Ελληνικός Οργανισμός Σάτυα Σάι
Ζώνη 6, Νότια Ευρώπη, Περιοχή 6.2

Σκέψεις για την ημέρα

Όπως αναγράφονται καθημερινά στον πίνακα του Πρασάντι Νίλαγιαμ

Οκτώβριος 2022

31 Οκτωβρίου

Οι οργανισμοί που φέρουν το όνομά Μου δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη δημοσιοποίηση του ονόματός Μου ή τη δημιουργία μιας νέας αίρεσης γύρω από τη λατρεία Μου. Οφείλουν να προσπαθούν να εξαπλώνουν το ενδιαφέρον για την απαγγελία του ονόματος του Θεού, τον διαλογισμό και άλλες πνευματικές ασκήσεις, οι οποίες οδηγούν τον άνθρωπο προς τον Θεό· πρέπει να επιδεικνύουν τη χαρά που μπορεί να αντλήσει κανείς από τους λατρευτικούς ύμνους που ψάλλονται ομαδικά και από την ενθύμηση του ονόματος του Θεού, καθώς και τη γαλήνη που μπορεί να αντλήσει κανείς από την ενάρετη συντροφιά. Πρέπει να προσφέρουν υπηρεσίες στους ανήμπορους, τους ασθενείς, τους κατατρεγμένους, τους αναλφάβητους και τους άπορους. Η ανιδιοτελής υπηρεσία δεν πρέπει να επιδιώκει την επίδειξη ή κάποια ανταμοιβή, ούτε καν ευγνωμοσύνη ή ευχαριστίες από τους αποδέκτες. Η υπηρεσία είναι πνευματική άσκηση, δεν είναι μια ενασχόληση των πλούσιων και των καλοβολεμένων. Ο καθένας πρέπει να συνειδητοποιήσει τη δική του αλήθεια. Αυτός είναι ο σκοπός όλης της διδασκαλίας, όλης της θεραπευτικής, όλης της υποστήριξης, όλης της οργάνωσης και όλων των συμβουλών που σας παρέχω.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 1968


30 Οκτωβρίου

Όταν ένα κομμάτι σίδερο θάβεται στο χώμα, σκουριάζει. Αλλά το ίδιο σίδερο, όταν το τοποθετηθεί στη φωτιά, απαλλάσσεται από τη σκουριά του και γίνεται λαμπερό και μαλακό. Παρομοίως, η σκόνη ανεβαίνει στον ουρανό με τον άνεμο, αλλά με το νερό κατεβαίνει σε μια λακκούβα. Η σκόνη δεν έχει φτερά για να πετάξει στον ουρανό, ούτε έχει πόδια για να κατέβει στο έδαφος. Μόνο λόγω της επίδρασης αυτών που τη συντροφεύουν ανεβαίνει στον ουρανό ή πέφτει στη λακκούβα. Ό,τι κακό ή καλό σας συμβαίνει οφείλεται μόνο στην επίδραση της καλής ή της κακής συντροφιάς σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Άντι Σάνκαρα είπε: Η καλή συντροφιά οδηγεί στην αποστασιοποίηση· η αποστασιοποίηση απαλλάσσει από την πλάνη· η ελευθερία από την πλάνη οδηγεί στη σταθερότητα του νου· η σταθερότητα του νου οδηγεί στην απελευθέρωση. Όταν μετέχετε σε καλή συντροφιά, αποκτάτε άγιες και θεϊκές ιδιότητες. Από την άλλη πλευρά, όταν συναναστρέφεστε με κακή συντροφιά, αναπτύσσετε κακές σκέψεις, κακές προθέσεις και κακή συμπεριφορά, οι οποίες σας ωθούν σε κακές πράξεις. Επομένως, είναι απολύτως απαραίτητο για κάποιον να αναπτύσσει την ανθρωπιά του με την ένταξή του σε καλή συντροφιά. Μπορεί κανείς να ανέλθει ακόμη και στο θεϊκό επίπεδο, αν οι συναναστροφές του είναι ενάρετες.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Ιουλίου 1996


