Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Μάρτιος 2022

31 Μαρτίου

Το κάθε τι στη Φύση επιτελεί τη συγκεκριμένη λειτουργία του. Ο Ήλιος και η Σελήνη εκτελούν αδιάκοπα το καθήκον τους. Ο Θεός εκτελεί επίσης τα καθήκοντά Του χωρίς καμία ανάπαυση ή παύση. Τα ποτάμια, ρέοντας προς τον ωκεανό, μεταφέρουν το μήνυμα ότι δεν πρέπει να εγκαταλείπετε την προσπάθειά σας μέχρι να φτάσετε στον προορισμό σας. Ο άνθρωπος οφείλει να εμπλέκεται σε ενάρετες πράξεις με πνεύμα αταραξίας. Η ζωή είναι ένα μείγμα από ευχάριστα και δυσάρεστα γεγονότα, ανόδους και πτώσεις. Αγνοήστε το κακό και απολαύστε το καλό. Αν αγοράσετε ένα καλάθι με μάνγκο, μπορεί να έχει μέσα μερικά υπερώριμα και σάπια φρούτα. Τα αγνοείτε και καταναλώνετε τα καλά. Παρομοίως, στη ζωή, θα πρέπει να ξεχνάτε τις κακές εμπειρίες και να αξιοποιείτε τις καλές. Αντ’ αυτού, ο άνθρωπος γυροφέρνει πάνω από τις άσχημες εμπειρίες του και καταστρέφει ακόμη και ό,τι καλό έρχεται στον δρόμο του. Αυτό είναι σημάδι αδυναμίας. Η ανθρώπινη ζωή είναι μια σειρά από καλές και κακές εμπειρίες, από χαρές και λύπες. Αυτές οι εμπειρίες εξαρτώνται από τις μεταβαλλόμενες συνθήκες του χρόνου και του τόπου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Μαρτίου 1991


30 Μαρτίου

Σήμερα, εξαιτίας της επίδρασης της Εποχής Κάλι, έχουν αναπτυχθεί δύο είδη ασθενειών. Η μία είναι η ακόρεστη δίψα για πλούτο. Σε κάθε πόλη, κυριαρχεί η μανία της απόκτησης χρημάτων. Όλοι είναι παγιδευμένοι σε αυτή την τρέλα. Χωρίς αμφιβολία, τα χρήματα είναι απαραίτητα, αλλά μόνο μέχρι ενός ορίου, ώστε να καλύπτει κανείς τις ανάγκες του. Λόγω της υπερβολικής επιθυμίας, οι άνθρωποι χάνουν κάθε αίσθηση του μέτρου. Μετατρέπονται σε δαίμονες στο κυνήγι του πλούτου. Μπορεί να αναρωτηθεί κανείς αν τουλάχιστον κάνουν καλή χρήση του τεράστιου πλούτου τους. Όχι, τελικά, τα χρήματα μπορεί να πέσουν στα χέρια ληστών ή άλλων. Ό,τι παίρνετε από την κοινωνία, οφείλετε να το επιστρέφετε στην κοινωνία. Αυτή είναι η πρωταρχική αξία που πρέπει να υπηρετεί ο καθένας. Η δεύτερη ασθένεια είναι η δίψα για εξουσία. Προσβεβλημένος από αυτές τις δύο ασθένειες, ο άνθρωπος μετατρέπει ολόκληρο τον κόσμο σε τρελοκομείο. Η επιθυμία για πλούτο και εξουσία δεν είναι λάθος αυτές καθαυτές. Αλλά ο πλούτος και η εξουσία πρέπει να χρησιμοποιούνται για τους σωστούς σκοπούς. Όποια θέση κι αν κατέχετε, φροντίστε να τα χρησιμοποιείτε ώστε να αξίζουν. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 7 Απριλίου 1997

 


29 Μαρτίου

Ο Θεός είναι ο Πατέρας όλων, από την περιουσία του οποίου ο καθένας μπορεί να διεκδικήσει μερίδιο. Αλλά για να το λάβετε, πρέπει να φτάσετε σε ένα ορισμένο επίπεδο νοημοσύνης και διάκρισης. Οι νοητικά ασταθείς και οι απερίσκεπτοι δεν μπορούν να θεωρηθούν κατάλληλοι για να λάβουν μερίδιο από αυτή την περιουσία. Η περιουσία Του είναι η Χάρη Του, η αγνή Αγάπη. Αν διαθέτετε διάκριση και έχετε παραιτηθεί από την προσκόλληση, μπορείτε να διεκδικήσετε το μερίδιό σας, ως δικαίωμα. Φέρτε την αφοσίωση σας και αποθέστε την εδώ και λάβετε πνευματική δύναμη! Όσο περισσότερο λειτουργείτε έτσι, τόσο περισσότερο χαίρομαι! Φέρτε ό,τι σας βαρύνει, τις θλίψεις και τις στενοχώριες σας, τις ανησυχίες και τα άγχη σας, και πάρτε από Μένα χαρά και ειρήνη, θάρρος και αυτοπεποίθηση. Από τη δική Μου σκοπιά, δεν υπάρχουν παλιοί και νέοι, ανώτεροι ή κατώτεροι μεταξύ των πιστών. Η μητέρα ξοδεύει περισσότερο χρόνο φροντίζοντας το άρρωστο παιδί. Ζητά από τα μεγαλύτερα παιδιά να φροντίσουν τον εαυτό τους, αλλά ταΐζει το βρέφος με το δικό της χέρι. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει αγάπη για τα μεγαλύτερα παιδιά της! Κατά τον ίδιο τρόπο, επίσης, μη θεωρήσετε ότι επειδή δεν δίνω φαινομενικά περισσότερη προσοχή σε ένα άτομο, το άτομο αυτό βρίσκεται έξω από το πεδίο της Αγάπης Μου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε το Μάχασιβαράτρι του 1955


