Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Αύγουστος 2025

31 Αυγούστου

Στην κατάσταση της εγρήγορσης, ο νους είναι απόλυτα συνειδητός. Όσο λειτουργεί ο νους, βλέπετε τη φύση. Και όσο έχετε συνείδηση της φύσης, δεν μπορείτε να ξεφύγετε από τα βιώματα της χαράς και της λύπης. Λοιπόν, τι είναι πραγματικά υπεύθυνο για τη χαρά και τη θλίψη; Είναι η κατάσταση της εγρήγορσης. Στην κατάσταση του βαθύ ύπνου, δεν υπάρχει νους, και κατά συνέπεια, δεν υπάρχει ούτε ο κόσμος ούτε η εμπειρία της ευτυχίας και της δυστυχίας. Όσο υπάρχει ο νους, υπάρχει ο κόσμος. Όσο υπάρχει ο κόσμος, υπάρχει χαρά και λύπη. Δεν υπάρχει ούτε ευτυχία ούτε λύπη όταν υπερβαίνετε τον νου. Πώς μπορείτε να υπερβείτε τον νου; Αναπτύσσοντας αγάπη για τον Θεό. «Ο Θεός είναι η θεμελιώδης ουσία των πραγμάτων». Όπως η ζάχαρη διαποτίζει κάθε σταγόνα του σιροπιού, η αγάπη διαποτίζει ολόκληρο τον κόσμο. Δεν υπάρχει τόπος χωρίς αγάπη και ο κόσμος δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς ευδαιμονία. Η αγάπη είναι πανταχού παρούσα, η ευδαιμονία είναι πανταχού παρούσα. Ο άνθρωπος, ή μάλλον κανένα ζωντανό ον, δεν μπορεί να υπάρξουν χωρίς αγάπη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1996


30 Αυγούστου

Η νεροκολοκύθα έχει την τάση να μεγαλώνει στραβά αν αφεθεί μόνη της. Έτσι, οι κηπουροί δένουν μια πέτρα στην άκρη της, και το βάρος την τραβάει ίσια προς τα κάτω, καθώς μεγαλώνει. Οι νόες των παιδιών και των νέων έχουν την ίδια τάση να στραβώνουν υπό την επήρεια αισθησιακών ταινιών, της υποκρισίας των μεγάλων, της απατηλής γοητείας του κόσμου, και μιας ψευδούς αίσθησης εκπλήρωσης μέσω εγκόσμιας φήμης. Έτσι, στα σχολεία πρέπει να συνδέσουν την «πέτρα» της πειθαρχίας για να τα κάνουν να μεγαλώνουν ίσια και αληθινά. Η πέτρα δεν πρέπει να είναι πολύ βαριά, για να μην σπάσει την κολοκύθα στα δύο! Οι πειθαρχικοί κανόνες πρέπει να είναι καλά μελετημένοι και προσαρμοσμένοι στην ηλικιακή ομάδα που θέλουν να διορθώσουν. Η ατμόσφαιρα πρέπει να είναι κατάλληλη ώστε η υπακοή στην πειθαρχία να έρχεται αυτόματα και ολόψυχα. Μια τέτοια πειθαρχία διαμορφώνει καλούς ηγέτες για το έθνος, αλλά και καλούς ακόλουθους. Οι καλοί στρατιώτες γίνονται καλοί στρατηγοί. Οι νεαροί μαθητευόμενοι σε μία ατμόσφαιρα ειρήνης γίνονται πυλώνες ειρήνης, εξελίσσονται σε υπερασπιστές της ειρήνης. Ρυθμίστε τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Η τροφή καθορίζει, σε μεγάλο βαθμό, τη σωματική και την ψυχική υγεία, τα συναισθήματα και τις ορμές. Θέστε όρια στην ποιότητα και την ποσότητα της τροφής, καθώς και στον αριθμό και τον χρόνο των γευμάτων. Η ψυχαγωγία επίσης πρέπει να είναι ηθική και εξυψωτική, στη συντροφιά των δίκαιων και των ευσεβών.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Μαρτίου 1970


29 Αυγούστου

Είστε όλοι εκδηλώσεις του Θείου. Να θεωρείτε ότι είστε το Θείο. Δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. Σε σχέση με το σώμα είστε άνθρωπος, αλλά πνευματικά, είστε Θεϊκοί. Ζήστε τη ζωή σας με την επίγνωση «Είμαι το Θείο».

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Αυγούστου 1998


28 Αυγούστου

Το σώμα (deha) είναι παροδικό. Ο Κάτοικος του σώματος (Dehi) είναι αιώνιος και πραγματικός. Ολόκληρος ο κόσμος είναι το σώμα του Θεού, και, επομένως, ο όρος Κάτοικος αναφέρεται σε αυτή τη Θεία Κοσμική Συνειδητότητα. Για να συνειδητοποιήσουμε τη φύση αυτής της Συνειδητότητας, αυτού του πανταχού παρόντος και τα πάντα διαπερνώντος Θεϊκού Εαυτού, που είναι η αμετάβλητη πραγματικότητα, δεν αρκεί να αναζητήσουμε την αυθεντία στις ιερές γραφές. Ο Θείος Εαυτός δεν πραγματώνεται μέσω των γραφών. Η πραγμάτωση του Εαυτού πρέπει να επιτευχθεί με βάση την αυθεντία των γραφών, αλλά μέσω της δικής μας ένθερμης πνευματικής άσκησης. Όλες οι ιερές γραφές χρησιμεύουν μόνο ως οδοδείκτες. Δείχνουν την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει κανείς· δείχνουν τον στόχο που πρέπει να φτάσει. Αλλά το ταξίδι πρέπει να γίνει από εμάς τους ίδιους!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 1984


27 Αυγούστου

Οι άνθρωποι θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι ο Θεός ανταποκρίνεται μόνο στη βαθιά και γνήσια αφοσίωση. Οι προφορικές ικεσίες δεν αρκούν. Ο πιστός πρέπει να έχει τη λαχτάρα που θα συγκινήσει την καρδιά του Θεού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Αυγούστου 1994


