Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Απρίλιος 2016

30 Απριλίου

Η ζωή κάθε ανθρώπου εξαρτάται από τρία θεμελιώδη πράγματα: τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις του. Όταν γεννιέται μια επιθυμία, πηγαίνει κατευθείαν στον νου, ο οποίος την επεξεργάζεται – ο νους είναι η βάση οποιασδήποτε σκέψης. Μετά όμως, η σκέψη που ήρθε στον νου θα εκδηλωθεί στον κόσμο σαν λόγια από το στόμα, από δε τη στιγμή που θα εκστομίσετε αυτά τα λόγια, για να τα εφαρμόσετε προβαίνετε σε κάποια πράξη. Όταν κατορθώσετε να οδηγήσετε αυτά τα τρία, δηλ. τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις σας στον σωστό δρόμο, κερδίζετε σε αρετή (punya), αν όμως τα οδηγήσετε σε λάθος δρόμο, αυξάνετε την αμαρτία (papa). Μόνον όταν μεταξύ των σκέψεων, των λόγων και των έργων σας υπάρχει αρμονία, θα μπορέσετε ν’ αναγνωρίσετε την αληθινή σας φύση. Για να είναι αυτά τα τρία πάντοτε αγνά και σε αρμονία μεταξύ τους, πρέπει να στραφείτε σε κάποιας μορφής πνευματική άσκηση, πράγμα που αποτελεί ύψιστη ανάγκη στις μέρες μας.  
-        Μπάμπα, απότοβιβλίο ‘Summer Roses on Blue Mountains’, 1976, Κεφ.2

29 Απριλίου

Η ζωή κάθε ανθρώπου εξαρτάται από τρία θεμελιώδη πράγματα: τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις του. Όταν γεννιέται μια επιθυμία, πηγαίνει κατευθείαν στον νου, ο οποίος την επεξεργάζεται – ο νους είναι η βάση οποιασδήποτε σκέψης. Μετά όμως, η σκέψη που ήρθε στον νου θα εκδηλωθεί στον κόσμο σαν λόγια από το στόμα, από δε τη στιγμή που θα εκστομίσετε αυτά τα λόγια, για να τα εφαρμόσετε προβαίνετε σε κάποια πράξη. Όταν κατορθώσετε να οδηγήσετε αυτά τα τρία, δηλ. τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις σας στον σωστό δρόμο, κερδίζετε σε αρετή (punya), αν όμως τα οδηγήσετε σε λάθος δρόμο, αυξάνετε την αμαρτία (papa). Μόνον όταν μεταξύ των σκέψεων, των λόγων και των έργων σας υπάρχει αρμονία, θα μπορέσετε ν’ αναγνωρίσετε την αληθινή σας φύση. Για να είναι αυτά τα τρία πάντοτε αγνά και σε αρμονία μεταξύ τους, πρέπει να στραφείτε σε κάποιας μορφής πνευματική άσκηση, πράγμα που αποτελεί ύψιστη ανάγκη στις μέρες μας.  
-        Μπάμπα, απότοβιβλίο ‘Summer Roses on Blue Mountains’, 1976, Κεφ.2.

28 Απριλίου

Χωρίς έλεγχο των αισθήσεων, οι πνευματικές ασκήσεις θα αποβαίνουν άκαρπες. Είναι σαν να φυλάτε νερό σε τρύπιο δοχείο! Όταν η γλώσσα λαχταρά κάποια λιχουδιά, να λέτε ότι δεν θα υποκύψετε στα καπρίτσια της. Εάν συνεχίζετε να τρώτε απλές τροφές που δεν είναι πικάντικες ή καυτερές αλλά γεμάτες υγεία, η γλώσσα μπορεί να διαμαρτυρηθεί για μερικές μέρες, αλλά σύντομα θα τις καλωσορίσει. Αυτός είναι ο τρόπος για να την δαμάσετε και να υπερνικήσετε τις κακές επιπτώσεις της κυριαρχίας της. Αν η γλώσσα είναι εξίσου επίμονη στα κουτσομπολιά και τις προκλητικές συζητήσεις, πρέπει να δαμάσετε και αυτήν επίσης την τάση της. Να μιλάτε λίγο, να μιλάτε γλυκά, να μιλάτε μόνο όταν υπάρχει ανάγκη, να μιλάτε μόνο σ’ εκείνους που πρέπει, μη φωνάζετε ούτε να υψώνετε τη φωνή σας όταν θυμώνετε ή ταράζεστε. Τέτοιος έλεγχος θα συμβάλει στην υγεία και τη νοητική σας γαλήνη, θα βελτιώσει τις κοινωνικές σας σχέσεις και θα ελαχιστοποιήσει τις συγκρούσεις σας με τους άλλους. 
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1968, κατά τον εορτασμό των γενεθλίων του.

27 Απριλίου

Όσο ένα άτομο κυριαρχείται από τις απολαύσεις των αισθήσεων, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι ζει μια πνευματική ζωή. Σήμερα πολλοί φωνασκούν ζητώντας ν’ αποκτήσουν το βίωμα της πνευματικής ευδαιμονίας, αλλά ελάχιστοι την κερδίζουν, διότι διαπιστώνουν ότι είναι πολύ αδύναμοι για ν’ απορρίψουν τις φωνασκίες των αισθήσεων! Λίγη διερεύνηση θα σας αποκαλύψει  ότι οι αισθήσεις είναι κακοί αφέντες: η χαρά που σας δίνουν είναι παροδική, εφήμερη και γεμάτη θλίψεις. Ο καλύτερος τρόπος να εκδηλώσετε την πίστη και αφοσίωσή σας στον Θεό είναι το να κατορθώσετε να κυριαρχήσετε στις αισθήσεις σας. Διότι, οι αισθήσεις πάντα τρέχουν προς ό,τι είναι προσωρινό και φανταχτερό –έτσι, ρυπαίνουν και μολύνουν την καρδιά. Δεν ζητώ από τον καθένα σας τίποτε πολυτιμότερο από την καρδιά με την οποία σας έχω προικίσει! Προσφέρετέ μου σαν δώρο αυτήν την καρδιά, αγνή όπως ήταν όταν σας την έδωσα εγώ, προσφέρετέ μου την γεμάτη με το νέκταρ της ανιδιοτελούς αγάπης! Να δοκιμάζετε όλες σας τις πράξεις, λόγια, σκέψεις επάνω στην ακόλουθη ‘λυδία λίθο’: «Αυτό που πάω να κάνω, να πω, να σκεφθώ, θα το εγκρίνει ο Θεός; Ή θα το απορρίψει και θα το πετάξει πίσω σ’ εμένα;»
- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1968, κατά τον εορτασμό των γενεθλίων του.