28 Μαρτίου

Το «κρύο» και η «ζέστη» είναι και τα δύο στο Σχέδιο του Θεού, και το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να το γνωρίζετε και να τα αντιμετωπίζετε και τα δύο ως πολύτιμα. Τα φυτά με αγκάθια και αυτά χωρίς αγκάθια υπάρχουν και τα δύο στη φύση· ο σοφός άνθρωπος γνωρίζει την αξία και των δύο. Φυτεύει τα χωρίς αγκάθια φυτά και τα περιβάλλει με τα αγκαθωτά, ώστε αυτά που καλλιεργεί να μένουν αλώβητα. Ο Θεός έλκει το άτομο προς τον Εαυτό Του· είναι στη φύση και των δύο να έχουν αυτή τη σχέση, γιατί ταυτίζονται. Είναι σαν το σίδερο και τον μαγνήτη. Αλλά αν το σίδερο είναι σκουριασμένο ή καλυμμένο με στρώματα βρωμιάς, ο μαγνήτης δεν μπορεί να το προσελκύσει. Αφαιρέστε το εμπόδιο· αυτό είναι το μόνο που πρέπει να κάνετε. Οι δοκιμασίες και οι θλίψεις είναι τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται αυτός ο καθαρισμός. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Κούντι προσευχόταν στον Κρίσνα: «Δίνε μας πάντα θλίψη, για να μη σε ξεχνάμε ποτέ». Είναι σαν την δίαιτα και άλλους περιορισμούς που συνταγογραφεί ο γιατρός για να ενισχύσει την επίδραση του φαρμάκου της ανάμνησης του Θεού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε κατά τον εορτασμό της Βιτζέγια Ντασάμι (αρχές Οκτωβρίου) του 1953


27 Μαρτίου

Ο άνθρωπος θα πρέπει να καταβάλλει σοβαρή προσπάθεια ώστε να ζει μια γαλήνια και αγνή ζωή. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσει την αλήθεια ότι τα προβλήματα και οι ανησυχίες είναι προσωρινά, όπως τα περαστικά σύννεφα. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να δημιουργηθεί ανησυχία, όταν κάποιος συνειδητοποιήσει αυτή την αλήθεια. Τα πάθη αποφέρουν μόνο προσωρινή ικανοποίηση αλλά προκαλούν σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές. Ως εκ τούτου, είναι επιτακτική ανάγκη από την πλευρά του ανθρώπου να μην ενδίδει σε κανένα ανοίκειο πάθος που σχετίζεται με τη λήψη τροφής. Η τήρηση  της αγνότητας, της υπομονής και της επιμονής, εγγυάται μόνιμη ευτυχία και καλή υγεία χωρίς ασθένειες. Δεν είναι μόνο το αχαλίνωτο πάθος που βλάπτει την υγεία του ανθρώπου. Η διαβίωση με χρήματα που έχουν αποκτηθεί παράνομα, προκαλεί επίσης κακή υγεία σε κάποιο βαθμό. Λέγεται: «Όπως είναι η τροφή σου, έτσι είναι και ο νους σου· όπως είναι ο νους σου, έτσι είναι και οι σκέψεις σου· όπως είναι οι σκέψεις σου, έτσι είναι και η συμπεριφορά σου· όπως είναι η συμπεριφορά σου, έτσι είναι και η υγεία σου». 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 21 Ιανουαρίου 1994


26 Μαρτίου

Το έθνος είναι ένα  μέλος του κόσμου. Ο κόσμος πρέπει να αγωνίζεται για την ειρήνη. Αυτό είναι το νόημα της ευχής Om Shanti! Shanti! Shanti! Γιατί η λέξη Shanti (Ειρήνη) εκφέρεται μόνο τρεις φορές και όχι περισσότερες ή λιγότερες; Γιατί αναφέρεται στις τρεις διαστάσεις της ειρήνης: τη σωματική, τη νοητική και την πνευματική.  Η ευχή αυτή επικαλείται την ειρήνη που σχετίζεται με το σώμα, το νου και τον Εαυτό. Τέτοια βαθιά νοήματα εμπεριέχονται στις διακηρύξεις των σοφών της Ινδίας. Έχουν σχεδιαστεί για να μας θυμίζουν τον Θεό και να μας κάνουν να επιδιώκουμε την πραγμάτωση Του. Οι άνθρωποι φαντάζονται ότι ο Θεός είναι μια οντότητα πολύ πέρα από την ανθρώπινη αντίληψη και κατανόηση. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Ο Θεός είναι πιο κοντά από οτιδήποτε άλλο στον κόσμο. Αν τον θεωρείτε μακρινό, θα φαίνεται απόμακρος, αλλά αν τον θεωρήσετε κοντινό, θα είναι κοντά! Όσο ο άνθρωπος έχει συνείδηση του σώματος, δεν μπορεί να κατανοήσει έναν άμορφο Θεό. Ως εκ τούτου, πρέπει να λατρεύει το Θείο με ανθρώπινη μορφή.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 1994


25 Μαρτίου

Ο καλός χαρακτήρας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγμάτωση του Εαυτού. Με άλλα λόγια, όλες οι κακές τάσεις πρέπει να ξεριζωθούν. Ακριβώς όπως ο στρατός αποθαρρύνεται και παραδίδεται όταν πέφτει ο επικεφαλής, έτσι και ο στρατός των κακών ιδιοτήτων θα παραδώσει τα όπλα του μόλις καταστραφεί ο εγωισμός. Οι κακές ιδιότητες είναι όλες γέννημα θρέμμα του βασιλείου του θυμού, οπότε αν αυτή η περιοχή καταστραφεί, οι στρατιώτες δεν θα μπορέσουν ποτέ ξανά να σηκώσουν κεφάλι. Αυτό και μόνο είναι αρκετό, γιατί τι μπορεί να πετύχει ο επικεφαλής εγωισμός χωρίς ούτε έναν στρατιώτη να βαδίζει υπό τις διαταγές του; Έτσι, όλες οι προσπάθειες πρέπει να κατευθύνονται στην καταστροφή του κράτους του θυμού, ώστε κανένας διοικητής να μην τολμήσει να αφήσει ελεύθερα τα σκυλιά του πολέμου. Είθε κάθε πνευματικός αναζητητής να διατηρεί την περιοχή του νου του σε ειρήνη, βάζοντας ένα τέλος στην άνοδο αυτού του διοικητή και αυτών των στρατιωτών. Είθε κάθε πνευματικός αναζητητής να απολαμβάνει τη θαλπωρή κάτω από το ακτινοβόλο χαμόγελο του κυβερνήτη θεϊκού Εαυτού, για πάντα.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 5


