Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Δεκέμβριος 2022

31 Δεκεμβρίου

Πόση ευδαιμονία θα αποκομίσετε αφιερώνοντας πέντε λεπτά από τις είκοσι τέσσερις ώρες της ημέρας στη λατρεία του Θεού; Η αγάπη και η ανιδιοτελής υπηρεσία είναι σαν τα δύο φτερά ενός πουλιού για έναν άνθρωπο. Μπορεί να πετάξει σε οποιοδήποτε ύψος με αυτά τα δύο φτερά. Για να καλλιεργήσει κανείς αυτές τις δύο ιδιότητες πρέπει να επιτύχει την τριπλή αγνότητα –στη σκέψη, στα λόγια και στις πράξεις. Επιπλέον, πρέπει να μειώσει τις επιθυμίες του. Σήμερα σπαταλιούνται τεράστια ποσά σε άχρηστες πολυτέλειες, ενώ οι άνθρωποι δυσανασχετούν με τις δαπάνες για λιβάνι και αρωματικά στικ. Πόσο ανόητο είναι αυτό! Τα χρόνια έρχονται και φεύγουν. Τι ωφελεί το πέρασμα των χρόνων αν δεν υπάρχει αλλαγή στον νου των ανθρώπων; Ο χρόνος είναι πολύτιμος. Θα πρέπει να καταναλώνεται στην υπηρεσία του Θεού. Όλες οι πράξεις πρέπει να είναι αφιερωμένες στον Θεό. Μόνο μέσω της απάρνησης μπορεί ο άνθρωπος να συνειδητοποιήσει το Θείο. Σήμερα οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει το νόημα της θυσίας. Η θυσία είναι γιόγκα. Η απόλαυση είναι αρρώστια. Κάνετε ώστε η καρδιά σας να ανθίζει την κάθε στιγμή. Αυτός είναι ο τρόπος για να υποδεχτείτε το νέο έτος. Συνειδητοποιήστε την ενότητά σας με τον Θεό.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Απριλίου 1996


30 Δεκεμβρίου

Όλοι στον κόσμο ποθούν τη νίκη· κανείς δεν επιθυμεί την ήττα. Όλοι ποθούν τον πλούτο· κανείς δεν επιθυμεί τη φτώχεια. Αλλά, πώς μπορεί να αποκτηθεί η νίκη ή ο πλούτος; Αυτό πρέπει να το αναζητήσουμε και να το ανακαλύψουμε. Και δεν χρειάζεται να ψάξουμε πολύ για τη λύση. Ο Σαντζάγια, σύμφωνα με τη Μαχαμπάρατα, αποκάλυψε το μυστικό στον βασιλιά Ντριταράστρα: «Όπου υπάρχουν τόσο ο Κρίσνα, ο Κύριος της γιόγκα, όσο και ο Αρτζούνα, ο χειριστής του τόξου, εκεί η νίκη και ο πλούτος είναι εξασφαλισμένα». Γιατί χρειαζόμαστε κάτι περισσότερο από αυτή τη συμβουλή; Δεν χρειάζεται να υποβληθούμε στην τριπλή προσπάθεια –σωματική, ψυχική και διανοητική– για να επιτύχουμε τη νίκη. Ούτε χρειάζεται κανείς να ταράζεται ή να αγχώνεται. Δεν χρειάζεται να λαχταρά τον πλούτο και την ευημερία. Βρείτε καταφύγιο στον Θεό και κρατήστε το τόξο του θάρρους, δηλαδή κρατήστε την καρδιά σας αγνή. Αυτό είναι αρκετό. Η νίκη και ο πλούτος είναι δικά σας. Αλλά, κάθε φορά που επιδιώκετε τη νίκη και τον πλούτο, να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ότι αυτά είναι σκιές και δεν αφορούν την ουσία.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Γνώση – Vidya Vahini», ch. 9


29 Δεκεμβρίου

Αν ο πιστός έχει αφιερώσει τα πάντα –το σώμα, τον νου και όλη του την ύπαρξη– στον Κύριο, Εκείνος ο ίδιος θα φροντίζει για όλα, γιατί θα είναι πάντα μαζί του! Κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν υπάρχει ανάγκη για προσευχή. Έχετε όμως αφιερώσει ολοκληρωτικά τον εαυτό σας και έχετε παραδώσει τα πάντα στον Θεό; Όχι. Όταν υπάρχουν απώλειες, έρχονται συμφορές ή τα σχέδια αποτυγχάνουν, άλλοι πιστοί κατηγορούν τον Θεό και άλλοι προσεύχονται με απόγνωση να τους σώσει! Όμως, αυτός που έχει παραδοθεί ολόψυχα στον Κύριο, αποφεύγει και τις δύο αυτές αντιδράσεις, καθώς και την εξάρτηση από τους άλλους. Αν έχετε απόλυτη πίστη στον Θεό την κάθε στιγμή, γιατί να σας αρνηθεί τη χάρη Του; Πώς να μη σπεύσει να σας βοηθήσει; Οι άνθρωποι δεν βασίζονται πλήρως και ακλόνητα στον Θεό. Παρόλο που πρέπει να είστε ο εκπρόσωπος και το όργανο που εκτελεί τα πάντα, θα πρέπει να συνεχίστε να προσεύχεστε με αφοσίωση και πίστη. Η πίστη είναι το προϊόν της ειρήνης, όχι της ανυπομονησίας και της βιασύνης. Για την απόκτηση της χάρης του Θεού και την επακόλουθη επίγνωση της πραγματικότητάς Του, η ειρήνη είναι πρωταρχική ανάγκη.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Ειρήνη – Prashanti Vahini», ch. 7


28 Δεκεμβρίου

Όταν η προσκόλληση και η αποστροφή, τα οποία σας εγκλωβίζουν, απομακρυνθούν, θα εκδηλωθεί η εγγενής Θεότητα εντός σας, η Αλήθεια - η Υπαρξη - η Ευδαιμονία. Δεν χρειάζεται να αναζητήσετε τον πανταχού παρόντα Θεό σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος. Όταν εσείς οι ίδιοι είστε θεϊκοί, γιατί αναζητάτε τον Θεό αλλού;

