Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Μάϊος 2011

31 Μαίου

Να φροντίζετε να μη συζητάτε τα θετικά και τα αρνητικά των πνευματικών σας ασκήσεων με οποιονδήποτε τύχει. Εάν οι άνθρωποι τους οποίους συμβουλεύεστε ακολουθούν διαφορετικό δρόμο, θα υποτιμήσουν την πρακτική σας της επανάληψης του Ονόματος του Θεού και του διαλογισμού και θα τα αντιμετωπίσουν με λιγοστό σεβασμό. Θα βλέπουν αφ` υψηλού τις πρακτικές σας, θεωρώντας τις πολύ στοιχειώδεις και ότι είστε απλά ένας πρωτάρης. Σαν αποτέλεσμα, θα αρχίσετε να αμφιβάλλετε για την αποτελεσματικότητα του δρόμου που έχετε επιλέξει! Θα αρχίσετε να έχετε ανησυχία ενώ πρωτύτερα είχατε χαρά, και αποστροφή ενώ πρωτύτερα είχατε αγάπη. Ως εκ τούτου, αναλογιστείτε μέσα σας, ή προσεγγίστε αυτούς που έχουν γευτεί το νέκταρ του Ονόματος. Μην επιχειρηματολογείτε γι’ αυτά τα πράγματα με όποιον συναντάτε. Ο χρόνος που ξοδεύετε σ` αυτές τις αντιδικίες είναι καλύτερα να χρησιμοποιείται στην καλλιέργεια αγαλλίασης, μέσω του επαναλαμβανόμενου στοχασμού του Ονόματος και του διαλογισμού στη Μορφή του Κυρίου.
- Μπάμπα, Διαλογισμός, κεφ. 7

30 Μαίου

Κάθε παιδί που φθάνει μέσα στον κόσμο, φέρει το φορτίο των συνεπειών που δεν αποπεράτωσε στις προηγούμενες ζωές. Το παιδί δεν πέφτει από την αγκαλιά της Φύσης σαν αστραπή από τα σύννεφα. Γεννιέται σ` αυτόν τον κόσμο για να βιώσει τις ευεργετικές και τις άσχημες συνέπειες που είναι προϊόντα των πράξεών του σε περασμένες ζωές. Αυτή είναι η εξήγηση για τις τόσες διαφορές που υπάρχουν στους ανθρώπους. Αυτή είναι η αρχή του Κάρμα.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, κεφ. 13

29 Μαίου

Ο χρόνος είναι η εκδήλωση της δύναμης του Θεού, και γι` αυτό δεν έχει τέλος ή αρχή που να μπορούν να προσδιοριστούν. Το Κάρμα (Δραστηριότητα) επίσης είναι μια σημαντική εκδήλωσή Του. Ο Θεός (Ίσβαρα) δεν είναι κάποια ανακόλουθη δύναμη, χωρίς φραγμούς και όρια. Δημιουργεί περιστάσεις αυστηρώς σύμφωνες με τις πράξεις που είχαν κάνει οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ζωών τους. Η Δημιουργία, ο Χρόνος και το Κάρμα - είναι και τα τρία εργαλεία που χρησιμοποιεί Εκείνος. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μ’ Εκείνον. Ο Θεός (Ίσβαρα) αν και συνήθως δεν είναι αντιληπτός στις αισθήσεις, γίνεται τόσο αισθητός στον πιστό που έχει βαθύ δεσμό μαζί Του, ώστε ο πιστός λαχταρά να συγχωνευθεί μέσα Του. Τέτοιοι πιστοί μπορούν να αντιληφθούν τον Θεό τόσο καθαρά όσο αντιλαμβάνονται και τα εξωτερικά αντικείμενα.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, κεφ. 13

28 Μαίου

Ούτε η απελευθέρωση από τον κύκλο της γέννησης και του θανάτου ούτε η αγνότητα της διάνοιας και των συναισθημάτων δεν είναι εφικτά χωρίς αφοσίωση στον Θεό. Εκείνοι που έχουν μέσα τους την πηγή της εκστατικής αφοσίωσης στην Παρουσία του Θεού, δεν χρειάζεται να μελετήσουν καθόλου ιερά κείμενα. Ο ίδιος ο στοχασμός στην ομορφιά, τη χάρη, και τη δύναμη του Κυρίου θα τους δώσει την ευδαιμονία που αναζητούν. Σ’ αυτή την εκστατική διάθεση, απορρίπτουν κάθε εγωική συνείδηση και λαχταρούν να γίνουν οι αγαπημένοι του Θεού, και παραμένουν σε ευδαιμονική ένωση μαζί Του. Χορεύουν και τραγουδούν δυνατά και συγχωνεύονται μ’ Εκείνον σε αληθινή χαρά και ευδαιμονία. Η αγωνία του πιστού να αποκτήσει τον αγαπημένο του Κύριο είναι το αληθινό γνώρισμα της αφοσίωσης.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, κεφ. 12

