Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Μάϊος 2016

31 Μαίου

Τα ιερά κείμενα των Βεδών δεν έχουν προέλθει από ανθρώπινη συγγραφή. Όλες οι μορφές της ιστορίας έχουν συγγραφεί από μορφωμένους και σοφούς ανθρώπους. Ενώ όμως σε όλα τα δημιουργήματα των ανθρώπων υπάρχουν περιθώρια για αλλαγές, προσθέσεις και τροποποιήσεις, στην περίπτωση των Βεδών δεν υπάρχει καμία τέτοια δυνατότητα. Επειδή οι Βέδες  δόθηκαν στους μύστες σοφούς μέσα στη σιγή του διαλογισμού τους, αναφέρονται ως ‘Σρούτι’, που σημαίνει ‘αυτό που έγινε ακουστό’. Δυστυχώς όμως, στις μέρες μας έχουμε λησμονήσει τη σοφία των Βεδών που δεν έχει αρχή, αλλά ούτε και τέλος, και έχουμε δώσει όλη μας την πίστη στις υλικές ανέσεις. Αυτό όμως έχει προκαλέσει τεράστιες δυσκολίες στη ζωή μας.
       Μπάμπα, απότοβιβλίο «Summer Showers in Brindavan, 1974», Τόμ. 1, Κεφ.3.

30 Μαίου

Ο Θεός είναι Παρών μέσα στην καρδιά σας ως θεία Συνειδητότητα και λειτουργεί ως Παρατηρητής,  αδιαλείπτως σε όλη σας τη ζωή. Το να φαντάζεστε ότι κανείς δεν σας βλέπει όταν κάνετε μία κακή πράξη και να αυταπατάσθε μ’ αυτή την ιδέα, δεν είναι σωστό. Είτε υπάρχει κάποιος κοντά σας που σας βλέπει είτε όχι, ο Θεός που τα ιερά κείμενα Τον περιγράφουν ως τον Ένα που έχει μυριάδες κεφάλια και μυριάδες μάτια, σας παρακολουθεί κάθε σας στιγμή, καθώς και ό,τι καλό ή κακό κάνετε. Εσείς όμως, μην αναγνωρίζοντας και μη κατανοώντας αυτή τη θεμελιώδη Αλήθεια ότι ο Θεός είναι πάντα κοντά σας, σπαταλάτε πολύτιμο χρόνο και πολύτιμη ενέργεια πιστεύοντας ότι ο Θεός βρίσκεται κάπου μακριά και έξω από σας και ότι πρέπει να Τον αναζητήσετε κάπου αλλού! Γι’ αυτό και στην Μπάγκαβαντ Γκίτα αναφέρεται ότι οπουδήποτε κι αν πάτε θα βρείτε τον Θεό. 
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 3.

29 Μαίου

Για να σώσει τους πιστούς Του, ο Θεός προβαίνει σε πολλές διαφορετικές πράξεις και τρόπους δράσεως. Εκείνοι όμως, επειδή δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν και να καταλάβουν το βαθύ εσωτερικό νόημα τέτοιων δράσεων, νομίζουν ότι ο Θεός τους στέλνει περιττές δυσκολίες στη ζωή. Όμως, οι άνθρωποι διαθέτουν μόνο εξωτερική όραση – ο Θεός αντιθέτως, έχει εσωτερική όραση. Ο Υπέρτατος Θείος Εαυτός (Paramatma) πάντα φροντίζει για το καλό και την ευημερία των ανθρώπων. Μία μητέρα θα μαλώσει, και αν χρειαστεί θα τιμωρήσει, ακόμα και τον γιο που έχει αναθρέψει με μεγάλη στοργή και τρυφερότητα, αν εκείνος κάνει ένα σοβαρό σφάλμα. Βλέποντας την, αισθανόμαστε ότι η μητέρα που τον ανέθρεψε με τέτοια φροντίδα, αγάπη και στοργή είναι πολύ αυστηρή στην τιμωρία της – εκείνη όμως τιμωρεί το παιδί της από αγάπη! Κατά τον ίδιο τρόπο ο Θεός, ο Οικουμενικός Πατέρας, όταν χρειαστεί, θα τιμωρήσει τους πιστούς Του, αλλά μόνο από την Αγάπη Του γι’ αυτούς. Μην κάνετε το λάθος να νομίσετε ότι ο Θεός επιθυμεί να τιμωρεί τους ανθρώπους. Όχι, ο Θεός είναι πάντα γεμάτος Θεία Χάρη και Αγάπη. 
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan, 1976», Κεφ. 3.

28 Μαίου

Όταν μέσα από τη μήτρα της μητέρας σας ήρθατε στον κόσμο, δεν φορούσατε ένα περιδέραιο από μαργαριτάρια ή από χρυσό, ούτε ένα διαμαντένιο ή σμαραγδένιο. Αντιθέτως, όποιες καλές ή κακές πράξεις μπορεί να κάνατε στο παρελθόν σας, τις φέρατε μαζί σας όταν γεννηθήκατε – αυτές αποτελούν το αόρατο περιδέραιο που κάθε άνθρωπος φορά όταν έρχεται στον κόσμο. Κάνοντας μία καλή πράξη είναι αδύνατον να έχετε ένα κακό αποτέλεσμα και κάνοντας μία κακή πράξη δεν μπορείτε ν’ αποκομίσετε ένα καλό – οτιδήποτε κάνετε, το αποτέλεσμα που θα δρέψετε θα είναι αντίστοιχο. Εξυπακούεται λοιπόν, ότι από σήμερα πρέπει να πάρετε την ακλόνητη απόφαση να κάνετε μόνο καλές πράξεις ώστε να δρέψετε για τις επόμενες ζωές σας το όφελος μόνο καλών και αγαθών δράσεων. Πρέπει δηλαδή να κάνετε το καλό, φιλοδοξώντας να συσσωρεύσετε καλό για τον εαυτό σας.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan, 1974», Τόμ. 1, Κεφ. 3.

