συνέπειές τους, τότε ο Κύριος έχει υποσχεθεί ότι θα σας απελευθερώσει από την αμαρτία και τη θλίψη. Τα καθήκοντα που σχετίζονται με το στάδιο της ζωής, τα καθήκοντα που σχετίζονται με το επάγγελμα και τα διάφορα καθήκοντα που σχετίζονται με την καταγωγή και τους νόμους  της χώρας, είναι όλα μέσα και μέθοδοι για την καλλιέργεια αυτής της στάσης αφοσίωσης και παράδοσης. Ακριβώς όπως ορίζονται τα ελάχιστα προσόντα για κάθε επάγγελμα, το ελάχιστο προσόν για τη Χάρη του Θεού είναι η εγκατάλειψη του εγωισμού, ο έλεγχος των αισθήσεων και η ρύθμιση του φαγητού και της διασκέδασης.

Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1965

 


25 Σεπτεμβρίου

Ο αληθινός εορτασμός της γιορτής του Ναβαράτρι έγκειται στον στοχασμό της ενσάρκωσης της Αλήθειας. Να σέβεστε όλους ανεξαιρέτως, γιατί ο Θείος Εαυτός είναι παρών σε όλους. Το να σέβεστε τους πάντες είναι αληθινή λατρεία. Αν θέλετε να σας σέβονται, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να σέβεστε τους άλλους. Κατανοήστε την αρχή της ενότητας που είναι ο Θεός. Οι Βέδες δηλώνουν: Ekam Sat Viprah Bahudha Vadanti (Η Αλήθεια είναι μία, αλλά οι σοφοί αναφέρονται σ’ αυτήν με διαφορετικά ονόματα). Μπορείτε να Τον αποκαλείτε με οποιοδήποτε όνομα, αλλά ο Θεός είναι ένας. Αυτή η αρχή της ενότητας πρέπει να είναι σταθερά εγκατεστημένη στην καρδιά σας. Ο Θεός είναι παρών σε όλους με τη μορφή της αγάπης. Όπου κι αν πάτε, είναι μαζί σας. Είναι ο αιώνιος μάρτυρας. Μοιραστείτε την αγάπη σας με τους άλλους και λάβετε την αγάπη τους με τη σειρά σας. Η αγάπη είναι η μεγαλύτερη αρετή σας. Η αγάπη προσφέρει την απόλυτη χαρά και την ευδαιμονία. Ο Θεός κατοικεί στην γεμάτη αγάπη καρδιά. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να γεμίσετε την καρδιά σας με αγάπη. Όπου υπάρχει αγάπη, υπάρχει και ο Θεός. Δεν χρειάζεται να Τον αναζητήσετε. Είναι πάντα μέσα σας, μαζί σας, γύρω σας, πάνω και κάτω από εσάς. Να τηρείτε την αρχή της αγάπης. Μην μισείτε ποτέ κανέναν. Το μίσος είναι ο χειρότερος εχθρός σας. Όταν αναπτύξετε την αγάπη εντός σας, το μίσος θα εξαφανιστεί χωρίς περαιτέρω προσπάθεια.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Απριλίου 1993


24 Σεπτεμβρίου

Όπως ακριβώς υπάρχουν τέσσερα στάδια στη ζωή του καθενός - παιδική ηλικία, νεότητα, μέση ηλικία και γήρας - υπάρχουν τέσσερα στάδια για την απόκτηση της Θείας Γνώσης, αρκετά παρόμοια με τα στάδια της ζωής. Το πρώτο στάδιο είναι το στάδιο του μαθητευόμενου που σημαίνει εκπαίδευση από γονείς, δασκάλους, πρεσβυτέρους, καθοδήγηση, ρύθμιση, προειδοποίηση και επίπληξη. Το δεύτερο στάδιο είναι το στάδιο του νέου εργαζόμενου, ο οποίος είναι πρόθυμος να εδραιώσει την ευημερία και τη δικαιοσύνη στην κοινωνία, πρόθυμος να γνωρίσει τον κόσμο, την αξία και τα ιδανικά του. Το τρίτο είναι το στάδιο του έμπειρου εργαζόμενου, ο οποίος διοχετεύει την ενέργειά του για τη μεταρρύθμιση, την  αναδόμηση και τη μεταμόρφωση της ανθρώπινης κοινότητας. Το τέταρτο στάδιο είναι το στάδιο του Γνώστη, ο οποίος συνειδητοποιεί ότι ο κόσμος είναι πέρα ​​από τη λύτρωση με την ανθρώπινη προσπάθεια, ότι κάποιος μπορεί στην καλύτερη περίπτωση να σώσει τον εαυτό του προσπαθώντας να μεταμορφώσει τον κόσμο, ότι όλα είναι το Θέλημά Του, το Έργο Του, ο Κόσμος Του, ο Ίδιος ο Θεός. Μαζί με αυτή την αυγή της Γνώσης, πρέπει επίσης να ανατείλει η θέληση ώστε να κατευθυνθεί κάθε δραστηριότητα υπό το φως αυτού του οράματος. Όταν συνειδητοποιήσετε ότι Εκείνος είναι η εσώτερη πραγματικότητα όλων, μπορείτε να λατρεύετε ο ένας τον άλλον, με τόσο ζήλο όσον  τώρα επιδεικνύετε όταν λατρεύετε ένα είδωλο.

Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1965


23 Σεπτεμβρίου

"Ναβαράτρι" σημαίνει εννέα νύχτες. Αυτό που συνδέεται με το σκοτάδι είναι η νύχτα. Τι είναι αυτό το σκοτάδι; Η άγνοια είναι σκοτάδι. Ο άνθρωπος υποφέρει από εννέα είδη σκότους. Ο σκοπός του εορτασμού του Ναβαράτρι είναι να επιτρέψει στον άνθρωπο να απαλλαγεί από τα εννέα είδη σκότους που τον έχουν κυριεύσει. Όταν γίνεται αναφορά στη Θεία Μητέρα, αυτό δηλώνει την ενοποιημένη μορφή της Ντούργκα, της Λάκσμι και της Σαράσβατι. Οι τρεις μαζί αντιπροσωπεύουν τη θηλυκή όψη του Θείου, Σάκτι. Η Σάκτι είναι η ενέργεια που ευθύνεται για όλα τα φαινόμενα της Πράκριτι (Φύσης). Η Πράκριτι είναι ενέργεια και Εκείνος που ελέγχει αυτή την ενέργεια είναι ο Παραμάτμα, ο Θεός. Η Πράκριτι συνίσταται από τις τρεις ιδιότητες, Σάτβα, Ράτζας και Τάμας. Καθώς η Πράκριτι αποτελείται από αυτές τις τρεις ιδιότητες, για να αποκτήσει τον έλεγχο της Φύσης, ο άνθρωπος προσφέρει λατρεία στην Ντούργκα, τη Λάκσμι και τη Σαράσβατι. Αυτές δεν είναι θεές αλλά θεοποιημένα σύμβολα των τριών ιδιοτήτων. Για να αποκτήσει τη χάρη του Κυρίου, ο άνθρωπος πρέπει να προσφέρει λατρεία εξαρχής στην Πράκριτι. 