27 Μαίου

Τα ψάρια μεγαλώνουν τα νεογέννητά τους πρώτα σε ένα ασφαλές και ρηχό σημείο. Κατόπιν, τα στέλνουν έξω στην ανοιχτή θάλασσα με τους τερατώδεις κατοίκους τους. Μόνο τότε θα μπορέσουν τα νεογνά να επιβιώσουν με θάρρος και να μεγαλώσουν χωρίς φόβο. Εάν είχαν ανατραφεί από την αρχή στην ανοιχτή θάλασσα, τότε σίγουρα θα τα καταβρόχθιζαν! Κατά τον ίδιο τρόπο, οι πρακτικές του στοχασμού και της επανάληψης του Ονόματος του Θεού και του διαλογισμού πρέπει στα αρχικά στάδια να εφαρμόζονται με μεγάλη προσοχή σύμφωνα με μια καθορισμένη ρουτίνα, έως ότου γίνει κανείς ειδήμων στο να θυμάται συνεχώς το Όνομα του Θεού και να το επαναλαμβάνει με συγκέντρωση. Η επανάληψη του Ονόματος του Θεού είναι η πιο ασφαλής, η πιο σίγουρη και η πιο εύκολη πνευματική άσκηση.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, κεφ. 7

26 Μαίου

Ένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα της επανάληψης του Ονόματος του Θεού είναι το εξής: Μέσω των πνευματικών ασκήσεων και των ασκητικών πειθαρχιών είναι δυνατόν να αποκτήσει κανείς κάποιες ‘μεταφυσικές δυνάμεις’ (Σίντις). Και υπάρχει κάθε πιθανότητα να ξεχάσει τον Θεό όταν έλθουν αυτές οι δυνάμεις. Τυφλωμένος από αυτή την αλαζονεία, μπορεί ακόμα και να αφήσει τη βασική νίκη που κέρδισε από τις πνευματικές του/της ασκήσεις. Αυτό όμως δεν μπορεί να συμβεί με την ενθύμηση και την επανάληψη του Ονόματος του Θεού και τον διαλογισμό, δεν συντρέχουν τέτοιοι κίνδυνοι μ’ αυτές τις πρακτικές. Αυτές οι τρεις πρακτικές κάνουν την αγάπη να μεγαλώνει στους ανθρώπους όλο και περισσότερο. Μέσω της αγάπης, επιτυγχάνεται η γαλήνη. Όταν επιτευχθεί η γαλήνη του νου, όλες οι άλλες καταστάσεις αποκτώνται αυτομάτως.
- Μπάμπα, Διαλογισμός (Dhyana Vahini), κεφ.7

25 Μαίου

Τα πλούτη χρειάζονται για να διασφαλίζουν διάφορα πράγματα στον κόσμο. Mε τα πλούτη, αποκτούνται πράγματα, οπότε συνεπάγεται ότι τα πλούτη είναι ανώτερα από τα πράγματα που αποκτώνται μέσω αυτών, σωστά; Με τα πλούτη, μπορεί κανείς να αποκτήσει οποιοδήποτε πράγμα, οποιαδήποτε στιγμή. Ομοίως επίσης, μέσω του πλούτου του Ονόματος του Θεού μπορείτε κερδίσετε τη Μορφή του Θεού. Εάν συσσωρεύετε σταθερά τα πλούτη του Ονόματος του Θεού, τότε μπορείτε να βιώσετε τον Θεό μέσω της οδού του διαλογισμού, εύκολα και χωρίς δυσκολία.
- Μπάμπα, Διαλογισμός, κεφ. 5.

24 Μαίου

Στον σπόρο του σησαμιού υπάρχει λάδι. Στο γάλα υπάρχει βούτυρο. Υπό το έδαφος υπάρχει νερό. Στο ξύλο υπάρχει λανθάνουσα φωτιά. Παρομοίως, ο πανταχού Παρών Θεός υπάρχει στο ανθρώπινο σώμα και στον ανθρώπινο νου. Εάν κάποιος αναζητήσει να Τον διαχωρίσει και να ταυτιστεί μ’ Εκείνον, πρέπει να κάνει προσπάθειες και πνευματικές ασκήσεις.  Τότε, ως συνέπεια των προσπαθειών του, θα συνειδητοποιήσει ότι αυτός ο ίδιος είναι ο Θεός και δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ των δύο.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, κεφ. 12

23 Μαίου

Ο Κύριος και το Όνομά Του είναι ένα, αλλά η γλυκύτητα του Ονόματος σπανίως βρίσκεται στο Όνομα. Όταν θυμάται κανείς το όνομα του τριαντάφυλλου, τότε αμέσως ξεπροβάλλει στη μνήμη το άρωμα, τα τρυφερά του πέταλα, και το βαθύ του χρώμα. Τα αγκάθια και ο κόπος που υπέστη για να το κόψει, ξεχνιούνται. Αντιθέτως, αν σκεφτεί την προέλευση και την προηγούμενη ιστορία του, και εάν φέρει στη μνήμη του το φυτό, τα φύλλα και τα κλαδιά, τότε το λουλούδι - που είναι το πιο σημαντικό, το πιο όμορφο και το πιο ελκυστικό μέρος - πιθανώς θα το ξεχάσει και θα συζητάει μόνο για τα υπόλοιπα μέρη του φυτού. Προτιμότερο να λαχταράτε το Όνομα του Κυρίου, παρά τη Μορφή Του.
- Μπάμπα, Διαλογισμός, κεφ. 7