27 Μαίου

Ο Σρι Κρίσνα πήρε την ιερή και ακλόνητη απόφαση να χαρίσει ειρήνη και ευτυχία σε όλους τους ανθρώπους με το ζωντανό παράδειγμα της δικής του ζωής. Ακτινοβολούσε ευτυχία, ασχέτως του αν βρισκόταν στο πεδίο της μάχης, στον χώρο καύσης των νεκρών ή σ’ ένα πανέμορφο, γαλήνιο τοπίο. Αυτή η ακτινοβολία ευτυχίας ήταν ένα μεγαλειώδες προτέρημα του Σρι Κρίσνα. Εσείς τραγουδάτε μόνο όταν είστε χαρούμενοι, αλλά ο Σρι Κρίσνα τραγουδούσε ακόμη κι όταν βρισκόταν στο πεδίο της μάχης – ακόμη κι εκεί ακτινοβολούσε ευτυχία! Ζούσε πάντα μέσα σε μία κατάσταση ευτυχίας. Εξετάστε το βασικό νόημα του ονόματος Κρίσνα: «Κρίσνα είναι εκείνος που γοητεύει και ελκύει τους πάντες.» Το άλλο νόημα αυτού του ονόματος είναι: «Κρίσνα είναι εκείνος που οργώνει τον αγρό» - ‘Karshayateethi Krishna’. Συνειδητοποιήστε ότι ο αγρός που οργώνει ο Σρι Κρίσνα είναι ο αγρός της καρδιάς σας! Οργώνοντας την καρδιά σας, δημιουργεί τους καρπούς της εσωτερικής ειρήνης και τους μοιράζει σε όλους τους ανθρώπους. Αυτή είναι η ιδανική εικόνα του Σρι Κρίσνα που πρέπει να χαράξετε στον νου σας. 
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 3.

26 Μαίου

Αν τρέφετε μέσα σας την παρανόηση ότι ο Θεός κάπου εκεί ψηλά σάς προκαλεί καλά ή κακά βιώματα, ή ότι σας τιμωρεί, τότε δεν έχετε ορθή αντίληψη του Θεού. Αυτή η Δύναμη που οι άνθρωποι προσπαθούν να περιγράψουν με τη λέξη ‘Θεός’ (Μπράμαν) δεν είναι κάτι  ‘εκεί ψηλά’, δηλ. έξω από σας. Είναι Παρούσα μέσα σας, μέσα στον ίδιο τον εαυτό σας. Οι καρποί των πράξεών σας θα είναι αντίστοιχοι με τους σπόρους που εσείς οι ίδιοι σπέρνετε – εάν ο σπόρος είναι ενός είδους,  πώς είναι δυνατόν να φιλοδοξείτε ν’ αποκτήσετε έναν καρπό άλλου είδους; Μπορεί να είστε πολύ ευφυείς, αλλά όλη σας η ευφυΐα είναι ανώφελη, αν εξακολουθείτε να μην αποβάλλετε τις κακές ιδιότητες του χαρακτήρα σας. Ο Θεός δεν πρόκειται να ξεχωρίσει τις καλές από τις κακές πράξεις σας –θα σας δώσει μία ενιαία γιρλάντα με όλες τις καλές και κακές πράξεις που έχετε διαπράξει κατά τη διάρκεια της ζωής σας. 
       Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan, 1974», Τόμ.1.

25 Μαίου

Ο Σρι Κρίσνα και ο μεγαλύτερος αδελφός του Μπαλαράμα, ήταν πάντα πρόθυμοι να εργαστούν  σκληρά και μ’ αυτό τους το παράδειγμα έδειχναν στους ανθρώπους ότι με τη σκληρή δουλειά επιτυγχάνει κανείς την ευημερία. Ο Σρι Κρίσνα ήταν παντογνώστης, παντοδύναμος και ενσάρκωση του Θείου – ωστόσο εργάστηκε ως ηνίοχος του Αρτζούνα. Ο Σρι Κρίσνα ήταν άτομο που αναγνώριζε πόσο σημαντική είναι η προσφορά υπηρεσίας στην κοινωνία και με το προσωπικό του ζωντανό παράδειγμα έδειξε ότι η προσφορά υπηρεσίας στον συνάνθρωπο είναι κάτι πολύ σημαντικό. Κατά τον πόλεμο της Μάχαμπάρατα, μετά το τέλος της καθημερινής μάχης ο Σρι Κρίσνα οδηγούσε τα άλογα του στρατού στο ποτάμι, τα έπλενε, καθάριζε τις πληγές τους και τους έβαζε φάρμακα. Έτσι, ο Σρι Κρίσνα έδειχνε έμπρακτα στους ανθρώπους ότι η σκληρή εργασία και η συμπόνια προς όλα τα πλάσματα αποτελούν καθήκον όλων των ανθρώπων.
       Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 3.

24 Μαίου

Ποτέ δεν πρέπει να επιδίδεστε σε συζητήσεις για τα προτερήματα και τα ελαττώματα των άλλων. Αν μέσα στον νου σας τρέφετε κακές και αρνητικές σκέψεις, αυτό θα σας κατευθύνει σ’ έναν κακό δρόμο, οδεύοντας επάνω στον οποίο είναι βέβαιο ότι θα πέσετε. Οι άνθρωποι που τρέφουν μέσα τους αρνητικές και κακές σκέψεις είναι βέβαιο ότι με την πάροδο του χρόνου θα καταστραφούν, όσον πλούτο ή μόρφωση και αν διαθέτουν. Αντιθέτως, όποιος έχει σαν στόχο το να κρατά τα κακά και αρνητικά στοιχεία μακριά του και προσπαθεί να προάγει τα καλά και θετικά, θα επιτύχει πραγματική πνευματική πρόοδο. Αν χρησιμοποιείτε χίλια μάτια για να βρίσκετε τα λάθη των άλλων και επενδύετε όλο σας τον χρόνο σ’ αυτή την αρνητική διαδικασία, η καρδιά σας θα χάσει την αγνότητά της και θ’ αναπτύξετε κακές σκέψεις. Η καρδιά σας είναι σαν τον φακό μιας φωτογραφικής μηχανής: το αντικείμενο στο οποίο επικεντρώνετε την προσοχή σας εντυπώνεται στον νου σας. Τόσο εσείς οι νέοι, αλλά και οι ενήλικες ανάμεσά σας, πρέπει να προσέχετε ώστε ποτέ να μην διεισδύουν στον νου σας ιδιότητες όπως η ζήλια, το μίσος και η έλλειψη ανεκτικότητας και καρτερίας. 
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1974», Τόμ. 1, Κεφ.2.