Μπάμπα, από ομιλια που δόθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1992


22 Σεπτεμβρίου

Μπορεί να υπάρχει ένα χρονικό κενό μεταξύ της πράξης που εκτελείται και των συνεπειών της, ωστόσο, δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ τους. Η συνέπεια είναι συνυφασμένη με την πράξη. Όταν πεινάτε, τρώτε φαγητό για να ικανοποιήσετε την πείνα σας. Αλλά υπάρχει ένα χρονικό κενό μεταξύ της λήψης της τροφής και της πέψης. Η τροφή αφού περάσει από το στόμα, πηγαίνει στο στομάχι και χωνεύεται. Απαιτείται μια περίοδος δύο ωρών για την πέψη της τροφής. Μόνο τότε η τροφή θα δώσει δύναμη και θα θρέψει το σώμα. Ομοίως, μπορεί να υπάρχει ένα χρονικό κενό μεταξύ των πράξεων που εκτελεί ο άνθρωπος και των συνεπειών τους. Ένας σπόρος δεν γίνεται δέντρο μόλις τον σπείρεις. Ο σπόρος πρώτα βλασταίνει, γίνεται δενδρύλλιο και στη συνέχεια μεγαλώνει για να γίνει δέντρο περνώντας ο καιρός. Ολόκληρο το δέντρο βρίσκεται μέσα σε έναν μικροσκοπικό σπόρο. Ωστόσο, ο άνθρωπος βλέπει μόνο τον σπόρο, όχι ολόκληρο το δέντρο που είναι κρυμμένο σε αυτόν. Ομοίως, το μέλλον του ανθρώπου περιέχεται στις πράξεις που εκτελεί στο παρόν. Ο άνθρωπος θέλει να γνωρίζει το μέλλον του και το περιμένει. Αλλά δεν υπάρχει λόγος να το περιμένει, καθώς το μέλλον του βρίσκεται στο παρόν του. Το παρόν του είναι αυτό που καθορίζει το μέλλον του. Επομένως, ο άνθρωπος θα πρέπει να κάνει το παρόν του ιερό, άξιο θαυμασμού και γεμάτο νόημα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Απριλίου 1993


21 Σεπτεμβρίου

Ο Θεός διαπερνά τα πάντα στη Δημιουργία με τα μυριάδες πόδια, χέρια, μάτια, πρόσωπα και αυτιά Του. Αλλά ο άνθρωπος, μη αναγνωρίζοντας το γεγονός, φαντάζεται ότι είναι ο πράττων και επιδίδεται σε κάθε είδους εικασίες, νομίζοντας ότι κανείς δεν τις γνωρίζει. Ο Θεός βλέπει τα πάντα. Κανείς δεν μπορεί να κρύψει τίποτα από Εκείνον. Κατοικεί μέσα και έξω από κάθε ζωντανό ον. Επομένως, τίποτα δεν μπορεί να κρυφτεί από Αυτόν. Ο Θεός κατοικεί σε όλα τα όντα. Αν και τα ζωντανά όντα μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους, ο Θεός είναι Ένας και αδιαίρετος. Ο ήλιος λάμπει πάνω στο νερό της λίμνης, σε ένα πηγάδι, σε ένα δοχείο, σε ένα ποτάμι ή πάνω στον ωκεανό. Αν και ο ήλιος είναι ένας, αντανακλάται ποικιλοτρόπως. Τα δοχεία ή τα σώματα ποικίλλουν, αλλά ο Θεός είναι ένας και ο ίδιος σε όλα τα όντα. Ο Θεός περιγράφεται ως «Εκείνος που είναι κοντά». Δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο πιο κοντά σας από τον Θεό. Ο Θεός είναι πολύ πιο κοντά από τη μητέρα σας και πιο αγαπητός σε εσάς από τον πατέρα σας. Δεν μπορείτε να επιτρέψετε στον εαυτό σας να ξεχάσει έναν τέτοιο Θεό. Κρατήστε στον νου σας αυτή την καλή συμβουλή.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1991


20 Σεπτεμβρίου

Ο άνθρωπος πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του ως ένα μέλος της κοινωνίας και να βοηθά στην ευημερία της, όπως ακριβώς τα όργανα του σώματός του χρησιμοποιούνται για τη σωστή λειτουργία του. Και πάλι, η κοινωνία είναι ένα μέλος της φύσης και η φύση είναι ένα μέλος του Θεού. Έτσι, υπάρχει μια στενή σχέση μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού. Η φύση εξελίσσεται ταχύτερα από τον άνθρωπο, και για να προστατεύσει τη φύση, ο άνθρωπος πρέπει να την εκμεταλλεύεται εντός ορίων. Όταν ο άνθρωπος παραβιάζει τη φύση απερίσκεπτα, αυτή αντιδρά αρνητικά και προκύπτουν προβλήματα. Για να προστατεύσει τη φύση, ο άνθρωπος οφείλει να περιορίσει τις επιθυμίες του. Δεν πρέπει να πυροδοτεί την αρνητική όψη της φύσης. Από αυτή την άποψη, οι επιστήμονες δεν ενδιαφέρονται για τις βλαβερές συνέπειες που μπορεί να προκύψουν στην κοινωνία από τις εφευρέσεις τους. Δεν ενδιαφέρονται για την ευημερία της ανθρωπότητας και συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη νοημοσύνη για να παράγουν τα όπλα καταστροφής της. Πρέπει να δίνεται προσοχή στην παροχή ανέσεων, καθώς οι υπερβολικές ανέσεις μπορεί να καταστρέψουν τον νου του ανθρώπου και να προκαλέσουν δυστυχία αντί για ευτυχία. Τίποτα καλό δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς κάποιους περιορισμούς. Λόγω της προόδου της τεχνολογίας και της παροχής υπερβολικών ανέσεων, η ζωή έχει γίνει μηχανική και η πνευματικότητα έχει παρακμάσει.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιανουαρίου 1993