26 Απριλίου

Να εφαρμόζετε τις τρεις πνευματικές πειθαρχίες: σιωπή, ηθική ακεραιότητα και ανεκτικότητα. Μόνο μέσα στη σιωπή μπορείτε ν’ ακούσετε τη φωνή του Θεού, όχι μέσα στον ορυμαγδό του θορύβου. Με τη βοήθεια της ηθικής ακεραιότητας εξαγνίζεστε. Η ανεκτικότητα και η καρτερία σας βοηθούν να καλλιεργήσετε την αγάπη. Είμαι δικός σας, σας ανήκω – είστε δικοί μου, μού ανήκετε εις τον αιώνα. Είμαι μέσα σας – είστε μέσα μου. Υψώστε τη σημαία του Πρασάντι Νίλαγιαμ στην καρδιά σας – η σημαία αυτή θα είναι μια συνεχής υπενθύμιση του καθήκοντος που έχετε απέναντι στον εαυτό σας για Υπέρτατη Γαλήνη. Θα σας θυμίζει να υπερνικάτε τις ορμές των ποταπών πόθων και επιθυμιών, ή τον θυμό και το μίσος όταν οι επιθυμίες σας δεν εκπληρώνονται. Θα σας παροτρύνει να διευρύνετε την καρδιά σας έτσι ώστε να αγκαλιάζετε και να κλείνετε μέσα της όλη την ανθρωπότητα, όλη τη ζωή και όλη τη δημιουργία. Θα σας καθοδηγεί να κατασιγάζετε τις παρορμήσεις σας και να διαλογίζεστε γαλήνια στην εσωτερική πραγματικότητά σας. Θα σας βεβαιώνει ότι, όταν το κάνετε αυτό, ο λωτός της καρδιάς σας θα ανθίζει και από το κέντρο του θα γεννιέται η φλόγα της ενόρασης του Θείου, η οποία εγγυάται την υπέρτατη γαλήνη (Πρασάντι).
- Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1968, κατά τον εορτασμό των γενεθλίων του.

25 Απριλίου

Προσφέρετε ολόκληρο τον εαυτό σας, τη ζωή σας, στον Θεό! Τότε η λατρεία σας θα σας μεταμορφώσει και θα σας μεταλλάξει τόσο γρήγορα και τόσο ολοκληρωτικά, ώστε εσείς και Εκείνος να μπορείτε να συγχωνευθείτε σε Έναν: θα σκέπτεται, θα αισθάνεται και θα πράττει όπως εσείς – κι εσείς θα σκέπτεστε, θα αισθάνεστε και θα πράττετε όπως Εκείνος. Θα μεταμορφωθείτε, όπως μία πέτρα μεταμορφώνεται από τη σμίλη του γλύπτη, σ’ ένα είδωλο, άξιο της λατρείας πολλών γενεών ευσεβών και ευλαβών ανθρώπων. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας μετάλλαξής σας θα χρειαστεί να υποστείτε πολλά κτυπήματα του σφυριού, πολλές πληγές της σμίλης, διότι ο Θεός είναι ο γλύπτης, και δεν κάνει τίποτε άλλο από το να σας απελευθερώνει από την νεκρή κατάσταση της πέτρας! Προσφέρετέ Του την καρδιά σας και υποστείτε με χαρά την μεταμόρφωση από τα χέρια Του. Μη βεβηλώνετε τον χρόνο σας, ή το υλικό περίβλημά σας που λέγεται σώμα, ή την ευκαιρία αυτής της ζωής, χρησιμοποιώντας τα για ασήμαντους και ποταπούς στόχους. Η ζωή σας δεν είναι παρά ένα μακρύ προσκύνημα το οποίο αρχίσατε μόλις γεννηθήκατε, και ίσως να μην τελειώσει ούτε με τον θάνατό σας. Ποτέ να μην το λησμονήσετε αυτό. Να είστε αγνοί, οξυδερκείς και ταπεινόφρονες, όπως πρέπει να είναι οι προσκυνητές.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1968, κατά τον εορτασμό των γενεθλίων του

24 Απριλίου

Γνωρίζετε τη σημασία του ονόματος ‘Σάι Μπάμπα’; Η συλλαβή ‘Σα’ σημαίνει «Θείος», η συλλαβή ‘άι’ σημαίνει «μητέρα» και η λέξη ‘Μπάμπα’ σημαίνει «πατέρας». Οι φυσικοί γονείς σας σάς εκδηλώνουν αγάπη, που όμως έχει και μία δόση εγωισμού, αλλά ο Σάι, η Θεία Μητέρα και Πατέρας σας, σας πλημμυρίζει με αγάπη ή σας επιπλήττει, μόνο για να σας οδηγήσει στην νίκη στον αγώνα για την αυτο-πραγμάτωση. Ο Σάι ήρθε στη γη ως Αβατάρ για να ολοκληρώσει το ύψιστο έργο τού να ενώσει ολόκληρη την ανθρωπότητα σαν μία οικογένεια με τον δεσμό της αδελφοσύνης, για να επιβεβαιώσει και να φωτίσει την Θεϊκή πραγματικότητα ή το Άτμα που ενυπάρχει σε κάθε ον. Ο Θεός είναι το θεμέλιο ολοκλήρου του σύμπαντος και η δική μου αποστολή είναι να διδάξω όλους τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν την κοινή θεϊκή τους κληρονομία η οποία ενώνει το ένα άτομο με το άλλο, έτσι ώστε να μπορέσετε να αποβάλλετε από μέσα σας τα ζωώδη στοιχεία και να εξυψωθείτε στον Θεό! Επιθυμώ να στοχαστείτε επάνω σ’ αυτό, να αντλήσετε χαρά απ’ αυτό, καθώς και την έμπνευση να τηρείτε τις πνευματικές πειθαρχίες που έχω ορίσει, έτσι ώστε να προοδεύσετε προς τον στόχο του να βιώσετε τον Σάι, ο οποίος ακτινοβολεί με λαμπρότητα μέσα στην καρδιά σας. 
-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974

23 Απριλίου

Καθώς κυκλοφορώ σαν άνθρωπος μεταξύ των ανθρώπων, συζητώ και ψάλλω ελεύθερα μαζί τους, ακόμη και οι διανοούμενοι αδυνατούν να συλλάβουν την Αλήθεια μου, τη Δύναμή μου, τη Δόξα μου, ή το πραγματικό έργο μου ως Αβατάρ, δηλ. ως ενσάρκωση του Θείου. Μπορώ να επιλύσω οποιοδήποτε πρόβλημα, όσο περιπεπλεγμένο και αν είναι. Είμαι υπεράνω και πέρα από την πρόσβαση ακόμη και της πιο εντατικής διερεύνησης και της πιο σχολαστικής μέτρησης. Μόνο εκείνοι που έχουν αναγνωρίσει την Αγάπη μου και την έχουν βιώσει, μπορούν να επιβεβαιώσουν ότι έχουν αποκτήσει μια στιγμιαία εικόνα της Πραγματικότητάς μου. Μην επιχειρείτε να με γνωρίσετε με τα φυσικά σας μάτια. Όταν πηγαίνετε σ’ έναν ναό και στέκεστε μπροστά στην εικόνα του Θεού, προσεύχεστε με τα μάτια σας κλειστά, δεν είν’ έτσι; Γιατί άραγε; Διότι αισθάνεστε ότι μόνο το εσωτερικό μάτι της Σοφίας μπορεί να σας Τον αποκαλύψει. Επομένως, μη λαχταράτε να λάβετε από μένα ασήμαντα υλικά πράγματα, αλλά να λαχταράτε μέσα από τα βάθη της καρδιάς σας Εμένα – τότε θα ανταμειφθείτε. Η οδός της Αγάπης είναι η μοναδική, η βασιλική οδός που οδηγεί την ανθρωπότητα σε Μένα. Η Χάρη Μου είναι εσαεί διαθέσιμη στους πιστούς και ευλαβείς ανθρώπους που έχουν μέσα τους αταλάντευτη αγάπη και πίστη. 
-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974.