23 Μαίου

Από του βήματος παπαγαλίζετε λέξεις όπως Αλήθεια, Αγάπη και Μη-βία, αλλά στην καθημερινότητά σας δεν έχετε πίστη στην Αλήθεια, δεν ασκείτε τη Μη-βία και δεν ακολουθείτε την οδό της Διάκρισης (Buddhi). Στις μέρες μας, εσείς οι νέοι πρέπει να μάθετε να εφαρμόζετε αυτές τις Ανθρώπινες Αξίες με ειλικρίνεια. Η ζωή σας εξαρτάται από τρία πράγματα: τα λόγια σας, τις σκέψεις σας και τις πράξεις σας. Οποιεσδήποτε επιθυμίες γεννιούνται μέσα σας, τις εκδηλώνετε και τις κατευθύνετε στον νου σας. Το θεμέλιο για την απόκτηση μιας σκέψης είναι ο νους. Η σκέψη που έρχεται στον νου σας, θα εκδηλώνεται στον κόσμο γύρω σας με τη μορφή λόγων από το στόμα σας. Από τη στιγμή που εκφέρετε τα λόγια από το στόμα σας, εκδηλώνοντας έτσι τη σκέψη που γεννήθηκε στον νου σας, προχωρείτε στην πράξη για να κάνετε τη σκέψη πραγματικότητα. Όμως, μόνο όταν υπάρχει αρμονία μεταξύ των σκέψεων, των λόγων και των πράξεών σας, θα μπορέσετε να γνωρίσετε την αληθινή σας ανθρώπινη φύση.
       Μπάμπα από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 2.

22 Μαίου

Οι περισσότεροι άνδρες που είναι μαθημένοι να ξυρίζονται ξέρουν ότι αν πιέσουν υπερβολικά το ξυράφι, θα κόψουν το δέρμα τους και ότι αν δεν το πιέσουν καθόλου, δεν θα μπορέσουν ν’ απαλλαγούν από τα ανεπιθύμητα γένια – μόνο αν το πιέσουν μετρημένα θα μπορέσουν να επιτύχουν το αναγκαίο αποτέλεσμα. Ο νους του ανθρώπου τώρα, μοιάζει πολύ με την κόψη ενός ξυραφιού! Χωρίς να τον ελέγχετε πολύ αυστηρά, αλλά και χωρίς να του επιτρέπετε να στρέφεται ελεύθερα όπου του αρέσει, πρέπει να τον ενθαρρύνετε να κάνει καλές πράξεις και να τον αναχαιτίζετε όποτε εμφανίζει την τάση να συμμετέχει σε κακές πράξεις. Διότι, μόνον όταν ο νους σας συμπεριφέρεται όπως οφείλει, μπορείτε κι εσείς να συμπεριφέρεστε σαν ένας αληθινός άνθρωπος. Επομένως έχετε χρέος να χρησιμοποιείτε τη διάκρισή σας για να ξεχωρίζετε τις καλές πράξεις από τις κακές και να καθοδηγείτε τον νου σας με μετριοπάθεια μεταξύ των δύο άκρων. 
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «SummerShowersinBrindavan1974» Κεφ. 2.

21 Μαίου

Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες ευφυΐας: η εγωιστική, η εν μέρει εγωιστική και εν μέρει ανιδιοτελής, η αμιγώς ανιδιοτελής και εκείνη που βασίζεται στον Θείο Εαυτό (Άτμα). Ο άνθρωπος που έχει την πρώτη σκέπτεται πάντα τι είναι καλό για τον ίδιο και βάσει αυτού παίρνει τις αποφάσεις του –η ευφυΐα αυτή είναι σαν της κουρούνας! Δυστυχώς, αυτό είναι πολύ συνηθισμένο στους ανθρώπους σήμερα. Ο άνθρωπος που έχει τη δεύτερη κατηγορία θα σκέπτεται πάντα το καλό το δικό του παράλληλα με το καλό των άλλων –αυτός είναι ο συνήθης τρόπος ζωής. Ο άνθρωπος που χαρακτηρίζεται από την τρίτη κατηγορία ευφυΐας σκέπτεται πάντοτε ότι και οι άλλοι πρέπει ν’ αποκτήσουν την ίδια ευτυχία που εκείνος επιθυμεί για τον εαυτό του. Έχει συνειδητοποιήσει ότι ο Θεός του έχει δωρίσει το ανθρώπινο σώμα για να κάνει πάντα το καλό, κι έτσι προσπαθεί να ωφελεί τους άλλους.  Ο άνθρωπος που χαρακτηρίζεται από την τέταρτη κατηγορία ευφυΐας, την Atma Buddhi, επικεντρώνει πάντα την προσοχή του στο Ντάρμα και στην ανάγκη να το διαφυλάσσει. Τέτοιοι άνθρωποι θεωρούν πάντα τον εαυτό τους αγγελιοφόρο του Θεού. Έτσι, λησμονώντας τα δικά τους ιδιοτελή κι εγωιστικά συμφέροντα, πάντα στρέφουν τον νου τους στην αυτοθυσία και στο πώς μπορούν να κάνουν καλό σε όλους τους συνανθρώπους τους.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 2.

20 Μαίου

Το ιερό κείμενο Μπάγκαβαντ Γκίτα περιγράφει το σώμα μας ως πεδίο μάχης, Κσέτρα, και τον Θεό που ενοικεί μέσα του ως τον Κύριό του, Κσετράγκνια. Οι πιστοί που έχουν μία αγιασμένη καρδιά και που τρέφουν μέσα τους ιερές σκέψεις, συχνά πηγαίνουν για προσκύνημα σε ιερά μέρη. Πηγαίνουν σε τέτοια πνευματικά κέντρα ή μοναστήρια μόνο διότι ξέρουν ότι τα μέρη αυτά είναι ιερά –αν δεν τα θεωρούσαν ιερά, δεν θα υπήρχε λόγος να ξεκινήσουν για ένα τέτοιο προσκύνημα δαπανώντας τόσα χρήματα και τόση ενέργεια. Παρομοίως, επειδή οι άνθρωποι θεωρούν το σώμα ενός συνανθρώπου τους ιερό, δημιουργούν σχέσεις μ’ αυτόν. Αντιθέτως, αν ένας άνθρωπος δεν χρησιμοποιεί το σώμα του για να κάνει ιερές πράξεις και δεν ζει μία αγιασμένη ζωή, κανείς δεν θα επιθυμεί να έχει την παραμικρή σχέση μαζί του! Γι’ αυτό, όποιος ισχυρίζεται ότι διατηρεί το σώμα του ιερό, οφείλει να προσπαθεί άοκνα να κάνει μόνο αγνές σκέψεις, να λέει μόνο καλά λόγια και να κάνει μόνο καλές πράξεις.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan, 1974», Τόμ. 1, Κεφ.2.