19 Σεπτεμβρίου

Ένα δέντρο που έχει ρίζες βαθιά στο έδαφος δεν μπορεί να καταστραφεί όταν κοπούν τα κλαδιά ή τα φύλλα του. Το δέντρο θα καταστραφεί μόνον όταν ξεριζωθεί. Ομοίως, όταν κακές ιδιότητες όπως το μίσος και ο φθόνος έχουν ριζώσει βαθιά στο δέντρο της ζωής, δεν μπορούν να ξεριζωθούν χτυπώντας κάποια κλαδιά. Καταστέλλοντας τις κακές σκέψεις κατά διαστήματα, αυτά τα κακά δεν μπορούν να εξαλειφθούν. Εφόσον ο νους αποτελείται από αυτές τις σκέψεις, μόνον όταν καταβάλλετε την προσπάθεια να ξεριζώσετε εντελώς τον νου μπορείτε να επιτύχετε αληθινή ειρήνη. Όσο υπάρχει ο ωκεανός, θα υπάρχουν και τα κύματα. Όταν ο ωκεανός πάψει να υπάρχει, τα κύματα εξαφανίζονται επίσης. Ομοίως, στον ωκεανό του νου, τα κύματα των σκέψεων συνεχίζουν να εμφανίζονται. Κάθε σκέψη πρέπει να κατασταλεί. Κάθε κακή σκέψη πρέπει να ξεριζωθεί τη στιγμή που εμφανίζεται στο νου. Ο πόλεμος ενάντια στις κακές σκέψεις είναι σαν τον πόλεμο ενάντια στις ορδές του εχθρού που προσπαθούν να περάσουν πίσω από ένα φρούριο μέσα από μια υπόγεια σήραγγα. Καθώς ο καθένας από τους εχθρούς βγαίνει από τη σήραγγα, θα πρέπει να εξολοθρεύεται. Έτσι, κάθε κακή σκέψη που προσπαθεί να εισέλθει στην καρδιά πρέπει να καταπολεμάται αμέσως.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 31 Ιουλίου 1986


18 Σεπτεμβρίου

Στην εποχή μας, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι αντί να εξαγιάζουν τον χρόνο, οι άνθρωποι τον μολύνουν περισσότερο. Μιλώντας υπέρμετρα, σπαταλούν χρόνο. Όταν ανοίγετε το ραδιόφωνο και ακούτε προγράμματα όπως ειδήσεις ή μουσική για μισή ώρα, καταναλώνονται μερικές μονάδες ηλεκτρικής ενέργειας. Το σώμα είναι σαν τον ραδιοφωνικό δέκτη. Η ομιλία και το τραγούδι σας είναι σαν τις μελωδίες που παίζονται στο ραδιόφωνο και καταναλώνουν ενέργεια. Είναι εντάξει να χρησιμοποιεί κανείς την ενέργειά του για ενάρετες πράξεις. Αλλά ενδίδοντας σε κακές σκέψεις, λόγια και πράξεις, σπαταλάτε την ενέργειά σας και έτσι αντιμετωπίζετε και επικίνδυνες συνέπειες. Αν και υπάρχει μέσα σας καλοσύνη σε λανθάνουσα κατάσταση, δεν την αξιοποιείτε. Ο λόγος είναι ότι ιδιότητες όπως η αλήθεια και η αγάπη βρίσκονται σε παρακμή. Εφαρμόζοντας τα ιδανικά  της Αλήθειας και του Ντάρμα, μπορείτε να εξαγιάσετε τη ζωή σας και να αποφύγετε τη σπατάλη της πολύτιμης ενέργειας με την οποία είστε προικισμένοι. Αντί να κηρύττετε γι’ αυτά τα ιδανικά, θα πρέπει να τα εφαρμόσετε στην πράξη. Η διάδοση είναι «ποσότητα» ενώ η εφαρμογή είναι «ποιότητα».

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 18 Ιουλίου 1997


17 Σεπτεμβρίου

Να θυμάστε ότι τίποτα σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι τόσο ισχυρό, για να τον προστατεύσει, όσο το Όνομα του Κυρίου. Δεν είναι τα όπλα και οι βόμβες που θα σώσουν τον κόσμο. Μόνο η χάρη του Θεού θα προστατεύσει τον κόσμο. Είναι πρωταρχικό καθήκον του ανθρώπου να προσεύχεται για τη χάρη του Θεού. Η προσευχή είναι ύψιστης σημασίας. Μαζί με τη μελωδία και τον ρυθμό, πρέπει να προσδώσετε συναίσθημα στο τραγούδι σας για να κάνετε τα μπάτζανς μια ιερή προσφορά στον Θεό. Μια μελωδία χωρίς συναίσθημα είναι αξιοθρήνητη. Εγκαταλείποντας την έπαρση και την επιδειξιομανία, τραγουδήστε με πνεύμα ταπεινότητας και αφοσίωσης. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να τραγουδάτε. Ο Tιαγκαράτζα, σε έναν από τους ψαλμούς του, παρότρυνε τον νου να ψάλλει το όνομα του Ράμα με πλήρη επίγνωση της δύναμης του Ονόματος. Στην καθημερινή ζωή επίσης, η επίγνωση είναι απαραίτητη σε κάθε βήμα και σε κάθε προσευχή. Όταν όλοι οι συμμετέχοντες τραγουδούν ομόφωνα, φανταστείτε τις ιερές δονήσεις που παράγονται και τις θεϊκές ενέργειες που απελευθερώνονται! Όταν αυτές οι δονήσεις γεμίζουν τον κόσμο, τι αλλαγές δεν μπορούν να επιφέρουν!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 1991