22 Μαίου

Υπάρχει γάλα στο σώμα της αγελάδας. Το γάλα έχει λειωμένο βούτυρο-γκι αφανές μέσα του. Η αγελάδα όμως δεν μπορεί να κερδίσει καμία δύναμη από αυτό το γκι. Το γάλα πρέπει να βγει έξω από το ζώο, πρέπει να  το βράσετε, και να του βάλετε λίγο ξινισμένο τυρόπηγμα για να το πήξετε. Κατόπιν, όταν το γάλα  μεταμορφωθεί σε τυροπήγματα, πρέπει να το αναδεύετε, και τότε το βούτυρο διαχωρίζεται και συγκεντρώνεται. Μετά από αυτά, το βούτυρο πρέπει να λιώσει και να διαχωριστεί από τον ορό γάλακτος, για να λάβετε το γκι. Μετά από αυτή την προετοιμασία, το γκι μπορεί να δοθεί ως τροφή στην αγελάδα, η οποία έτσι θα δυναμώσει. Ομοίως επίσης, ο Θεός είναι πανταχού παρών. Ωστόσο, δεν είναι ‘διαθέσιμος’ στους ανθρώπους, εάν δεν κάνουν πνευματική άσκηση.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, Κεφ. 12

21 Μαίου

Kάθε ηθοποιός πρέπει να έχει συναίσθηση της Παρουσίας του Θεού πίσω από το ‘παραβάν’ της Ψευδαίσθησης (Μάγια). Καθένας πρέπει να αδημονεί ώστε να ‘πιάσει’ και την πιο αδιόρατη υπόδειξη που τυχόν δώσει ο Θεός, κρατώντας μια άκρη του ματιού πάντοτε σ’ Εκείνον κι έχοντας τα αυτά τεντωμένα να συλλάβουν τη φωνή Του. Εάν όμως, αντιθέτως, ο άνθρωπος ξεχνάει την πλοκή και την ιστορία (δηλαδή, την εργασία για την οποία έχει έρθει και τα καθήκοντα που εμπίπτουν σ’ αυτήν), αμελεί να προσέχει την Παρουσία πίσω από το ‘παραβάν’, και απλά στέκεται βουβός πάνω στη σκηνή, τότε το κοινό θα γελά με την απερισκεψία του και θα τον κατηγορεί ότι χαλάει το θέαμα. Γι’ αυτούς τους λόγους, κάθε ηθοποιός που πρέπει να παίζει τον ρόλο του ανθρώπου πάνω στη σκηνή του κόσμου, πρέπει πρώτα να μαθαίνει τα λόγια του καλά και μετά, ενθυμούμενος τον Κύριο που βρίσκεται πίσω από το ‘παραβάν’, να περιμένει τις εντολές Του. Η προσοχή πρέπει να είναι και στα δύο: Στα λόγια που έμαθε για τον ρόλο του, και στις οδηγίες του υπεύθυνου σκηνής. Μόνο ο διαλογισμός μπορεί να του χαρίσει αυτή τη συγκέντρωση και αυτή την επίγνωση.
- Μπάμπα, Διαλογισμός, κεφ. 6

20 Μαίου

Μερικοί γεννιούνται υγιείς και μερικοί άλλοι, άρρωστοι. Μερικοί έχουν ευημερία και ανέμελη ζωή, ενώ άλλοι μοχθούν σε όλη τους τη ζωή σε δεινή φτώχεια. Βεβαίως, μπορεί να υποστηριχθεί ότι υπάρχουν αρκετές ενδείξεις για μεροληψία που κάνει η Δημιουργία ή ο Δημιουργός. Ένα τέτοιο συμπέρασμα μπορεί ακόμα και να φαίνεται δικαιολογημένο από τη συνηθισμένη ανθρώπινη άποψη. Το αγνό όμως ρεύμα της πνευματικής καλλιέργειας μαρτυρεί ότι αυτό δεν είναι καθόλου αληθινό! Δεν είναι ο Θεός η αιτία της δυστυχίας ή της χαράς, της καλής τύχης ή της κακής! Τότε, ποιος φέρνει το καλό και το κακό; Η απάντηση είναι - εμείς οι ίδιοι! Η βροχή πέφτει εξίσου και σε οργωμένο έδαφος και σε ακαλλιέργητο. Μόνο η καλλιεργημένη γη αποκομίζει όφελος από τη βροχή! Δεν πρέπει να κατηγορούμε τα σύννεφα. Το λάθος έγκειται στον αμαθή αργόσχολο που αφήνει τη γη του σε αγρανάπαυση. Η χάρις του Θεού είναι πάντοτε διαθέσιμη. Δεν έχει ‘περισσότερο ή λιγότερο’, ούτε σκαμπανεβάσματα. Εμείς την προσεγγίζουμε περισσότερο ή λιγότερο, ή την αφήνουμε να φύγει, ή τη χρησιμοποιούμε για το καλό μας.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, Κεφ. 10