19 Μαίου

Κάθε πλάσμα μέσα στη δημιουργία επιδεικνύει, ή φορά σαν μανδύα, μία χαρακτηριστική του ιδιότητα που του έχει δοθεί από τον Δημιουργό. Αυτή του η ιδιότητα αποκαλείται επίσης το ‘Ντάρμα’ του και διέπει την ύπαρξή του. Ακριβώς όπως ένας σπουδαστής μπορεί με την προσπάθειά του να προβιβαστεί στην παραπάνω τάξη, έτσι και ένα άτομο το οποίο προάγει το χαρακτηριστικό Ντάρμα που του έχει δοθεί από τον Δημιουργό του και επικεντρώνοντας τις προσπάθειές του σε κάτι ανώτερο και ευγενέστερο, μπορεί να κερδίσει την εξύψωσή του σ’ ένα ανώτερο επίπεδο. Για παράδειγμα, ένα κομμάτι σίδερο αξίζει μόνο λίγες δεκάρες. Όταν όμως του κάνετε την κατάλληλη επεξεργασία, παράγετε ένα ρολόι το οποίο, χάρη στην επεξεργασία σας, έχει τώρα αποκτήσει προστιθεμένη αξία χιλίων ρουπιών. Σημειώστε εδώ ότι η επεξεργασία, δηλ. η αλλαγή που επιφέρετε στην ύλη είναι εκείνη που της δίνει την προστιθεμένη αξία της, όχι η αξία αυτής καθαυτής της ακατέργαστης ύλης. Συνεπώς, ακόμα και ένας μέσος άνθρωπος μπορεί ν’ αποκτήσει την ευκαιρία να εξυψώσει τον εαυτό του στο επίπεδο ενός πραγματωμένου σοφού, ενός ‘Πάραμαχάμσα’, αναζητώντας την συναναστροφή με πνευματικά εξυψωμένα άτομα.
       Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountai

18 Μαίου

Οι Βέδες μας παροτρύνουν να θυσιάζουμε τα πάντα και ότι τότε, μέσω της αυτοθυσίας μας θα μας δοθεί η Χάρη να βιώσουμε τον Θεό μέσα μας. Ότι η δημιουργία και η συντήρησή της εξαρτώνται μόνο από την αυτοθυσία – αν δεν υπάρχει αυτοθυσία, δεν θα υπάρξει συνέχιση της ζωής, ούτε και η ανθρώπινη κοινωνία θα μείνει αλώβητη απ’ αυτό. Εξετάζοντάς το αυτό και από μία καθαρά εγκόσμια σκοπιά: αν δεν εκπνεύσουμε τον αέρα που εισπνέουμε, δεν μπορούμε να επιζήσουμε, αν το αίμα μας δεν ρέει ακατάπαυστα από το ένα σημείο του σώματός μας σε άλλο, δεν μπορούμε να επιζήσουμε. Επίσης, αν τα σύννεφα δεν προσφέρουν το νερό που έχουν συγκεντρώσει, δεν μπορούν να παραμείνουν σύννεφα. Γι’ αυτό η αρχαία ρήση μας λέει: «Ό,τι δεν μπορείς ν’ αποκτήσεις μέσω των γνώσεών σου και της προσπάθειάς σου, μπορείς να το αποκτήσεις μέσω της αυτοθυσίας σου.» Αν πιστεύετε ότι κάτι που σας συμβαίνει είναι καλό για σας και το καλωσορίζετε στη ζωή σας, ενδέχεται να συνοδεύεται και από κάτι κακό. Κάτι που σας κάνει ευτυχισμένους όταν έρχεται, σίγουρα θα σας προκαλέσει θλίψη όταν φεύγει. Είτε πρόκειται για κάτι καλό, είτε για κάτι κακό, είμαστε συνεχώς υποχρεωμένοι να θυσιάζουμε κάτι. 
       Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1974», Τόμ. 1, Κεφ. 2.

17 Μαίου

Παιδιά που δεν έχουν καλές ιδιότητες χαρακτήρα, εκπαίδευση που δεν έχει σαν θεμελιώδη στόχο της τη διάπλαση ακέραιου χαρακτήρα και ζωή που δεν διέπεται από την ηθική, είναι μάταια και ανώφελα. Ένα άτομο που στερείται γαλήνης του νου είναι όμοιο μ’ έναν σκοτεινό κόσμο, στερημένο από το δροσερό φως της σελήνης. Κάθε δημιούργημα στον κόσμο αυτό έχει μία ξεχωριστή ιδιότητα που το χαρακτηρίζει – εάν τη χάσει ή την εγκαταλείψει, αυτοκαταστρέφεται. Σαν παράδειγμα: η φωτιά έχει την χαρακτηριστική ιδιότητα της καύσης, το δε νερό την χαρακτηριστική ιδιότητα της ροής. Ο άνθρωπος πάλι, έχει την ιδιότητα της ανθρώπινης φύσης, ενώ ένα ζώο έχει κτηνώδεις ιδιότητες. Όταν η φωτιά χάσει την ικανότητα της καύσης, δεν μπορούμε πια να την ονομάζουμε φωτιά, και όταν το νερό χάσει την ικανότητα να ρέει, δεν μπορούμε πια να το ονομάζουμε νερό. Παρομοίως, όταν ένα άτομο δεν το χαρακτηρίζει η εσωτερική όραση, που αποτελεί τη θεμελιώδη φύση του ανθρώπου, δεν μπορούμε πια να το ονομάζουμε άνθρωπο. 
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains 1976», Κεφ. 2.

16 Μαίου

Οι Ινδοί ζουν τη ζωή τους πάντα γεμάτοι ελπίδα. Η Ινδική θρησκευτική παράδοση και ο Ινδικός πολιτισμός διδάσκουν ότι ο άνθρωπος ποτέ δεν πρέπει να χάνει την ελπίδα του. Το να υποφέρει κανείς από έλλειψη πίστης στον Θεό και το να χάνει την ελπίδα του δεν συνεπάγεται μόνο το να χάνει όλη την εσωτερική του δύναμη, αλλά και το να υποβιβάζει τη γέννησή του ως ανθρώπινο ον. Ο ενθουσιασμός (Utsaham) και ο ζήλος (Shradda) είναι οι ιδιότητες που θα δείξουν στον άνθρωπο τον δρόμο για την πρόοδό του. Κάθε άτομο που διαθέτει ενθουσιασμό και ζήλο είναι βέβαιο ότι θα φθάσει στην επιτυχία και στην αναγνώριση με οποιοδήποτε εγχείρημα κι αν ασχοληθεί. Επίσης, οι γραφές μας διδάσκουν ότι για να φθάσει κανείς στη Γνώση πρέπει να επιδείξει ζήλο (Shraddhavan Labhate Jnanam). Επομένως, να προσπαθείτε να κάνετε το ταξίδι που λέγεται ζωή γεμάτοι ζήλο και ενθουσιασμό.
       Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1974»,Τόμ. 1, Κεφ. 2. 