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1992


27 Δεκεμβρίου

Ο νους, όπως παραπονιόταν ο Αρτζούνα, αναπηδάει από την πίστη στην αμφιβολία, από τη βεβαιότητα στην άρνησή και αυτό προκαλεί αναταραχή και σύγχυση. Αλλά, υπάρχει μια μέθοδος με την οποία μπορεί να τεθεί υπό έλεγχο. Η μαύρη μέλισσα μπορεί να ανοίξει μια τρύπα και στο πιο σκληρό ξύλο. Όμως, όταν ενώ πίνει το νέκταρ από το λουλούδι του λωτού σουρουπώνει και, ως αποτέλεσμα, τα ανοιχτά πέταλα την εγκλωβίζουν, η μέλισσα βρίσκεται φυλακισμένη, χωρίς ελπίδα διαφυγής. Δεν ξέρει πώς να διαχειριστεί την απαλότητα! Έτσι και ο νους, μπορεί να κάνει τα κόλπα του και να πετάει άσκοπα σε οποιοδήποτε πεδίο· αλλά όταν τοποθετείται στα άγια πόδια του Κυρίου, γίνεται ανενεργός και ακίνδυνος. Για να προσφερθεί ο νους εξ ολοκλήρου στον Θεό, χρειάζεται απόλυτη αποδέσμευση από τις κοσμικές επιθυμίες. Η επιφανειακή αφοσίωση ή η ρηχή σταθερότητα δεν μπορούν να επιτύχουν τον στόχο. Για να κοπεί το σκληρό σανταλόξυλο, χρειάζεται ένα βαρύ ατσάλινο τσεκούρι.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1980


26 Δεκεμβρίου

Ο Χριστός διέδωσε την αλήθεια ότι η υπηρεσία προς τους συνανθρώπους είναι Θεός και ότι η θυσία είναι Θεός. Ακόμα κι αν παραμελείτε τη λατρεία του Θεού, μην παραμελείτε την υπηρεσία του ζωντανού Θεού, ο οποίος έχει λάβει ανθρώπινη μορφή και κινείται γύρω σας σε μεγάλους αριθμούς με ποικίλα ενδύματα και διαφορετικές γλώσσες! Μόνο εκείνοι που μπορούν να εκπέμπουν συμπόνια προς τους συνανθρώπους τους μπορούν να διεκδικήσουν μερίδιο στη χάρη του Θεού. Αυτή είναι επίσης η υψηλότερη πνευματική πειθαρχία· σας επισημαίνει την ενότητα της ανθρώπινης κοινότητας και τη δόξα της πανταχού παρουσίας του Θεού.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1970


25 Δεκεμβρίου

Το σύννεφο της άγνοιας καλύπτει την αλήθεια. Ο Θεός στέλνει σοφούς, αγίους και προφήτες για να αποκαλύψουν την Αλήθεια και ο ίδιος εμφανίζεται ως Αβατάρ (Θεϊκή Ενσάρκωση) για να αφυπνίσει και να απελευθερώσει τον άνθρωπο. Πριν από δύο χιλιάδες χρόνια, όταν η αλαζονεία και η άγνοια μόλυναν την ανθρωπότητα, ο Ιησούς ήρθε ως ενσάρκωση της Αγάπης και της συμπόνιας και έζησε ανάμεσα στους ανθρώπους, προβάλλοντας τα ύψιστα ιδανικά της ζωής. Πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας στα μαθήματα που έδωσε στα διάφορα στάδια της ζωής του. «Είμαι ο Αγγελιοφόρος του Θεού», δήλωσε, αρχικά. Ναι. Κάθε άτομο πρέπει να αποδεχτεί αυτόν τον ρόλο και να ζήσει ως παράδειγμα θεϊκής αγάπης και φιλανθρωπίας. Σήμερα γιορτάζονται τα Χριστούγεννα. Φέρτε στο μυαλό σας τα λόγια που άρθρωσε, τις παραινέσεις και τις νουθεσίες του και αποφασίστε να κατευθύνετε την καθημερινή σας ζωή στο μονοπάτι που εκείνος χάραξε. Τα λόγια του πρέπει να αποτυπωθούν στις καρδιές σας και να αποφασίσετε να θέσετε σε εφαρμογή όλα όσα δίδαξε.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 1980


24 Δεκεμβρίου

Ο Ιησούς θυσίασε τη ζωή του και έχυσε το αίμα του για να εμφυσήσει την αγάπη και τη συμπόνια στην καρδιά του ανθρώπου, ώστε να είναι ευτυχής όταν οι άλλοι είναι χαρούμενοι και λυπημένος όταν οι άλλοι είναι θλιμμένοι. Ο σκοπός δεν είναι να γιορτάζετε τα Χριστούγεννα με πανηγυρισμούς και διασκέδαση. Να τα γιορτάζετε, μάλλον, αποφασίζοντας την εφαρμογή στην πράξη τουλάχιστον ενός από τα ιδανικά που Εκείνος διατύπωσε ή με την προσπάθεια επίτευξης τουλάχιστον ενός από τους στόχους που Εκείνος έθεσε ενώπιον του ανθρώπου. Επιτρέψτε Μου να σας καλέσω να εγκαταλείψετε, στη μνήμη αυτής της άγιας ημέρας, δύο αρνητικές τάσεις από τον νου σας: τη φιλαυτία και τη σκανδαλολογία. Υιοθετήστε μια συνήθεια: τη συνήθεια της στοργικής υπηρεσίας προς τους θλιμμένους. Αν ξοδεύετε όλο τον χρόνο και την ενέργειά σας αναζητώντας την κοσμική άνεση και την αισθησιακή απόλαυση, ντροπιάζετε αυτή την ανθρώπινη ύπαρξη. Η ζωή δεν πρέπει να ξοδεύεται μόνο για να τρώτε· το φαγητό είναι μόνο μια αναγκαιότητα για τη ζωή. Θεωρείτε το σώμα σας ως κατοικία σας· όχι, είναι ο ναός του Θεού. Ο Θεός κατοικεί σε αυτό. Κρατήστε το αγνό και ζωντανό αναπτύσσοντας συμπόνια και αγάπη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1976


23 Δεκεμβρίου

Τα ιδανικά που δίδαξε ο Ιησούς πρέπει να εφαρμόζονται. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος για να γιορτάζουμε τα γενέθλιά Του. Όποια θεϊκή μορφή κι αν λατρεύετε, πρέπει να προσπαθείτε να ζείτε σύμφωνα με τις αρχές που δίδαξε. Τι είδους λατρεία είναι αυτή όταν ο πιστός δεν εφαρμόζει στην πράξη αυτά που πρεσβεύει; Πρόκειται για ψευδο-αφοσίωση. Να θυμάστε τον Κύριο με αγάπη. Να λατρεύετε τον Θεό με αγάπη. Εξαγιάστε τη ζωή σας μέσα από την αγάπη.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1988