19 Μαίου

Όλα τα όντα είναι ηθοποιοί πάνω σ` αυτή τη σκηνή της ζωής. Εξέρχονται όταν κατεβεί η αυλαία ή όταν τελειώσει ο ρόλος τους. Πάνω σ` αυτή τη σκηνή, μπορεί κάποιος να παίζει το ρόλο του κλέφτη, κάποιος άλλος μπορεί να παίζει τον βασιλιά, ένας τρίτος μπορεί να κάνει τον κλόουν, και κάποιος άλλος τον ζητιάνο. Για όλους αυτούς τους χαρακτήρες στο έργο, υπάρχει μόνο Ένας που δίνει τις ατάκες! Ο υποβολέας δεν θα έρθει μπροστά στη σκηνή για να δώσει τις ατάκες, μπροστά στη θέα όλων. Εάν το κάνει αυτό, τότε το έργο δεν θα έχει ενδιαφέρον. Ως εκ τούτου, ιστάμενος πίσω από ένα παραβάν στο πίσω μέρος της σκηνής, δίνει τις ατάκες σε όλους τους ηθοποιούς, ασχέτως του ρόλου τους - είτε είναι διάλογος, ομιλία, ή τραγούδι - ακριβώς τη στιγμή που ο καθένας τους έχει μεγάλη ανάγκη για βοήθεια. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο Κύριος είναι πίσω από ένα ‘παραβάν’ πάνω στη σκηνή της Δημιουργίας, δίνοντας τις ατάκες σε όλους τους ηθοποιούς για τους διάφορους ρόλους τους. 
- Μπάμπα, Διαλογισμός (Dhyana Vahini), κεφ. 6

18 Μαίου

Οι Ιερές Γραφές περιγράφουν τους κανόνες συμπεριφοράς για τους ανθρώπους κατά τα διάφορα στάδια της ζωής, καθώς επίσης και τους κανόνες για τις θέσεις των ανθρώπων στην κοινωνία. Τους ασπάζονται οι πιστοί όλων των θρησκειών. Όλοι πρέπει να θεωρούν πολύτιμους και δεσμευτικούς τους κοινωνικούς κανόνες-κώδικες και τις ατομικές κατευθυντήριες οδηγίες που έχουν δοθεί από τους προφήτες και τους ενορατικούς. Πρέπει να συνεχίσουμε να τους σεβόμαστε ως κανόνες που έχουν τεθεί για το καλό της κοινωνίας και την πρόοδο της ανθρωπότητας. Διότι, πρέπει να παραδεχθούμε ότι διατυπώθηκαν από εξέχοντες σοφούς, και ανθρώπους που ήθελαν το καλό όλων. 
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, Ch.12, "Values in Later Texts"

17 Μαίου

Ο Βούδας έδωσε έμφαση ολοκληρωτικά στην αγνότητα σε κάθε όψη της καθημερινής ζωής. Αγνότητα στην όραση, αγνότητα στη σκέψη, αγνότητα στην ομιλία και αγνότητα στη δράση. Θεωρούσε το πνεύμα της αυτοθυσίας ή αυταπάρνησης ως την αληθινή θυσιαστική πράξη «γιάγκνα». Η αυταπάρνηση είναι το μέσο για την επίτευξη της Νιρβάνα, της απελευθέρωσης από τα δεσμά της απατηλής ύπαρξης. Ο Βούδας ήταν εντελώς αντίθετος σε όποιον υποχρεωνόταν να ακολουθήσει την εγκόσμια ζωή, ενάντια στη θέλησή του. Η βουδιστική προσευχή πρέπει να κατανοηθεί σωστά. Όταν οι βουδιστές λένε: «Buddham sharanam gachchaami, Dharmam sharanam gachchaami, Sangham sharanam gachchaami,» η πραγματική σημασία των λόγων αυτών είναι: Πρέπει να στρέφετε τη διάνοιά σας προς την Αρετή και την ορθή συμπεριφορά (Ντάρμα). Και η ορθή συμπεριφορά πρέπει να έχει ως στόχο την υπηρεσία της κοινωνίας. Όταν αυτό συμβαίνει, η κοινωνία εξαγνίζεται.
- Μπάμπα, Ομιλία 15 Μαίου 1997