15 Μαίου

Η πατρίδα δεν αποτελείται από χώμα, είναι ένα σύνολο ανθρώπων. Οι άνθρωποι είναι εκείνοι που της προσδίδουν το όνομα ‘πατρίδα’. Αν δεν υπάρχουν άνθρωποι, δεν λέγεται πατρίδα. Η πατρίδα μοιάζει πάρα πολύ μ’ ένα ανθρώπινο σώμα: η θεϊκή δύναμη της πατρίδας είναι ταυτόσημη με την ανθρώπινη φύση που ενοικεί στο σώμα: διότι, αν το ανθρώπινο σώμα δεν έχει μέσα του τη δύναμη που του χαρίζει ο Θεός, σε τι χρησιμεύει αυτό το σώμα; Ένα σώμα στερημένο από τη δύναμη του Θεού είναι ίδιο με το χώμα. Η ανθρώπινη μορφή και οι ανθρώπινες αξίες και ιδιότητες είναι ακριβώς σαν τον αρνητικό και τον θετικό πόλο: αν δεν έχετε επιτύχει την ενότητα των δύο αυτών πόλων, αμφότεροι είναι άχρηστοι και ανώφελοι. Γι’ αυτό, η προσπάθειά σας να μετατρέψετε την ανθρώπινη φύση σας και να την εξυψώσετε έτσι ώστε να γίνει θεϊκή, πρέπει να είναι ο τελικός σκοπός όλης της εκπαίδευσης και μόρφωσης που επιθυμείτε ν’ αποκτήσετε.
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1974» Κεφ. 1.

14 Μαίου

Το έπος Ραμάγιανα είναι γεμάτο πολύτιμα διδάγματα για όλη την ανθρωπότητα. Μας αποκαλύπτει ότι οι εγκόσμιες τάσεις και ροπές οδηγούν σε θλίψεις ενώ αντιθέτως, οι πνευματικές ροπές χαρίζουν στους ανθρώπους εσωτερική ικανοποίηση και ευτυχία. Δυστυχώς όμως, σήμερα οι άνθρωποι δεν επιθυμούν ν’ ακολουθήσουν το παράδειγμα μεγάλων πιστών του Θεού, οι οποίοι ζουν μέσα στην αιώνια ευδαιμονία. Για τους σημερινούς ανθρώπους οι επιθυμίες και η ικανοποίησή τους έχουν γίνει κάτι πολύ πιο αγαπητό από την εκπλήρωση των πνευματικών ιδανικών. Εγώ όμως σας λέγω ότι οι επιθυμίες είναι κάτι το εφήμερο, ενώ τα ιδανικά είναι αιώνια. Κατά τη διάρκεια της εξορίας τους στο δάσος, η βασίλισσα Σίτα παρατήρησε πολύ σωστά στον Ράμα ότι τα τρία κακά, ήτοι η αναλήθεια, η λαγνεία και η βία αποτελούν την αιτία όλων των δεινών του κόσμου. Οι ευχαριστήσεις που σας προσφέρουν οι αισθήσεις, σας δίνουν μόνο φευγαλέα χαρά, ενώ η πραγμάτωση του Θείου Εαυτού (Άτμα), σας χαρίζει θεία ευδαιμονία που είναι αιώνια. Για τους ανθρώπους που ζουν μέσα στη θεία ευδαιμονία που χαρίζει ο Θεός δεν υπάρχει θλίψη!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1996», Κεφ. 5

13 Μαίου

Σήμερα βλέπουμε μεν γύρω μας ανθρώπινες μορφές, αλλά μέσα τους η αληθινή φύση του ανθρώπου, δηλ. οι ιδιότητες και αξίες του, βρίσκονται εν υπνώσει. Η αιτία είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι συμπεριφέρονται σε μεγάλο βαθμό ακριβώς όπως τα ζώα! Οι ιδιότητες που είναι πολύτιμες και που χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο είναι η ηθική, η προσήλωση στην Αλήθεια, η Αρετή και Δικαιοσύνη (Ντάρμα) και άλλες παρόμοιες. Εάν αυτές δεν είναι εμφανείς και ο άνθρωπος δεν τις εκδηλώνει στην καθημερινότητά του, η ανθρώπινη φύση του δεν έχει την παραμικρή ακτινοβολία. Οφείλετε να προάγετε τις ανθρώπινες ιδιότητες, όχι μόνο να φροντίζετε την εξωτερική σας μορφή και εμφάνιση. Το να μην φυλάτε μέσα στην καρδιά σας – την οποία πρέπει να τηρείτε πάναγνη σαν το ιερό ενός ναού - τον ίδιο τον Θεό, συνεπώς να παραμένετε μακριά Του, ταυτοχρόνως δε να επιτρέπετε στο σώμα σας να ικανοποιεί όλες του τις ιδιοτροπίες και επιθυμίες, κάθε άλλο παρά αποτελούν ανθρώπινες ιδιότητες. Να φυλάτε τον Θεό μέσα στο ιερό της καρδιάς σας – έτσι την κάνετε αγνή και αγιασμένη. Τότε, θα μπορείτε να αξιοποιήσετε την ανθρώπινη μορφή σας στο έπακρο των δυνατοτήτων της.
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1974», Κεφ. 1. 

12 Μαίου

Όταν ο Θεός προσλαμβάνει ανθρώπινη μορφή, το πλήθος, τυφλωμένο από ένα παχύ πέπλο πλάνης, αδυνατεί να διακρίνει τη Θεότητά Του. Ακόμα και η Γιασόντα, η θετή μητέρα του Κρίσνα, δεν αποτέλεσε εξαίρεση σ’ αυτό. Όταν μια μέρα ο Μπαλαράμα είπε στην Γιασόντα ότι ο Κρίσνα έτρωγε λάσπη, και εκείνη Τον ρώτησε αν ήταν αλήθεια, ο μικρός Κρίσνα της απάντησε με τρόπο που την άφησε κατάπληκτη: «Ω, αγαπημένη μητέρα! Μα παιδάκι είμαι, ώστε να τρώω λάσπη;» Η καημένη η Γιασόντα δεν μπόρεσε να συλλάβει το βαθύ νόημα αυτής της θαυμαστής θεϊκής αποκάλυψης. Έτσι, απαίτησε από τον μικρό Κρίσνα ν’ ανοίξει το στόμα Του, για να επαληθεύσει η ίδια τον ισχυρισμό Του. Ο μικρούλης Κρίσνα άνοιξε διάπλατα το στόμα Του. Το θέαμα άφησε τη Γιασόντα άφωνη: μέσα στο στόμα Του είδε να περιστρέφονται όλες οι ουράνιες σφαίρες! Κι εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησε ότι ο Κρίσνα ήταν αληθώς ο ίδιος ο Θεός. Ωστόσο, μόλις ο μικρός Κρίσνα ξανάκλεισε το στόμα Του και στάθηκε μπροστά της κοιτάζοντάς την μ’ ένα παιδικό βλέμμα γεμάτο αθωότητα, η Θεότητά Του σβήστηκε ξανά από τη συνείδησή της - Τον πήρε στην αγκαλιά της και Τον χάιδεψε σαν να ήταν ένα συνηθισμένο παιδάκι!
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1996», Κεφ. 3