22 Δεκεμβρίου

Η σημαντικότερη ιδιότητα που πρέπει να καλλιεργήσετε είναι η ευγνωμοσύνη για τον Θεό. Οι άνθρωποι είναι ευγνώμονες ακόμη και για μικρές πράξεις που γίνονται προς εξυπηρέτησή τους. Δεν είναι απαραίτητο να είμαστε ευγνώμονες προς τον Θεό που μας παρέχει τόσα πολλά σημαντικά οφέλη μέσω της Φύσης και των πέντε στοιχείων; Ο αέρας που αναπνέετε, το νερό που πίνετε και η γη πάνω στην οποία περπατάτε είναι όλα δώρα του Θεού. Πόσο ευγνώμονες είστε στον ήλιο, ο οποίος προσφέρει φως, το οποίο δεν μπορεί να εξισωθεί με όλους τους ηλεκτρικούς λαμπτήρες στον κόσμο; Μπορούν όλα τα αντλιοστάσια του κόσμου να παρέχουν τόσο νερό όσο προσφέρεται σε μια μόνο νεροποντή; Μπορούν όλοι οι ανεμιστήρες στον κόσμο να προσφέρουν τόσον αέρα όσον παίρνετε όταν φυσάει ο άνεμος; Μη όντας ευγνώμων για αυτά τα θεϊκά δώρα, ο άνθρωπος κυνηγάει τα ασήμαντα και σπαταλά τη ζωή του. Οι μεγάλοι σοφοί του παρελθόντος, που λάτρευαν τον Θεό με διάφορους τρόπους, θεωρούσαν την αφοσίωση ως μέσο έκφρασης της ευγνωμοσύνης τους προς τη Θεία Πρόνοια.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1989


21 Δεκεμβρίου

Ένας άνθρωπος που θέλει να απολαύσει τους καρπούς ενός δέντρου δεν μπορεί να αρκείται στο να φροντίζει μόνο τα άνθη. Πρέπει να θρέψει τις ρίζες, τον κορμό, τα κλαδιά, τα φύλλα και τα άνθη. Παρομοίως, ο άνθρωπος που αναζητά την ύψιστη σοφία πρέπει να θρέψει κατάλληλα το σώμα, τις αισθήσεις και τα συναισθήματα. Για το σκοπό αυτό έχουν περιγραφεί για τους αναζητητές οι εννέα μορφές αφοσίωσης. Έχει ειπωθεί ότι ο νους είναι η αιτία της δέσμευσης ή της απελευθέρωσης. Η καρδιά μοιάζει με κλειδαριά και ο νους είναι το κλειδί. Όταν το κλειδί στρέφεται προς τον Θεό, υπάρχει αποδέσμευση. Όταν στρέφεται προς τον κόσμο, υπάρχει προσκόλληση. Έτσι, ο νους είναι η αιτία είτε της απελευθέρωσης είτε της δέσμευσης. Επομένως, ο νους πρέπει να κατευθύνεται προς ό,τι είναι ιερό και αγνό. Τότε θα ζήσετε μια ελεύθερη, χαρούμενη και ευτυχισμένη ζωή. Ο άνθρωπος που έχει αναπτύξει μια τέτοια στάση θα βρίσκεται σε μια μόνιμη κατάσταση ευδαιμονίας. Θα είναι η ενσάρκωση της ευδαιμονίας.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1989


20 Δεκεμβρίου

Ο νους επηρεάζεται από το πάθος του για την απόλαυση των αντικειμένων του κόσμου και την πλάνη που εκπορεύεται από την άγνοια, με την οποία κυνηγάει τα φευγαλέα πράγματα της υλικής πραγματικότητας με εκπληκτική ταχύτητα. Έτσι, ξανά και ξανά, πρέπει να οδηγείται προς υψηλότερα ιδανικά. Φυσικά, αυτό είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά με επίμονη εκπαίδευση, ο νους μπορεί να τιθασευτεί· τότε θα σταθεροποιηθεί στην αέναη απόλαυση του κοσμικού ήχου Ομ. Ο νους μπορεί να εκπαιδευτεί καλλιεργώντας τις έξι αρετές: πραότητα, εγκράτεια, απόσυρση των αισθήσεων από τον εξωτερικό κόσμο, εγκαρτέρηση στον πόνο και την ταλαιπωρία, πίστη και συγκέντρωση στον Θεό. Ο νους μπορεί να στραφεί προς τον Θεό και τη συνεχή ενατένισή Του με τη μελέτη των ιερών γραφών, την υιοθέτηση τακτικής προσευχής, την ομαδική εξύμνηση του Θείου Ονόματος και την προσήλωση στην Αλήθεια.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Γνώση – Jnana Vahini», κεφ. 2


19 Δεκεμβρίου

Οι πνευματικοί αναζητητές πρέπει να κατευθύνουν την προσοχή τους μακριά από τον εξωτερικό κόσμο και να στραφούν εσωτερικά· να στρέψουν την όρασή τους προς τον Εαυτό. Πρέπει να αναλύσουν τις διεργασίες του νου και να ανακαλύψουν οι ίδιοι την προέλευση όλων των αλλαγών και όλης της σύγχυσης που τον διακατέχει. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε ίχνος «πρόθεσης» και «θέλησης» πρέπει να εξαφανιστεί. Στη συνέχεια, η μόνη ιδέα που θα εδραιωθεί στον νου θα είναι η ιδέα του Θεού. Το μόνο συναίσθημα που θα τον κατακλύζει θα είναι το συναίσθημα της ευδαιμονίας, το οποίο προκύπτει από την εδραίωσή του στο στάδιο της ύπαρξης-συνειδητότητας-ευδαιμονίας (satchidananda). Τέτοιοι πνευματικά σοφοί άνθρωποι δεν θα επηρεάζονται από τη χαρά ή τη θλίψη, γιατί θα είναι απόλυτα βυθισμένοι στον ωκεανό της ευδαιμονίας του Εαυτού (Atma-ananda), πάνω και πέρα από το πεδίο των κοσμικών πραγμάτων.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Γνώση – Jnana Vahini», ch. 5