24 Μαρτίου

Αφού επιτύχετε τη σιωπή της γλώσσας, τότε έρχεται η σιωπή του νου. Ο νους είναι μια δέσμη σκέψεων και επιθυμιών. Αυτές οι σκέψεις πρέπει να μειωθούν σταδιακά. Όταν οι σκέψεις μειώνονται, ο νους τίθεται φυσικά υπό έλεγχο, όπως ένα ρολόι που ξεκουρδίζεται. Όταν η δραστηριότητα του νου μειώνεται, εκδηλώνεται η δύναμη του Θεϊκού Εαυτού. Κατά συνέπεια, η διάνοια γίνεται πιο ενεργή από τις αισθήσεις. Όταν ο έλεγχος του λόγου και ο έλεγχος του νου έχουν επιτευχθεί, η κατάσταση της υπέρτατης σιωπής πραγματώνεται εύκολα. Οι σπουδαστές θα πρέπει να προσπαθούν να φτάσουν στο τρίτο στάδιο με τις πειθαρχίες των δύο πρώτων σταδίων. Σας έχω πει συχνά: «Μιλάτε λιγότερο και μελετάτε περισσότερο». Τι σημαίνει «μελέτη»; Μελέτη ή εκπαίδευση είναι η διαδικασία θεοποίησης του εαυτού σας. Αυτό απαιτεί την καλλιέργεια αξιών στην εκπαίδευση.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 1994


23 Μαρτίου

Οι πρόγονοί μας εφάρμοζαν οικονομία στον λόγο. Οι σημερινοί μαθητές τείνουν να είναι φλύαροι. Η υπερβολική ομιλία βλάπτει τον νου. «Λιγότερα λόγια, περισσότερη χαρά». Οι αρχαίοι ασκούσαν τρία είδη άσκησης σιωπής για να ελέγχουν την ομιλία. Η πρώτη ήταν η σιωπή της γλώσσας, η δεύτερη η σιωπή του νου και η τρίτη η υπέρτατη σιωπή. Σιωπή σήμαινε τον περιορισμό της ομιλίας στο όριο και στις ανάγκες της περίστασης. Με αυτή την πειθαρχία αποφεύγονταν τα πολλά λόγια. Ως αποτέλεσμα, η δύναμη του λόγου τους διατηρούνταν και ενισχύονταν. Η πειθαρχία στην ομιλία είχε επίσης ως αποτέλεσμα την ειλικρίνεια. Το να λένε μόνο την Αλήθεια χρησίμευε στον εξαγνισμό των σκέψεών τους. Με αυτόν τον τρόπο απέκτησαν την επίγνωση της αλήθειας και την ύψιστη σοφία. Επομένως, η αγνότητα στην ομιλία είναι ζωτικής σημασίας. Ο τρόπος επίτευξής της συνίσταται στην επιβολή περιορισμών στην ομιλία.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 1994


22 Μαρτίου

Οι Βέδες δηλώνουν: «Το Υπέρτατο Θείο, με τη λάμψη του Ήλιου, κατοικεί πέρα από το σκοτάδι». Ο Θεός είναι πέρα από το σκοτάδι. Δεν είναι έξω από σας. Βρίσκεται εντός σας. Εσείς είστε Εκείνος. Ενώ ο ίδιος είναι Θεϊκός, ο άνθρωπος αναζητά τον Θεό στο δάσος ή μέσω του διαλογισμού. Τι ανοησία είναι αυτή; Οι Βέδες περιγελούν τον άνθρωπο επειδή δεν μπορεί να διακρίνει τον Θεό ακόμα και όταν Τον βλέπει. «Ο ανόητος αποτυγχάνει να δει ακόμη κι όταν  βλέπει». Να λατρεύετε τον ζώντα Θεό. Να τιμάτε κάθε ον που έχει ανθρώπινη μορφή. Να βλέπετε τον Θεό σε κάθε άνθρωπο. Το σύμπαν είναι μια εκδήλωση του Θεού. Ο Θεός είναι μαζί σας, εντός σας και γύρω σας. Δεν βρίσκεται αλλού. Αναπτύξτε αυτή τη σταθερή πεποίθηση. Είναι αυταπάτη να φαντάζεστε ότι ο Θεός βρίσκεται κάπου μακριά σας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 1994


21 Μαρτίου

Ο κάθε μαθητής μοιάζει με το φως μιας λάμπας. Αυτό το φως πρέπει να διατηρείται αναμμένο αντλώντας πότε-πότε καύσιμο. Και η αιθάλη πρέπει να καθαρίζεται πού και πού με μια καρφίτσα. Χρειάζεται επίσης κηροζίνη. Μόνο όταν υπάρχουν και τα τρία, το φως θα καίει έντονα. Η ειλικρινής σας αφοσίωση είναι η κηροζίνη. Η αγάπη σας είναι η καρφίτσα. Το πνεύμα της θυσίας σας είναι η αντλία. Επιπλέον, χρειάζεται ένα φυτίλι. Αυτό το φυτίλι είναι το όνομα του Θεού. Με τη βοήθεια των τριών εξαρτημάτων, όταν ψέλνετε το όνομα του Θεού, η αφοσίωσή σας θα λάμπει! Αυτή η λάμψη είναι το φως του Θείου μέσα σας. Πορεύεστε από την αναταραχή στο Θεϊκό Φως στην καρδιά σας, μέσω της ειρήνης και ενός φωτισμένου νου. Η καρδιά του καθενός είναι η έδρα του Θεού. Οι μαθητές πρέπει να αναπτύσσουν την ικανότητα της διάκρισης μέσω της εκπαίδευσης, να αγαπούν την ταπεινότητα και να καλλιεργούν την πίστη στον Θεό. Αυτός είναι ο βασιλικός δρόμος προς την πραγμάτωση της ενότητας με το Θείο.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 1994


20 Μαρτίου

Το παροδικό  θέαμα  αυτού του κόσμου βασίζεται σε ψευδαισθήσεις. Αυτός είναι ο λόγος που χαρακτηρίζεται ως αναληθής. Αλλά μην καταλήξετε στο συμπέρασμα ότι η απλή αναγνώριση της αναλήθειας του κόσμου ή η επίγνωση  ορισμένων ανεπαρκειών θα οδηγήσουν κάποιον στο ανώτερο μονοπάτι και θα τον φέρουν κοντά  στην ύψιστη αλήθεια. Χωρίς έναν ενάρετο χαρακτήρα, γεμάτο από εξαίρετες ιδιότητες, δεν μπορεί κανείς ποτέ να επιτύχει πρόοδο στον πνευματικό τομέα. Η πρόοδος εξαρτάται από την αξία και την ποιότητα του ατόμου, όπως ακριβώς η συγκομιδή εξαρτάται από τη γονιμότητα του χωραφιού. Πάνω σε ένα τέτοιο  γόνιμο κομμάτι γης, σπείρετε τους σπόρους εξαίρετων ιδιοτήτων και ποτίστε με τα νερά της λογικής και της ανάλυσης· η πλούσια συγκομιδή θα είναι έτοιμη την κατάλληλη στιγμή! Σε εδάφη όπου τα φυτά των καλών ιδιοτήτων δεν καλλιεργούνται και δεν φροντίζονται, πολλαπλασιάζονται τα άχρηστα ζιζάνια· και εκεί όπου θα μπορούσαν να έχουν σχηματιστεί όμορφοι κήποι, οι αγκαθωτοί θάμνοι δημιουργούν μια ζούγκλα αδιαπέραστης σύγχυσης. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 4