11 Μαίου

Το έπος Ραμάγιανα μας αφηγείται βήμα-βήμα όλη την ιστορία της ζωής του Ράμα. Ταυτοχρόνως όμως είναι και η ιστορία της επίγειας διαμονής μιας ενσάρκωσης του Θείου. Επί πλέον, το έπος αυτό μας αφηγείται, επίσης βήμα-βήμα, την ιστορία της ζωής της βασίλισσας Σίτα, συζύγου του Ράμα, η οποία συμβολίζει τον ατομικό Εαυτό. Η τρίτη πλευρά του έπους είναι η εξόντωση του Ράβανα. Αυτή συμβολίζει την εξάλειψη της πνευματικής άγνοιας. Η πνευματική άγνοια εξουδετερώνεται όταν συνειδητοποιήσετε απόλυτα την άρρηκτη σχέση μεταξύ του ατομικού Εαυτού και του Οικουμενικού Εαυτού, δηλ. του Θεού. Στο όνομα του Ράαμα η συλλαβή ‘Ρα’ συμβολίζει τη φωτιά, το μακρό γράμμα ‘αα’ συμβολίζει τον ήλιο και η συλλαβή ‘μα’ τη σελήνη: ο ήλιος διαλύει το σκοτάδι της πνευματικής άγνοιας, η σελήνη γαληνεύει τα βάθη της καρδιάς και η φωτιά εξαλείφει τις ψευδαισθήσεις του ανθρώπου κατά την επίγεια ζωή του. 
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Roses on Blue Mountains, 1976, Κεφ. 1.»

10 Μαίου

Το να κερδίζετε χρήματα δεν μπορεί ν’ αποτελεί τον μοναδικό σκοπό της εκπαίδευσης – ο μόνος σκοπός της μπορεί να είναι το ν’ αποκτήσετε καλές ιδιότητες χαρακτήρα. Από τη γέννησή σας, έως τη στιγμή που το σώμα σας θα φθαρεί και θα χαθεί, κάνετε πλείστες όσες προσπάθειες να κερδίσετε χρήματα και να εξασφαλίσετε τροφή. Σ’ αυτή όμως τη διαδικασία της συσσώρευσης πλούτου, υιοθετείτε διάφορες μεθόδους τις οποίες εφαρμόζουν επίσης τα πουλιά και τα ζώα. Για να εξασφαλίσετε τροφή χρησιμοποιείτε διάφορες κατηγορίες σωματικής δύναμης, ικανοτήτων και δεξιοτήτων – ακριβώς τις ίδιες όμως χρησιμοποιούν και τα ζώα και τα πουλιά! Επομένως, δεν είναι σωστό να χρησιμοποιείτε όλες σας τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να επιτύχετε ακριβώς το ίδιο που επιτυγχάνουν τα ζώα και τα πουλιά δίχως την παραμικρή εκπαίδευση! Και όχι μόνο αυτό: δαπανώντας όλες σας τις μορφές ενέργειας για να εξασφαλίσετε τροφή, απομακρύνεστε ολότελα από τον Θείο Εαυτό σας, τον Άτμα, που όμως είναι ο πρώτιστος και κύριος σκοπός αυτής της πολύτιμης γέννησης που σας έχει δωρίσει ο Θεός.
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο Summer Showers in Brindavan1974, Κεφ. 1.

9 Μαίου

Τα δίδυμα αγοράκια της Σουμίτρα, ο Λάκσμανα και ο Σατγκρούγκνα, από την ώρα που γεννήθηκαν έκλαιγαν συνεχώς. Η Σουμίτρα δοκίμασε τα πάντα, αλλά δεν μπορούσε να θέσει τέλος στο απαρηγόρητο κλάμα τους. Τότε ο Σοφός Βασίστα την ορμήνεψε να βάλει τον Λάκσμανα στην κούνια μαζί με τον  Ράμα και τον Σατρούγκνα στην κούνια που ήταν ο Μπάρατα. Η Σουμίτρα τον υπάκουσε και κατάπληκτη διαπίστωσε ότι τα δίδυμα σταμάτησαν αμέσως το κλάμα τους, κι άρχισαν να πίνουν γάλα και να παίζουν μέσα στην κούνια! Τότε ο Σοφός της εξήγησε: «Άκουσε, αξιοσέβαστη μητέρα: ένα κλαδί αποτελεί μέρος του δέντρου. Το ίδιο και οι άνθρωποι: είναι μέρος του Θεού και δεν μπορούν να ζήσουν δίχως Εκείνον! Ο Λάκσμανα δεν ησύχαζε παρά μόνο όταν τον ένωσες με τον Ράμα και ο Σατρούγκνα δεν μπορούσε ν’ αντέξει τον χωρισμό από τον Μπάρατα. Αυτό μας διδάσκει ότι το άτομο δεν μπορεί να ζήσει αποχωρισμένο από τον Θεό, τον Υπέρτατο Εαυτό, ο οποίος είναι η πηγή του. Το ψάρι δεν μπορεί να ζήσει μακριά από το νερό, ακόμα κι αν το βάλουμε μέσα σ’ ένα ολόχρυσο δοχείο, κοσμημένο με πολύτιμες πέτρες. Παρομοίως, και ο ατομικός εαυτός δεν βρίσκει εσωτερική ειρήνη έως ότου φθάσει στον Υπέρτατο Εαυτό, τον Θεό, που είναι η πηγή του.»
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1996»,Κεφ. 3.