22 Απριλίου

Πολλοί επιχειρούν να περιγράψουν τις ιδιότητες του Θεού και διακηρύσσουν ότι είναι τούτος ή εκείνος. Αυτά όμως είναι μόνο δικές τους εικασίες και αντανακλάσεις των δικών τους αρεσκειών και προτιμήσεων. Ποιος άνθρωπος είναι σε θέση να διαβεβαιώσει ότι ο Θεός είναι τούτο ή εκείνο; Και ποιος μπορεί να διαβεβαιώσει ότι ο Θεός δεν έχει την τάδε μορφή ή ότι έχει την τάδε ιδιότητα; Ο Θεός είναι ανεξιχνίαστος. Δεν μπορείτε ν’ αποκτήσετε την επίγνωσή Του όσο είστε στραμμένοι στον εξωτερικό, υλικό κόσμο – βρίσκεται στα βάθη της καρδιάς κάθε πλάσματος. Τις πολύτιμες πέτρες πρέπει να τις αναζητήσετε βαθιά μέσα στη γη, δεν αιωρούνται μπροστά στα μάτια σας. Επομένως, ν’ αναζητείτε τον Θεό βαθιά μέσα σας και όχι μέσα στην καλειδοσκοπική Φύση. Το σώμα σάς έχει δοθεί γι’ αυτόν τον ύψιστο σκοπό. Εσείς όμως κάνετε τώρα κακή χρήση του, σαν εκείνον που μαγείρευε την καθημερινή τροφή του στον χρυσοποίκιλτο αμφορέα που ήρθε στα χέρια του από κληρονομιά. Οι άνθρωποι εξυμνούν και δοξάζουν τον Θεό ως πανταχού Παρόντα, Παντογνώστη και Παντοδύναμο, αλλά αγνοούν την Παρουσία Του μέσα τους!
-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974.

21 Απριλίου

Ο Ράβανα, ο αρχηγός των δαιμόνων στο έπος της Ραμάγιανα, αναζητούσε τον πλούτο και την ικανοποίηση του πόθου, παραβιάζοντας κατάφωρα τις αρχές της Αρετής και του Δικαίου. Ήταν ένας επιφανής λόγιος, ο οποίος κατείχε και τα 64 πεδία της Γνώσης, ενώ ο Ράμα μόνο τα 32. Ωστόσο, ο Ράμα τα έθετε σε εφαρμογή και έτσι τα είχε αφομοιώσει, ενώ ο Ράβανα όχι. Η έλλειψη αφομοίωσής τους εκ μέρους του Ράβανα εκδηλώθηκε με τη μορφή της λαγνείας (κάμα), η οποία τελικά τον οδήγησε στην καταστροφή του. Ενώ ο Ράμα ήταν η ενσάρκωση του Ντάρμα, ο Ράβανα παρέμεινε η ενσάρκωση της λαγνείας και του Αντάρμα. Έτσι, προέκυψε μία σύγκρουση μεταξύ της Αρετής και της Κακίας, της Δικαιοσύνης και της Αδικίας. Ο Ράμα εκπροσωπούσε την Αλήθεια (Σάτυα), εφόσον τηρούσε απαρέγκλιτα τις αρχές του Ντάρμα. Ο Ράβανα, έχοντας παραβιάσει κατάφωρα το Ντάρμα, εκπροσωπούσε την Αναλήθεια (Ασάτυα). Μεταξύ της Δικαιοσύνης και της Αδικίας, της Αλήθειας και της Αναλήθειας, του Καλού και του Κακού διαδραματίζεται από καταβολής κόσμου ένας αιώνιος πόλεμος. Το καθήκον σας είναι να τηρείτε και να εφαρμόζετε στη ζωή σας τις δίδυμες αρχές της Αλήθειας και της Δικαιοσύνης, της Σάτυα και του Ντάρμα.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1996» Κεφ. 2, Ομιλία που δόθηκε στις  20 Μαΐου 1996.

20 Απριλίου

Να θεωρείτε κάθε αδελφό, αδελφή, σύντροφο, φίλο και συνεργάτη του Ράμα ως υπόδειγμα ανθρώπου διαποτισμένου με Αρετή και Δικαιοσύνη (Ντάρμα). Στο έπος Ραμάγιανα, ο Ντασαράτα είναι το σύμβολο του καθαρά σωματικού, με τις δέκα αισθήσεις. Οι τρεις ιδιότητες (γκούνας), δηλ. η γαλήνη, η δραστηριότητα και η άγνοια (σάτβα, ράτζας, τάμας) είναι οι τρεις βασίλισσες. Οι τέσσερις στόχοι της ζωής (πουρουσάρτας), δηλ. η απόκτηση αρετής, η απόκτηση πλούτου με δίκαια μέσα, η εκπλήρωση των αγνών και ενάρετων επιθυμιών και η λύτρωση συμβολίζονται από τους τέσσερις γιους. Ο Λάκσμανα είναι η διάνοια, ο Σουγκρίβα είναι η διάκριση, ο Βάλι είναι η απελπισία και ο Χάνουμαν η ενσάρκωση του θάρρους. Η γέφυρα κτίζεται επάνω από τον ωκεανό της πλάνης. Οι τρεις στρατηγοί των δαιμόνων (Ρακσάσα), δηλ. ο Ράβανα, ο Κουμπακάρνα και ο Βιμπίσανα είναι προσωποποιήσεις των τριών ιδιοτήτων : της υπερδραστήριας (ρατζασικής), της νωθρής και γεμάτης άγνοια (ταμασικής) και της αγνής και γαλήνιας (σατβικής). Η Σίτα είναι η Επίγνωση του Οικουμενικού Θείου (Μπράμα-γκνιάνα) που κάθε άνθρωπος πρέπει να ανακτήσει ενόσω περνά μέσα από τις αντιξοότητες και τις δοκιμασίες του χωνευτηριού που λέγεται επίγεια ζωή. Να είστε ακλόνητα εδραιωμένοι στην πίστη ότι ο Ράμα είναι η Θεία Πραγματικότητα μέσα στην καθημερινή ζωή σας.
-        Μπάμπα, από το βιβλίο «Η Ιστορία του Ράμα», Κεφ. «Το Εσωτερικό Νόημα» (Ramakatha Rasavahini, ‘The Inner Meaning’).

19 Απριλίου

Οι τέσσερις αδελφοί στη Ραμάγιανα ήταν οι ενσαρκώσεις των τεσσάρων Βεδών. Ο Ριγκ Βέδα είναι η ενσάρκωση της ομιλίας (vaak), ο Γιατζούρ Βέδα είναι η ενσάρκωση του νου (manas), ο Σάμα Βέδα είναι η ενσάρκωση της ζωοποιού αναπνοής (prana) και ο Ατάρβανα Βέδα η ενσάρκωση της διάνοιας (buddhi). Έτσι, οι τέσσερις Βέδες συνόδευσαν τον Ντασαράτα ως Ράμα, Λάκσμανα, Μπάρατα και Σατρούγκνα. Δεν θα κερδίσετε πολλά από το έπος της Ραμάγιανα αν αφήσετε να κυριαρχήσει στον νου σας η λανθασμένη ιδέα ότι ο Ράμα είναι Ενσάρκωση του Θεού και ως εκ τούτου υπεράνω και πέρα από κάθε δυνατότητά σας να Τον πλησιάσετε. Πρέπει να συνειδητοποιήσετε το γεγονός ότι ο Κύριος ο Θεός ήρθε στη γη για να δείξει στην ανθρωπότητα, με το ζωντανό παράδειγμα της ζωής Του, το ύψιστο ιδεώδες για τον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Επομένως, κάθε άνθρωπος οφείλει να διαπλάσει τη ζωή του σύμφωνα μ’ αυτό το ύψιστο παράδειγμα που έδωσε σε όλους μας ο Ράμα. Ο Ράμα ζει μέσα σε κάθε ανθρώπινη καρδιά ως η Πηγή της Ευδαιμονίας, ως ο Θείος Εαυτός μέσα μας. Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος σ’ αυτόν τον κόσμο, από την καρδιά του οποίου να απουσιάζει ο Θείος Εαυτός. Συνεπώς ο Ράμα υπάρχει μέσα στον καθένα σας.
Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1996» Κεφ. 2, Ομιλία που δόθηκε στις  20 Μαΐου 1996.