26 Αυγούστου

Κάθε άνθρωπος είναι ενσάρκωση του Θεού. Αλλά λόγω της προσκόλλησής του στο σώμα, ξεχνά τη Θεϊκή του φύση. Όταν εγκαταλείψετε την προσκόλληση στο σώμα και συνειδητοποιήσετε ότι είστε ο Θεός, θα βιώσετε ευδαιμονία. Υπάρχουν τρία είδη όντων σε αυτόν τον κόσμο. Κάποια όντα μπορούν να ζήσουν μόνο στο νερό, κάποια άλλα μπορούν να ζήσουν μόνο στη γη, και κάποια άλλα μπορούν να ζήσουν τόσο στη γη όσο και στο νερό. Κατά τον ίδιο τρόπο, υπάρχουν κάποιες ευγενείς ψυχές που περνούν όλο τον χρόνο τους στον συνεχή στοχασμό του Θεού. Υπάρχουν κάποιες άλλες που ζουν μια εγκόσμια ζωή, αλλά πού και πού σκέφτονται πνευματικά ζητήματα. Η ζωή τους είναι σαν αγώνας δύο αλόγων. Έχουν το ένα πόδι στον κόσμο και το άλλο στην πνευματικότητα. Υπάρχει μια τρίτη κατηγορία ανθρώπων που ζουν μια εντελώς εγκόσμια ζωή χωρίς καμία πνευματική κλίση. Επειδή πλήττονται από το κρύο της άγνοιας, δεν μπορούν καν να μυρίσουν το άρωμα της πνευματικότητας. Είναι μεγάλη σας τύχη που έχετε ευλογηθεί με την ανθρώπινη γέννηση. Δεν είναι δυνατόν για όλους να επιτύχουν την ανθρώπινη ζωή σε κάθε γέννηση. Η ανθρώπινη γέννηση είναι σαν ένα πολύτιμο διαμάντι. Αλλά ο άνθρωπος είναι έτοιμος να το ανταλλάξει με ασήμαντα πράγματα όπως κομμάτια από κάρβουνο. Όταν κανείς γνωρίζει την αξία του διαμαντιού, θα το χρησιμοποιεί σαν βάρος για να κρατάει τα χαρτιά στο τραπέζι; Όχι. Αν κάποιος γνωρίζει την αξία του θα το φυλάει με ασφάλεια σε ένα καλά κλειδαμπαρωμένο ατσάλινο θησαυροφυλάκιο.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1996


25 Αυγούστου

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ο άνθρωπος γεννιέται μόνο για την ικανοποίηση των αισθήσεών του. Κάποιοι πιστεύουν ότι πρέπει να συσσωρεύει τροφή και πλούτο για χάρη της απόλαυσης και της ευτυχίας. Αλλά αν ο άνθρωπος καταναλώνει απλώς τροφή όπως τα άλλα ζώα, πώς διαφέρει από αυτά; Είναι απαραίτητο να γεννηθεί ως άνθρωπος για να συσσωρεύσει τροφή; Το πουλί που πεινάει και δεν έχει αποθηκεύσει τροφή, απλώς πηγαίνει κατευθείαν στην τροφή για να ικανοποιήσει την πείνα του. Από την άλλη πλευρά, ο άνθρωπος αποθηκεύει τροφή για χάρη της μελλοντικής ικανοποίησης. Αλλά ο άνθρωπος δεν γεννιέται για να αναζητάει τροφή. Γεννιέται για να αναζητήσει τον Θεϊκό Εαυτό. Αυτό που χρειάζεται είναι να αναπτύξουμε τη νοημοσύνη μας, επειδή η νοημοσύνη μας επιτρέπει να διακρίνουμε το καλό από το κακό μέσω της διαδικασίας της συνεχούς διάκρισης. Δεν ωφελεί να γεμίζουμε το κεφάλι μας με όλα τα εγκόσμια ζητήματα. Πρέπει να εφαρμόσουμε στην πράξη τις καλές αρχές τις οποίες έχουμε αποθηκεύσει στο νου μας. Τα λόγια των σοφών και οι διδασκαλίες των ιερών βιβλίων επισημαίνουν την ενότητα στην ποικιλομορφία. Αλλά αυτή η ενότητα θα παραμένει μόνο στη θεωρία αν δεν εφαρμοστεί στην καθημερινή μας ζωή.

- Μπάμπα, από τα Summer Showers του 1972, ch. 21


24 Αυγούστου

Οι επιστήμονες, ειδικά όσοι ανήκουν στον κλάδο της Γεωλογίας, το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό. Όταν αναζητούν χρυσό, ανακαλύπτουν το σημείο όπου βρίσκεται ο χρυσός, στη συνέχεια σκάβουν βαθιά στη γη και βρίσκουν σβόλους ακατέργαστου χρυσού αναμεμειγμένους με άλλα στοιχεία. Σε αυτή τη φυσική κατάσταση, ο χρυσός βρίσκεται μαζί με άλλες προσμίξεις. Σε μεταγενέστερο στάδιο, καθαρίζουν την ακάθαρτη μάζα και παίρνουν καθαρό χρυσό. Όλοι οι φυσικοί νόμοι ακολουθούν την ίδια λογική. Είναι φυσικός νόμος να ανταποκρίνεστε στα καλέσματα της φύσης, να κοιμάστε, να τρέφεστε και ούτω καθεξής. Αλλά ακολουθώντας απλώς αυτούς τους νόμους της φύσης, δεν θα μπορέσετε να πάτε πουθενά ή να φτάσετε σε υψηλότερους προορισμούς. Από την ίδια καρδιά, αναδύονται δύο συναισθήματα, το ένα του θυμού και το άλλο του ελέους. Έτσι, δυσκολεύεστε να κατανοήσετε αυτή τη συνθήκη, μέσω της οποίας δύο αντιφατικά συναισθήματα πηγάζουν από την ίδια καρδιά. Επειδή η καρδιά είναι η πηγή τόσο του καλού όσο και του κακού, είναι επιτακτικό καθήκον των σπουδαστών να κατανοήσουν το πώς οι πρόγονοί μας κατάφεραν να εστιάζουν συνεχώς την προσοχή τους μόνο στο καλό.

- Μπάμπα, από τα Summer Showers, ch. 21


23 Αυγούστου

Μια καρδιά γεμάτη αγάπη για τον Θεό είναι μια πραγματικά ανθρώπινη καρδιά. Όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν μια τέτοια καρδιά αγάπης θα πρέπει να είναι προσεκτικοί όσον αφορά το φαγητό και το ποτό τους. Από το φαγητό που καταναλώνετε, το χονδροειδές μέρος αποβάλλεται. Το μέρος που είναι ενδιάμεσης φύσης (μεταξύ χονδροειδούς και λεπτοφυούς) μετατρέπεται σε οστά, μύες και αίμα. Και το λεπτοφυέστερο μέρος του φαγητού μετουσιώνεται σε νου. Επομένως, το φαγητό είναι υπεύθυνο για την καλή και κακή φύση του νου. Όπως είναι το φαγητό, έτσι είναι και ο νους. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να τρώτε σατβική, ιερή και καλή τροφή, με μέτρο. Στις παλιές εποχές, οι σοφοί και οι άγιοι, εγκαταλείποντας τα χωριά και τις πόλεις, ζούσαν ειρηνικά στα δάση, τρώγοντας μόνο φρούτα και βολβούς για να συντηρηθούν. Μπορεί να μη γνωρίζετε πόσο ωφέλιμη μπορεί να είναι μια τέτοια σατβική τροφή. Πόσο ευδαίμονες ήταν η Σίτα, ο Ράμα και ο Λάκσμανα που ζούσαν στο δάσος και έτρωγαν φρούτα και βολβούς κατά τη διάρκεια της εξορίας τους! Η ευτυχία έγκειται στην κατανάλωση της σωστής τροφής και στις καλές συνήθειες. Όχι μόνο το φαγητό, αλλά και το πόσιμο νερό πρέπει να είναι αγνό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1996