16 Μαίου

Η δράση (Κάρμα), στην πραγματικότητα, είναι η εφαρμογή της Ενάρετης Συμπεριφοράς (Ντάρμα). Οι Γραφές (Ουπανισάντ) μας δίνουν καθοδήγηση για το τι πρέπει να κάνουμε και τι πρέπει να αποφεύγουμε στο πνευματικό ταξίδι. Το Ντάρμα προστατεύει εκείνους που το προστατεύουν, λέγουν οι Γραφές. Εάν οι άνθρωποι προσφέρονται να προστατεύσουν τις πηγές του Ντάρμα, τότε αυτή η πράξη από μόνη της, θα συμβάλει στην προστασία εκείνων που προσφέρονται. Οι Γραφές μας κατευθύνουν στο να σεβόμαστε τη μητέρα, τον πατέρα, τον διδάσκαλο και τον φιλοξενούμενο σαν Θεό, και επίσης, μας προειδοποιούν ότι δεν πρέπει ποτέ να αρνούμαστε την αλήθεια και το Ντάρμα. Υπάρχουν όμως και θετικές και αρνητικές συμβουλές - γι` αυτό να ακολουθείτε τις συμβουλές των Γραφών, όχι άλλες. Οτιδήποτε συμβάλλει στη βελτίωση της καλοσύνης σας, να το δέχεστε, και να αποφεύγετε άλλες συμβουλές - έτσι διδάσκουν οι Γραφές.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, Ch. 10, "The Yogis"

15 Μαίου

Τα πάντα στον κόσμο είναι εφήμερα, προσωρινά. Υπάρχουν σήμερα, αλλά μπορεί να μην υπάρχουν αύριο. Γι` αυτό, αν θέλετε να επιθυμείτε κάτι με όλη σας την καρδιά, να επιθυμείτε και να αναζητάτε τον Κύριο, που δεν φθίνει ποτέ. Σ’ αυτή την πρόσκαιρη ζωή, η χαρά και ο πόνος είναι κατ` ανάγκην επίσης πρόσκαιρα. Ο ίδιος ο Κύριος δίνει και παίρνει, όπως και όταν Αυτός επιθυμεί. Τα πάντα είναι δικά Του, γι` αυτό πόσο ανόητο είναι να θρηνείτε όταν τα πράγματα που ανήκουν σε Εκείνον τα πάρει πάλι πίσω! Ως εκ τούτου ο σοφός άνθρωπος δεν θα μαραζώνει για κανέναν ούτε θα νιώθει υπερβολική προσκόλληση για τίποτα. Ας κρατάτε κι ας στρέφετε λοιπόν όλους τους μαρασμούς και όλη την προσκόλλησή σας στον Κύριο. Μόνον Αυτός είναι αιώνιος, η πηγή κάθε χαράς. Να αγαπάτε έναν άνθρωπο σαν άνθρωπο, όχι περισσότερο. Εάν τους αγαπάτε περισσότερο, αυτό σημαίνει ότι έχετε παραπλανηθεί σχετικά με την αληθινή τους φύση. Μόνο για λίγο καιρό μπορείτε να φέρεστε σαν ιδιοκτήτες του σπιτιού που νοικιάσατε! Διότι, μόλις λήξει το συμβόλαιο, μεταβιβάζεται σε άλλον.
- Μπάμπα, Διαλογισμός (Dhyana Vahini), κεφ. 6

14 Μαίου

Το Θείο είναι ο μόνος συγγενής και φίλος των πνευματικά εξελιγμένων (Γιόγκις). Δεν ξέρουν κανέναν άλλον. Δεν τρέφουν καμία άλλη παρόρμηση, προσκόλληση ή επιθυμία. Ο Θεός είναι τα πάντα τους. Δεν επηρεάζονται από θλίψεις ή χαρές, αποτυχίες ή επιτυχίες. Βιώνουν μόνο ένα αδιάσπαστο, αδιαμφισβήτητο ρεύμα ευδαιμονίας. Για εκείνους που έχουν εδραιωθεί σ` αυτή την κατάσταση, ο κόσμος και τα σκαμπανεβάσματά του φαίνονται επουσιώδη και απατηλά. Αντιμετωπίζουν τις έλξεις των αισθήσεων και τη γοητεία του κόσμου χωρίς καμιά αναστάτωση στον νου τους. Επαγρυπνούν επίσης έναντι των πειρασμών που θέτουν ενώπιόν τους οι αισθήσεις, και τους παραμερίζουν, προσεγγίζουν το Θείο και αναζητούν δύναμη και παρηγοριά εκεί. Οι πράξεις, οι σκέψεις και τα λόγια τους αποκαλύπτουν την ενόραση που έχουν βιώσει. Αυτή είναι η ‘Υπερόραση’, όπου όλα τα πέντε στοιχεία της φύσεως υπάρχουν ως το ίδιο το Θείο, και όλα τα όντα, οι άνθρωποι, τα ζώα, τα πουλιά, και τα σκουλήκια εκπηγάζουν από το Θείο και επομένως είναι πλήρως θεϊκά.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, Ch.10, "The Yogis"