18 Απριλίου

Ράμα είναι ο Θείος Κάτοικος μέσα στον καθένα. Ονομάζεται και Άτμα Ράμα γιατί είναι η ‘Πηγή της Ευδαιμονίας’ (Ράμα) για κάθε ψυχή (Άτμα). Οι ευλογίες του που ξεχειλίζουν απ’ αυτή την εσωτερική πηγή, θα σας χαρίσουν γαλήνη και ευδαιμονία. Ο Ράμα είναι η ίδια η ενσάρκωση της δικαιοσύνης, ενσάρκωση όλων των κανόνων της ηθικής που στηρίζουν την ανθρωπότητα και την κρατούν συγκροτημένη σταθερά μέσα στην αγάπη και την ενότητα. Το έπος ‘Ραμάγιανα’, δηλ. η ιστορία της ζωής του Ράμα, μας χαρίζει δύο πολύτιμα διδάγματα: την αξία της μη-προσκόλλησης και την ανάγκη να συνειδητοποιούμε την Παρουσία του Θεού μέσα σε κάθε πλάσμα. Η πίστη στον Θεό και η μη-προσκόλληση στις υλικές επιδιώξεις είναι τα κλειδιά της λύτρωσης του ανθρώπου. Εγκαταλείψτε τα αντικείμενα των αισθήσεων και έχετε κερδίσει τον Ράμα! Η σύζυγός του Σίτα, εγκατέλειψε τις πολυτέλειες και τις ανέσεις του ανακτόρου στην Αγιόντγια για να είναι κοντά του κατά την διάρκεια της εξορίας του. Όταν όμως έριξε ένα βλέμμα επιθυμίας στο χρυσό ελάφι και λαχτάρισε να το αποκτήσει, έχασε την παρουσία του Ράμα. Η απάρνηση οδηγεί στη χαρά, ενώ η προσκόλληση φέρνει θλίψεις. Να ζείτε μέσα στον κόσμο, αλλά να μην είστε μέρος του. Να στοχάζεστε το μεγαλείο της Ραμάγιανα, αυτό θα κάνει την καρδιά σας αγνή και δυνατή.
-        Μπάμπα, από το βιβλίο ‘Η Ιστορία του Ράμα`, Το Εσωτερικό Νόημα (Ramakatha Rasavahini -The Inner Meaning).

17 Απριλίου

Έντονη επιθυμία μου είναι εσείς οι σπουδαστές να επιδείξετε μεγάλο ενδιαφέρον για τις ηθικές και πνευματικές αρχές της Ραμάγιανα και να αντλήσετε μεγάλο όφελος απ’ αυτές. Αλλά και οι ενήλικες έχουν χρέος να διαμορφώνουν τη ζωή τους βάσει της ηθικής και της πνευματικότητας. Ευτυχία δεν πρόκειται να σας χαρίσουν ούτε ο πλούτος, ούτε η πολυμάθεια –μόνη η Αγάπη του Θεού θα σας χαρίσει αστείρευτη ευδαιμονία! Και όχι μόνο ευδαιμονία, αλλά και τεράστια δύναμη. Πρέπει να αναζητείτε τις γνώσεις που χαρίζουν αθανασία. Τι είναι η αθανασία; Αληθώς σας λέγω, είναι η εξάλειψη της ανηθικότητας! Η ανθρώπινη ζωή που υπόκειται στον θάνατο, είναι αναπόφευκτο ότι, αργά ή γρήγορα, κάποια μέρα θα φθαρεί και θα χαθεί. Γι’ αυτό, πρέπει να αγωνίζεστε να κερδίσετε την ηθική, η οποία είναι άφθαρτη. Αυτήν την λαμπρότητα και ακτινοβολία της ηθικής έχει επείγουσα ανάγκη ολόκληρη η υφήλιος σήμερα. Είναι έντονη επιθυμία μου οι σπουδαστές μας να καλλιεργούν και να προσπαθούν να επιτύχουν τη λαμπρότητα που χαρίζει η ηθική, ταυτοχρόνως δε να αγωνίζονται για το καλό και την ηθική εξύψωση ολόκληρης της υφηλίου, ιδιαιτέρως στην εποχή μας που ο εγωισμός και η ιδιοτέλεια οργιάζουν τόσο.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1996» Κεφ. 1, Ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαΐου 1996.

16 Απριλίου

Να μην βλέπετε τον Σρι Ράμα σαν γόνο μεγάλης δυναστείας και γιο του αυτοκράτορα Ντασαράτα. Αυτοί οι συσχετισμοί είναι δευτερεύοντες και συμπτωματικοί. Ένα συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι σύγχρονοι αναγνώστες αυτού του έπους είναι ότι συγκεντρώνουν την προσοχή τους μόνο στις προσωπικές σχέσεις και διασυνδέσεις μεταξύ των προσώπων του έργου, και δεν εμβαθύνουν στις αξίες που εκπροσωπούν και των οποίων αποτελούν ζωντανό παράδειγμα με τη ζωή τους. Ακριβώς όπως οι άνθρωποι στύβουν το ινώδες ζαχαροκάλαμο και μετά απολαμβάνουν τον γλυκό χυμό του, ή όπως η μέλισσα ρουφά το νέκταρ μέσα από το άνθος αδιαφορώντας για το σχήμα και το χρώμα του, έτσι και ο πνευματικός αναζητητής: πρέπει να λαχταρά να ρουφήξει την εκδήλωση τρυφερότητας, ελέους και συμπόνιας με την οποία είναι διαποτισμένο το έπος Ραμάγιανα, χωρίς να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στα άλλα θέματα. Εκείνοι που αναζητούν στη Ραμάγιανα την πεμπτουσία της συμπόνιας πρέπει να συγκεντρώνονται περισσότερο στο κύριο νήμα της αφήγησης και δευτερευόντως μόνο στις συμπληρωματικές λεπτομέρειες που την ομορφαίνουν ή την υπερφορτώνουν. Μ’ αυτή τη διάθεση πρέπει ν’ ακούτε την αφήγηση της Ραμάγιανα – αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος πνευματικής ακρόασης.
-        Μπάμπα, από το βιβλίο ‘Η Ιστορία του Ράμα (Ramakatha Rasavahini)`, Κεφ. 1