18 Δεκεμβρίου

Η απάρνηση, που αφορά στην υπέρβαση των τριών έντονων επιθυμιών: για σύντροφο, για απογόνους και για πλούτο, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί χωρίς την αγνότητα του νου. Η δράση χωρίς επιθυμία για τους καρπούς της καθαρίζει σιγά-σιγά τις ρυπαρές προσμίξεις, όπως καθαρίζεται ο χρυσός στο χωνευτήρι του χρυσοχόου. Ο αγνός νους είναι πνευματική σοφία. Είναι απάρνηση και αποστασιοποίηση. Αν είστε σε θέση να απεξαρτηθείτε από την επιθυμία όταν πράττετε, καμία αμαρτία δεν μπορεί να σας αγγίξει. Γνωρίζετε ότι οι σπόροι καθαρισμού τσιλιγκίντζι, όταν πέφτουν σε λασπωμένο νερό, έχουν τη δύναμη να διαχωρίζουν τη βρωμιά και να την αποθέτουν στον πυθμένα. Οι σπόροι βυθίζονται κι αυτοί στον πυθμένα και χάνονται από τα μάτια σας. Με τον ίδιο τρόπο, εκείνοι που έχουν την ικανότητα να πράττουν χωρίς προσκόλληση, εξαγνίζουν τον νου τους και οι συνέπειες των πράξεών τους χάνουν την αποτελεσματικότητά τους και εξαφανίζονται στον πυθμένα.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Upanishad Vahini», ch.2


17 Δεκεμβρίου

Tο τεστ που θα αποκαλύψει την ποιότητα της πίστης σας είναι το αν εφαρμόζετε ειλικρινά τις εντολές που ορίζει ο Θεός. Οι πεποιθήσεις και οι πράξεις σας πρέπει να εκφράζουν την πίστη σας. Πρέπει να έχουν ως πυρήνα τους την αγιότητα. Πρέπει να είναι τόσο γεμάτες από αγάπη και συμπόνια ώστε να προσελκύουν πάνω σας τη χάρη του Θεού. Η δραστηριότητα που πηγάζει από μια τέτοια ιερή πεποίθηση και πίστη είναι ο σκοπός του τμήματος των Βεδών που διαπραγματεύεται τη δράση (κάρμα). Είναι η ρίζα της ανθρώπινης προόδου· είναι η ίδια η ανάσα της ευτυχισμένης ανθρώπινης ύπαρξης· είναι η τροφή που μόνο αυτή μπορεί να καταπραΰνει την πείνα των ανθρώπων· είναι το νερό που συντηρεί τη ζωή και μπορεί να θεραπεύσει τη δίψα τους. Η δράση είναι τόσο αναγκαία για τον άνθρωπο όσο και η ανάγκη του να ανακαλύψει και να συνειδητοποιήσει την αλήθεια του. Επομένως, το πρώτο και διαρκές καθήκον είναι να ασχολείται κανείς με δραστηριότητες που διδάσκουν ή εγκρίνουν οι Βέδες. Τρεις τύποι δράσης φτάνουν στον Θεό και κερδίζουν τη χάρη Του: 1) Η δράση που δεν υποκινείται από προσωπική, ιδιοτελή επιθυμία, 2) Η δράση που πηγάζει από ανιδιοτελή αγάπη και 3) Η προσευχή που πηγάζει από μια αγνή καρδιά. Αυτά είναι τα στοιχεία στα οποία δίνει προσοχή ο Θεός και γίνεται άμεσα ο παραλήπτης τους.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας του Σάτυα Σάι – Sathya Sai Vahini», κεφ.19


16 Δεκεμβρίου

Όταν κάποιος εργάζεται ή δρα, λέμε πως κάνει κάρμα. Όμως ακόμα και όταν δεν εργάζεται ή δεν δρα, παράγει κάρμα (δηλαδή, οι πράξεις του παράγουν καρπούς που τον δεσμεύουν). Όταν βλέπουμε έναν άνθρωπο να κάθεται σιωπηλός και ήσυχος χωρίς να κάνει τίποτε, συμπεραίνουμε πως μέσα από την απραξία του δεν παράγει κάρμα. Πώς, λοιπόν, παράγει κάρμα; Παράγει κάρμα επειδή απασχολείται με το να κρατά τον εαυτό του μακριά από οποιαδήποτε εργασία και δραστηριότητα. Οπότε, γίνεται κατανοητό πως οι άνθρωποι μερικές φορές είναι απασχολημένοι με την εργασία τους και μερικές φορές είναι απασχολημένοι με το να αποστρέφουν την προσοχή τους από την εργασία τους και τη δραστηριότητα.

Όταν όμως κάποιος δεν ταυτίζεται με τη δράση και την εργασία που κάνει, αλλά την κάνει ως μέρος του καθήκοντός του και σαν προσφορά λατρείας και αφοσίωσης στον Θεό, χωρίς να υπολογίζει στο αποτέλεσμα της δράσης του, τότε αυτός «δρα χωρίς να δρα», είναι η μη δράση (ακάρμα) στη δράση (κάρμα). Αυτή είναι η ύψιστη πνευματική άσκηση. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας του Σάτυα Σάι – Sathya Sai Vahini», κεφ. 18


15 Δεκεμβρίου

Για έναν επιφανειακό παρατηρητή, η ζωή μοιάζει να είναι μια εναλλαγή φαγητού, ποτού, κοπιαστικής εργασίας και ύπνου. Αλλά στην πραγματικότητα η ζωή έχει ένα πολύ μεγαλύτερο νόημα, μια πολύ βαθύτερη σημασία. Η ζωή είναι μια θυσία. Κάθε μικρή πράξη είναι μια προσφορά στον Κύριο. Αν η μέρα ξοδεύεται σε πράξεις που εκτελούνται με αυτό το πνεύμα παράδοσης, τι άλλο μπορεί να είναι ο ύπνος εκτός από το απόλυτο βύθισμα στον Θεό; Οι άνθρωποι διαπράττουν το μεγάλο σφάλμα να ταυτίζονται με το σώμα. Συσσωρεύουν διάφορα πράγματα για τη συντήρηση και την άνεση του σώματος. Ακόμη και όταν το σώμα γίνεται αδύναμο και φθίνει με την ηλικία, προσπαθούν να το ενισχύσουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Πόσο όμως μπορεί να αναβληθεί ο θάνατος; Όταν φθάσει το ένταλμα του θεού του θανάτου, ο καθένας πρέπει να αναχωρήσει. Η κοινωνική θέση, η αλαζονεία και η δύναμη –όλα εξαφανίζονται μπροστά στον θάνατο. Συνειδητοποιώντας το γεγονός αυτό, αγωνιστείτε μέρα και νύχτα, με την αγνότητα του σώματος, του νου και του πνεύματος, ώστε να πραγματώσετε τον Ανώτερο Εαυτό, υπηρετώντας όλα τα ζωντανά πλάσματα.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Αγάπη – Prema Vahini», ch 6