22 Αυγούστου

Η Φύση δεν είναι απλώς μια ενσάρκωση των πέντε στοιχείων, ούτε είναι μια ενσάρκωση των πέντε αρχών της ζωής, των πέντε περιβλημάτων, ή των πέντε αισθήσεων. Η Φύση είναι η ίδια η ενσάρκωση του Θείου. Ο άνθρωπος καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να προσελκύσει και να ελέγξει αυτήν την όμορφη Φύση. Ο Πλάτωνας περιέγραψε και δίδαξε ότι η Φύση είναι Αλήθεια, Καλοσύνη και Ομορφιά. Ωστόσο, από πού προήλθε αυτή η ομορφιά και η καλαισθησία; Ο Θεός είναι Ομορφιά! Επομένως, η Φύση είναι επίσης όμορφη. Άρα, η μορφή του Θεού είναι αυτή που αντικατοπτρίζεται στη Φύση. Προσπαθώντας να αποκτήσει  αυτή τη Φύση χωρίς την άδεια του Θεού, ο άνθρωπος βιώνει αποτυχία και δυσκολίες, που οδηγούν σε προβλήματα, εμπόδια και θλίψεις. Αυτή η αλήθεια διατυπώνεται στη Ραμάγιανα. Ξεχνώντας τον Ράμα, που είναι ο Θεός, λατρεύοντας τη Φύση, ο Ράβανα προσπάθησε να αποκτήσει τη Σίτα, που είναι η προσωποποίηση της Φύσης. Ποιος μπορεί να ελπίζει να κερδίσει τη Φύση, η οποία είναι ιδιοκτησία του Θεού; Είναι μια επίδειξη άγνοιας να ονειρεύεται κανείς να κερδίσει τη Φύση. Ποια ήταν η κατάληξη του Ράβανα στο τέλος; Έγινε η αιτία της καταστροφής της οικογένειάς του, των αδελφών του, των γιων του και του ίδιου του βασιλείου. Επομένως, πριν αποκτήσει κανείς τη Φύση, πρέπει να εξασφαλίσει τη Χάρη του Θεού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 28 Μαΐου 1996


21 Αυγούστου

Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Όποιος επιθυμεί να πραγματώσει τον Εαυτό και να διδάξει τους άλλους, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να αναπτύξει αγνότητα καρδιάς. Όποιος δεν διαθέτει αγνότητα καρδιάς δεν είναι κατάλληλος να πραγματώσει τον Εαυτό και να διδάξει την εμπειρία του στους άλλους. Τα δηλητηριώδη φίδια και οι σκορπιοί βρίσκουν τον δρόμο τους σε ένα σκοτεινό δωμάτιο. Δεν μπαίνουν σε ένα δωμάτιο που είναι καλά φωτισμένο. Ομοίως, δηλητηριώδη πλάσματα όπως η επιθυμία, ο θυμός, η αυταπάτη, η απληστία, η αλαζονεία και η ζήλια δεν μπορούν να εισέλθουν στην καρδιά που λάμπει με αγνή αγάπη. Η προσκόλληση και το μίσος εισέρχονται μόνο σε εκείνη την καρδιά που στερείται αγνής και ιερής αγάπης. Είναι επομένως απαραίτητο ο άνθρωπος να αναπτύξει μια αγνή και ιερή καρδιά πλήρη αγάπης και συμπόνιας. Η καρδιά κάθε ανθρώπου πρέπει να είναι γεμάτη συμπόνια, αγάπη, ανεκτικότητα, κατανόηση κι ευδαιμονία. Μόνο τότε μπορεί εύκολα να αντιληφθεί την αρχή του Εαυτού και μόνο τότε θα είναι κατάλληλος να τη διαδώσει.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1996


20 Αυγούστου

Πριν από την έναρξη αυτής της συνάντησης, ο Σουάμι άναψε το  ιερό λυχνάρι. Τίποτε άλλο δεν συμβολίζει το Θείο όσο αυτή η ιερή, λαμπερή φλόγα. Πάντα ανεβαίνει προς τα πάνω. Μπορεί να τοποθετηθεί οπουδήποτε. Όπου κι αν ανάβει, διαλύει το σκοτάδι. Από τους αρχαίους χρόνους, οι κάτοικοι της Ινδίας τηρούν το ιερό έθιμο του να ανάβουν ένα λυχνάρι στην έναρξη οποιασδήποτε ευοίωνης τελετής. Λατρεύουν το φως καθώς διαλύει το σκοτάδι και αποτελεί σύμβολο της λάμψης της σοφίας. Ένα τέτοιο ιερό έθιμο, το οποίο αποτελεί μέρος της ινδικής παράδοσης από αμνημονεύτων χρόνων, αγνοείται σήμερα. Οι άνθρωποι επιδίδονται σε πρακτικές που είναι αντίθετες με τέτοιες παραδόσεις. Αν κατανοήσετε τη σημασία αυτού του εθίμου και το πνεύμα πίσω από το άναμμα του λυχναριού, θα μπορέσετε να κατανοήσετε το Θείο. Για να ανάψετε το φως, χρειάζεστε τέσσερα πράγματα: ένα δοχείο, λάδι, ένα φυτίλι και ένα σπίρτο. Ομοίως, για να διαλύσετε το σκοτάδι εντός σας, χρειάζεστε το φως της Σοφίας. Μόνο με το φως του Θείου λυχναριού μέσα σας μπορείτε να ανθίσετε ως ένα άξιο άτομο. Η εσωτερική αγνότητα είναι ο μεγαλύτερος πλούτος που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Η εσωτερική αγνότητα είναι το φυτίλι στο δοχείο της καρδιάς. Η αφοσίωση είναι το λάδι και η Θεία Χάρη είναι η φωτιά με την οποία μπορεί να ανάψει το λυχνάρι της σοφίας. Η πρωταρχική προϋπόθεση για την επίτευξη της Θείας Χάρης είναι η αρμονία στη σκέψη, τον λόγο και την πράξη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 8 Ιουλίου 1995