15 Απριλίου

Το όνομα ‘Ράμα’ είναι η πεμπτουσία των Βεδών. Η ιστορία της ζωής του Σρι Ράμα είναι αγνή και γεμάτη δύναμη. Το έπος Ραμάγιανα, που μας αφηγείται τη Θεία Ενσάρκωση του Σρι Ράμα, είναι ένα ιερό κείμενο που το απαγγέλουν με σεβασμό τόσο ο λόγιος όσο και ο αμαθής, τόσο ο εκατομμυριούχος, όσο και ο πάμπτωχος. Η απαγγελία του ονόματος του Σρι Ράμα εξαγνίζει τη συνείδησηκαι μεταμορφώνει τον αμαρτωλό, αποκαλύπτοντας στο πρόσωπό του τη γλυκιά μορφή που εκπροσωπεί το θείο αυτό όνομα. Τη Ραμάγιανα πρέπει να την διαβάζετε όχι σαν μία καταγραφή μίας ανθρώπινης ζωής, αλλά σαν μία αφήγηση της έλευσης και των πράξεων ενός Αβατάρ, μίας ενσάρκωσης του Θείου. Ο Θεός είναι Παντογνώστης, Παντοδύναμος και Πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών. Οι λόγοι Του, ενόσω είναι ενσαρκωμένος με ανθρώπινη μορφή, οι πράξεις που ευαρεστείται να κάνει κατά τη γήινη διαμονή Του – όλα αυτά είναι ανεξιχνίαστα, γεμάτα ύψιστη, βαθιά σημασία. Οι πολύτιμες πηγές του μηνύματός Του δροσίζουν την ανθρωπότητα και εξομαλύνουν το μονοπάτι της λύτρωσής της. 
-        Μπάμπα, από το βιβλίο ‘Η Ιστορία του Ράμα (Ramakatha Rasavahini)`, Κεφ. 1

14 Απριλίου

Ακριβώς όπως το σώμα αποτελείται από κύτταρα, έτσι και η ιστορία της Ραμάγιανα αποτελείται από πυρήνες αγιότητας και ιερότητας. Μελετώντας την ιερότητα της Ραμάγιανα και ακολουθώντας την, η ζωή σας θα βρει την εκπλήρωσή της. Ακριβώς όπως το ανθρώπινο σώμα δίχως σπονδυλική στήλη θα καταρρεύσει, το ίδιο και η ανθρώπινη ζωή: θα καταρρεύσει, αν δεν την στηρίζουν η ηθική και η πνευματικότητα. Η σπονδυλική στήλη αποτελείται από 33 σπονδύλους και στηρίζει ολόκληρο το σώμα. Παρομοίως, οι αρχές της ηθικής και της πνευματικότητας αποτελούν τους σπονδύλους της σπονδυλικής στήλης της ζωής σας. Σοβαρή επιθυμία μου είναι εσείς οι σπουδαστές να επιδείξετε έντονο ενδιαφέρον για τις ηθικές και πνευματικές αρχές της Ραμάγιανα και να αντλήσετε μεγάλο όφελος απ’ αυτές. Αλλά και οι ενήλικες έχουν χρέος να διαμορφώνουν τη ζωή τους βάσει της ηθικής και της πνευματικότητας. Ευτυχία δεν πρόκειται να σας χαρίσουν ούτε ο πλούτος, ούτε η πολυμάθεια – μόνη η Αγάπη του Θεού σας χαρίζει αστείρευτη ευδαιμονία! Και όχι μόνο ευδαιμονία, αλλά και τεράστια δύναμη.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «SummerShowersinBrindavan 1996» Κεφ. 1, Ομιλία που δόθηκε στις  20 Μαΐου 1996. (Δεν έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά). 

13 Απριλίου

Ενσαρκώσεις της Αγάπης, ο Θεός είναι Παρών μέσα στον καθένα. Κατοικεί μέσα σε κάθε καρδιά. Γι’ αυτό, μην περιορίζετε τον Θεό σ’ έναν ναό, ένα τζαμί, ή μία εκκλησία. Όπου υπάρχει άνθρωπος, εκεί είναι και ο Θεός. Η ρήση διδάσκει ότι «Ο Θεός προσλαμβάνει ανθρώπινη μορφή (Daivammanusharupena).» Εσείς όμως, επειδή λησμονείτε αυτό το σημαντικό γεγονός και δεν το συνειδητοποιείτε, συνηθίζετε να ασκείτε κριτική στους άλλους. Ποιον επικρίνετε; Ή, ποιον λατρεύετε; Διερευνήστε μόνοι σας. Ο Θεός είναι Παρών μέσα σε όλους, συνεπώς, αν επικρίνετε τους άλλους, επικρίνετε τον ίδιο τον Θεό! Οποιονδήποτε χαιρετίζετε, ο χαιρετισμός σας φθάνει στον Θεό, και οποιονδήποτε προσβάλλετε ή γελοιοποιείτε, και αυτό φθάνει στον Θεό! Ήδη από τούτη τη στιγμή, αρχίστε μία νέα ζωή, αποβάλλοντας όλες τις αρνητικές σκέψεις σας και τις κακές ιδιότητες χαρακτήρα σας. Εξαγνίστε την καρδιά σας. Φροντίστε οι σκέψεις, τα λόγια και οι πράξεις σας να είναι ιερές. Μόνο τότε η ζωή σας θα είναι γεμάτη ευδαιμονία.
-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 2002.

12 Απριλίου

Κάποτε, ο Κύριος είπε στον σοφό Νάραντα: «Νάραντα, υπάρχουν πολλοί πιστοί σαν εσένα. Τους βρίσκεις σε κάθε σπίτι και σε κάθε τόπο. Προσφέρουν τελετουργική λατρεία και ψάλλουν το όνομά μου. Ωστόσο, αυτά δεν αποτελούν αληθινή αφοσίωση. Αληθινή αφοσίωση είναι αυτή που βρίσκει έκφραση μέσα από κάθε σκέψη, λόγο και πράξη του ανθρώπου. Όπως η τροφή που προσλαμβάνεται, χωνεύεται στο στομάχι και οι θρεπτικές ουσίες της παρέχονται σε όλα τα όργανα και μέλη του σώματος, παρομοίως όταν διαποτίζετε την καρδιά σας με τη γλυκύτητα του ονόματος του Θεού, η επίδραση αυτής γλυκιάς σαν νέκταρ τροφής πρέπει να τρέφει τα μάτια, τα αυτιά, τη γλώσσα, τα χέρια, τα πόδια σας κλπ. Όταν η ιερή επίδραση του Θείου Ονόματος εξαπλώνεται στα μάτια σας, θ’ αναπτύξετε, ιερή και αγιασμένη όραση. Παρομοίως, τα λόγια σας θα διαποτιστούν από ιερότητα και θα δέχονται να βλέπουν μόνο αγιασμένα, ιερά θεάματα. Παρομοίως, τα λόγια σας θα είναι διαποτισμένα με ιερότητα και τα αυτιά σας θα ανταποκρίνονται μόνο σε αγιασμένα λόγια. Τα χέρια σας θα κάνουν μόνο ιερές πράξεις και τα πόδια σας θα σας κατευθύνουν μόνο σε ιερά και αγιασμένα μέρη. Έτσι, ένας αληθινός πιστός καθαγιάζει καθένα από τα μέλη και όργανα του σώματός του με αγιασμένες δραστηριότητες.».
-         Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 2002.