8 Μαίου

Φανταστείτε ένα χρυσό περιδέραιο στο λαιμό της μητέρας σας ή της αδελφής σας. Όταν κοιτάζετε το σχήμα ενός τέτοιου κοσμήματος το αποκαλείτε ‘περιδέραιο’, αλλά όταν εξετάζετε το κύριο μέταλλο από το οποίο είναι φτιαγμένο, λέτε ότι είναι φτιαγμένο από χρυσό. Όμως, δεν μπορεί ο χρυσός να είναι ένα πράγμα, και το περιδέραιο ένα άλλο, διαφορετικό πράγμα, διότι δεν μπορεί κανείς να κατασκευάσει ένα χρυσό περιδέραιο χωρίς χρυσό. Συνεπώς, όταν το αποκαλείτε ‘ένα χρυσό κόσμημα’, αυτό αποδεικνύει την ενότητα του κύριου μετάλλου που είναι ο χρυσός με το όνομα και τη μορφή του κοσμήματος, δηλ. με το περιδέραιο. Κατά τον ίδιο τρόπο, αναγνωρίζοντας την ενότητα όλης της ανθρωπότητας και την ενυπάρχουσα θεότητα μέσα στον κάθε άνθρωπο, πρέπει να είστε σε θέση να διακηρύξετε το μεγαλείο του πολιτισμού μας και της πνευματικής παιδείας μας.
- Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1974», Κεφ. 2.

7 Μαίου

Σ’ αυτόν τον κόσμο υπάρχουν πολλές διαφορετικές σχέσεις, καμία όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με την σχέση μεταξύ της μητέρας και του παιδιού της. Στην υπέροχη, στενή αυτή σχέση με τη μητέρα του οφείλεται η προσωνυμία της πατρίδας κάθε ανθρώπου στην Αγγλική γλώσσα «χώρα της μητέρας μου – motherland.» Παρομοίως, η γλώσσα κάθε ανθρώπου ονομάζεται «μητρική του γλώσσα» και όχι πατρική του! Μεταξύ των δύο γονέων, την πρώτη θέση κατέχει η μητέρα, ο πατέρας έρχεται μετά από κείνην. Όχι μόνο στην καθημερινή ζωή, αλλά και στο πεδίο της πνευματικότητας, οι μητέρες και γενικά οι γυναίκες χαίρουν του μεγαλύτερου σεβασμού. Σαν παράδειγμα, όποτε αναφέρουμε τα ονόματα θεϊκών ζευγαριών όπως Σίτα-Ράμα, Ράντα-Κρίσνα, Λάξμι-Ναράγιανα κλπ., τα ονόματα των συζύγων των θεοτήτων αναφέρονται πρώτα. Ποια είναι η πνευματική σημασία τούτου; Η μητέρα συμβολίζει τη Φύση, η δε Φύση είναι η εκδηλωμένη, η εμφανής μορφή του Θεού.
- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαΐου 1999.

6 Μαίου

Ποτέ μη  βλέπετε αφ’ υψηλού καμία γυναίκα. Η γυναίκα είναι η ενσάρκωση της αρετής. Όντας γεμάτοι με ιερά συναισθήματα στην καρδιά σας, να σέβεστε τις γυναίκες και να τις εκτιμάτε. Να αγαπάτε και να σέβεστε τη μητέρα σας, να υπακούτε τις εντολές της. Ποτέ μη δείχνετε έλλειψη σεβασμού στη μητέρα σας ούτε να πληγώνετε τα συναισθήματά της. Μόνο τότε θα φυτρώσει ο σπόρος της αφοσίωσης μέσα σας. Η μητέρα προστατεύει τα παιδιά της με πολλούς τρόπους. Ακόμα και μετά τον θάνατό της, θα επιστρέψει για να σας βοηθήσει, όταν τη χρειαστείτε. Ο καθένας πρέπει να ακολουθεί τη ρήση «Να σέβεστε τη μητέρα σας όπως τον Θεό» και στο γράμμα και στο πνεύμα. Η μητέρα Εσβαράμμα ήταν γεμάτη αγάπη  και αυτοθυσία, και έζησε μια ζωή πληρότητας και γαλήνης. Για την εξάπλωση αυτού του ιερού ιδεώδους, αυτή η ημέρα εορτάζεται ως η Ημέρα της Εσβαράμμα. Αυτό γίνεται για να δοθεί έμφαση στο ότι ο καθένας σας πρέπει να κάνει τη μητέρα του ευτυχισμένη. Αν η μητέρα σας είναι ευτυχισμένη, τότε και ο Σουάμι είναι ευτυχισμένος. 
- Μπάμπα, από την Ομιλία του στις 6 Μαΐου 1999

5 Μαίου

Σ’ αυτόν τον κόσμο μπορεί να υπάρξει ένας κακός γιος, ουδέποτε όμως μία κακή μητέρα. Μόνο λόγω των ανώτερων και ευγενών αισθημάτων των μητέρων τους γίνονται οι γιοι ενάρετοι, ευφυείς, φθάνουν σε υψηλά αξιώματα και κερδίζουν όνομα και φήμη. Η μητέρα σας είναι εκείνη που σας ανατρέφει, αλλά και σας προάγει από κάθε άποψη. Εκείνη είναι που γνωρίζει τις αρέσκειες και τις προτιμήσεις σας, εκείνη που εκπληρώνει όλες τις ανάγκες σας. Επομένως, πάντοτε να τρέφετε ευγνωμοσύνη για τη μητέρα σας. Πρώτιστο καθήκον σας στη ζωή πρέπει να είναι το να εκφράζετε την ευγνωμοσύνη σας στους γονείς σας, να τους αγαπάτε και να τους σέβεστε. Το αίμα σας, η τροφή σας, ο νους σας και τα χρήματά σας, είναι όλα δώρα των γονέων σας –τα δώρα αυτά δεν τα λαμβάνετε άμεσα από τον Θεό, αλλά έμμεσα από κείνους. Όλα τα όσα έχουν σχέση με τον Θεό δεν είναι παρά έμμεσες εμπειρίες σας –μόνο τους γονείς σας μπορείτε να τους βλέπετε άμεσα και να βιώνετε την αγάπη τους. Συνεπώς, να θεωρείτε ότι οι γονείς σας είναι ο ίδιος ο Θεός. Ο Θεός θα ευαρεστηθεί και θα σας χαρίσει την εμπειρία Του μέσα σας, μόνον όταν αγαπάτε και σέβεστε τους γονείς σας. 
       Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 6 Μαΐου 1999, Ημέρα της Μητέρας Εσβαράμμα. 