19 Μαρτίου

Με τη βοήθεια του νου, ο άνθρωπος μπορεί να ανέλθει από το επίπεδο του ανθρώπου στο ύψιστο θεϊκό επίπεδο. Αλλά μπορεί επίσης να κατέλθει στη ζωώδη φύση ή στο δαιμονικό επίπεδο. Μόλις στρέψετε το νου προς τα κοσμικά αντικείμενα, η φύση του ανθρώπου τείνει να γίνει ζωώδης και δαιμονική. Αν ο νους στραφεί ανοδικά προς τον Θεό και απελευθερωθεί από τη διαδικασία της σκέψης, τείνει να συγχωνευτεί με το χωρίς ιδιότητες Άμορφο και έτσι να απελευθερωθεί. Η σημαντικότερη αιτία για τα δεσμά σας είναι η υπερβολική ελευθερία που δίνεται στο νου. Για παράδειγμα, όταν ένα ζώο είναι δεμένο σε ένα στύλο, δεν θα μπορέσει να ξεφύγει  και να δημιουργήσει καταστροφές. Δεν θα είναι σε θέση να εκδηλώσει θυμό ή βία ή να κάνει κακό σε οποιοδήποτε άτομο. Αν όμως αφεθεί ελεύθερο, τότε μπορεί να περιπλανηθεί στα χωράφια, να καταστρέψει τις καλλιέργειες και να προκαλέσει απώλειες και βλάβες σε άλλους. Επίσης, θα δεχθεί τις συνέπειες για τα προβλήματα που προκάλεσε. Παρομοίως, ο νους πρέπει να περιορίζεται μέσα σε συγκεκριμένους κανόνες και όρια. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Φεβρουαρίου 1985


18 Μαρτίου

Ο διαλογιζόμενος θεωρεί σημαντική την πραγμάτωση της πνευματικής ευδαιμονίας, αλλά ένας εξίσου σημαντικός στόχος είναι και η προαγωγή της ευημερίας του κόσμου. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, πρέπει να τεθούν υπό έλεγχο ορισμένες σωματικές, λεκτικές και νοητικές τάσεις. Αυτές είναι συνήθως γνωστές ως οι δέκα αμαρτίες: οι τρεις σωματικές, οι τέσσερις λεκτικές και οι τρεις νοητικές. Οι σωματικές τάσεις είναι: η προσβολή της ζωής, η μοιχεία και η κλοπή. Τα λεκτικά αμαρτήματα είναι: η δημιουργία κλίματος πανικού, τα σκληρά λόγια, οι ζηλόφθονες συζητήσεις και τα ψέματα. Οι νοητικές τάσεις είναι: η απληστία, ο φθόνος και η άρνηση του Θεού. Το άτομο που προτίθεται  να ακολουθήσει το μονοπάτι του διαλογισμού πρέπει να φροντίζει με κάθε τρόπο ώστε αυτοί οι δέκα εχθροί να μην τον πλησιάζουν καν. Πρέπει να τους αποφεύγει εντελώς. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη τις τάσεις που βοηθούν την πρόοδό του και όχι εκείνες που θα τον σύρουν πίσω. Τόσο η ομιλία του όσο και οι ενέργειές του πρέπει να αποβλέπουν μόνο στο καλό, γιατί μόνο το καλό είναι ευοίωνο και μόνο το ευοίωνο είναι Θεϊκό.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 4


17 Μαρτίου

Όπως ακριβώς ένα μωρό, αφού μάθει να παρατηρεί και να καταλαβαίνει, προσπαθεί να μπουσουλάει εδώ και εκεί στο σπίτι, έτσι και ο πνευματικός αναζητητής μαθαίνει να τριγυρίζει στον εσωτερικό κόσμο και να τον κατανοεί. Ένα υγιές μωρό στην κούνια κουνάει τα χέρια και τα πόδια του με ευχαρίστηση και ψιθυρίζει με χαρά παρατηρώντας τη λάμπα στον τοίχο. Παρομοίως, ο πνευματικός αναζητητής, επίσης υγιής στο σώμα, το νου και την ψυχή, που βρίσκεται στην κούνια της ζωής, παρακολουθεί τον εσωτερικό κόσμο και χειροκροτεί αδιάκοπα με μεγάλη ευχαρίστηση γι’ αυτή την εσωτερική χαρά. Έτσι πρέπει να γίνεται. Παράλληλα, κάθε σκέψη, κάθε λέξη και κάθε πράξη πρέπει να πηγάζει από την πλήρη συνειδητοποίηση της Γνώσης. Κατευθύνετε τη διάνοιά σας, ώστε να μην περιπλανιέται, αλλά να μένει συνεχώς στον εσωτερικό κόσμο. Αυτό είναι εσωτερική αναζήτηση, και ο διαλογισμός είναι το πιο σημαντικό εργαλείο που χρειάζεται γι’ αυτή. Ο πνευματικός αναζητητής μπορεί να εισέλθει στην εσωτερική αναζήτηση μέσα από την πύλη της αυτοεξέτασης. Αυτή η πύλη καλωσορίζει κάθε αναζητητή που είναι προικισμένος με ταπεινότητα και αφοσίωση και τον οδηγεί στην υψηλότερη και ιερότερη δυνατή κατάσταση που μπορεί να φτάσει κανείς σε τούτη τη ζωή.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 3