14 Δεκεμβρίου

Η ατομική προσπάθεια, η διάκριση, η έντονη πνευματική άσκηση - αυτά καθιστούν τους ανθρώπους άξιους για το υψηλότερο στάδιο. Χωρίς τον εξαγνισμό του νου, κανένα άτομο, όσο υψηλή κι αν είναι η κοινωνική του θέση, δεν μπορεί να φτάσει στο Ύψιστο. Αν στον χρυσό προστεθεί χαλκός, που είναι λιγότερο πολύτιμος, το κράμα χάνει την αξία του. Ακριβώς όπως ο καθαρός χρυσός γίνεται κράμα μέσω της επαφής του με τον χαλκό, έτσι και στην Οικουμενική Συνειδητότητα προστίθεται το περιορισμένο εγώ, σε αυτόν τον ωκεανό της κοσμικής ύπαρξης. Η Οικουμενική μετατρέπεται σε ατομική ψυχή. Τώρα, τι πρέπει να γίνει για να επιστρέψουμε στην καθαρή χρυσή Αρχή; Αυτή η αρχική κατάσταση πρέπει να ανακτηθεί μέσω της μετάνοιας και της έντονης πνευματικής άσκησης και μέσω της όξυνσης και του εξαγνισμού της διάνοιας. Πλένετε τα πόδια σας αφού περπατήσετε στη λάσπη· κατά τον ίδιο τρόπο και ο νους σας πρέπει επίσης να πλυθεί από τη λάσπη της προσκόλλησης στα αντικείμενα. Μόνο η πνευματική σοφία μπορεί να κάψει τους σπόρους της προσκόλλησης, ώστε να μην ξαναβλαστήσουν. Έτσι, ο άνθρωπος που έχει τον θησαυρό της πνευματικής γνώσης απελευθερώνεται εύκολα.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Prasnothara Vahini», ch. 14


13 Δεκεμβρίου

Οι πνευματικές ασκήσεις, όπως η λατρεία, η ψαλμωδία λατρευτικών ύμνων και ο διαλογισμός, υποκινούνται από την αφοσίωση σε ανώτερες δυνάμεις. Στις αντιπαραθέσεις που αφορούν την αποτελεσματικότητά τους δεν πρέπει να εμπλέκονται εκείνοι που δεν γνωρίζουν τα βάθη και τα ύψη στα οποία μπορούν να οδηγήσουν. Αυτά τα βάθη και τα ύψη μπορούν να βιωθούν και να κριθούν μόνο μέσω της πραγματικής εφαρμογής. Η απόδειξη βρίσκεται μόνο στην προσωπική εμπειρία του καθενός. Πολύ πιο πολύτιμος από την γνώση που συλλέγεται από εκατομμύρια βιβλία είναι ο κόκκος της σοφίας που αποκτάται μέσα από μια συνεδρία διαλογισμού. Αυτή η αναλαμπή σοφίας, όσο μικρή κι αν είναι, είναι ένα πολύτιμο απόκτημα. Είναι το προϊόν της προσωπικής πνευματικής άσκησης και της αδιαμφισβήτητης αυθεντικής εμπειρίας. Καθώς κάποιος καλλιεργεί και αναπτύσσει αυτόν τον κόκκο σοφίας, οι αντιπαραθέσεις και η κριτική θα σταματήσουν. Όλες οι διαφωνίες εκφράζονται μόνον από τον κατώτερο εαυτό του ατόμου, μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Η πίστη στον Εαυτό είναι απαραίτητη για να εισέλθει κάποιος σε αυτό το μονοπάτι της πνευματικής άσκησης.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Leela Kaivalya Vahini», ch. 1


12 Δεκεμβρίου

Είναι απαραίτητο να τονιστεί ότι για να αντιμετωπίσει κανείς με επιτυχία τα προβλήματα που ανακύπτουν στην καθημερινή του ζωή, πρέπει να διαθέτει ευφυΐα και δεξιότητα, εκτός από τις ιδιότητες της δικαιοσύνης, της αρετής και της πνευματικής υπεροχής. Τόσο η ευφυΐα όσο και η δεξιότητα είναι απαραίτητες για την πρόοδο, τόσο απαραίτητες όσο τα δύο φτερά για ένα πουλί ή οι δύο ρόδες για ένα κάρο. Η σημασία του ανώτερου μονοπατιού που οδηγεί στο Ύψιστο μπορεί να γίνει αντιληπτή μόνο με την εμπειρία και την κατανόηση του κόσμου. Ο κόσμος είναι σαγηνευτικός, επειδή είναι μια ελκυστική παρουσία, αν και είναι θεμελιωδώς αναληθής. Είναι ένα φαινόμενο που ξεθωριάζει. Όταν συνειδητοποιήσει κανείς αυτή την αλήθεια, αποκτά επίγνωση του κοσμικού παιχνιδιού του Θεού και του αιώνιου συμπαντικού Όντος. Αυτή η κατάσταση συνείδησης δεν μπορεί να αποκτηθεί μέσω της συσσώρευσης πλούτου ή κοσμικής δύναμης ή της απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων. Μπορεί να αποκτηθεί μέσα από τον εξαγνισμό της συνείδησης σε όλες τις πτυχές της και τον ζήλο με τον οποίο επιδιώκεται η αναζήτηση.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Leela Kaivalya Vahini», ch. 1 