11 Απριλίου

Κάποτε, ένας φίλος του Μιχαήλ Άγγελου, του διάσημου Ιταλού γλύπτη, τον ρώτησε: «Γιατί κοπιάζεις τόσο πολύ σμιλεύοντας αυτή την τεράστια πέτρα; Γιατί δεν πας επιτέλους σπίτι σου να ξεκουραστείς;» Ο Μιχαήλ Άγγελος όμως του απάντησε: «Θέλω να αποκαλύψω τον ζώντα Θεό που ενυπάρχει σ’ αυτή την φαινομενικά άψυχη πέτρα.» Αν λοιπόν αυτός ο γλύπτης μπόρεσε, μέσα από ένα άψυχο κομμάτι πέτρας, να αποκαλύψει μια ζώσα απεικόνιση του Θεού, δεν μπορούν οι άνθρωποι που σφύζουν από ζωή να εκδηλώσουν τον ζώντα Θεό που κατοικεί στην καρδιά τους; Όταν τα ρούχα σας λερωθούν τα βγάζετε και φοράτε καθαρά, διότι ντρέπεστε να κυκλοφορείτε με λερωμένα ρούχα. Επίσης, αν το σπίτι σας είναι βρώμικο, το καθαρίζετε, έτσι ώστε όσοι σας επισκεφθούν να μην σχηματίσουν αρνητική εικόνα για σας. Όταν όμως ο νους σας και η καρδιά σας έχουν ρυπανθεί, δεν ντρέπεστε καθόλου! Δεν είναι παράδοξο το ότι ανησυχείτε τόσο για την καθαριότητα του ρουχισμού και του σπιτιού σας, αλλά δεν σας απασχολούν καθόλου η αγνότητα της καρδιάς και του νου σας που όμως επηρεάζουν ολόκληρη τη ζωή σας;.
-         Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 2 Απριλίου 1984.

10 Απριλίου

Μόνο ένας αρμονικός συνδυασμός εγκόσμιας ζωής και πνευματικότητας θα προσδώσει ομορφιά και ακτινοβολία στη ζωή σας. Δεν πρέπει να σπουδάζετε και να εργάζεστε μόνο για να γεμίζετε το στομάχι σας, αλλά και για να γεμίζετε την καρδιά σας με θεία ευδαιμονία. Η τροφή που καταναλώνετε θα γεμίζει μόνο το στομάχι σας, όχι τον νου σας, ενώ η πνευματική τροφή θα γεμίζει τον νου σας και θα σας χαρίζει αιώνια ευδαιμονία. Επομένως, η εγκόσμια εκπαίδευση και ζωή πρέπει να είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένες με την πνευματικότητα. Είναι άκρως σημαντικό το να ενστερνισθείτε την ηθική στη ζωή σας. Όσο ζείτε στη φοιτητική εστία μας σαν φοιτητές, ζείτε μία αγνή και πειθαρχημένη ζωή, μόλις όμως φύγετε από την φοιτητική εστία αρχίζετε να ζείτε μία τελείως διαφορετική ζωή. Η ζωή σας πρέπει να χαρακτηρίζεται από πειθαρχία και ηθική, είτε είστε οικότροφοι στην εστία είτε ζείτε έξω. Και ο κανόνας αυτός πρέπει να ισχύει εξίσου είτε κάποιος σας βλέπει και παρακολουθεί τις πράξεις σας, είτε όχι.
-        Μπάμπα, από το βιβλίο «Summer Showers in Brindavan 1996» Κεφ 1, Ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαΐου εκείνου του έτους.

9 Απριλίου

Έχουν κυλήσει τόσοι αιώνες και ο κόσμος έχει γνωρίσει αμέτρητες αλλαγές, δυστυχώς όμως δεν έχει υπάρξει μεταμόρφωση της ανθρώπινης καρδιάς. Μερικοί ισχυρίζονται ότι η εκπαίδευση επιφέρει μία εσωτερική αλλαγή στον άνθρωπο. Αναμφίβολα, αλλά τι είδους αλλαγή έχει επιφέρει; Πρόκειται για μία αλλόκοτη μεταβολή, η οποία οδηγεί σε διαστροφή του νου του ανθρώπου, αντί στην μεταμόρφωση της καρδιάς του. Η ανθρώπινη καρδιά, στην εγγενή, φυσική της κατάσταση είναι άκρως ιερή, η δε γέννηση ως άνθρωπος είναι πολύ δύσκολο να αποκτηθεί. Η Βεδική ρήση μας διδάσκει: «Απ’ όλα τα έμβια όντα, η ανθρώπινη γέννηση είναι ένα σπάνιο Θεϊκό δώρο» (Janthunam narajanma durlabham). Έχοντας όμως αποκτήσει μία τέτοια πολύτιμη ζωή, κάνετε προσπάθειες να ζείτε σαν ένα πραγματικά ανθρώπινο ον; Στις μέρες μας έχετε μεταβληθεί σ’ ένα δεμάτι επιθυμιών και ξοδεύετε όλο τον χρόνο σας και τις προσπάθειές σας προκειμένου να τις ικανοποιήσετε. Θεωρείτε λανθασμένα ότι η ικανοποίηση των επιθυμιών θα σας χαρίσει την πολυπόθητη ευτυχία. Συνειδητοποιήστε ότι μόνο η εξάλειψη των επιθυμιών θα σας οδηγήσει στην υπέρτατη ευδαιμονία. Η κατάσταση της αληθινής ευδαιμονίας είναι η κατάσταση της παντελούς έλλειψης επιθυμιών.
-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 2002, κατά τον εορτασμό της Ινδικής Πρωτοχρονιάς.

8 Απριλίου

Η Πρωτοχρονιά συμβολίζει την αρχή ενός Νέου Έτους. Έχετε γιορτάσει πολλές Πρωτοχρονιές (Γιουγκάντι) στη ζωή σας, έχετε όμως με την ευκαιρία αυτής της γιορτής, αποβάλλει τις κακές ιδιότητες του χαρακτήρα σας; Μην περιορίζετε τον εορτασμό της Πρωτοχρονιάς στο να φοράτε καινούργια ρούχα και να απολαμβάνετε εύγευστα εδέσματα. Διότι, σήμερα μπορεί να φοράτε ένα καινούργιο πουκάμισο, για πόσον καιρό όμως αυτό θα παραμένει ‘καινούργιο’; Η ζωή σας μπορεί να παρομοιαστεί με μία εφημερίδα. Όταν τελειώσετε το διάβασμα της εφημερίδας, σας αρέσει να τη διαβάζετε ξανά και ξανά; Ο Θεός σας έχει δώσει τούτη τη γέννηση, κατά τη διάρκεια της οποίας έχετε βιώσει τόσες πολλές εμπειρίες, ευτυχίας αλλά και δυστυχίας. Αυτό δεν σας αρκεί; Για ποιο λόγο να θέλει κανείς να το επαναλάβει; Γι’ αυτό, προσευχηθείτε σήμερα στον Θεό να σας βοηθήσει να διασχίσετε αυτόν τον ωκεανό της ζωής και του θανάτου και να σας χαρίσει την τελική λύτρωση. Πραγματική Πρωτοχρονιά είναι αυτή κατά την οποία θα εγκαταλείψετε τις κακές σας ιδιότητες, θα γεμίσετε την καρδιά σας αγάπη και θ’ ακολουθήσετε εφεξής στη ζωή σας το μονοπάτι της αυτοθυσίας. Σταματήστε να ασκείτε κριτική στους άλλους. Να σέβεστε όλους, ακόμα κι εκείνους που σας μισούν. Το μίσος είναι μία άκρως κακή, αρνητική ιδιότητα – θα σας καταστρέψει. Γι’ αυτό, αποβάλετέ την. Να αγαπάτε όλους τους συνανθρώπους σας.
Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 2002, κατά τον εορτασμό της Ινδικής Πρωτοχρονιάς.