16 Σεπτεμβρίου

Όπου υπάρχει φροντίδα και εστιασμένη επιθυμία για μάθηση θα εμφανιστεί η σοφία. Μόνο όταν είστε σε θέση να απορροφήσετε τη φωτιά της σοφίας στην καρδιά σας, θα είναι δυνατό να κάψετε γρήγορα τις επιθυμίες που σας αποσπούν. Η φωτιά προσπαθεί πάντα να ανέβει όλο και ψηλότερα. Ακόμα κι αν βάλετε τη φωτιά σε ένα βαθύ χαντάκι, θα προσπαθήσει να ανέβει ψηλότερα. Το νερό, από την άλλη πλευρά, θα κυλήσει χαμηλά ακόμα κι αν το ρίξετε από υψηλότερο επίπεδο. Το νερό δεν μπορεί να ανέβει ψηλότερα από μόνο του. Οι επιθυμίες των αισθήσεων που σχετίζονται με τον υλικό κόσμο είναι σαν το νερό. Από την άλλη πλευρά, οι σκέψεις σας για τον Θεό είναι σαν τη φωτιά. Μόλις κατανοήσετε και εκτιμήσετε τι είναι αληθινό και τι είναι μόνιμο, τότε αυτά τα παροδικά πράγματα δεν θα σας προκαλούν κανένα πρόβλημα. Αν θέλετε να εδραιώσετε μια αλήθεια, είναι δυνατό να το κάνετε μόνο ακολουθώντας και εφαρμόζοντας άλλες σχετικές αλήθειες. Όπως ακριβώς πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα αγκάθι για να αφαιρέσετε ένα άλλο αγκάθι και ένα διαμάντι για να κόψετε ένα άλλο διαμάντι, έτσι και αν θέλετε να αφαιρέσετε την επίδραση των κακών πράξεων, μπορείτε να το κάνετε μόνο με καλές πράξεις. Μια καλή πράξη είναι απαραίτητη για να απαλείψετε μια κακή πράξη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Ιουνίου 1974


15 Σεπτεμβρίου

Ο άνθρωπος επιτυγχάνει την ειρήνη και την ευδαιμονία με τη χάρη του Άτμα-Ράμα (ο εσώτερος Εαυτός του ανθρώπου είναι ο ίδιος ο Θεός, εξ ου και η ονομασία Άτμα-Ράμα). Το κεντρικό θέμα της Ραμάγιανα είναι ότι όλοι πρέπει να καλλιεργήσουν τη μη-προσκόλληση και να αποστασιοποιηθούν από το σώμα ώστε να αναδείξουν την εσωτερική τους Θεϊκή φύση. Όσο το υλιστικό πάθος παραμένει στην καρδιά, κανείς δεν είναι δυνατόν να αποκτήσει τον υπέρτατο αυτόν Θησαυρό. Η Σίτα ακολούθησε τον Ράμα στο δάσος με πολλή αγάπη και αφοσίωση. Κέρδισε έτσι τη θεϊκή του συντροφιά. Αλλά, όταν την κατέλαβε το πάθος για το χρυσό ελάφι, έχασε τον Ράμα. Πλησιάζουμε τον Ράμα όταν απαρνηθούμε τις επιθυμίες. Αυτό είναι το ηθικό δίδαγμα που αποκομίζουμε από τη Ραμάγιανα. «Το πάθος είναι ασθένεια, η απάρνηση είναι Γιόγκα»· αυτό ισχύει για όλους τους ανθρώπους και για όλα τα έθνη. Εξαγνίστε τις καρδιές σας με θεϊκές σκέψεις. Συνειδητοποιήστε ότι η αρχή του Ράμα είναι η δική σας πραγματικότητα, ώστε η ζωή σας να αποκτήσει νόημα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Ιουλίου 1977


14 Σεπτεμβρίου

Υπάρχουν δύο κατηγορίες ευδαιμονίας στον κόσμο: η επίκτητη και η αυτοφυής. Η επίκτητη ευδαιμονία σχετίζεται με αντικείμενα των αισθήσεων. Εμφανίζεται και εξαφανίζεται κατά διαστήματα. Δεν διαρκεί. Για παράδειγμα, όταν η πείνα καταλαγιάζει, υπάρχει στιγμιαία ικανοποίηση. Αλλά αυτό το αίσθημα παύει να υπάρχει μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Αυτό ισχύει για όλα τα αντικείμενα στον κόσμο. Αυτό το είδος χαράς έχει περιγραφεί ως επίκτητη ή παράγωγη ευτυχία. Καθώς αποκτάται και χάνεται με ανθρώπινη προσπάθεια, δεν είναι αληθινή ευδαιμονία. Ο άνθρωπος, ωστόσο, αναζητά διαρκή Ευδαιμονία. Είναι, στην πραγματικότητα, γεμάτος με Ευδαιμονία και είναι η ενσάρκωση της Ευδαιμονίας. Η Ευδαιμονία αποτελεί την ίδια του τη φύση και την ίδια του την  ύπαρξή. Γιατί τότε δεν τη βιώνει; Αυτό συμβαίνει επειδή, αγνοώντας την αληθινή του φύση, είναι εμμονικός με τον εξωτερικό κόσμο και δεν καταφέρνει να βιώσει την ευδαιμονία εντός του. Φαντάζεται ότι η πηγή της χαράς βρίσκεται στον φαινομενικό κόσμο. Αλλά, όπως στην περίπτωση του βουτύρου που υπάρχει σε κάθε σταγόνα γάλακτος και μπορεί να φανεί μόνο αφού το γάλα αναδευτεί και πήξει και απομακρυνθεί το βουτυρόγαλα, αυτή η εσωτερική ευδαιμονία μπορεί να βιωθεί μόνο αφού καταβληθεί η σωστή προσπάθεια. Ο νους γεμίζει με διάφορα είδη χαράς. Μόνο όταν γίνει η κατάλληλη εσωτερική έρευνα και συνειδητοποιήσει ο άνθρωπος την αληθινή του φύση, θα εκδηλωθεί η Θεϊκή Ύπαρξη-Επίγνωση-Ευδαιμονία που είναι εγγενής μέσα του.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1989