16 Μαρτίου

Αν εμφανιστεί κάποιο σπυρί στο σώμα, βάζουμε λίγη αλοιφή και το καλύπτουμε με επίδεσμο μέχρι να επουλωθεί. Αν δεν εφαρμόσετε την αλοιφή και δεν δέσετε τον επίδεσμο γύρω από αυτό το σπυρί, είναι πιθανό να δημιουργηθεί φλεγμονή και να προκαλέσει μεγάλη ζημιά αργότερα. Πού και πού θα πρέπει να το καθαρίζετε με καθαρό νερό, να εφαρμόζετε ξανά την αλοιφή και να βάζετε νέο επίδεσμο. Με τον ίδιο τρόπο, στη ζωή μας, υπάρχει αυτό το συγκεκριμένο σπυρί που έχει εμφανιστεί στο σώμα μας με τη μορφή του ‘εγώ’, ‘εγώ’, ‘εγώ’. Αν θέλετε πραγματικά να θεραπεύσετε αυτό το σπυρί του ‘εγώ’, θα πρέπει να το πλένετε κάθε μέρα με το νερό της αγάπης, να εφαρμόζετε την αλοιφή της πίστης και να δένετε γύρω του τον επίδεσμο της ταπεινοφροσύνης. Ο επίδεσμος της ταπεινοφροσύνης, η αλοιφή της πίστης και το νερό της αγάπης θα μπορέσουν να θεραπεύσουν αυτή την ασθένεια που έχει ξεσπάσει με το σπυρί του ‘εγώ’.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 17 Φεβρουαρίου 1985


15 Μαρτίου

Όσοι δεν εγκαταλείπουν το μονοπάτι της διάκρισης γίνονται δέκτες της χάρης του Θεού και πραγματώνουν επίσης τον Εαυτό. Αναζητούν πάντα την αιώνια αλήθεια που βρίσκεται πίσω από τις ονειρικές ψευδαισθήσεις αυτού του κόσμου. Ελέγξτε τις αισθήσεις οι οποίες τρέχουν ακατάσχετα· τότε, η πηγή των ασθενειών θα καταστραφεί. Βάλτε τον νου να παρακολουθεί τις ακροβασίες του· συγκρατήστε την πλημμυρίδα  των σκέψεων, των σχεδίων και των δολοπλοκιών· τότε δεν θα υπάρχει χώρος για ανησυχίες και άγχη στο νου. Για να μειώσετε τις περιπλανήσεις των σκέψεών σας, να επαναλαμβάνετε το όνομα του Θεού· αυτό θα κρατήσει μακριά τις θλίψεις και τα προβλήματά σας. Χωρίς την εξάλειψη του νου, η πνευματική σοφία δεν μπορεί να ανατείλει. Ο ολοκληρωμένος άνθρωπος είναι εκείνος που έχει επιτύχει σε αυτό. Ο πνευματικός αναζητητής πρέπει πρώτα να μάθει το μυστικό της εσωτερικής όρασης, της όρασης που κατευθύνεται προς τα μέσα, και να αποσύρει την προσοχή από τα εξωτερικά πράγματα.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 3


14 Μαρτίου

Το να ζει κανείς σημαίνει ότι λειτουργεί μέσα του η αρχή της ζωής, η οποία ενεργοποιεί τον ίδιο και όλα τα όντα. Το χωρίς ιδιότητες Θείο προσλαμβάνει ορισμένες ιδιότητες ως φύση Του και πλέον χαρακτηρίζεται απ’ αυτές. Το άτομο που διαμορφώνεται με αυτόν τον τρόπο επιδιώκει να γνωρίσει και να βιώσει την ποικιλία των ονομάτων και των μορφών που εκτίθενται στις αισθήσεις και στον νου του. Αυτή είναι, εν ολίγοις, η διαδικασία της ζωής, το έργο της γνώσης, της διεύρυνσης της επίγνωσης του ανθρώπου. Η διαδικασία έχει αρχή και τέλος, περιλαμβάνει επιτυχία και αποτυχία, καλό και κακό. «Είμαι ένα ζωντανό άτομο», «Είμαι μια σπίθα Συνειδητότητας», «Είμαι ο ενσαρκωμένος Εαυτός» –δηλώσεις όπως αυτές δεν αποκαλύπτουν όλη την αλήθεια της αρχής της ζωής. Το άτομο είναι η ίδια η Θεία Συνειδητότητα στην ολότητά Της, εγκατεστημένη σε ένα όχημα. Δεν είναι μια δέσμη αδρανών πραγμάτων που έχουν πλαστεί με μια μορφή και έχουν περιγραφεί με ένα όνομα. Υπάρχει μόνο μία Συνειδητότητα που διαπερνά τα πάντα, αλλά ο άνθρωπος τη βιώνει αποσπασματικά και, θεωρώντας την εσφαλμένα ως πολλές, ψαχουλεύει περιπλανώμενος  στη σύγχυση που προκαλεί η άγνοιά του.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Μαρτίου 1985


13 Μαρτίου

Υπάρχουν δύο τύποι ανθρώπων: οι μεν κατηγορούν τους εαυτούς τους ως αμαρτωλούς, οι δε κολακεύουν τους εαυτούς τους ως σπουδαίους. Και οι δύο τύποι ανησυχούν εξαιτίας των δικών τους νοητικών φαντασιώσεων! Αυτό που χρειάζονται και οι δύο είναι νοητική ικανοποίηση· αυτή μπορεί να επιτευχθεί με τον διαλογισμό. Μέσω του διαλογισμού, η κατανόηση θα αυξηθεί και η σοφία θα αναπτυχθεί. Γι’ αυτό, το άτομο θα πρέπει να αναπτύξει ενδιαφέρον και επιθυμία για τον διαλογισμό, δηλαδή μια λαχτάρα που δεν επιδέχεται καμία αναβολή και που δεν ανέχεται κανένα εμπόδιο. Φυσικά, μπορεί κανείς να λαχταρά να ακούσει μουσική και να αντλήσει χαρά από αυτήν ή να δει τη μορφή των αγαπημένων του συγγενών που έφυγαν από τη ζωή και να αντλήσει θλίψη! Η λαχτάρα μπορεί να έχει ευχάριστες ή δυσάρεστες συνέπειες! Η λαχτάρα πρέπει να έχει τη δύναμη να εμπνέει την προσπάθεια. Στην πραγματικότητα, η λαχτάρα δεν είναι παρά λανθάνουσα προσπάθεια, και η προσπάθεια δεν είναι παρά λαχτάρα εν δράσει. Όταν η λαχτάρα είναι αδύναμη, η προσπάθεια ατονεί· όταν η μία είναι ισχυρή, η άλλη είναι επίσης ενεργή!