29 Οκτωβρίου

Η αγάπη που έχει ως βάση της τον Εαυτό είναι αγνή και πανέμορφη. Καθώς οι άνθρωποι δεσμεύονται από διάφορες ψευδομορφές αγάπης, πιστεύουν ότι είναι απλώς ατομικές ψυχές, απομονωμένες και εξατομικευμένες, και στερούνται την πληρότητα και την απεραντοσύνη της θεϊκής αγάπης. Έτσι, οι άνθρωποι πρέπει να κερδίσουν τη χάρη του Θεού. Όταν το άτομο την εξασφαλίσει, η ατομική ψυχή θα απελευθερωθεί από την ταύτισή της με το σώμα και θα μπορέσει να ταυτιστεί με τον θείο Εαυτό. Αυτή η επίτευξη αναφέρεται στους Βέδες ως απελευθέρωση από τα δεσμά ή λύτρωση (moksha). Για να καταπολεμηθεί η τάση της ταύτισης με το σώμα και να κερδηθεί η χάρη του Θεού ως το μοναδικό μέσο νίκης, έχουν καθοριστεί πνευματικές ασκήσεις όπως η φιλοσοφική έρευνα, ο έλεγχος του νου και των αισθήσεων, η στροφή της συνείδησης προς τα μέσα, η εγκαρτέρηση και η μακροθυμία στις αντίξοες καταστάσεις κ.λπ., η εφαρμογή των οποίων εξασφαλίζει τον εξαγνισμό της συνείδησης· τότε αυτή θα γίνει σαν ένας καθαρός καθρέφτης στον οποίο ο Εαυτός θα μπορεί να ανακλάται ολοφάνερα. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ. 1


28 Οκτωβρίου

Η υπηρεσία είναι η καλύτερη θεραπεία για τον εγωισμό· ασχοληθείτε με αυτήν για να ανακουφίσετε τον πόνο και τη θλίψη στον βαθμό που μπορείτε. Στη Ραμάγιανα, οι πίθηκοι έφεραν τεράστιους βράχους και τους πέταξαν στη θάλασσα για να φτιάξουν ένα πέρασμα για τον Ράμα και τον στρατό Του· και ο μικροσκοπικός σκίουρος βοήθησε, όσο μπορούσε· κυλήθηκε στην άμμο της ακτής, έτρεξε προς τον σωρό που είχε συσσωρευτεί ως μέρος του περάσματος, τίναξε την άμμο από το τρίχωμά του με μια έντονη κίνηση και πρόσθεσε μια πρέζα υλικού στην ποσότητα που είχαν συσσωρεύσει οι γιγάντιοι πίθηκοι. Ο Ράμα είδε τον σκίουρο και εκτίμησε την αφοσίωσή του· τον πήρε στοργικά στην παλάμη Του και τον ευλόγησε χαϊδεύοντας τρυφερά την πλάτη του. Αυτή ήταν μια πλούσια ανταμοιβή. Η φυλή των σκίουρων απέκτησε έκτοτε τρεις γραμμές στην πλάτη της για να υποδηλώνει το σημάδι της ευαρέσκειας και της χάρης. Προσπαθήστε να απαλύνετε, όσο μπορείτε, την αγωνία των άλλων· είναι η καλύτερη πνευματική άσκηση για τον πνευματικό αναζητητή.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 13 Ιανουαρίου 1968