13 Μαίου

Η Φύση (Πράκριτι) είναι η βάση για τα πάντα στο σύμπαν. Είναι η βάση της δημιουργίας και της ύπαρξης. Άνδρες και γυναίκες, ζώα και πτηνά, δέντρα και φυτά είναι όλα αδιαχώριστα από τη Φύση. Σε αυτή την ατέλειωτη δημιουργία, το ενεργό στοιχείο είναι ο Κύριος (Πουρούσα). Αυτή η αλήθεια πρέπει να βιωθεί, ώστε να μην ολισθαίνει από τη συνείδησή σας, και η πειθαρχία που απαιτείται γι` αυτό είναι η επανάληψη του Ονόματος του Θεού και ο διαλογισμός. Η Φύση είναι σαν τη θάλασσα. Όταν η θάλασσα είναι λίγο κυματώδης, τα πλοία είναι σαν κούφια καλάμια. Δεν μπορείτε ποτέ να διασχίσετε αυτή τη θάλασσα μόνο με τις δικές σας προσπάθειες. Η Χάρη του Κυρίου είναι απαραίτητη. Γι` αυτό να προσεύχεστε γι’ αυτή τη ‘σχεδία’ της Θείας χάριτος, και όταν τη διασφαλίσετε, θα μπορείτε να φθάσετε στην ακτή σε μια στιγμή.
- Μπάμπα, Ομιλία 7 Απριλίου 2006

12 Μαίου

Εκπαίδευση χωρίς σοφία, σοφία χωρίς διάκριση, πράξεις χωρίς σύνεση, μόρφωση στερούμενη σωφροσύνης, εξουσία που δεν δικαιολογείται από ανάλογα προσόντα, δηλώσεις που δεν βασίζονται στην αλήθεια, μουσική χωρίς μελωδία, λατρεία που δεν στηρίζεται από αφοσίωση, άνθρωπος που δεν έχει κοινή λογική και χαρακτήρα, σπουδαστής που δεν είναι προικισμένος με ταπεινοφροσύνη - όλα αυτά δεν εξυπηρετούν κανένα ωφέλιμο σκοπό. Επιπρόσθετα από τις γνώσεις που αποκομίζει κανείς από τις ιερές Γραφές, πρέπει να αποκτά σοφία μέσα από εμπειρίες. Γνώσεις χωρίς προσωπική εμπειρία είναι μάταιες.
- Μπάμπα, Sathya Sai Vahini, Ch.1

11 Μαίου

Να έχετε πάντοτε μεγαλόφρονες σκέψεις. Όταν ο αέρας γεμίσει ένα μπαλόνι, παίρνει τη μορφή του μπαλονιού. Ο νους προσλαμβάνει τη μορφή των αντικειμένων με τα οποία προσκολλείται. Εάν προσηλώνεται σε ασήμαντα και ευτελή πράγματα, τότε γίνεται ευτελής. Εάν εμμένει σε μεγαλειώδη πράγματα, τότε γίνεται μεγαλοπρεπής. Η φωτογραφική μηχανή φωτογραφίζει οτιδήποτε προς το οποίο στοχεύει. Γι` αυτό προσέξτε πριν πατήσετε τον διακόπτη της. Να χρησιμοποιείτε τη διάκρισή σας προτού αναπτύξετε προσκόλληση. Όταν αναπτύξετε προσκόλληση προς την οικογένεια, τα πλούτη, την περιουσία, κ.λπ., τότε θα πέσετε σε θλίψη όταν αυτά χαθούν. Εάν όμως αναπτύξετε προσκόλληση προς τον Θεό, τότε θα αναπτυχθεί μέσα σας αγάπη και λαμπρότητα.
- Μπάμπα, Ομιλία 29 Ιανουαρίου 1965

10 Μαίου

Η αγνή αγάπη χαρίζει απελευθέρωση. Πρέπει να προσπαθήσετε να αποκτήσετε αυτή την ολιστική αγάπη. Για να επιτύχουν την απελευθέρωση, οι άνθρωποι αναλαμβάνουν όλα τα είδη πνευματικών ασκήσεων, αλλά η αγάπη είναι το αφανές ρεύμα κάθε πνευματικής προσπάθειας. Η αφοσίωση είναι μια πνευματική άσκηση που βασίζεται στην αγάπη. Αφοσίωση δεν είναι μόνο η ψαλμωδία ύμνων ή οι τελετουργίες. Η αληθινή αφοσίωση είναι η άμεση ροή ανιδιοτελούς και άνευ όρων αγάπης από την καρδιά σας προς τον Θεό. Στις πνευματικές ασκήσεις που κάνουν οι άνθρωποι υπάρχει κάποιο ίχνος εγωισμού. Να προσφέρετε την αγάπη σας στον Θεό χωρίς το παραμικρό ίχνος εγωισμού ή επιθυμιών. Η καταστολή των επιθυμιών είναι στην πραγματικότητα απελευθέρωση.
- Μπάμπα, Ομιλία 21 Μαίου 2000 

9 Μαίου

Η αναγνώριση της έμφυτης Θειότητας και η ρύθμιση της καθημερινής ζωής σε συμφωνία με αυτή την Αλήθεια είναι τα άστρα που προσανατολίζουν εκείνους που είναι μπλεγμένοι στα αντικρουόμενα ρεύματα αγώνων και προσπαθειών. Χωρίς επίγνωση της Θειότητάς σας, η ζωή καταντά μια άσκοπη φάρσα, μια παρωδία. Η απόκτηση αυτής της επίγνωσης είναι αυτή που κάνει τη ζωή ‘ζεστή’, γλυκιά και καρποφόρα.
- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol.6, Ch.6  