13 Σεπτεμβρίου

Αν θα μπορoύσατε να ακούσετε τα καλά λόγια των σοφών και να ακολουθήσετε το σωστό μονοπάτι που περιέχεται στα λόγια τους, έχετε κάθε πιθανότητα να γίνετε κι εσείς σοφοί. Επομένως, πρέπει να προσπαθήσετε να εξαγιάσετε όλα τα μέλη του σώματός σας και να τα εμπλέξετε στην εκτέλεση των σωστών πράξεων. Επειδή απλώς ο Θεός σας έχει δώσει χέρια, αν τα χρησιμοποιείτε για να κάνετε λάθος πράγματα, ακόμη και τα χέρια θα στεγνώσουν και θα γίνουν άχρηστα σαν το ξερό ξύλο. Γι’ αυτό και ο Πραχλάντα είπε ότι, αν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα χέρια σας για να προσεύχεστε στον Θεό, είναι άχρηστα. Αν δεν μπορείτε να χρησιμοποιείτε το στόμα σας για να ψάλετε τη δόξα του Θεού, τότε το στόμα σας είναι άχρηστο. Αν ήρθατε στη ζωή έτσι ώστε να μη χρησιμοποιείτε ούτε τα χέρια σας ούτε το στόμα σας για να υμνείτε και να δοξάζετε τον Θεό, η ίδια η γέννησή σας δεν είναι παρά ένα βάρος για τους γονείς σας. Κανένας χρήσιμος σκοπός δεν θα εξυπηρετηθεί από τη γέννησή σας ως άνθρωπος. Θεϊκές υπάρξεις! Σκεφτείτε, έστω για μια στιγμή, την καλή τύχη της γέννησής σας ως άνθρωποι. Οι νέοι σήμερα θα πρέπει να έχουν κατά νου την ιερότητα του ανθρώπου και επίσης την ευημερία που μπορούν να συνεισφέρουν στην κοινωνία της οποίας αποτελούν μέρος. Θα πρέπει να σκέφτονται την άνθιση της χώρας.

- Μπάμπα, από τα Summer Showers του 1974, 13 Ιουνίου


12 Σεπτεμβρίου

Κάποτε, μια ομάδα από δέκα ανόητους διέσχισε ένα ποτάμι. Αφού πέρασαν το ποτάμι, ένας από αυτούς ήθελε να σιγουρευτεί ότι και οι δέκα είχαν φτάσει στην απέναντι όχθη με ασφάλεια. Μέτρησε όλους τους άλλους, εκτός από τον ίδιο τον εαυτό του. Έτσι άρχισε να κλαίει, λέγοντάς τους ότι ένα μέλος της ομάδας είχε χαθεί στο ποτάμι. Με τον ίδιο τρόπο και οι άλλοι ανόητοι έκαναν το ίδιο λάθος, επαναλαμβάνοντας την καταμέτρηση με παρόμοιο τρόπο. Ως αποτέλεσμα, άρχισαν όλοι να χάνουν το χρώμα τους και να κλαίνε απαρηγόρητοι. Εν τω μεταξύ, ένας έξυπνος περαστικός, παρατηρώντας την άθλια κατάστασή τους, τους πλησίασε και τους ρώτησε τον λόγο του θρήνου τους. Όταν του είπαν ότι ένα από τα δέκα μέλη της ομάδας τους παρασύρθηκε από το ποτάμι καθώς το διέσχιζαν, ο περαστικός κατάλαβε την άγνοιά τους και τους ζήτησε να σταθούν σε μια σειρά. Στη συνέχεια, τους μέτρησε δυνατά έναν προς έναν, πείθοντάς τους έτσι ότι και οι δέκα ήταν σώοι και ότι το λανθασμένο συμπέρασμά τους για την απώλεια ενός ανθρώπου οφειλόταν στο γεγονός ότι όλοι ξεχνούσαν τον εαυτό τους κατά την καταμέτρηση. Αυτός που έχει ξεχάσει τον εαυτό του δεν μπορεί να αναγνωρίσει την αλήθεια. Όταν εσείς οι ίδιοι είστε ο Θεός, πώς μπορείτε να αναγνωρίσετε τον Θεό όταν προσεύχεστε σε κάποιο άλλο Ον ή κάνοντας οποιαδήποτε άλλη παρόμοια πνευματική άσκηση;

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 29 Μαΐου 1990


11 Σεπτεμβρίου

Είτε  βασιλιάς, είτε αγρότης, είτε εκατομμυριούχος, είτε πάμπτωχος, ο καθένας πρέπει να αντιμετωπίσει πέντε ειδών εσωτερικά εμπόδια. Το πρώτο από αυτά είναι  η δυστυχία της άγνοιας. Λόγω της προσκόλλησής του στο σώμα, χάνει την πίστη στον αληθινό του Εαυτό, θεωρεί το σώμα αληθινό και αιώνιο, και υποβάλλεται σε μεγάλες δυσκολίες για να το συντηρεί. Και καθώς η εκπαίδευση που παρέχεται σήμερα στοχεύει μόνο στη σωματική συντήρηση, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια άλλη μορφή άγνοιας. Μια τέτοια εκπαίδευση δεν μπορεί να ονομαστεί πνευματική εκπαίδευση. Για να συντηρήσει το σώμα, ο άνθρωπος επιθυμεί τόσα πολλά πράγματα. Αν δεν τα αποκτήσει, απογοητεύεται, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί σε κατάθλιψη και δυστυχία. Ο άνθρωπος υποφέρει λόγω υπέρμετρων δεσμεύσεων και προσκολλήσεων. Γι’ αυτό σας προειδοποιώ να μειώσετε την προσκόλληση στο σώμα σε κάποιο βαθμό. Αυτό το σώμα είναι υπεύθυνο τόσο για τη δυστυχία όσο και για την ευτυχία σας. Η σωματική συνείδηση είναι απαραίτητη, αλλά πρώτα πρέπει να αναπτύξετε τη συνείδηση ​​του αληθινού, πνευματικού Εαυτού σας. Μετά μπορείτε να έχετε την εμπειρία της σωματικής συνείδησης, δεν είναι λάθος. Ο άνθρωπος καταλήγει δυστυχισμένος επειδή ξεχνά εντελώς τον πνευματικό του Εαυτό και θέτει ως στόχο του αποκλειστικά και μόνο την ικανοποίηση του σώματος. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 2000


10 Σεπτεμβρίου

Το πρώτο στάδιο στη ζωή ενός ανθρώπου είναι το στάδιο του μαθητή. Το δεύτερο είναι αυτό κατά το οποίο κάποιος εργάζεται. Το τρίτο είναι αυτό κατά το οποίο συνταξιοδοτείται από κάθε εργασία. Εδώ θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι ένας συνταξιούχος δεν πηγαίνει να εργαστεί σε κάποιον άλλον οργανισμό, μένει στο σπίτι του και ασχολείται με δραστηριότητες που τον ενδιαφέρουν. Κοιτάζοντάς τον, αν ένα νεαρό αγόρι πει ότι δεν θα πάει στο πανεπιστήμιο επειδή ο γηραιότερος δεν πηγαίνει, αυτό δεν θα ήταν σωστό. Ο συνταξιούχος έχει φοιτήσει στο πανεπιστήμιο, έχει μάθει όλα όσα χρειαζόταν να μάθει, στη συνέχεια έχει εργαστεί, έχει εκτελέσει τα καθήκοντα που του είχαν ανατεθεί και κατόπιν συνταξιοδοτήθηκε. Χωρίς να έχετε περάσει πρώτα από το στάδιο του μαθητή και χωρίς στη συνέχεια να  έχετε εκπληρώσει τα καθήκοντά  σας ως εργαζόμενοι, δεν μπορείτε να  αξίζετε σύνταξη και ξεκούραση.