7 Απριλίου

Το παιχνίδι του ποδοσφαίρου παίζεται από δύο ομάδες των δέκα παικτών, που καθεμία τους αγωνίζεται να βάλει ένα γκολ στέλνοντας τη μπάλα ανάμεσα στα δύο δοκάρια που οριοθετούν κάθε ένα από τα δύο τέρματα. Η ζωή σας τώρα, είναι ένα παιχνίδι κατά το οποίο πρέπει να την οδηγήσετε μεταξύ των δύο τερμάτων: της εγκόσμιας και της πνευματικής εκπαίδευσης. Στο ποδόσφαιρο, οι παίκτες κλωτσάνε τη μπάλα μόνο όσο είναι γεμάτη αέρα. Αν τυχόν ξεφουσκώσει, κανείς δεν πρόκειται πια να την κλωτσήσει. Ο αέρας μέσα στη μπάλα συμβολίζει την παρουσία του εγωισμού μέσα σας. Ένας  άνθρωπος που τη ζωή του την κυβερνά και την κατευθύνει ο εγωισμός του, θα δέχεται χτυπήματα έως ότου απαλλαγεί απ’ αυτόν. Μια ξεφούσκωτη μπάλα οι παίκτες θα τη μεταφέρουν με τα χέρια, ενώ τη φουσκωμένη την κλωτσάνε αλύπητα. Παρομοίως, έναν σεμνό, ταπεινόφρονα άνθρωπο η κοινωνία τον αντιμετωπίζει με μεγάλο σεβασμό, ενώ τον εγωιστή τον κάνει στόχο κάθε λογής επιθέσεων. Τα εγκόσμια πράγματα έρχονται και παρέρχονται, ενώ τα πνευματικά αποκτήματα και κέρδη μένουν μέσα σας για πάντα. Επομένως, φροντίστε η πνευματικότητα ν’ αποτελεί το θεμέλιο όλων των δραστηριοτήτων σας.
-        Μπάμπα, από το βιβλιο “Summer Showers in Brindavan 1996”  Κεφ.1, Ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαΐου 1996.

6 Απριλίου

Πάντα να θυμάστε ότι τα νιάτα είναι τα πολυτιμότερα χρόνια στη ζωή του ανθρώπου και γι’ αυτό δεν πρέπει να τα αφήσετε να πάνε χαμένα ή να τα ζήσετε με λανθασμένο τρόπο. Το να επιτρέπει ο γονιός στα παιδιά να παρακολουθούν τηλεόραση από τις 6 ως τις 10 το βράδυ, ισοδυναμεί με το να τα κάνει να ξεχάσουν όλα όσα έμαθαν το πρωί στο σχολείο ή το κολλέγιο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, μαθαίνουν και πολλά κακά πράγματα. Αν η τηλεόραση αξιοποιηθεί για να τους διδάξει καλά πράγματα, μπορεί να εξυπηρετήσει έναν αξιέπαινο και ανώτερο σκοπό. Δυστυχώς όμως, αντί να συμβαίνει αυτό, καταστρέφει τη νέα γενιά προβάλλοντας ανεπιθύμητες ταινίες και προγράμματα – έτσι τους δηλητηριάζει τον νου. Το να επιτρέπουν οι γονείς στα παιδιά να μεγαλώνουν μ’ αυτόν τον τρόπο δεν αποτελεί σημάδι αγάπης - ακόμα και οι ίδιοι πρέπει ν’ αποφεύγουν τον κινηματογράφο. Όλα τα εγκλήματα και οι πράξεις βίας που βλέπουμε σήμερα γύρω μας είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της καταστροφικής επίδρασης που έχουν οι ταινίες στον τρυφερό νου των νέων. Μολονότι μπορεί να φαίνεται ότι η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν ωφελήσει πολύ τη ζωή, έχουν και πολλές βλαβερές επιρροές. Για να κάνετε ορθή χρήση των γνώσεων που χαρίζει η επιστήμη, πρέπει πρώτα να διαθέτετε σοφία και διάκριση.
-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 1984.

5 Απριλίου

Μολονότι είναι πολύ δύσκολο το να χαλιναγωγήσετε τον νου και να του επιβάλλετε περιορισμούς, μπορείτε να τον αποσπάσετε από κακές συνήθειες του. Όταν έναν νου που είναι βυθισμένος στα εγκόσμια, τον αποσπάσετε απ’ αυτά και τον κατευθύνετε προς τον Θεό, αποκτά μεγάλη ηθική δύναμη. Ο βυθισμένος αποκλειστικά στα εγκόσμια νους, σας κάνει δεσμώτη του υλικού κόσμου, ενώ ένας νους βυθισμένος στον Θεό σάς εξασφαλίζει τη λύτρωση. Η καρδιά σας είναι η κλειδαριά και ο νους σας το κλειδί. Όταν στρέψετε το κλειδί προς τα αριστερά, η κλειδαριά κλειδώνει, αν όμως το στρέψετε προς τα δεξιά, ξεκλειδώνει – η κατεύθυνση της στροφής του κλειδιού κάνει όλη τη διαφορά! Επομένως, ο νους είναι η αιτία τόσο της λύτρωσης όσο και των δεσμών σας. Τι είναι η λύτρωση (Moksha); Δεν είναι μία πολυτελής έπαυλη με κλιματιζόμενα δωμάτια, είναι όμως μία ψυχική κατάσταση απαλλαγμένη από την πλάνη του υλικού κόσμου (Moha). Το μεγαλείο της ψυχής και το ηθικό της επίπεδο κείνται στο να αποσπάσετε τον νου σας από τον υλικό κόσμο και να τον στρέψετε προς τον Θεό. Αυτή ακριβώς η απλή, αλλά πανίσχυρη μέθοδος συμβάλλει σημαντικά στην πνευματική σας πρόοδο και το γενικό καλό σας.
Μπάμπα, από το βιβλιο “Summer Showers in Brindavan 1996” Κεφ. 1, Ομιλία της 20ής Μαΐου 1996.

4 Απριλίου

Ποια είναι η προέλευση της υπεροψίας, της έπαρσης; Είναι μήπως η γνώση; Όχι! Είναι η πνευματική άγνοια. Και ποια είναι η αιτία της άγνοιας; Είναι το συναίσθημα της δυαδικότητας. Από πού προέρχεται η δυαδικότητα; Από την προσκόλληση και το μίσος (Raga και Dwesha). Και ποια είναι η προέλευση αυτών των δύο; Είναι προϊόντα των διαφόρων περιστάσεων της ζωής. Και πώς δημιουργούνται οι περιστάσεις; Μέσω των παλαιών πράξεων (Κάρμα). Ποια είναι η αιτία του Κάρμα; Η γέννηση στον γήινο κόσμο! Επομένως, πρέπει να σας γίνει απόλυτα σαφές ότι η γέννηση είναι η αιτία κάθε θλίψης και δυστυχίας. Μόνο μέσω της αναζήτησης της λύτρωσης από τον κύκλο των γεννήσεων και θανάτων μπορείτε να απελευθερωθείτε από τις δυστυχίες και τις θλίψεις. Γι’ αυτό, την ευκαιρία της ανθρώπινης γέννησης πρέπει να την αξιοποιείτε για την πραγμάτωση αυτού του ύψιστου σκοπού. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, αποτελεί καθήκον των γονέων να κατευθύνουν τα παιδιά τους στον ορθό τρόπο ζωής ήδη από τα πρώτα τους χρόνια. Δεν πρέπει να διστάζουν να τα διορθώσουν, ακόμη και να τα τιμωρήσουν, όταν τα παιδιά παρεκτρέπονται σε λανθασμένους και κακούς δρόμους. Αληθώς, ο καλύτερος τρόπος να δείχνουν οι γονείς την αγάπη τους για τα παιδιά τους, είναι το να κάνουν τα πάντα όσα χρειάζονται για να τα οδηγήσουν στον δρόμο της Αρετής και του Δικαίου.
-        Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 1984.