8 Μαίου

Η Θεία Φύση εκφράζεται αρχικά ως τα πέντε στοιχεία, δηλ. ουρανός (χώρος), αέρας, φωτιά, νερό και γη. Ολόκληρη η Δημιουργία δεν είναι παρά ένας συνδυασμός από δύο ή περισσότερα από αυτά τα στοιχεία σε πολυποίκιλες αναλογίες. Οι χαρακτηριστικές ιδιότητες αυτών των πέντε στοιχείων είναι αντιστοίχως: Ήχος, αφή, μορφή, γεύση και οσμή, που γίνονται αντιληπτές από το αυτί, το δέρμα, το μάτι, τη γλώσσα και τη μύτη. Τώρα, εφόσον αυτά ‘διαποτίζονται’ από το Θείο, πρέπει να τα χρησιμοποιείτε με σεβασμό και με ταπεινότητα και ευγνωμοσύνη. Να τα χρησιμοποιείτε ευφυώς, για να προάγετε την ευημερία των άλλων και τη δική σας. Να τα χρησιμοποιείτε με μέτρο, και για υπηρεσία γεμάτη αγάπη προς την κοινωνία.
- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol.6, Ch.28

7 Μαίου

Το Ντάρμα είναι παγκόσμιο. Υπάρχει ένας έλεγχος που μπορεί να εφαρμοστεί για κάθε πράξη ώστε να καθοριστεί εάν είναι σύμφωνη με το Ντάρμα: «Μην αφήνετε να προξενούν οι πράξεις σας ζημιά ή να βλάπτουν τους άλλους». Αυτό προκύπτει από  την κατανόηση ότι ο θεϊκός σπινθήρας είναι ο ίδιος σε κάθε μορφή ζωής, και από το ότι εάν βλάψετε κάποιον, βλάπτετε το ίδιο Θείο που υπάρχει και σε σας. Το Ντάρμα σας βοηθάει να φθάσετε στην κατανόηση ότι καθετί που κάνει κακό σε κάποια άλλη μορφή ύπαρξης κάνει επίσης κακό και σε σας. Ο έλεγχος για το εάν είναι μια πράξη σύμφωνη με το Ντάρμα, υπάρχει εμφανής στο ρητό: «Να φέρεσαι στους άλλους όπως θα ήθελες αυτοί να σου φέρονται».
- Μπάμπα, Conversations with Bhagavan Sri Sathya Sai Baba

6 Μαίου

Να σέβεστε τη μητέρα και την πατρίδα σας. Αυτή είναι η διδασκαλία που μετέδωσαν εδώ και αιώνες οι Γραφές μας. Οι Βέδες δηλώνουν, «Να σέβεστε τη μητέρα σας σαν Θεό». Αυτό ισχύει επίσης και για την χώρα που γεννηθήκατε, την πατρίδα σας. Να σέβεστε τη χώρα σας και να ακολουθείτε την πνευματική της καλλιέργεια. Να σέβεστε τη μητέρα σας, η οποία σας ανέθρεψε με αγάπη, φροντίδα και αυτοθυσία. Όσο φημισμένος κι αν είναι κάποιος, εάν δεν σέβεται τη μητέρα του, δεν αξίζει σεβασμό. Εκείνος του οποίου η καρδιά είναι τόσο σκληρή ώστε να μην ‘μαλακώνει’ στις παρακλήσεις  της μητέρας του, δεν του αξίζει παρά μόνο χλεύη.
- Μπάμπα, Ομιλία 27/11/1965

5 Μαίου

Καλλιεργήστε την ατμόσφαιρα της αγάπης και της συνεργασίας, και θα διασφαλίσετε χαρά για ακόμα περισσότερο. Να αναζητείτε τρόπους συνεργασίας μεταξύ σας για το κοινό καλό. Η αίσθηση του «εγώ» και του «δικό μου» παρεμποδίζουν την αγάπη και τη συνεργασία. Μειώστε τις στο ελάχιστο και μετά αρχίστε να βοηθάτε τους άπορους και τους αναξιοπαθούντες. Η υπηρεσία προς τους συνανθρώπους σας χτίζεται καλύτερα πάνω στα γερά θεμέλια του: «ΕΙΣΑΙ ΑΥΤΟ» (Tat Tvam Asi). Δεν υπάρχει άλλο, υπάρχει μόνο Ένα. Πολλά πουλιά πετούν ψηλά στον ουρανό, ο ίδιος όμως αέρας τα κρατάει ψηλά. Τα δοχεία νερού στα οποία αντανακλάται ο Ήλιος μπορεί να είναι πολλά, ο Ήλιος όμως είναι Ένας και παραμένει ανεπηρέαστος ακόμα και όταν σπάσουν τα δοχεία νερού, ή όταν το νερό στεγνώσει. Καταλάβετε επομένως ότι όλη η βοήθεια που προσφέρετε είναι βοήθεια που δίνετε στον εαυτό σας. Κάθε μορφή βοήθειας είναι μόνο προς τον Εαυτό.
- Μπάμπα, Ομιλία 23 Φεβρουαρίου 2009