19 Αυγούστου

Υπάρχουν δύο αιτίες για την έλευση κάθε Αβατάρ: οι προσευχές των πιστών και οι θηριωδίες των μοχθηρών ανθρώπων. Ο συνδυασμός αυτών των δύο είναι απαραίτητος για έναν Αβατάρ. Ορίστε ένα μικρό παράδειγμα. Ο Πραχλάντα  είχε το όνομα του Θεού στον νου του αδιάκοπα. Ήταν ένα άτομο που είχε αφοσίωση στον Θεό. Αλλά ο Χιρανιακασίπου, ο πατέρας του, μισούσε τον Θεό. Η αγάπη του Πραχλάντα και το μίσος του Χιρανιακασίπου συνδυάστηκαν για να οδηγήσουν στον Αβατάρ Ναρασίμχα. Το καλό και το κακό έπρεπε να έρθουν μαζί. Όσο ο Πραχλάντα έψαλλε «Ομ Ναμό Ναραγιανάγια», ο Κύριος τον προστάτευε. Γιατί και σε ποιες καταστάσεις προστατευόταν; Όταν δεν μπορούσε να αντέξει τις θηριωδίες του πατέρα του, υπήρχε πάντοτε προστασία. Έτσι, η ταλαιπωρία που προκάλεσε ο ίδιος ο πατέρας του έγινε η προστασία που δόθηκε στον Πραχλάντα! Το μίσος του Χιράνια κατέστησε δυνατό το να αποκτήσει ο Πραχλάντα εγγύτητα με τον Κύριο. Αυτοί οι δύο παράγοντες πρέπει να είναι παρόντες για την έλευση κάθε Αβατάρ: η κακία και η αφοσίωση. Με αυτόν τον τρόπο, σε θέματα που αφορούν το Θείο, υπάρχουν πολλά μη προφανή μυστικά.

- Μπάμπα, από τα Summer Showers, 21 Μαΐου 1995


18 Αυγούστου

Οι βοσκοπούλες ήρθαν στη Γιασόντα και παραπονιόνταν: «Μητέρα! Ο γιος σου ο Κρίσνα μπαίνει κρυφά στα σπίτια μας, σπάει τα δοχεία μας και κλέβει βούτυρο και γάλα». Αυτό ήταν καθημερινό φαινόμενο! Η Γιασόντα έπιασε τον Κρίσνα και τον μάλωσε: «Δεν τρώς ό,τι σερβίρω. Πηγαίνεις σε άλλα σπίτια και κλέβεις. Καταστρέφεις την υπόληψή μας. Γιατί δεν τρως το βούτυρο που σου δίνω; Δεν είναι νόστιμο το βούτυρο στο σπίτι μας;» Ποια είναι η εσωτερική σημασία αυτού του περιστατικού; Η μητέρα προσφέρει με μητρική στοργή. Αλλά οι βοσκοπούλες προσέφεραν την ίδια  τροφή με αγνή αγάπη και θεϊκά αισθήματα! Δεν ήταν το βούτυρο που προσείλκυε τον Κρίσνα, αλλά η αγνότητα των καρδιών τους. Το βούτυρο συμβολίζει τις καρδιές τους, οι οποίες ήταν γεμάτες με αγνότητα, προσήλωση και ανιδιοτέλεια. Το βούτυρο της Γιασόντα αντιπροσωπεύει την προσκόλληση, ενώ εκείνο από τις  βοσκοπούλες την αγνή αγάπη. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ αγάπης και προσκόλλησης. Η προσκόλληση γεννιέται μέσω της σωματικής συνείδησης. Αυτό που σχετίζεται με την καρδιά είναι η Αγάπη. Οι βοσκοπούλες ήταν γεμάτες αγάπη!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Μαΐου 1995


17 Αυγούστου

Δεν μπορεί να υπάρξει χαρά όπου δεν υπάρχει αγάπη. Οι βοσκοπούλες ήταν γεμάτες με τόση αγάπη που έβλεπαν τον Κρίσνα σε όλα όσα έκαναν. Όταν γεμίζετε τις καρδιές σας με αγάπη, δεν μπορεί να έχετε κακή πρόθεση για κανέναν. Καλλιεργήστε την πίστη ότι ο Θεός υπάρχει μέσα σε όλους. Παραδοθείτε σ’ Εκείνον με πνεύμα αφοσίωσης. Η συμβολική σημασία της σχέσης  ανάμεσα στον Κρίσνα και τις βοσκοπούλες είναι η εξής: Η καρδιά είναι το Μπριντάβαν. Οι σκέψεις είναι σαν τις βοσκοπούλες. Ο Εαυτός είναι ο Κρίσνα. Η ευδαιμονία είναι το θεϊκό παιχνίδι του Κρίσνα. Όλοι πρέπει να μετατρέψετε την καρδιά σας σε Μπριντάβαν και να θεωρήσετε τον ενοικούντα  Εαυτό ως Κρίσνα. Κάθε πράξη πρέπει να θεωρείται ως θεϊκό παιχνίδι του Κρίσνα. Τα γενέθλια του Κρίσνα γιορτάζονται προσφέροντας στον Κρίσνα Paramannam (ρύζι μαγειρεμένο με ζάχαρη). Η πραγματική σημασία του Paramannam είναι το Annam (φαγητό) που σχετίζεται με το Param (Υπέρτατο). Το Paramannam είναι γλυκό. Κατά τον ίδιο τρόπο, και η αγάπη σας πρέπει να είναι γλυκιά. Αυτό που προσφέρετε στον Θεό πρέπει να είναι η γλυκιά σας αγάπη. Η αγάπη σας πρέπει να αγκαλιάζει τα πάντα. Αυτό είναι το σημαντικότερο μήνυμα του Αβατάρ.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988


16 Αυγούστου

Όταν ο Θεός κατεβαίνει ως Αβατάρ, είτε πρόκειται για τον Ράμα είτε για τον Κρίσνα, τον Μatsya, τον Varaha ή τον Vamana, είναι μόνο για έναν σκοπό! Οι άνθρωποι αναγνωρίζετε μόνο στιγμιαία αποτελέσματα της έλευσης. Αλλά θα πρέπει να σημειώσετε ότι o Θεός έρχεται ως Αβατάρ μόνο για να διδάξει στην ανθρωπότητα την αλήθεια για την αγάπη. «Ω, άνθρωποι, επειδή σας λείπει η αγάπη και είστε γεμάτοι εγωισμό, ο κόσμος βυθίζεται στη σύγκρουση και το χάος. Μόνον όταν αναπτύξετε την αγάπη και το πνεύμα της θυσίας θα συνειδητοποιήσετε τη θεϊκή φύση του  ανθρώπου». Ο άνθρωπος που δεν διακατέχεται από το πνεύμα της θυσίας θα καταλήξει θύμα όλων των δεινών. Ένας άνθρωπος χωρίς αγάπη είναι ένα ζωντανό πτώμα. Η αγάπη και η θυσία είναι αυτά που κάνουν τον άνθρωπο θεϊκό. Η αγάπη γεννά μόνο αγάπη. Η αγάπη δεν χρειάζεται εξωτερική μαρτυρία. Δεν υπάρχει ίχνος ιδιοτέλειας σε αυτήν. Επειδή η αγάπη υπάρχει χωρίς να στοχεύει σε κάποια ανταμοιβή, δεν κυριαρχείται από φόβο. Οι Αβατάρ έρχονται στον κόσμο για να διδάξουν στην ανθρωπότητα τον δρόμο της αγάπης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1988