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 3


12 Μαρτίου

Σήμερα οι άνθρωποι θέλουν να ζουν ευτυχισμένοι, αλλά όχι να ζουν με ιδανικά. Οι γονείς, για παράδειγμα, δεν δίνουν το καλό παράδειγμα στα παιδιά. Στη σύγχρονη εποχή, ο πατέρας δεν καθοδηγεί σωστά τα παιδιά και τα παιδιά δεν δίνουν σημασία στα λόγια της μητέρας. Η συντριπτική πλειονότητα των πατέρων σήμερα συμπεριφέρεται όπως ο Ντριταράστρα. Όπου υπάρχουν κάποια καλά παιδιά, που ζουν με ευσέβεια, οι πατέρες τα επιπλήττουν, λέγοντας: «Έχετε τρελαθεί; Μην παίρνετε μέρος στην εξύμνηση του Θεού ή στην υπηρεσία προς τους συνανθρώπους σας». Σήμερα έχουμε πολλούς τέτοιους γονείς, αλλά λίγους που ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να τηρούν τον θείο νόμο της δικαιοσύνης. Τα παιδιά σήμερα δεν απολαμβάνουν διδακτικά έργα όπως η Ραμάγιανα, η Μαχαμπάρατα και η Μπαγκαβάταμ. Χάνουν τον χρόνο τους διαβάζοντας σκουπίδια. Οι γονείς πρέπει να φροντίζουν ώστε τα παιδιά να μην διαβάζουν τέτοιου είδους βιβλία. Αν το έθνος πρέπει να ευημερήσει, η βελτίωση πρέπει ν’ αρχίσει από τους γονείς.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 1995


11 Μαρτίου

Ο υπουργός (που μίλησε προηγουμένως) σας προέτρεψε να παρακολουθήσετε τη διάλεξη επάνω στην Γκίτα, αλλά αυτό δεν θα σας ωφελήσει αν ακουμπήσετε σε μια κολόνα της αίθουσας και αποκοιμηθείτε. Δεν είναι ο ήχος, αλλά το νόημα που έχει σημασία· δεν είναι το αυτί αλλά η καρδιά που πρέπει να ρουφήξει αχόρταγα την Γκίτα. Ήθελε να αναζητάτε και να απολαμβάνετε την καλή συντροφιά· αλλά μαζί με αυτήν εδώ την καλή συνάθροιση πρέπει να υπάρχει και αυτοεξέταση· πόσο έχετε καταφέρει να ξεφύγετε από τις αισθήσεις και να πλησιάσετε τον Θεό; Ο νους δεσμεύει και ο νους απελευθερώνει. Επομένως, εκπαιδεύστε τον νου και νικήστε. Ο νους είναι σαν ένας άγριος ελέφαντας, ο οποίος μπορεί να εξημερωθεί με το μαστίγιο της επανάληψης του Σο-χαμ (Είμαι ο Θεός) με κάθε αναπνοή. Μην τον ταΐζετε με έπαρση, μίσος, φθόνο και απληστία. Αφήστε το Όνομα του Θεού να αντηχεί πάντα στο αυτί και ο νους θα εξημερωθεί. 

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Μαΐου 1965


10 Μαρτίου

Το να κατευθύνετε σκόπιμα την προσοχή σας σε ένα θέμα και να την προσηλώνετε εκεί είναι μονοσήμαντη εστίαση. Αυτή είναι επίσης μια κατάσταση του νου. Η συγκέντρωση και η μονοσήμαντη εστίαση βοηθούν στο να κατευθύνετε την προσπάθεια σε οποιοδήποτε έργο επιλέγετε. Η συγκέντρωση είναι απαραίτητη για όλους. Είναι το θεμέλιο όλων των επιτυχημένων προσπαθειών. Χρειάζεται όχι μόνο για τον διαλογισμό, αλλά ακόμη και για τις κοσμικές υποθέσεις και την καθημερινή ζωή. Με όποιο έργο και αν ασχολείται κανείς, αν το κάνει με συγκέντρωση θα αναπτύξει τόσο την αυτοπεποίθηση όσο και τον αυτοσεβασμό, διότι αυτά είναι τα αποτελέσματα της στάσης του νου. Ο νους μπορεί να κλίνει είτε προς το κακό είτε προς το καλό, γι’ αυτό η προσοχή του πρέπει να στρέφεται μόνο σε καλά ερεθίσματα ώστε να αποκτήσει προσκόλληση μόνο σε αυτά. Η επιτυχία ή η αποτυχία στα καλά έργα εξαρτάται από την ικανότητα για εστίαση. Η μονοσήμαντη εστίαση θα αυξήσει τη δύναμη και τις ικανότητές σας. Αλλά δεν μπορεί να κερδηθεί χωρίς να κυριαρχήσετε στις κοσμικές επιθυμίες, που αποσπούν την προσοχή του νου. Αυτή η μονοσήμαντη εστίαση, αυτή η κυριαρχία επί του νου, αποκτάται με την άσκηση του διαλογισμού.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 3


9 Μαρτίου

Να επαναλαμβάνετε Soham (Είμαι ο Θεός), με κάθε αναπνοή: So όταν εισπνέετε και ham όταν εκπνέετε. So σημαίνει Θεός και ham σημαίνει εγώ. Όταν ολοκληρώνετε την εισπνοή και την εκπνοή, να νιώθετε ότι ο Θεός και εσείς είστε Ένα. Αργότερα, μετά από μακρά εξάσκηση, η ιδέα του Θεού και του Εγώ, ως δύο ξεχωριστών οντοτήτων, θα εξαφανιστεί και δεν θα υπάρχουν πια So και Ham. Αυτοί οι ήχοι θα ενωθούν σε Ο και Μ και θα γίνουν ο πρωταρχικός ήχος ΟΜ. Στη συνέχεια, να επαναλαμβάνετε αυτόν τον ήχο με κάθε αναπνοή και αυτό θα σας σώσει από τα δεσμά της γέννησης και του θανάτου· αυτή είναι η πνευματική άσκηση του στοχασμού στον κοσμικό ήχο ΟΜ που συνιστούν οι Βέδες. Η επανάληψη του Soham είναι ένα καλό μέσο για να συγκρατείτε το νου από το να δραπετεύσει. Έχετε τον νου πάντα προσκολλημένο στον Θεό· τότε, δεν θα ξεφεύγει, όπως του αρέσει, προς όλες τις κατευθύνσεις. Αυτό είναι το νόημα της προτροπής του Κρίσνα: «εγκαταλείποντας όλες τις άλλες δραστηριότητες, παραδώσου πλήρως σε Μένα». Θέσετε τον νου πλήρως στην υπηρεσία Του. Τότε, Εκείνος θα σας σώσει από την πτώση!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 22 Μαΐου 1965