4 Μαίου

Το Άτμα είναι σαν μια «αίθουσα ελέγχου». Μόλις αποκτήσετε πρόσβαση στην «αίθουσα ελέγχου», τότε όλες σας οι αισθήσεις και ο νους θα τεθούν υπό τον έλεγχό σας. Όταν ανοίξει ο κεντρικός διακόπτης ρεύματος ενός σπιτιού, τότε οι λάμπες σε όλα τα δωμάτια θα ανάψουν. Το Άτμα είναι ο κεντρικός διακόπτης και οι αισθήσεις είναι οι λάμπες στα διαφορετικά δωμάτια. Αυτά τα δωμάτια είναι δικά σας κατασκευάσματα. Κάθε δωμάτιο χωρίζεται από το άλλο με έναν τοίχο. Όταν γκρεμιστούν οι τοίχοι, τότε θα παραμείνει μόνο ένας μεγάλος χώρος. Η σωματική προσκόλληση είναι ο τοίχος που χωρίζει τον έναν άνθρωπο από τον άλλον και η οποία φράζει τον δρόμο προς την πραγμάτωση του Εαυτού. Μόλις γκρεμιστεί αυτός ο τοίχος, τότε θα βιώσετε τον απεριόριστο και αθάνατο Εαυτό.
- Μπάμπα, Sathya Sai Speaks, Vol.35, Ch.1

3 Μαίου

Η αγάπη δεν πρέπει να καθορίζεται και να καταμερίζεται με βάση την κοινωνική τάξη, τη δοξασία, ή τη διανοητική επίτευξη του ανθρώπου. Πρέπει να ρέει πλήρης και ελεύθερη, ανεξαρτήτως συνεπειών, διότι, είναι στη φύση του ανθρώπου να αγαπάει και να αναζητεί θλιβερούς ερημότοπους, τους οποίους η αγάπη μπορεί να ποτίσει και να τους κάνει να βλαστήσουν.
- Μπάμπα, Ομιλία 27 Νοεμβρίου 1965

2 Μαίου

Όπως το φαγητό για κάποιον που λιμοκτονεί, όπως η βροχή για ένα ξεραμένο χωράφι, έτσι και η Βεδική γνώση της πνευματικής αυτο-ανακάλυψης είναι η ζωοδότρια βοήθεια για μια κοινωνία που ολισθαίνει στην καταστροφή, έχοντας χάσει την επαφή της με την αλήθεια, την ηθική, την ειρήνη και την αγάπη. Είστε τα εργαλεία για την εξάπλωση της Βεδικής αλήθειας στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της χώρας σας. Είστε οι Επιλεγμένοι, οι Εκλεκτοί! Πρέπει να δείξετε με την ηθική και το παράδειγμά σας ότι ο δρόμος της αυτοπραγμάτωσης είναι ο δρόμος για την τέλεια χαρά. Σε σάς εναπόκειται μια μεγάλη δέσμευση. Η δέσμευση του να αποδείξετε - μέσω της ηρεμίας σας, της αυτοκυριαρχίας, της ταπεινοφροσύνης, της αγνότητας, της αρετής, του θάρρους και του φρονήματός σας υπό όλες τις περιστάσεις, - ότι οι πνευματικές ασκήσεις που ακολουθείτε σας έχουν κάνει καλύτερους, ευτυχέστερους και πιο χρήσιμους ανθρώπους. Να το κάνετε πράξη και να το αποδεικνύετε, όχι μόνο να το διαβεβαιώνετε στα λόγια και να το διαψεύδετε στα έργα.
- Μπάμπα, 10 Απριλίου 1967

1 Μαίου

Διαποτίστε κάθε ανάσα σας με αγάπη. Η αγάπη δεν γνωρίζει φόβο. Ο φόβος σέρνει τον άνθρωπο στο ψέμα, την αδικία και το κακό. Η αγάπη δεν λαχταρά επαίνους. Μόνον εκείνοι που δεν έχουν καθόλου αγάπη μέσα τους αδημονούν για ανταμοιβή και φήμη. Η ίδια η αγάπη είναι η ανταμοιβή της. Όταν επιθυμείτε να προσφέρετε αφιερώματα ενώπιον του Θεού, ας προσφέρετε αγάπη αντί για υλικά αντικείμενα. Η αγάπη δεν είναι εμπόριο. Μην διαπραγματεύεστε το τίμημά της. Αφήστε την να ρέει καθάρια από την καρδιά, σαν χείμαρρος Αλήθειας, σαν ποταμός σοφίας. Μην την αφήνετε να ρέει από το κεφάλι, ούτε από τη γλώσσα. Αφήστε την να αναδύεται, πλήρης και ελεύθερη, από την καρδιά!
- Μπάμπα, Sri Sathya Sai Speaks, Τόμος 9, κεφ. 16