4 Μαίου

Ο Θεός έρχεται στη γη και προσλαμβάνει ανθρώπινη μορφή μόνο για να αλλάξει την ζωή των ανθρώπων προς το καλύτερο με το  ζωντανό παράδειγμα της δικής Του ζωής. Απ’ όλη την δημιουργία, μόνο οι άνθρωποι κατρακυλούν στα βάθη της ηθικής κατάπτωσης και του εκφυλισμού, επειδή αδιαφορούν παντελώς για τους κανόνες του Θείου Νόμου (Ντάρμα) που διέπει την φύση τους και, σαν να μην έφτανε αυτό, αδιαφορούν και για τον Θεό! Αντιθέτως, τα πουλιά και τα ζώα τηρούν απαρέγκλιτα το δικό τους Ντάρμα, κι έτσι δεν υπάρχει ανάγκη ο Αβατάρ να ενσαρκωθεί ανάμεσά τους, διότι δεν έχουν εγκαταλείψει την Θεία Τάξη που διέπει την φύση τους. Ο Σρι Κρίσνα διακήρυξε: «Έρχομαι στην γη για να προστατεύσω τους ευσεβείς (Paritranaya sadhunam).» Ο Θεός ουδέποτε θα πάψει να προστατεύει τους ενάρετους και δίκαιους. Δεν έχει απολύτως κανένα νόημα απλώς το να ψιθυρίζετε το Όνομα του Θεού – νόημα έχει το να τηρείτε τις διδασκαλίες και τις εντολές Του και να μεταμορφώσετε τον εαυτό σας ακολουθώντας στην ζωή σας την οδό της Αγάπης. Όσο βαθιά κι αν είναι η μόρφωσή σας, όσο μεγάλα και σπουδαία τα ακαδημαϊκά σας επιτεύγματα, δεν θα μπορέσετε να επιτύχετε τίποτε, αν πρώτα δεν μεταμορφώσετε τον νου σας.
       Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan, 1996, Κεφ. 2».

3 Μαίου

Οι περισσότεροι ευλαβείς άνθρωποι πιστεύουν στη θεωρία του κάρμα, δηλ. ότι όσα μας συμβαίνουν, είναι συνέπεια δικών μας παλαιότερων πράξεων. Λόγω δε αυτής τους της μεγάλης πίστης στη θεωρία του κάρμα, είναι πάντα πρόθυμοι να κάνουν καλές πράξεις και διστάζουν ή απέχουν από το να κάνουν κακές. Η αποθάρρυνση και η απελπισία δεν είναι χαρακτηριστικό ενός καλλιεργημένου λαού. Το να πάσχει κανείς από έλλειψη πίστης και να αποθαρρύνεται, προδίδει έναν αδύναμο χαρακτήρα. Όταν μάλιστα καλλιεργείτε τέτοιες αδυναμίες, θα χάσετε και όλη την ψυχική δύναμη που έχετε σαν άνθρωποι. Η αισιοδοξία, ο ενθουσιασμός και η φρόνηση δείχνουν τον σωστό δρόμο προς την ευημερία κάθε ανθρώπου. Το άτομο που έχει αυτές τις ιδιότητες χαρακτήρα είναι βέβαιο ότι θα φθάσει στην επιτυχία και όλα του τα εγχειρήματα θα στέφονται με επιτυχία και επαίνους. Επομένως, να καθοδηγείτε το ταξίδι της ζωής σας γεμάτοι ενθουσιασμό και ενδιαφέρον.
Μπάμπα, Ομιλία από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1974, Κεφ. 2»

2 Μαίου

Δεν πρέπει να αυταπατάστε νομίζοντας ότι ο Αβατάρ (Ενσάρκωση του Θείου) είναι ένας απλός άνθρωπος σαν εσάς. Η μορφή του μπορεί μεν να είναι όμοια με την μορφή ενός ανθρώπου, αλλά το μεγαλείο και η λαμπρότητα της Θειότητάς του είναι αχώρητα και αιώνια. Η Θειότητα του Ράμα είναι ύψιστη, άκρως ιερή, ένδοξη και αιώνια. Δεν υπάρχει τίποτε στον κόσμο που να μην μπορείτε να επιτύχετε επικαλούμενοι την Θειότητα του Ράμα (Rama Thathwa) και προσευχόμενοι σ’ αυτήν. Μολονότι έχουν παρέλθει χιλιάδες έτη από τότε που έλαβε χώρα το έπος Ραμάγιανα, η Θειότητα του Ράμα είναι βαθιά ριζωμένη στις καρδιές όλων των ανθρώπων – είναι νέα και πάντα επίκαιρη, αγκαλιάζει την ίδια την αιωνιότητα. Η Θειότητα του Ράμα ενυπάρχει τόσο στο μικρότερο μόριο του μικροσκοπικού, όσο και στο μέγιστο μόριο του μεγάλου. Δεν περιορίζεται ούτε στο όνομα, ούτε στη μορφή –είναι έννοια υπερβατική, η οποία υπερβαίνει τον ίδιο τον χρόνο. Οι πραγματικοί πνευματικοί αναζητητές θα κατανοήσουν την αληθινή φύση του ανθρώπου μόνο όταν πραγματώσουν μέσα τους τη Θειότητα του Ράμα. 
       Μπάμπα, από το βιβλίο «SummerShowers 1996 Κεφ.2», Ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαΐου 1996.

1 Μαίου

Μιλάτε πολύ για την πειθαρχία, αλλά το να αναφέρετε διαρκώς την πειθαρχία αλλά να μην έχετε την δύναμη και την πίστη να την αποδεχθείτε και να την εφαρμόσετε, δεν πρόκειται να σας ωφελήσει καθόλου. Σήμερα δυστυχώς, ακόμα και άτομα που ισχυρίζονται και διαλαλούν ότι είναι βαθιά μορφωμένοι, στις πράξεις της καθημερινής ζωής εμφανίζονται αδύναμοι. Τέτοια άτομα δεν κατανοούν την αξία της πραγματικής μόρφωσης και παιδείας. Αυτή συνίσταται στο να είστε διατεθειμένοι να εφαρμόσετε τουλάχιστο ένα από τα δέκα πράγματα τα οποία κηρύσσετε, αντί απλώς να κηρύσσετε δέκα ηθικά και αξιέπαινα πράγματα. Επίσης, στην πειθαρχία και το καθήκον οφείλετε να προσθέσετε και την πίστη και αφοσίωση στον Θεό. Μόνο όταν αυτά τα τρία, δηλ. η πειθαρχία, η αφοσίωση στον Θεό και το καθήκον είναι ενωμένα και ακλόνητα εδραιωμένα μέσα στην καρδιά σας, θα μπορέσετε να καλλιεργήσετε μέσα της τη Θεότητα και να την κάνετε θεϊκή.
- Μπάμπα, Ομιλία από το Κεφ. 1 του βιβλίου «Summer Roses on Blue Mountains, 1976»