Κατά τον ίδιο τρόπο, πρέπει πρώτα να εντρυφήσετε  στην πνευματική εκπαίδευση, στη γνώση του αληθινού σας Εαυτού. Στη συνέχεια, να ασχοληθείτε με την εργασία που σας έχει ανατεθεί και κατόπιν μπορείτε να ξεκουραστείτε και να απολαύσετε την ευδαιμονία που σας προσφέρει η Αυτογνωσία. Χωρίς εργασία και εκπλήρωση του καθήκοντος, δεν είναι δυνατόν να κατανοήσετε την έννοια του Ντάρμα. Χωρίς την πλήρη γνώση του Ντάρμα, δεν μπορείτε  να φτάσετε στον Θεό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Ιουνίου 1974


9 Σεπτεμβρίου

Αποκτήστε την αγάπη που έλκει τα πάντα στο Ένα. Μέσω αυτής, μπορείτε να καταπνίξετε τους φόβους και τα άγχη, την απληστία και τον φθόνο, το μίσος και την αλαζονεία που σήμερα μολύνουν τους λαούς του κόσμου και να εγκαθιδρύσετε μια εποχή ειρήνης και χαράς. Ας είναι όλοι οι κόσμοι ευτυχισμένοι –αυτή είναι η προσευχή που αναδύεται φυσικά από κάθε ανθρώπινη καρδιά. Αυτός είναι ο στόχος της πολιτιστικής και θρησκευτικής μας παράδοσης. Όλοι πρέπει να τραγουδούν γι’ αυτόν τον σκοπό, να ζουν στη μελωδία αυτού του τραγουδιού και να συγχωνεύονται, μέσω αυτής της μελωδίας, στον Θεό. Μην ψάχνετε να βρείτε διαφορές μεταξύ των ανθρώπων. Αναζητήστε τρόπους και μέσα για να ενισχύσετε τους δεσμούς συγγένειας μέσω της αγάπης. Παρατάξεις και διαμάχες αναδύονται μέσα στην ίδια οικογένεια επειδή δεν έχουν μάθει να αγαπούν. Από τον ίδιο νου, προκύπτουν πολλά αντικρουόμενα συναισθήματα, γιατί; Επειδή δεν έχει καλλιεργηθεί η αγάπη μέσα του. Πρέπει να σπείρετε αγάπη και να καλλιεργήσετε αγάπη ώστε να καταστρέψετε τα ζιζάνια του φόβου και του μίσους που έχουν εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο. Κάνετε τον κόσμο ένα ευτυχισμένο σπίτι Αγάπης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 1980


8 Σεπτεμβρίου

Αυτό που χρειάζεται σήμερα δεν είναι ένα νέο σύστημα εκπαίδευσης. Ούτε ένα νέο κοινωνικό σύστημα. Τέτοιες αλλαγές δεν θα χρησιμεύσουν ώστε να λυθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία. Σήμερα χρειάζονται  άνδρες και γυναίκες που είναι αγνοί στον νου και την καρδιά. Σε μια κοινωνία που στερείται αγνότητας νου και ακεραιότητας χαρακτήρα, οι άνθρωποι με ευγενή σκέψη θα είναι λίγοι. Χωρίς πνευματικότητα, δεν θα υπάρχει ούτε αγνότητα, ούτε ηθική, ούτε ακεραιότητα. Όταν δεν υπάρχουν άνδρες και γυναίκες με ευγενή χαρακτήρα, η χώρα δεν θα ευημερήσει. Καμία χώρα στον κόσμο δεν έχει τόσες πολλές φυλές, δόγματα και γλώσσες όσο η ιερή γη της Ινδίας. Η Ινδία λάμπει σαν κήπος με τις πολλές φυλές, τα δόγματα, τις γλώσσες και τις παραδόσεις της. Οι ποικίλοι τρόποι και οι πολιτισμοί συμβάλλουν στην πολύπλευρη λαμπρότητα του έθνους. Η μεγαλοπρέπεια αυτής της ποικιλομορφίας είναι πέρα από κάθε περιγραφή. Η Ινδία είναι η πατρίδα των ανθρώπων που λάτρεψαν την Αγάπη ως τον δρόμο του Πνεύματος και την Αλήθεια ως την πνοή της ζωής τους. Δυστυχώς, χαμένοι στην αναζήτηση εγκοσμίων, απτών και υλικών αντικειμένων, οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει τη βασική τους θεϊκή φύση ως ανθρώπινα όντα. Αυτό είναι το πλαίσιο εντός του οποίου  θα πρέπει να εξεταστεί το εκπαιδευτικό σύστημα. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουλίου 1994


7 Σεπτεμβρίου

Προσπαθείτε με διάφορα μέσα να ζήσετε και να διαδώσετε τα ιδανικά του Σάι και την αρχή της αγάπης Του. Σε ποιο βαθμό έχουν επιτύχει αυτές οι προσπάθειες; Πόσο θετικά έχουν επηρεάσει τον κόσμο; Πόσο έχουν βοηθήσει στην αναγνώριση της ανθρώπινης φύσης στον άνθρωπο; Παράλληλα με τη διαδικασία ακρόασης της έκθεσης των ιδανικών και του μηνύματος, πρέπει να εφαρμόζονται στην καθημερινή ζωή. Μόνο τότε μπορείτε να δηλώσετε ότι κατανοήσατε το νόημα και τον σκοπό των ιδανικών του Σάι. Ο καθένας πρέπει να γίνει ενσάρκωση της αγάπης. Η αρχή της αγάπης μπορεί να προαχθεί μόνο μέσω της αγάπης. Η απουσία αγάπης βρίσκεται στη ρίζα της αναρχίας που μαστίζει τον κόσμο σήμερα. Η ανεξέλεγκτη ιδιοτέλεια, η δραστηριότητά σε λανθασμένη κατεύθυνση, οι άγριες γελοιότητες του εγώ, η πομπώδης ζωή και το αίσθημα του φθόνου έχουν προκαλέσει αυτή την τερατώδη κατάσταση. Μην επιτρέψετε ούτε ίχνος εγωπάθειας, επιδειξιομανίας ή ανηθικότητας να μολύνουν τις πράξεις σας. Αυτές οι τρεις ιδιότητες ενισχύουν το αίσθημα του εγωισμού. Η ειρήνη και η ευημερία μπορούν να ανατείλουν στον κόσμο μόνο όταν κινείστε στην κοινωνία με αγάπη, απαλλαγμένη από το στίγμα του εγωισμού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 1980