11 Δεκεμβρίου

Ο νους είναι ένα σύμπλεγμα εγγραφών. Πράγματι, είναι ο ίδιος ο κόσμος· ο κόσμος του ατόμου. Κατά τη διάρκεια του βαθύ ύπνου, ο νους δεν λειτουργεί, και γι’ αυτό ο κόσμος είναι ανύπαρκτος για το άτομο. Ο κόσμος γεννιέται (δηλαδή, εισέρχεται στη συνείδηση) και πεθαίνει (δηλαδή, χάνεται από τη συνείδηση) σύμφωνα με την αντιληπτική ικανότητα του νου. Επομένως, όταν παύει να υπάρχει ο νους, παύει να υπάρχει και ο κόσμος· Έτσι ο άνθρωπος φθάνει στη λύτρωση. Όποιος κατορθώσει να ελέγξει το νου, βλέπει τον Εαυτό. Ο νους είναι ένα δέντρο που μεγαλώνει. Ο σπόρος είναι το εγώ, το αίσθημα της ξεχωριστής ύπαρξης. Όταν ο σπόρος του εγώ απομακρυνθεί, όλες οι δραστηριότητες του νου σταματούν αυτόματα. Ο πνευματικός αναζητητής που επιθυμεί με ζήλο κάτι τέτοιο, πρέπει να βρίσκεται πάντα σε εγρήγορση. Ανά πάσα στιγμή, οι αισθήσεις μπορεί να κερδίσουν τη χαμένη τους κυριαρχία και να υποδουλώσουν το άτομο.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Υπέρτατη Γνώση – Jnana Vahini», κεφ. 2


10 Δεκεμβρίου

Ο πνευματικά σοφός (jnani - γκνιάνι), έχει μονοσήμαντη αφοσίωση, ενώ οι άλλοι έχουν αφοσίωση σε πολλαπλά αντικείμενα· είναι προσκολλημένοι σε αντικείμενα ή καταστάσεις που επιθυμούν, και για να τα επιτύχουν, προσκολλώνται στον Θεό. Δεν είναι αφοσιωμένοι μόνο στον Θεό, αλλά και στον αντικειμενικό κόσμο. Οι σοφοί άνθρωποι δεν θα σηκώσουν τα μάτια τους σε οτιδήποτε άλλο εκτός από τον Θεό. Ακόμα κι αν το κάνουν, βλέπουν τον Θεό όπου και αν ρίχνουν τα μάτια τους. Ως εκ τούτου, ο Κύριος δήλωσε ότι οι σοφοί είναι οι πλέον αγαπητοί σ’ Αυτόν. Φυσικά, όλοι είναι το ίδιο για τον Θεό, αλλά για εκείνους που έφτασαν στην παρουσία Του, η αγάπη είναι απερίφραστη, ξεκάθαρη, άμεση, ευθέως αντιληπτή και βιωματική. Επομένως, ο σοφός βρίσκεται πλησιέστερα στον Θεό και συνεπώς είναι ο πλέον αγαπητός. Φυσικά, είναι στη φύση της φωτιάς να σας ζεσταίνει όταν τρέμετε από το κρύο. Αλλά πώς μπορεί να σας βοηθήσει να ζεσταθείτε, αν δεν την πλησιάζετε, αλλά κρατάτε απόσταση; Παρομοίως, όσοι επιθυμούν σοβαρά να απομακρύνουν το ρίγος των εγκόσμιων δεινών, πρέπει να αναζητούν τη φωτιά της γνώσης, η οποία κερδίζεται με τη χάρη του Θεού, και βρίσκεται στην παρουσία Του.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Το Θεϊκό Τραγούδι – Gita Vahini», ch.13


9 Δεκεμβρίου

Οι σκέψεις, τα λόγια και το βλέμμα σας θα πρέπει να διαπνέονται από αγάπη. Αυτό είναι θεϊκή αγάπη. Όταν κάποιος είναι πλήρης με μια τέτοια αγάπη δεν μπορεί ποτέ να υποφέρει. Ο άνθρωπος σήμερα επηρεάζεται από τον έπαινο και την κατηγορία. Αλλά αυτός που είναι γεμάτος με θεϊκή αγάπη είναι πέρα από τον έπαινο και την κατηγορία. Δεν επηρεάζεται ούτε από την κριτική ούτε από την επιδοκιμασία. Αντιμετωπίζει τη χαρά και τη λύπη, το κέρδος και την απώλεια, τη νίκη και την ήττα, εξίσου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Δεκεμβρίου 1995


8 Δεκεμβρίου

Το αληθινό Ντάρμα ή Καθήκον είναι να βιώνεις την ευδαιμονία του Εαυτού, να έχεις εσωτερική όραση, τη σταθερή πίστη στην ταυτότητα της πραγματικής σου φύσης με το Απόλυτο και τη συνειδητοποίηση ότι όλα είναι Θεός –αυτά τα τέσσερα είναι το αυθεντικό καθήκον. Σε αυτή την υλική ύπαρξη ως ξεχωριστά άτομα, αυτά τα τέσσερα ονομάζονται Αλήθεια, Ειρήνη, Αγάπη και Μη βία, ώστε να διευκολύνεται η εφαρμογή αυτού του εσωτερικού καθήκοντος της Αυτοπραγμάτωσης, έτσι ώστε όλα τα άτομα, που είναι επίσης προσωποποιήσεις αυτού του Απόλυτου, να μπορούν να ακολουθούν αυτές τις αρχές στην καθημερινή τους ζωή. Ο τρόπος επιδίωξης του καθήκοντος, τώρα, όπως και στο παρελθόν, είναι να εφαρμόζει κανείς αυτές τις υψηλές αρχές σε κάθε του πράξη και σκέψη. Αυτές οι θεμελιώδεις αρχές και οι παράγωγές τους πρέπει να συντονίζονται και να εναρμονίζονται. Τότε μόνο το καθήκον μπορεί να υπηρετεί τον Εαυτό. Δεν έχει σημασία ποια είναι η δραστηριότητά σας ή ποιο όνομα και ποια μορφή έχετε επιλέξει. Μια αλυσίδα είναι αλυσίδα ανεξάρτητα από το υλικό· δένει είτε είναι από σίδερο είτε είναι από χρυσό, έτσι δεν είναι; Έτσι, επίσης, είτε το έργο σας είναι αυτού ή εκείνου του είδους, εφόσον βασίζεται στο καθήκον προς τον Εαυτό και στηρίζεται στην Απόλυτη Αρχή, είναι δίκαιο και σωστό, πέρα από κάθε αμφιβολία. Ένα τέτοιο έργο θα σας ευλογήσει με τον καρπό της Ειρήνης.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Τάξη – Dharma Vahini», ch. 2