15 Αυγούστου

Ο άνθρωπος σήμερα επιθυμεί απεριόριστη ελευθερία. Τι ακριβώς είναι η ελευθερία; Ο τελικός στόχος της σοφίας είναι η ελευθερία. Ο τελικός στόχος του πολιτισμού είναι η τελειότητα. Ο τελικός στόχος της γνώσης είναι η αγάπη. Ο τελικός στόχος της εκπαίδευσης είναι ο χαρακτήρας. Η ανθρώπινη φύση βρίσκεται σε σταθερά φθίνουσα κατάσταση επειδή χάνει και τις τέσσερις αυτές ιδιότητες μέρα με τη μέρα. Τι είναι η ελεύθερη βούληση; Είναι η ελευθερία της βούλησης του ατόμου, αλλά θα πρέπει κανείς να αποδέχεται τη νίκη και την ήττα, την επιτυχία και την αποτυχία με ηρεμία πνεύματος. Η επιθυμία για την επιτυχίας και η απέχθεια για την αποτυχία δεν αποτελούν  ελεύθερη βούληση. Η πραγματική ελευθερία έγκειται στο να αντιμετωπίζετε  τη χαρά και τη λύπη με αταραξία. Η ίδια αλήθεια διατυπώνεται στην Μπάγκαβαντ Γκίτα: Πρέπει να παραμένετε γαλήνιοι τόσο στην ευτυχία και όσο και στη θλίψη, τόσο στο κέρδος όσο και στην απώλεια, τόσο στη νίκη  όσο και στην ήττα. Ας υποθέσουμε ότι έχετε προσκαλέσει έναν φίλο στο σπίτι σας. Μπορείτε να επιτρέψετε την είσοδο μόνο στο πρόσωπό του και να ζητήσετε από τα πόδια του να βγουν έξω; Η ανθρώπινη φύση έγκειται στην ίση αντιμετώπιση και των δύο. Καλωσορίστε και το καλό και το κακό, την επιτυχία και την αποτυχία, τη φήμη και την ανυποληψία με γαλήνη. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος για να βιώσετε την ελεύθερη βούληση.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 8 Μαΐου 1997


14 Αυγούστου

Αν κάποιος πλησιάσει κάποιον και τον ρωτήσει «Ποιος είσαι;», αυτός, λόγω της ταύτισής του με το σώμα, απαντά με το όνομά του. Απαντώντας σε περαιτέρω ερωτήσεις, συστήνεται ως γιατρός, αγρότης, φοιτητής ή κάτι παρόμοιο. Όταν η έρευνα προχωρήσει περαιτέρω, ταυτίζεται με την εθνικότητά του ως Αμερικανός, Ινδός, Πακιστανός και ούτω καθεξής. Όταν εξετάσετε αυτές τις απαντήσεις σε βάθος, θα διαπιστώσετε ότι καμία από αυτές δεν δίνει την αλήθεια. Πήρε το όνομά του από τους γονείς του. Δεν του ανήκε κατά τη γέννησή του. Η ταύτισή του με το ένα ή το άλλο επάγγελμά  δεν είναι αληθινή επειδή δεν είναι το επάγγελμα. Ποια είναι λοιπόν η αλήθεια γι’ αυτόν; «Είμαι ο Άτμα. Αυτός είναι ο αληθινός μου Εαυτός». Αυτή είναι η αλήθεια. Αλλά οι άνθρωποι ταυτίζονται με τα ονόματά τους, τα επαγγέλματα και την εθνικότητά τους και δεν βασίζουν τη ζωή τους στον Εαυτό. Κανένας οδηγός αυτοκινήτου δεν ταυτίζεται με το αυτοκίνητο. Ομοίως, το σώμα είναι ένα αυτοκίνητο και ο Εαυτός είναι ο οδηγός. Ξεχνώντας ο άνθρωπος τον πραγματικό του ρόλο ως οδηγός, ταυτίζει τον εαυτό του με το σώμα, το οποίο είναι μόνο ένα όχημα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Αυγούστου 1995


13 Αυγούστου

Γιατί έχετε διανύσει τόσο μεγάλες αποστάσεις, αψηφώντας όλα τα έξοδα και τα προβλήματα του ταξιδιού; Για να βρίσκεστε στην παρουσία Μου και να κερδίσετε τη Χάρη Μου, έτσι δεν είναι; Γιατί λοιπόν αναζητάτε άλλες επαφές και την εύνοια των άλλων μόλις φτάσετε σε αυτό το μέρος; Γιατί πέφτετε σε παγίδες που σας αρνούνται την παρουσία και τη χάρη Μου; Ξεχάστε όλα τα άλλα και τηρήστε τις εντολές που δίνω. Θέλω μόνο να σας μυήσω στο πνευματικό μονοπάτι της υπηρεσίας και της αγάπης. Μην ντρέπεστε που σας ζητήθηκε να προσέχετε ένα σωρό σανδάλια, ή να μεταφέρετε νερό στους διψασμένους, ή να στέκεστε στην πύλη. Το προνόμιο και η ευχαρίστηση έγκεινται στη χρήση στην οποία αφιερώνετε τις ικανότητές σας και τον χρόνο σας για να βοηθήσετε τους άλλους. Λαχταράτε να Με υπηρετήσετε. Επιτρέψτε μου να σας πω ότι η υπηρεσία προς εκείνους που Με υπηρετούν Μου δίνει τόση ικανοποίηση όσο και η υπηρεσία προς Εμένα. Η υπηρεσία προς οποιονδήποτε είναι υπηρεσία προς Εμένα, γιατί Είμαι μέσα σε όλους. Η ανακούφιση και η χαρά που δίνετε στους αρρώστους και τους θλιμμένους φτάνουν σε Εμένα, γιατί είμαι στις καρδιές τους, και Είμαι Αυτός που επικαλούνται. Ο Θεός δεν έχει ανάγκη την υπηρεσία σας. Υποφέρει από πόνο στα πόδια ή πόνο στο στομάχι; Προσπαθήστε να υπηρετείτε τους ευσεβείς. Να είστε υπηρέτης των υπηρετών του Κυρίου. Η προσφορά υπηρεσίας στον  άνθρωπο είναι το μόνο μέσον με το οποίο μπορείτε να υπηρετήσετε τον Θεό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Μαρτίου 1970