8 Μαρτίου

Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Σε αυτό το άπειρο σύμπαν, ανάμεσα στις μυριάδες των ζωντανών πλασμάτων, ο άνθρωπος έχει εξέχουσα θέση. Μεταξύ των ανθρώπινων όντων, είναι προνόμιο να γεννηθείς ως γυναίκα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα που καταδεικνύουν την υπεροχή των γυναικών. Mήπως ο Ράμα δεν γεννήθηκε ως θεϊκή ενσάρκωση από τη  μήτρα της Καουσάλια; Ο Λάβα και ο Κούσα δεν έγιναν σπουδαίοι επειδή γεννήθηκαν από τη Σίτα; Δεν ήταν η στοργική φροντίδα της Τζιτζαμπάι που έκανε τον Σίβατζι σπουδαίο; Δεν ήταν η ευσέβεια της Πουτλιμπάι που έκανε τον Γκάντι Μαχάτμα (Μεγάλη Ψυχή); Οι μεγαλύτεροι σοφοί, άγιοι, ήρωες και πολεμιστές γεννήθηκαν από γυναίκες, που τους έκαναν σπουδαίους. Η γυναίκα είναι η θεά της φύσης. Είναι προφανές ότι η γέννηση ως γυναίκα είναι αξιοσέβαστη, αξιοθαύμαστη και μεγαλειώδης. Οι Βέδες επίσης λατρεύουν τη θηλυκή αρχή με διάφορους τρόπους.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Νοεμβρίου 1995


7 Μαρτίου

Είναι πολύ απαραίτητο να εκπαιδεύσουμε τον νου να είναι πάντα ικανοποιημένος. Τα νερά ενός ποταμού ξεπηδούν από βουνά, πέφτουν σε κοιλάδες και ορμούν μέσα από φαράγγια· οι παραπόταμοι ενώνονται σε διάφορα στάδια και τα νερά γίνονται θολά και ακάθαρτα. Έτσι και στον χείμαρρο της ανθρώπινης ζωής, η ταχύτητα και η δύναμη αυξάνονται και μειώνονται. Αυτά τα σκαμπανεβάσματα μπορεί να συμβούν ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της ζωής. Κανείς δεν μπορεί να τους ξεφύγει. Μπορεί να έρθουν στην αρχή της ζωής, στο τέλος ή στη μέση. Πρέπει λοιπόν να πείσει κανείς τον εαυτό του ότι η ζωή είναι αναγκαστικά γεμάτη σκαμπανεβάσματα και ότι αντί να φοβάται και να ανησυχεί γι’ αυτά, πρέπει να τα καλωσορίζει καθώς εμπλουτίζουν την εμπειρία του. Όχι μόνον αυτό, αλλά θα πρέπει επίσης να είναι χαρούμενος κι ευτυχισμένος με οτιδήποτε συμβαίνει! Τότε, όλα τα προβλήματα, όποια και αν είναι η φύση τους, θα περάσουν ελαφρά και γρήγορα. Γι’ αυτό, η καλή διάθεση του νου είναι απαραίτητη.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 3


6 Μαρτίου

Η ειρήνη είναι ο καλύτερος θησαυρός, χωρίς τον οποίο η δύναμη, η εξουσία, η φήμη και η περιουσία είναι όλα στεγνά και επαχθή. Ο Τυαγκαράτζα τραγουδούσε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ευτυχία χωρίς εσωτερική γαλήνη. Για να κερδίσει αυτή την ειρήνη και να εδραιωθεί ακλόνητα σε αυτήν, ο άνθρωπος πρέπει να ασκείται σταθερά στην πνευματικότητα και να καλλιεργεί μια στάση μη-προσκόλλησης προς τον αντικειμενικό κόσμο. Από τη γέννηση μέχρι το θάνατο, ο άνθρωπος είναι σκλάβος ανούσιων συνηθειών και δεσμευτικών πρακτικών. Πρέπει να τις εξετάζει κανείς και να βασίζεται όλο και περισσότερο σε εκείνες που τον οδηγούν προς την υποκειμενική χαρά του Εαυτού παρά προς τις απολαύσεις των αντικειμένων. Η υποκειμενική χαρά μπορεί να αποκτηθεί με την αρμονία στο σπίτι, την αμοιβαία συνεργασία μεταξύ των μελών της οικογένειας και της κοινότητας, τις πράξεις υπηρεσίας προς τους άλλους και το ενδιαφέρον για την ευημερία και την πρόοδο της κοινωνίας στην οποία ζει.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 20 Απριλίου 1975


5 Μαρτίου

Το να περιγράφεις τα πάντα με λέξεις είναι δύσκολο. Μπορεί ακόμη να είναι και βαρετό. Αλλά το να το επιδείξεις με πράξεις είναι πιο εύκολο και πιο ευχάριστο! Κατά τον ίδιο τρόπο, το να κάνεις τους ανθρώπους να καταλάβουν μέσω της εφαρμογής του διαλογισμού είναι καλύτερο από το να μιλήσεις γι’ αυτόν! Το να γράψω γι’ αυτόν κι εσείς να διαβάσετε γι’ αυτά που θα γράψω δεν θα τον κάνουν εύκολο. Μέσω του διαλογισμού, οι άνθρωποι φτάνουν στη θεία εμπειρία της συνειδητοποίησης του Εαυτού μέσα τους. Μέσω του διαλογισμού, οι πνευματικοί αναζητητές είναι σε θέση να αποβάλλουν τα περιβλήματα της άγνοιας, ένα προς ένα. Αποσύρουν τις αισθήσεις τους από την επαφή τους με τις κοσμικές εμπειρίες. Μόνο η διαδικασία που στοχεύει σ’ αυτή την ιερή ολοκλήρωση αξίζει να ονομάζεται διαλογισμός. Γι’ αυτή τη διαδικασία, πρέπει κανείς να είναι εξοπλισμένος με καλές συνήθειες, πειθαρχία και υψηλά ιδανικά. Πρέπει κανείς να είναι γεμάτος απάρνηση για τα εγκόσμια πράγματα και τις έλξεις τους. Όποια και αν είναι η κατάσταση, θα πρέπει να συμπεριφέρεται με ενθουσιασμό και χαρά. Ό,τι γίνεται, πρέπει να αφιερώνεται, όχι για βιοπορισμό αλλά για τη γνώση της ευδαιμονίας του Εαυτού