7 Δεκεμβρίου

Ο νους, η διάνοια και οι αισθήσεις είναι πάντα στραμμένες προς τα αντικείμενα του κόσμου, είναι μονίμως στραμμένες προς τα έξω! Όταν κάποιος ήχος από τον εξωτερικό κόσμο φτάνει ως το αυτί, το αυτί τον ακούει. Μόλις το αυτί τον ακούσει, το μάτι βλέπει. Όταν το μάτι βλέπει, ο νους επιθυμεί. Αμέσως, η διάνοια εγκρίνει την ιδέα και βάζει σκοπό να αποκτήσει το αντικείμενο της επιθυμίας το συντομότερο δυνατό. Έτσι, κάθε αίσθηση τρέχει πίσω από εξωτερικά αντικείμενα, στο ένα μετά το άλλο, με τη μία επιθυμία να διαδέχεται την άλλη, σε μια ατμόσφαιρα ανησυχίας, χωρίς χαρά. Πρέπει να θέσει κανείς τον νου, τη λογική ικανότητα και τις αισθήσεις υπό έλεγχο, γιατί περιφέρονται άσκοπα πίσω από απολαύσεις των αντικειμένων του κόσμου. Πρέπει να τις εκπαιδεύσει κανείς να αναλάβουν το έργο της εστίασης όλης της προσοχής στη δόξα και το μεγαλείο του Θεού, για να ακολουθήσουν μια συστηματική πορεία μονοσήμαντης πειθαρχίας. Προσελκύστε και οδηγήστε τις αισθήσεις στο ανώτερο μονοπάτι. Πρέπει να εκπαιδευτούν με την επανάληψη του Ονόματος, τον διαλογισμό, τα καλά έργα ή τις ευγενείς πράξεις αφοσίωσης που εξαγνίζουν.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Μπαγκαβάτα Βάχινι», κεφ 31


6 Δεκεμβρίου

Αν το σύμπαν θεωρηθεί αδρανές και χωρίς συνείδηση, κάποιοι θα μπορούσαν να αναρωτηθούν πώς θα μπορούσε να είναι τόσο προκλητικά ελκυστικό. Όμως δεν θα μπορούσε να είναι αδιάφορο και ανιαρό, γιατί τότε θα ήταν πάντα το ίδιο. Όχι, αυτή η άποψη είναι λανθασμένη. Ο Θεός είναι το ποιητικό αίτιο καθώς και το υλικό αίτιο του σύμπαντος. Ο ίδιος έχει γίνει όλα αυτά. Είναι η εσωτερική και η εξωτερική αλήθεια, και γι’ αυτό είναι το Φως που φωτίζει και αποκαλύπτει, που έλκει και φανερώνει. Από μόνο του, το αλεύρι δεν είναι ευπρόσδεκτο από τη γλώσσα· η προσθήκη ζάχαρης το κάνει εύγευστο. Παρομοίως, όπου στο σύμπαν εκδηλώνεται γοητεία, έλξη ή λάμψη, είναι ο Θεός ή Κοσμικό Πνεύμα που εκδηλώνει τον εαυτό Του και τίποτε άλλο. Οι Βέδες το καθιστούν αυτό πολύ σαφές. Όπως επιβεβαιώνουν τα κείμενα των Βεδών, είναι το Κοσμικό Πνεύμα που δημιουργεί, φροντίζει και συντηρεί το σύμπαν και τελικά το ωθεί να συγχωνευτεί μ’ Εκείνο. Το Κοσμικό Πνεύμα είναι ο μοναδικός Δημιουργός, ο μοναδικός Απολαμβάνων και ο μοναδικός Προστάτης και Δάσκαλος. Αυτή είναι η διακήρυξη που περιέχεται στις Βέδες.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Sutra Vahini», ch.9


5 Δεκεμβρίου

Ύπαρξη, συνειδητότητα, ευδαιμονία, πληρότητα, αιωνιότητα (sat, chit, ananda, paripurna, nitya) - ο Θεός περιγράφεται με αυτές τις πέντε ιδιότητες. Μέσω της κατανόησης αυτών, ο Θεός μπορεί να γίνει αντιληπτός. Το Είναι δεν επηρεάζεται από το χρόνο. Η συνειδητότητα φωτίζει και αποκαλύπτει τον εαυτό της καθώς και όλα τα άλλα. Η ευδαιμονία ασκεί την ύψιστη γοητεία. Η πληρότητα δεν γνωρίζει κανένα ελάττωμα, έκπτωση, παρακμή ή ήττα. Η αιωνιότητα είναι εκείνο που δεν επηρεάζεται από τους περιορισμούς του χώρου, του χρόνου και της αντικειμενοποίησης. Υπό το πρίσμα αυτής της γνώσης του Θεού, ο κόσμος είναι μια οφθαλμαπάτη προσωρινή και μη-πραγματική, που αναιρείται από τη γνώση. Αλλά θυμηθείτε ότι εσείς, το άτομο, ο ορών, είστε Ύπαρξη, Συνειδητότητα, Ευδαιμονία, Θεός. Εδραιωθείτε σε αυτή τη βεβαιότητα, διαλογιστείτε στο Ομ, που είναι το καλύτερο σύμβολό του. Αποκτήστε την επίγνωση από αυτή τη στιγμή ότι είστε ο Θεϊκός Εαυτός. Όταν το σύννεφο της άγνοιας διαλυθεί, ο Εαυτός μέσα στον καθένα θα λάμψει στη φυσική του λάμψη. Τότε θα ξέρετε ότι κυνηγούσατε μια οφθαλμαπάτη στην άμμο της ερήμου, ότι θεωρούσατε ως πραγματικά, αντικείμενα που είχαν μια αρχή και επομένως ένα τέλος.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Upanishad Vahini», ch.12