6 Σεπτεμβρίου

Για να πραγματώσετε το Θείο, η μόνη εύκολη μέθοδος είναι να ψάλλετε το Όνομα. Υπάρχουν, φυσικά, πολλοί σημαντικοί άνθρωποι που ψάλλουν το όνομα του Θεού αδιάκοπα. Υπάρχουν πολλοί άλλοι που απαγγέλλουν το Όνομα για μέρες, μήνες και χρόνια, αλλά αυτό δεν επιφέρει καμία αλλαγή εντός τους. Ποιος είναι ο λόγος; Πως ό,τι κάνουν το κάνουν με την αίσθηση: «Είμαι το σώμα». Όσοι προφέρουν το όνομα του Θεού, ενώ είναι βυθισμένοι στη σωματική τους συνείδηση, δεν μπορούν να πραγματώσουν το Θείο, όσο κι αν διαρκεί η άσκησή τους.

Άνθρωποι που ανήκουν σε διαφορετικές θρησκείες και πολιτισμούς ακολουθούν διάφορες πνευματικές πρακτικές ανάλογα με το διαφορετικό τους υπόβαθρο. Όταν διαπιστώνουν ότι αυτές οι πρακτικές δεν έχουν αποφέρει τα αποτελέσματα που περίμεναν, από αίσθημα ματαίωσης ή απογοήτευση επιλέγουν μια διαφορετική μορφή λατρείας ή μια διαφορετική πίστη. Αλλά η πνευματική αλλαγή δεν μπορεί να έρθει απλώς ψάλλοντας ένα διαφορετικό όνομα ή ακόμα και υιοθετώντας ένα διαφορετικό θρήσκευμα. Η Θεία χάρη δεν εξασφαλίζεται με την αλλαγή πίστης. Είναι ο νους που πρέπει να υποστεί αλλαγή, όχι η θρησκεία που ακολουθεί κανείς. Αλλάζοντας απλώς τα ρούχα που φοράει, δεν μπορεί να αποκτήσει θεϊκές ιδιότητες. Πρέπει να καλλιεργήσει αρετές. Μόνο αυτός που μεταμορφώνει τον χαρακτήρα του μπορεί να εξυψώσει τον εαυτό του.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιουνίου 1989


5 Σεπτεμβρίου

Αν κάποιος μπει εμπόδιο στον δρόμο της αυτοθυσίας σας για χάρη του Θεού, όποιος και αν είναι αυτός, πρέπει να τον αγνοήσετε. Ο αυτοκράτορας Μπάλι είδε τον Σρι Βάμανα να μπαίνει στη μεγάλη αίθουσα του παλατιού. Τον καλωσόρισε, του πρόσφερε μια θέση με σεβασμό και του είπε: «Σουάμι, ποια είναι η επιθυμία σου που μπορώ να εκπληρώσω;» Ο Βάμανα απάντησε: «Δεν θέλω τίποτε άλλο, θέλω μόνο τρία βήματα γης». Ο αυτοκράτορας Μπάλι είπε: «Τι είναι αυτό; Χρειαζόταν να έρθεις μέχρι εδώ μόνο για τρία βήματα γης, τα οποία οποιοσδήποτε άλλος θα μπορούσε να σου έχει δώσει;» Ο Βάμανα επέμενε: «Θέλω μόνο τρία βήματα γης από σένα». Ο δάσκαλος του Μπάλι, Σουκρατσάρια, που στεκόταν πίσω, τον προειδοποίησε: «Ω βασιλιά! Ο Βάμανα δεν είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Μην κάνεις το λάθος να ικανοποιήσεις το αίτημά του». Τότε ο Μπάλι απάντησε: «Υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από το να αθετήσει κανείς την υπόσχεσή του; Του έχω ήδη δώσει τον λόγο μου. Μπορώ να παρακούσω ακόμη και τον Γκουρού μου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να αθετήσω την υπόσχεσή μου». Έτσι, ο αυτοκράτορας Μπάλι εκπλήρωσε την υπόσχεσή του στον Σρι Βάμανα. Ήταν η ενσάρκωση της Αλήθειας. Ποτέ δεν αθέτησε τον λόγο του. Γι’ αυτό και ο λαός της Κέραλα φυλάει μέχρι σήμερα τη μνήμη του στην καρδιά του και κάθε χρόνο γιορτάζει το φεστιβάλ του Όναμ.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 27 Αυγούστου 1996


4 Σεπτεμβρίου

Γενικά, όλοι τρέφονται με κάποιου είδους τροφή για τη συντήρηση του σώματος, πέντε φορές την ημέρα: ένα φλιτζάνι καφέ το πρωί μόλις σηκωθούν από το κρεβάτι, πρωινό δύο ώρες αργότερα, πλούσιο μεσημεριανό γεύμα το μεσημέρι, τσάι στις τέσσερις και πλούσιο δείπνο το βράδυ. Το Ισλάμ ορίζει τροφή για την πνευματική φύση του ανθρώπου και συνιστά να λαμβάνεται πέντε φορές την ημέρα, ως προσευχή. Για την αφύπνιση της συνείδησης του πνευματικού εαυτού, για την απόκτηση πνευματικής χαράς και για την εκδήλωση της πνευματικής φώτισης, η προσευχή ορίζεται πέντε φορές την ημέρα, από τη στιγμή που αποκτά κανείς ικανότητα διάκρισης μέχρι τη στιγμή του θανάτου! Η προσευχή, στο Ισλάμ, είναι επίσης μια συλλογική δραστηριότητα. Η ομαδική προσευχή  παράγει ευεργετικές δονήσεις. Το Ισλάμ υπόσχεται ένα εντονότερο ρεύμα έκστασης όταν ο Θεός λατρεύεται από ένα τεράστιο πλήθος καρδιών που λαχταρούν. Όλοι τους υποκλίνονται ταπεινά στη θέα του Τζαμιού. Κάθονται σε σειρές στα λυγισμένα γόνατά τους και γέρνουν μπροστά μέχρι οι παλάμες και τα μέτωπά τους να αγγίξουν το έδαφος σε ταπεινή υποταγή στο Θέλημα του Θεού. Έτσι, το Ισλάμ δίνει έμφαση στο Ένα που ενυπάρχει στους πολλούς, στη λαχτάρα για τον Θεό ο οποίος εκδηλώνεται σε διάφορους βαθμούς στα διάφορα άτομα. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 12 Ιουλίου 1983