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 2


4 Μαρτίου

Το Σο-χαμ (Εγώ είμαι ο Θεός) διακηρύσσει την ταυτότητα του ατόμου με τον Θεό. Αυτή η ταυτότητα δεν μπορεί να γίνει κατανοητή όσο κάποιος είναι παγιδευμένος στα πλοκάμια του υλικού κόσμου. Αυτή είναι η αλήθεια για τον Θεό. Αν αναρωτηθεί κανείς «Πού είναι ο Θεός;» η απάντηση δίνεται στο 18ο κεφάλαιο της Μπάγκαβαντ Γκίτα, στροφή 61. Εκεί ο Κρίσνα δηλώνει ότι «ο Θεός κατοικεί στην καρδιά όλων των όντων». Μελετάμε την Γκίτα, την εκθειάζουμε, απαγγέλουμε τους στίχους της καθημερινά, αλλά στην καθημερινή ζωή δεν τους εφαρμόζουμε. Αυτός που συνειδητοποιεί την ταυτότητά του με το Θείο δεν θα βλάψει ποτέ, κανέναν. Αληθινή λατρεία είναι η υπηρεσία προς την ανθρωπότητα. Η δύναμη του Θεού διαποτίζει τα πάντα. Το ταξίδι της ζωής είναι από το ατομικό στο συμπαντικό, από το εγώ στο εμείς, από την αίσθηση του ξεχωριστού εαυτού στην ενότητα με τον Θεό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 1983


3 Μαρτίου

Μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος του διαλογισμού, πρέπει να ακολουθείται η καθιερωμένη πειθαρχία των στάσεων του σώματος. Μέχρι τότε, η πειθαρχία αυτή πρέπει να τηρείται. Μετά την επίτευξη του στόχου —δηλαδή αφού ο νους και η διάνοια έχουν κατακτηθεί και τεθεί υπό έλεγχο— μπορεί κανείς να βυθίζεται στον διαλογισμό όπου και αν βρεθεί: στο κρεβάτι, σε μια καρέκλα, πάνω σε έναν βράχο ή μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Μόλις μάθετε να οδηγείτε μοτοσικλέτα, μπορείτε να οδηγείτε σε οποιονδήποτε δρόμο και κάτω από οποιεσδήποτε τις συνθήκες. Αλλά όταν είστε στη διαδικασία της μάθησης, για τη δική σας ασφάλεια και για την ασφάλεια των γύρω σας, πρέπει να επιλέξετε έναν ανοιχτό χώρο για να οδηγείτε. Και πρέπει να ακολουθείτε ορισμένες αρχές ισορροπίας· αυτό είναι απαραίτητο. Κατά τον ίδιο τρόπο, όσοι ασχολούνται με τον διαλογισμό πρέπει να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης. Δεν επιδέχεται καμία αλλαγή σε αυτό.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 2


2 Μαρτίου

Προσπαθήστε –αυτό είναι το καθήκον σας. Αναζητήστε –αυτή είναι η εργασία σας. Αγωνιστείτε –αυτή είναι η αποστολή σας. Αν κάνετε αυτά και μόνο, με ειλικρίνεια και σταθερότητα, ο Θεός δεν θα μπορέσει να κρατήσει για πολύ την αμοιβή της Πραγμάτωσης. Το ποτάμι πασχίζει, λαχταρά και παλεύει να ενωθεί με τη θάλασσα από την οποία προήλθε. Έχει αυτή την ολοκλήρωση πάντα ζωντανή στη συνείδησή του. Προσπαθεί να γίνει καθαρό και διαυγές, ώστε να είναι ευπρόσδεκτο από την πηγή του. Ξεπερνά κάθε εμπόδιο στο δρόμο του για να ταξιδέψει με επιτυχία προς τον στόχο του. Κατά τον ίδιο τρόπο και ο άνθρωπος πρέπει να χρησιμοποιήσει όλα τα φυσικά, ψυχικά, ηθικά, διανοητικά και υλικά χαρίσματα που του έχει δώσει ο Θεός, ώστε να μπορέσει να ταξιδέψει στον στόχο της Πραγμάτωσης. Μην παραπλανιέστε από την λανθασμένη πεποίθηση της ύπαρξης δύο οντοτήτων: αυτού του κόσμου και του άλλου, του εδώ και του μετά. Συνειδητοποιήστε το μετά εδώ· αυτός ο κόσμος είναι συνυφασμένος με τον άλλο. Δεν υπάρχει αλήθεια στη διαφοροποίηση μεταξύ κοσμικού και πνευματικού, θεϊκού και υλικού, ουράνιου και επίγειου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Φεβρουαρίου 1977


1 Μαρτίου

Το Σιβαράτρι είναι μια υπενθύμιση σε όλη την ανθρωπότητα του στόχου του ελέγχου του νου. Η Σελήνη είναι η θεότητα του νου, σύμφωνα με τους σοφούς· ακόμη και η σύγχρονη επιστήμη έχει ανακαλύψει μια λεπτή σχέση μεταξύ των ιδιοτροπιών του νου και των φάσεων της Σελήνης. Στο σκοτεινό μισό του μήνα, η Σελήνη φαίνεται όλο και λιγότερο καθώς οι μέρες προχωρούν· κατά τον ίδιο τρόπο, μπορεί να συναχθεί ότι και ο νους υφίσταται μια διαδικασία παρακμής. Αυτή η μέρα είναι η 14η νύχτα και έχει απομείνει ένα ελάχιστο κλάσμα της Σελήνης για να επηρεάσει τη γη ή το νου του ανθρώπου. Μια έκρηξη πνευματικής προσπάθειας μέσω της αγρυπνίας, των μπάτζανς και της νηστείας που γίνεται αυτή τη νύχτα ή αυτή την περίοδο της άγνοιας, θα έχει ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση του νου και, κατά συνέπεια, την κατάκτηση όλων των τάσεων και στάσεων που έχει μπλέξει τον άνθρωπο. Έτσι αυτή η νύχτα (ράτρι) μπορεί να εξευγενιστεί στην ουράνια λαμπρότητα του Σίβα.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 16 Φεβρουαρίου 1977