4 Δεκεμβρίου

Η πνευματική γνώση ωθεί κάποιον να ρίξει το περιορισμένο εγώ του στη θυσιαστική φωτιά και να καλλιεργήσει στη θέση του την οικουμενική αγάπη, η οποία είναι η θεμελιώδης βάση για την οικοδόμηση της πνευματικής νίκης. Η αγάπη, που δεν γνωρίζει όρια, εξαγνίζει και αγιάζει το νου. Αφήστε τις σκέψεις να στρέφονται γύρω από τον Θεό, ας είναι τα συναισθήματα σας ιερά και οι δραστηριότητες σας έκφραση της ανιδιοτελούς υπηρεσίας. Ο νους, η καρδιά και τα χέρια σας ας οδηγούνται από το καλό. Η πνευματική εκπαίδευση πρέπει να αναλάβει αυτό το έργο της μετουσίωσης. Πρέπει πρώτα να ενσταλάξει το μυστικό της υπηρεσίας. Η υπηρεσία που παρέχεται σε κάποιον άλλον πρέπει να προσφέρει πλήρη χαρά με όλους τους τρόπους. Η πνευματική εκπαίδευση πρέπει να τονίζει ότι στο όνομα της υπηρεσίας δεν μπορεί να προκαλείται καμιά βλάβη, πόνος ή θλίψη σε κάποιον άλλον. Κατά την παροχή της υπηρεσίας, η σκέψη ότι αυτή γίνεται για τη δική μας ικανοποίηση δεν πρέπει να την αμαυρώνει. Η υπηρεσία οφείλει να παρέχεται ως ουσιαστικό μέρος της ίδιας της διαδικασίας της ζωής. Αυτός είναι ο πραγματικός πυρήνας της πνευματικής εκπαίδευσης.
- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Γνώση – Vidya Vahini», ch.8


3 Δεκεμβρίου

Η Γκίτα είναι ένα κείμενο για πνευματικούς αναζητητές, γιατί δίνει έμφαση στην πνευματική πειθαρχία και στάση περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Κάθε κεφάλαιο καθορίζει μέσα και μεθόδους για την επίτευξη του στόχου της ειρήνης και της αρμονίας. Η Γκίτα είναι μια βάρκα, η οποία μεταφέρει τους ανθρώπους από την αυτοδημιούργητη κατάσταση της δουλείας στην ελευθερία, που είναι η φύση τους. Οι άνθρωποι οδηγούνται από το σκοτάδι στο φως, από την αχλή στη λάμψη. Η Γκίτα ορίζει πειθαρχίες και καθήκοντα που είναι απαλλαγμένα από τις κηλίδες των τάσεων και των παρορμήσεων που δένουν τους ανθρώπους στον ανελέητο τροχό της γέννησης και του θανάτου. Αληθινά, οι άνθρωποι έχουν έρθει σε αυτό το πεδίο δράσης μόνο για να εμπλακούν στη δράση, όχι για να αποκομίσουν τους καρπούς της. Αυτή είναι η διδασκαλία της Γκίτα, το θεμελιώδες μάθημά της. Η Γκίτα είναι η πεμπτουσία του νοήματος όλων των Βεδών.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Το Θεϊκό Τραγούδι – Gita Vahini», ch.1 


2 Δεκεμβρίου

Σκεφτείτε την υπηρεσία που προσφέρει ο Ήλιος σε αυτόν τον κόσμο! Αυτό αφορά την καθημερινή εμπειρία όλων· όλοι είναι μάρτυρες αυτής της προσφοράς. Ο Ήλιος είναι η πηγή όλης της ζωής, φυτικής και ζωικής, σε αυτόν τον πλανήτη. Χωρίς τις ακτίνες του, ο πλανήτης θα ήταν μια ακατοίκητη ερημιά. Οδηγεί στον ουρανό νερά από θάλασσες και λίμνες και από τα σύννεφα ρίχνει βροχή στις καλλιέργειες. Είναι πάντα η θεότητα της δικαιοσύνης, ρίχνοντας τις ακτίνες του εξίσου σε όλους. Ο Ήλιος είναι ο μεγάλος απαρνητής·  η απάρνησή του είναι ασύγκριτη. Είναι ο μεγάλος γιόγκι· εκτελεί το καθήκον του χωρίς προσδοκία ανταμοιβής, χωρίς την παραμικρή σκέψη της δικής του δόξας! Είναι ταπεινός και σταθερός στο έργο του. Η υπηρεσία που προσφέρει είναι κάτι που κανείς άλλος δεν μπορεί να εκπληρώσει. Η χαρά στην οποία συμβάλλει είναι κάτι που κανένας άλλος δεν μπορεί να προσφέρει. Αλλά δεν εγείρει καμία αξίωση για υπερηφάνεια. Κινείται αδιαφορώντας για τις συνέπειες της αναζωογονητικής αποστολής της υπηρεσίας του. Φανταστείτε την υπομονή με την οποία ο Ήλιος ανέχεται την ακραία ζέστη για χάρη του κόσμου και της ανθρωπότητας. Είναι αυτός που διατηρεί το ανθρώπινο σώμα ζεστό, στο κατάλληλο περιβάλλον!

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Το Θεϊκό Τραγούδι – Gita Vahini», ch.6


1 Δεκεμβρίου

Η φύση σας αποκαλύπτεται από τις πράξεις, τις χειρονομίες, το βλέμμα, την ομιλία, τις διατροφικές σας συνήθειες, το ντύσιμο και το βάδισμά σας! Επομένως, να είστε προσεκτικοί ώστε να διασφαλίσετε ότι η ομιλία σας, οι κινήσεις σας, οι σκέψεις και η συμπεριφορά σας είναι όλα σωστά, γεμάτα αγάπη, αγνά και χωρίς ακρότητες και ιδιοτροπίες! Πρέπει να αναπτύξετε την ταπεινότητα να πιστεύετε ότι έχετε πολλά καλά να μάθετε από τους άλλους! Ο ενθουσιασμός σας, η ισχυρή φιλοδοξία σας, η αποφασιστικότητά σας, η ικανότητά σας να εργάζεστε, το απόθεμα γνώσεων και η σοφία σας –αυτά πρέπει να σχετίζονται με όλους τους άλλους και να μην αξιοποιούνται μόνο για εσάς! Η καρδιά σας πρέπει να χωράει όλους τους άλλους. Οι σκέψεις σας πρέπει επίσης να διαμορφώνονται με βάση αυτές τις γενικές γραμμές. Αντιμετωπίστε κάθε δυσκολία που συναντάτε ως μια ευτυχή ευκαιρία να αναπτύξετε τη δύναμη του νου σας και να σκληραγωγηθείτε αναπτύσσοντας ψυχικό σθένος. Η κατανάλωση τροφής είναι μια ιερή τελετουργία. Δεν πρέπει να εκτελείται σε στιγμές άγχους ή συναισθηματικής έντασης. Το φαγητό πρέπει να θεωρείται φάρμακο για την ασθένεια της πείνας και τροφή για τη συντήρηση της ζωής.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Θεία Γνώση – Vidya Vahini», ch.8