3 Σεπτεμβρίου

Ο Θεός επιτρέπει στον εαυτό Του να παραδίδεται στην αγάπη  των  πιστών Του. Σε όσους τρέφουν αρνητικά συναισθήματα εντός τους, εμφανίζεται ως εχθρός. Ο Πουρανταράντασα τραγούδησε: «Ω Ράμα! Στον Βιμπίσανα που πίστεψε σε Εσένα, εμφανίστηκες ως Θεός. Αλλά στον Ραβάνα που σε αψήφησε, έγινες ο ίδιος ο άρχοντας του θανάτου, ο Γιάμα. Δεν είσαι μόνο ο Ράμα, αλλά είσαι και ο Γιάμα. Δεν υπάρχει Γιάμα άλλος εκτός από Εσένα σε αυτόν τον κόσμο. Εμφανίζεσαι ως Ράμα σε όσους σε αγαπούν. Σε όσους σου εναντιώνονται, εμφανίζεσαι ως Γιάμα. Στον Πραχλάντα, που προσευχόταν σε Εσένα ανά πάσα στιγμή και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, εμφανίστηκες ως Θεός, ο Ναράγιανα. Αλλά στον Χιρανιακασίπου που σου εναντιώθηκε, εμφανίστηκες ως θεός του θανάτου, ο Γιάμα». Επομένως, είναι ο Κύριος καθώς και ο θεός του θανάτου. Στον Κάμσα, ο οποίος, χωρίς ίχνος συμπόνιας για την αδερφή του, ήταν έτοιμος να τη σκοτώσει, ο Κρίσνα εμφανίστηκε ως Γιάμα. Στον Ουγκρασίνα, τον ευσεβή πατέρα του Κάμσα, εμφανίστηκε ως ο ίδιος ο Κύριος. Επομένως, το καλό και το κακό καθορίζονται και τα δύο από τα δικά μας συναισθήματα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Μαΐου 1996

 


2 Σεπτεμβρίου

Αυτή είναι μια ευκαιρία για υπηρεσία για την οποία πρέπει να νιώθετε εξαιρετικά χαρούμενοι, γιατί εδώ μπορείτε να μετατρέψετε την αφοσίωση και την πίστη σας σε θετικές πράξεις υπηρεσίας προς όφελος των αδελφών σας. Και, επειδή είμαι μαζί σας σε όλα όσα κάνετε, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την επιτυχία των εγχειρημάτων. Αρκεί να είστε «όργανα». Δεν χρειάζεται να επινοείτε πλάγιους τρόπους ή τακτικές παράκαμψης. Εκτελώντας τα καθήκοντά σας ως μέλη, θα πρέπει να διατηρείτε και να αναπτύσσετε εμπιστοσύνη και στον Σάι επίσης. Αυτή είναι μια εργασία του Σάι, την οποία προσκαλείστε να απολαύσετε. Είναι μια εργασία που σας εξυψώνει και σας φέρνει πιο κοντά στην καρδιά του Θείου. Το συνειδητό χέρι πρέπει να έχει την αδρανή αξίνα για να σπάσει το σκληρό έδαφος. Έτσι, η Θεία Συνειδητότητα πρέπει να έχει τη Φύση για να πραγματοποιήσει το σχέδιό Της. Γι’ αυτό, πρέπει να ζείτε υποδειγματικές ζωές. Η  καθημερινή σας ζωή πρέπει να μεταμορφωθεί σε ζωντανή προσευχή και ζωντανή πνευματική άσκηση. Υπολογίστε εντός σας το όφελος που θα έχετε από αυτή την πνευματική άσκηση στην οποία έχετε μυηθεί τώρα και προετοιμαστείτε να επωμιστείτε το έργο που σας έχει ανατεθεί —να είστε όργανα αφιερωμένα στην προώθηση της αποστολής για την οποία έχει έρθει ο Θεός.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Ιουνίου 1974, ημέρα ίδρυσης του Sri Sathya Sai Central Trust


1 Σεπτεμβρίου

Ο Ραβάνα ήταν ο ισχυρότερος μονάρχης της εποχής του, όπως τον περιγράφει ο Βαλμίκι. Η πρωτεύουσά του ήταν ένα απόρθητο φρούριο, γεμάτο με σπάνιους θησαυρούς. Ήταν αυθεντία στους τέσσερεις Βέδες και στις έξι πνευματικές επιστήμες. Ο Ντουριόντανα, ο μεγαλύτερος από τους Καουράβας, ήταν, όπως τον περιγράφει ο Βιάσα, αξεπέραστος ως προς τον αριθμό και τη δύναμη του στρατού και του εξοπλισμού του, καθώς και ως προς τη  διπλωματική ικανότητα. Ωστόσο, αυτοί οι δύο έχουν γίνει απεχθείς στους νέους και ηλικιωμένους εδώ και αιώνες. Γιατί; Επειδή εξέπεσαν από το ανθρώπινο στο ζωώδες επίπεδο, αντί να ανέλθουν από το ανθρώπινο στο θεϊκό επίπεδο. Και οι δύο είχαν το ίδιο ελάττωμα, την απληστία. Δεν γνώριζαν το μυστικό της ικανοποίησης. Μαστίζονταν από kama, αδιάκοπη επιθυμία. Ο Rama και το kama δεν μπορούν να συνυπάρχουν. Το εσωτερικό ιερό του ανθρώπου μπορεί να φιλοξενήσει μόνον ένα Θεό, τον Rama ή το kama. Όταν αγαπάς κάποιον, δεν θα επιδιώξεις την κυριαρχία επάνω του, δεν θα επιθυμήσεις την περιουσία του. Δεν θα νιώθεις φθόνο όταν ευημερεί, ούτε χαρά όταν υποφέρει. Η αγάπη είναι το ισχυρότερο αντίδοτο στην απληστία. Αυτή, επομένως, είναι η θεμελιώδης πνευματική πειθαρχία: να δίνεις αγάπη και να λαμβάνεις αγάπη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαρτίου 1970