12 Αυγούστου

Γνωρίζετε την χαοτική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κόσμος σήμερα. Η αταξία και η βία επικρατούν ανεξέλεγκτες παντού. Η ειρήνη και η ασφάλεια δεν βρίσκονται πουθενά. Πού μπορεί να βρεθεί η ειρήνη; Είναι μέσα σας. Η ασφάλεια βρίσκεται επίσης εντός σας. Πώς μπορεί να εξαλειφθεί η ανασφάλεια και να εξασφαλιστεί η ασφάλεια; Εγκαταλείποντας τις επιθυμίες. Στη γλώσσα των αρχαίων Ινδών, αυτό ονομαζόταν Vairagya - εγκατάλειψη της προσκόλλησης. Αυτό δεν σημαίνει εγκατάλειψη της εστίας και της οικογένειας και απόσυρση στο δάσος. Είναι απλώς μια μείωση των επιθυμιών. Ως νοικοκύρης, περιορίστε τις επιθυμίες σας στο ύψος των αναγκών της οικογένειας! Ως φοιτητής, μείνετε συνεπείς στις σπουδές σας. Ως επαγγελματίας, ανταποκριθείτε στα καθήκοντα του επαγγέλματός σας. Ο άνθρωπος μαστίζεται από πολλά προβλήματα επειδή δεν έχει εμπιστοσύνη στον Εαυτό. Οι αναζητητές στο πνευματικό μονοπάτι είναι αναπόφευκτο να αντιμετωπίσουν προβλήματα που προκαλούνται από έξι εχθρούς - λαγνεία, θυμό, απληστία, πάθος, υπερηφάνεια και φθόνο. Αυτά πρέπει να ξεπεραστούν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Αυγούστου 1995


11 Αυγούστου

Σε αυτόν τον κόσμο, υπάρχουν γιοι που δεν σέβονται τους γονείς τους. Δεν αναγνωρίζουν ότι οι γονείς τους τους γέννησαν και τους μεγάλωσαν με πολλές θυσίες και βάσανα. Από τη μία, πληγώνουν τους γονείς τους και από την άλλη προσεύχονται στον Θεό. Αυτό δεν μπορεί να ονομαστεί αληθινή αφοσίωση. Μπορούν να επιτύχουν απελευθέρωση με αυτό το είδος αφοσίωσης; Τι είναι η απελευθέρωση; Οι ανόητοι νομίζουν ότι η συγχώνευση με τον Θεό μετά θάνατον είναι απελευθέρωση. Αλλά δεν είναι έτσι. Αληθινή απελευθέρωση είναι η εξάλειψη όλων των ανησυχιών και η συνεπαγόμενη επίτευξη της ευτυχίας. Είναι το να χορτάσετε την πείνα των φτωχών και να παρέχετε βοήθεια στους άπορους. Απελευθέρωση είναι να εγκαταλείψετε τις δυσκολίες, τις λύπες, τις ανησυχίες, τις προσκολλήσεις και να εξασφαλίσετε χαρά, άνεση, ειρήνη και ευδαιμονία. Δεν υπάρχει κάποιος ξεχωριστός προορισμός για να φτάσετε. Το να απαλείψετε το άγχος όλων και να γεμίσετε τις καρδιές τους με υπέρτατη ειρήνη είναι απελευθέρωση. Το να απαλλαγείτε από τις ανησυχίες  είναι απελευθέρωση. Η απελευθέρωση, η οποία είναι τόσο απλή, προφανής και εφικτή για όλους, αγνοείται από τον άνθρωπο. Λαχταρά την απελευθέρωση μετά θάνατον. Αλλά η απελευθέρωση πρέπει να βιώνεται για όσο κάποιος είναι ακόμα ζωντανός.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 2000


10 Αυγούστου

Το Γκάγιατρι διαπερνά το παν. Αποτελείται από τρεις θεότητες - την Γκάγιατρι, τη Σάβιτρι και τη Σαράσβατι. Από αυτές, η πρώτη είναι ο κύριος των αισθήσεων. Η δεύτερη είναι ο δάσκαλος της αλήθειας και η τρίτη ελέγχει τον λόγο. Ως εκ τούτου, είναι η Τριάδα των αισθήσεων, του νου και του λόγου. Το Γκάγιατρι χαιρετίζεται  ως η  Μητέρα όλων των Βεδών. Το Γκάγιατρι έχει πέντε πρόσωπα και είναι η ενσάρκωση όλων των θεοτήτων. Η εξύμνηση, ο διαλογισμός και η προσευχή –περιέχονται όλα στο Μάντρα Γκάγιατρι. Πότε αποκτά νόημα μια προσευχή; Μόνον όταν ακινητοποιείται ο  νους σας και τον στρέφετε προς τον Θεό. Η βάση γι’ αυτό είναι ο διαλογισμός, η προσευχή και η εμπειρία. Είναι απαραίτητο να επιτευχθεί αρμονία στη σκέψη, τον λόγο και την πράξη. Το  Γκάγιατρι διδάσκει αυτό το σπουδαίο μάθημα. Κάθε μικρή λέξη ή φράση σε ένα μάντρα έχει τεράστιο εσωτερικό νόημα. Δεν μπορεί να εκλαμβάνεται ως δεισιδαιμονία.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαΐου 1995


9 Αυγούστου

Μια μέρα, η Σατυαμπάμα, η Ρουκμίνι, η Τζαμπαβάτι και η Ντραούπαντι είδαν αίμα να τρέχει από το δάχτυλο του Κρίσνα. Μπορούσαν να το δουν καθώς ήταν όλες πολύ κοντά στον Κρίσνα. Οι υπηρέτριες δεν μπορούσαν να το διακρίνουν καθώς δεν ήταν τόσο κοντά. Η  Σατυαμπάμα ζήτησε αμέσως από μια υπηρέτρια να φέρει ένα κομμάτι ύφασμα για να το δέσει γύρω από το δάχτυλο του Κρίσνα, ενώ η ίδια η Ρουκμίνι έτρεξε μέσα για να πάρει ένα κομμάτι ύφασμα. Η Ντραούπαντι αμέσως έσκισε την άκρη του σάρι της και το έδεσε γύρω από το δάχτυλο του Κρίσνα. Όταν η Σατυαμπάμα και η Ρουκμίνι το είδαν αυτό, κοίταξαν η μία την άλλη για να θαυμάσουν την αφοσίωση της Ντραούπαντι. Ένιωσαν ταπεινωμένες και σκέφτηκαν: «Δεν έχουμε την αγάπη, την αφοσίωση και τη διακριτικότητα που έχει η Ντραούπαντι! Είμαστε προσκολλημένες   μόνο στη φυσική Του μορφή, αλλά δεν αντιλαμβανόμαστε πραγματικά τις ανάγκες Του». Όταν η Ντραούπαντι προσευχήθηκε στον Κρίσνα για βοήθεια σε δύσκολες στιγμές, ο Κρίσνα θυμήθηκε αυτό το περιστατικό και αποφάσισε αμέσως ότι είχε έρθει η ώρα να την ανταμείψει για την πράξη θυσίας που έκανε εκείνη την ημέρα! Σε αυτόν τον φυσικό κόσμο, αν θέλετε να έχετε κάτι, πρέπει να δώσετε κάτι άλλο σε αντάλλαγμα. Όταν θέλετε να αγοράσετε  ένα μαντήλι, πηγαίνετε σε ένα κατάστημα, δίνετε στον καταστηματάρχη περίπου δέκα ρουπίες, και αυτός σας δίνει το μαντήλι. Πρέπει να προσφέρετε κάτι και στον Θεό για να κερδίσετε  τη χάρη Του. Ακόμα και για τη μικρή σας προσφορά, ο Θεός θα σας ανταμείψει  πλουσιοπάροχα. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 30 Ιουνίου 1996