3 Απριλίου

Η ζωή του μικρού Πραχλάντα είναι ένα ζωντανό παράδειγμα αληθινής αφοσίωσης στον Θεό. Μολονότι ο πατέρας του, αυτοκράτορας Χιρανιακασίπου τον υπέβαλε σε φρικτά βασανιστήρια, ο Πραχλάντα παρέμεινε σταθερός σαν βράχος και ακλόνητος στην πίστη του στον Βίσνου. Σε μία τρυφερή ακόμα ηλικία, ο Πραχλάντα έβαλε τον Θεό στέρεα μέσα στην καρδιά του κι έτσι μπόρεσε ν’ αντισταθεί σε κάθε ανθρώπινη καταιγίδα και επίθεση. Τα σωματικά βάσανα δεν τον επηρέασαν και δεν μείωσαν την αφοσίωσή του. Ο νους που είναι βυθισμένος στην Αγάπη του Θεού και διαποτίζεται ασταμάτητα απ’ αυτήν, είναι υπεράνω και πέρα από κάθε ταραχή και ταλαιπωρία, ακριβώς σαν έναν ναρκωμένο ασθενή, ο οποίος δεν αισθάνεται τις τομές που κάνει στο σώμα του το νυστέρι του χειρουργού. Μόνο μία τέτοια Αγάπη μπορεί να οδηγήσει τον πιστό στην τελική νίκη. Δυστυχώς όμως, στις μέρες μας η αφοσίωση των ανθρώπων ταλαντεύεται και κλονίζεται με την πρώτη αντιξοότητα της ζωής. Όταν οι επιθυμίες τους εκπληρώνονται, γεμίζουν το σπίτι με εικόνες του Θεού για λατρεία. Όταν όμως δεν εκπληρώνονται, τις βγάζουν! Να κατανοήσετε ότι ο πόνος αποτελεί μέρος της ζωής και ότι πρέπει να τον αποδέχεστε πάση θυσία. Η ευχαρίστηση δεν είναι παρά ένα διάλειμμα μεταξύ δύο πόνων.
-        Μπάμπα, από το βιβλίο “Summer Showers in Brindavan 1996”, Κεφ. 1, Ομιλία που δόθηκε στις 20 Μαΐου 1996.

2 Απριλίου

Ξοδεύετε πάρα πολύ χρόνο για ν’ αποκτήσετε το ένα ή το άλλο υλικό αγαθό. Πόσο χρόνο όμως αφιερώνετε σε σκέψεις για τον Θεό; Λαχταράτε μέχρι δακρύων να βιώσετε μία απόλαυση συνδεδεμένη με τις αισθήσεις σας. Χύνετε όμως έστω και ένα δάκρυ από λαχτάρα ν’ αποκτήσετε μία βιωματική εμπειρία του Θεού; Πώς λοιπόν θα μπορέσετε να πραγματώσετε τον Θεό; Στις μέρες μας η αφοσίωση στον Θεό έχει γίνει ένα μαζικά παραγόμενο βιομηχανικό προϊόν. Οι πιστοί του Θεού όμως, εφαρμόζουν στην ζωή τους τα όσα ισχυρίζονται; Εάν δεν τα εφαρμόζουν, πώς θα μπορέσουν να βιώσουν τους καρπούς της αφοσίωσής τους; Το 12ο Κεφάλαιο της Μπάγκαβαντ Γκίτα περιγράφει σαφώς τις ιδιότητες του αληθινού πιστού. Η πρώτιστη αρετή του είναι η απουσία μίσους προς οιοδήποτε έμβιο ον, ήτοι «Καλλιεργήστε την Οικουμενική Αγάπη. Απέχετε από την πρόκληση οιασδήποτε βλάβης στους άλλους. Μην μιλάτε αρνητικά για κανέναν. Αποβάλετε την υπεροψία και τον εγωισμό. Καλλιεργείτε αγνότητα σκέψεων, λόγων και έργων.» Η πνευματικότητα δεν είναι αποχωρισμένη από τις άλλες πλευρές της ζωής – η πνευματικότητα διαπερνά και διαποτίζει τα πάντα. 
-       Μπάμπα, Ομιλία που δόθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 1984.

1 Απριλίου

Η αληθινή εκπαίδευση και γνώση είναι σαν ένα ακτινογραφικό μηχάνημα ακτίνων Χ, το οποίο μας αποκαλύπτει τις βαθύτερες λεπτομέρειες του σώματος με απόλυτη πιστότητα. Έτσι πρέπει να λειτουργεί και ο νους: ένα ακτινογραφικό μηχάνημα ακτίνων Χ, που να έχει σαν φιλμ την Αγάπη, έτσι ώστε να συλλαμβάνει σωστά και με ακρίβεια ολόκληρη την προσωπικότητα ενός ατόμου. Ένα ακτινογραφικό μηχάνημα δίχως φιλμ είναι άχρηστο, διότι τότε δεν μπορεί να συλλάβει και να απεικονίσει τίποτε – οπότε, η Αγάπη σας πρέπει να είναι μόνιμη και αναλλοίωτη. Δυστυχώς όμως, σήμερα η αγάπη των ανθρώπων είναι παροδική και εφήμερη και, ακόμα χειρότερα, μπορεί να λήξει οποιαδήποτε στιγμή – με τίποτε δεν είναι άξια του να ονομάζεται Αγάπη. Η αληθινή Αγάπη αντέχει δοκιμασίες, ταραχές, απώλειες και πόνο, και παραμένει υπεράνω κάθε δοκιμασίας. Ποτέ να μην λησμονήσετε τον Θεό, όποιες περιστάσεις κι αν αντιμετωπίζετε και οσοδήποτε δύσκολες μπορεί να είναι αυτές. Η Αγάπη σας για τον Θεό πρέπει να επιβιώνει κάθε τραγικής κατάστασης και να ανθίσταται σε όλα τα πλήγματα και τις επιθέσεις του χρόνου καθώς και στις μεταστροφές και αντιξοότητες της ζωής. Η Αγάπη σας δεν πρέπει να μεταβάλλεται και να πλανάται δώθε-κείθε ανάλογα με το πού φυσάει ο άνεμος. Η ζωή μεγάλων πιστών του Θεού μας δείχνουν πόσο ακλόνητη και δυνατή πρέπει να είναι η πίστη και η αφοσίωσή μας.
- Μπάμπα, από το βιβλιο “Summer Showers in Brindavan” Κεφ. 1, Ομιλία της 20ής Μαΐου 1996