8 Αυγούστου

Η καλή συμπεριφορά, οι καλές ιδιότητες και ο υποδειγματικός χαρακτήρας είναι τα πλέον πολύτιμα πλούτη που μπορεί να κατέχει κανείς. Αλλά οι άνθρωποι σήμερα έχουν εγκαταλείψει αυτά τα πλούτη και αναζητούν τα εγκόσμια αγαθά και, βυθισμένοι στις δικές τους ανησυχίες, φαντάζονται ότι ζουν ευσεβείς ζωές. Το Θείο δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσα από  τέτοιες αυταπάτες. Όλες οι διδασκαλίες που ακούει κανείς, τα βιβλία που μελετά και η εκπαίδευση που λαμβάνει χρησιμεύουν μόνο για να ενισχύσουν αυτές τις αυταπάτες και δεν βοηθούν τους ανθρώπους να αναζητήσουν το Θείο. Για να συνειδητοποιήσει κανείς το Θείο, πρέπει να απαλλαγεί από αυτήν την πλάνη. Όλη η εκπαίδευση σήμερα στοχεύει μόνο στην προετοιμασία των σπουδαστών για την επιτέλεση κοσμικών στόχων. Σκεφτείτε τους μεγάλους σοφούς και τους περίφημους ανθρώπους του παρελθόντος που δεν είχαν αυτή την εκπαίδευση αλλά έζησαν τόσο υποδειγματικές ζωές! Τι σημαντικό θα επιτύχετε επιδιώκοντας αυτή τη γνώση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, απλώς για να κερδίζετε τα προς το ζην, ξεχνώντας τον Θεό;

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 29 Μαΐου 1988


7 Αυγούστου

Η πειθαρχία είναι πολύ σημαντική για τους σπουδαστές. Από τη στιγμή που ξυπνάτε, αφού πλύνετε το πρόσωπό σας, διαλογιστείτε στον Θεό και εκτελέστε τα καθορισμένα σας καθήκοντα με τάξη χωρίς να παρεκκλίνετε από την καθημερινή ρουτίνα. Οι διακυμάνσεις στη ρουτίνα είναι ανεπιθύμητες. Δεν πρέπει να ξυπνάτε τη μία ώρα τη μία μέρα και διαφορετική την άλλη. Οι δραστηριότητες της ημέρας πρέπει να ρυθμίζονται από το ίδιο πρόγραμμα. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση όσων πρέπει να κάνετε, στην ήρεμη και γαλήνια ατμόσφαιρα του πρωινού, θα πρέπει να αφιερώσετε τουλάχιστον λίγα λεπτά στον στοργικό διαλογισμό στον Θεό. Η ανθρώπινη κατάσταση βασίζεται στη κανονικότητα και τον αυτοέλεγχο. Αυτά πρέπει να τηρούνται αυστηρά στην καθημερινή ζωή. Έπειτα έρχεται η Διάκριση. Ο κόσμος είναι ένα μείγμα καλού και κακού, χαράς και λύπης, σωστού και λάθους, νίκης και ήττας. Σε έναν κόσμο πλήρη αντιθέτων, ο άνθρωπος πρέπει συνεχώς να κάνει την επιλογή ανάμεσα στο τι είναι πρέπον και σωστό και στο τι είναι λάθος και ανεπιθύμητο. Ο άνθρωπος δεν πρέπει να αφήνει τον εαυτό του να καθοδηγείται από τον νου. Πρέπει να ακολουθεί τις υποδείξεις της διάνοιας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Ιανουαρίου 1988


6 Αυγούστου

Το λουλούδι συμβολίζει την καρδιά. Τα λουλούδια προσφέρονται μόνο στον Κύριο ή σε εκείνους που λατρεύετε. Το λουλούδι της καρδιάς προσβάλλεται από δύο κακά πλάσματα: Το ένα είναι η έπαρση και το άλλο είναι ο φθόνος. Η έπαρση βασίζεται σε οκτώ διαφορετικούς παράγοντες: πλούτο, σωματική ικανότητα, καταγωγή, μόρφωση, ομορφιά, δύναμη, νεότητα και πνευματική πειθαρχία. Από αυτούς, η αλαζονεία που γεννιέται από τον πλούτο είναι η πλέον απεχθής. Όσο αυτή η έπαρση κυριαρχεί, είναι αδύνατον να αναγνωρίσει κανείς το Θείο ή την πνευματική του πραγματικότητα. Η αλαζονεία είναι ένα μεγάλο εμπόδιο μεταξύ του ατόμου και του Θεού. Πρέπει να συντριβεί εντελώς. Όλες οι μορφές υπεροψίας, που βασίζονται στην καταγωγή, τον πλούτο, τη δύναμη, τη μόρφωση και ούτω καθεξής, πρέπει να εγκαταλειφθούν εντελώς. Μόνο όταν η έπαρση προσφέρεται ως θυσία στο βωμό του Θεού, μπορεί ο άνθρωπος να ανακαλύψει την αληθινή του φύση. Αυτή είναι η αφοσίωση που απαιτείται ως το πρώτο βήμα στο πνευματικό ταξίδι.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Ιανουαρίου 1988


5 Αυγούστου

Γνωρίστε τον τρόπο λειτουργίας του νου σας. Ο άνθρωπος ονομάζεται manishi, δηλαδή αυτός που έχει manas (νου). Ο άνθρωπος δημιουργεί τον κόσμο των εμπειριών του με τον νου του. Τι είναι ο νους; Μόνο μια δέσμη σκέψεων. Τι είναι οι σκέψεις; Είναι ενέργειες της καθημερινότητας. Επομένως, η πρόοδος ή η παρακμή του κόσμου εξαρτάται από τις προθέσεις και τις πράξεις των ατόμων. Ο κόσμος δεν είναι εγγενώς κακός. Στην πραγματικότητα, το κακό δεν υπάρχει στον κόσμο! Ο κόσμος δεν διακατέχεται από καμία θλίψη! Όλη η θλίψη και το κακό δημιουργούνται μόνο από εσάς. Προσκαλείτε τη δυστυχία τρέφοντας αρνητικές επιθυμίες. Κρατήστε πάντα τον νου σας αγνό. Μόλις αναγνωρίζετε ανήθικες προθέσεις να εμφανίζονται, συλλογιστείτε τον Θεό ώστε να ακυρώσει την επίδρασή τους. Μην αναπολείτε επανειλημμένα ευτελή συναισθήματα ενδυναμώνοντάς τα με τον ίδιο τρόπο που φροντίζετε τα φυτά με νερό και λίπασμα!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Ιουνίου 1991


4 Αυγούστου

Ο Βυάσα δίδαξε την ουσία των Βεδών σε δύο μόνο προτάσεις: «Το να βοηθάς τους άλλους είναι αρετή. Το να πληγώνεις τους άλλους είναι αμαρτία». Για να πλησιάσει κανείς τον Θεό, πρέπει να κάνει το καλό και να βοηθάει τους άλλους. Αυτό είναι το σωστό πνευματικό μονοπάτι, η ουσία των Ουπανισάδων! Η σημασία της λέξης Ουπανισάντ είναι ότι ο πιστός πρέπει να καθίσει στα πόδια του Γκουρού (Θεού), ο οποίος βρίσκεται σε υψηλότερο επίπεδο. Όλα τα πνευματικά κείμενα διδάσκουν πώς να πλησιάσει κανείς τον Θεό. Όπως ακριβώς κάποιος πλησιάζει ένα κλιματιστικό για να νιώσει δροσιά και άνεση όταν κάνει ζέστη, ομοίως, όταν κάποιος πλησιάζει τον Θεό, αναπτύσσει Θεϊκές ιδιότητες. Αυτό είναι πνευματική άσκηση. Τι είναι η αμαρτία; Το να βλάπτεις τους άλλους είναι αμαρτία. Το να κατηγοριοποιείς και να διαφοροποιείς και να ξεχνάς την ενότητα είναι αμαρτία. Τα ονόματα και οι μορφές μπορεί να ποικίλλουν, αλλά το Πνεύμα είναι μόνο ένα. Ο Θεός και η Φύση βρίσκονται σε ένωση όπου ο Θεός είναι η αιτία και η Φύση το αποτέλεσμα. Δεν μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα χωρίς αιτία. Το να εκλαμβάνετε την ενότητα ως πολλαπλότητα είναι αμαρτία.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 8 Απριλίου 1996


3 Αυγούστου

Στον κόσμο, το καλό γεννιέται από το κακό. Χωρίς το κακό, το καλό δεν μπορεί να υπάρξει. Για παράδειγμα, όταν καλλιεργείτε μια επιθυμία, συνοδεύεται από ένα αίσθημα ανικανοποίητου που σας  ωθεί να αναζητήσετε την εκπλήρωση της επιθυμίας. Η ζωή του ανθρώπου είναι μια σειρά από επιθυμίες και απογοητεύσεις, αποφάσεις και αμφιβολίες, συναντήσεις και χωρισμούς. Όταν οι σοφοί μας ρωτήθηκαν για τη φύση του κόσμου, τον περιέγραψαν ως έναν απέραντο ωκεανό ένωσης και χωρισμού. Ενώ κολυμπάτε σε αυτόν τον ωκεανό, συναντάτε τα πετράδια των προβλημάτων και των θλίψεων. Μόνο όταν αντιμετωπίζετε εμπόδια μπορείτε να επιτύχετε μια Θεϊκή κατάσταση. Αν φοβάστε σε κάθε βήμα, αν δεν προχωρήσετε μπροστά, η ζωή πάει χαμένη. Η ζωή είναι γεμάτη εμπόδια. Μόνο η θλίψη και τα προβλήματα της δίνουν αξία. Τα σημαντικά αποτελέσματα επιτυγχάνονται μόνο μέσα από δυσκολίες. Σε αυτόν τον κόσμο, όλα μπορούν να επιτευχθούν με πνευματική άσκηση. Πνευματική άσκηση σημαίνει μεταμόρφωση του κακού σε καλό, της θλίψης σε χαρά. Ο νους είναι σημαντικός σε αυτή την επιδίωξη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Ιουνίου 1991


2 Αυγούστου

Πρέπει να διευρύνετε την αγάπη σας σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κύκλο. Έτσι, η αίσθηση στοργής που αφορά την κοινότητα, τη θρησκεία και τη χώρα σας, γίνεται επιθυμητή και αξιέπαινη. Αν, αντί για αγάπη, αυτή η αίσθηση δημιουργεί μίσος για άλλες κοινότητες, άλλες θρησκείες και άλλες χώρες, τότε γίνεται δηλητηριώδης. Αγαπήστε τη θρησκεία σας, ώστε να μπορείτε να την ασκείτε με μεγαλύτερη πίστη. Και, όταν ο καθένας ασκεί τη θρησκεία του με πίστη, δεν μπορεί να υπάρχει μίσος στον κόσμο, γιατί όλες οι θρησκείες βασίζονται στην οικουμενική αγάπη. Αγαπήστε τη χώρα σας, ώστε να γίνει δυνατή, ευτυχισμένη και ευημερούσα, μια αρένα για την άσκηση όλων των ανώτερων ανθρώπινων ιδιοτήτων. Νιώστε ότι το Δελχί ή η Καλκούτα είναι τόσο μέρος του εαυτού σας όσο και η δική σας πόλη ή χωριό. Κάθε πόνος στο δάχτυλο του ποδιού σας ανησυχεί τόσο όσο ένας πόνος στην κορυφή του κεφαλιού. Προσπαθήστε να κάνετε την Ινδία δυνατή και ευτυχισμένη, ώστε να μην αποτελεί εμπόδιο για άλλες χώρες, ή ακόμα και δέλεαρ. Κάποτε αποτελούσε τον Γκουρού της Ανθρωπότητας. Επιτρέψτε της να αναλάβει ξανά αυτόν τον ρόλο.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1965


1 Αυγούστου

Πνευματική άσκηση δεν είναι μόνο η επανάληψη του Ονόματος, οι  τελετουργίες, οι ύμνοι κ.λπ. Η ουσία κάθε πνευματικής άσκησης είναι η υπακοή στις εντολές του Θεού. Στο θησαυροφυλάκιο του Θεού, υπάρχουν πολλά πετράδια και πολύτιμα αντικείμενα. Ποια είναι η φύση του Θεού; Είναι να δίνει περισσότερα απ’ όσα μπορείτε να καταλάβετε, αλλά αν ζητήσετε, η προσευχή σας μπορεί να μην εκπληρωθεί. «Μη ζητάς, ω νου, μη ζητάς. Όσο περισσότερο ζητάς, τόσο περισσότερο θα παραμελείσαι. Ο Θεός σίγουρα θα σου δώσει αυτό που σου αξίζει χωρίς να το ζητήσεις. Δεν εκπλήρωσε την ευχή της Σάμπαρι, που δεν ζήτησε ποτέ τίποτα; Δεν λύτρωσε τον Τζατάγιου, που δεν το ζήτησε ποτέ αλλά θυσίασε τη ζωή του για χάρη Του;» (ποίημα). Ο Θεός δίνει περισσότερα από όσα θα μπορούσατε ποτέ να ζητήσετε, αρκεί να ακολουθείτε τις εντολές Του, να Τον λατρεύετε ολόψυχα και με πλήρη παράδοση, Αυτή είναι και η αληθινή πνευματική άσκηση.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 8 Απριλίου 1996