27 Οκτωβρίου

Όταν ο Νταρμαράτζα έχασε την απέραντη αυτοκρατορία του και αναγκάστηκε να ζήσει σε σπηλιές ανάμεσα στα βουνά της οροσειράς των Ιμαλαΐων, η Νταούπαντι τον ρώτησε: «Κύριέ μου! Είσαι αναμφίβολα ο κορυφαίος ανάμεσα σε εκείνους που ακολουθούν χωρίς παρέκκλιση το μονοπάτι της Δικαιοσύνης. Πώς σου συνέβη μια τέτοια τρομερή συμφορά;» Ο Νταρμαράτζα απάντησε: «Νταούπαντι! Μη στεναχωριέσαι. Κοίταξε αυτήν την οροσειρά των Ιμαλαΐων. Πόσο υπέροχη, όμορφη και μεγαλειώδης είναι! Είναι ένα φαινόμενο τόσο θεσπέσιο, που το αγαπώ απεριόριστα. Δεν θα μου χαρίσει τίποτα, αλλά είναι στη φύση μου να αγαπώ το όμορφο, το μεγαλειώδες. Αυτή η θεσπέσια ομορφιά είναι ο ίδιος ο Θεός. Είναι η μόνη οντότητα που αξίζει να αγαπάς. Αυτό είναι το μάθημα που αποκάλυψε η μακραίωνη αναζήτηση των προγόνων μας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο Τον αγαπώ. Δεν θα ζητήσω καμία χάρη από Αυτόν. Δεν θα προσευχηθώ για καμία ευλογία. Άφησέ Τον να με έχει εκεί που Αυτός επιθυμεί να με έχει. Η υψηλότερη ανταμοιβή για την αγάπη μου είναι η αγάπη Του!» Ο Νταρμαράτζα κατάλαβε ότι η αγάπη είναι μια θεϊκή ιδιότητα και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα. Δίδαξε στην Ντραούπαντι ότι η αγάπη είναι η αληθινή φύση εκείνων που βρίσκονται πάντα στη συνειδητότητα του Εαυτού.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ. 1


26 Οκτωβρίου

Να αγαπάτε όλο και περισσότερους ανθρώπους, να τους αγαπάτε όλο και πιο έντονα, να μετουσιώνετε την αγάπη σε υπηρεσία, να μεταμορφώνετε την υπηρεσία σε λατρεία –αυτή είναι η ύψιστη πνευματική άσκηση. Δεν υπάρχει ζωντανό ον χωρίς τη σπίθα της αγάπης· ακόμη και ένας τρελός αγαπάει κάτι ή κάποιον έντονα. Αλλά πρέπει να αναγνωρίσετε αυτή την αγάπη ως αντανάκλαση της ίδιας της Αγάπης που κατοικεί στην καρδιά σας. Χωρίς αυτή την πηγή της Αγάπης που αναβλύζει στην καρδιά σας, δεν θα νιώθετε καθόλου την προτροπή να αγαπήσετε. Αναγνωρίστε αυτή την πηγή, στηριχτείτε σε αυτήν όλο και περισσότερο, αναπτύξτε τις δυνατότητές της, προσπαθήστε να βαπτίσετε ολόκληρο τον κόσμο σ’ αυτήν, απορρίψτε κάθε επαφή του εγωισμού σας με αυτήν και μη ζητάτε κανένα αντάλλαγμα από εκείνους στους οποίους την απευθύνετε. Στις καθημερινές σας υποθέσεις, μη δημιουργείτε αντιπαλότητες και μην απολαμβάνετε την ατμόσφαιρα του μίσους. Να βλέπετε το καλό στους άλλους και τα ελαττώματα στον εαυτό σας. Να σέβεστε τους άλλους ως έχοντες τον Θεό εγκατεστημένο εντός τους· να σέβεστε και τον εαυτό σας ως θρόνο του Θεού. Εξαγνίστε την καρδιά σας, ώστε να μπορεί Εκείνος να κατοικήσει σ’ αυτήν!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 26 Μαρτίου 1965


25 Οκτωβρίου

Η καλλιέργεια της πίστης στον Εαυτό και η ένθερμη αγάπη γι’ Αυτόν –αυτό είναι πραγματική λατρεία. Ο Εαυτός είναι ο ένας και μοναδικός Αγαπημένος για την ανθρωπότητα. Νιώστε ότι είναι ο πλέον αγαπητός από οτιδήποτε τώρα και στο εξής –αυτή είναι η αληθινή λατρεία που μπορεί κανείς να προσφέρει στον Θεό. Αυτό διδάσκουν οι Βέδες. Οι Βέδες δεν διδάσκουν την υιοθέτηση μιας δέσμης τρομακτικά σκληρών κανόνων και περιορισμών· δεν κρατούν μπροστά μας μια φυλακή όπου είμαστε κλεισμένοι πίσω από τα κάγκελα της αιτίας και του αποτελέσματος. Μας διδάσκουν ότι υπάρχει ο Ένας, ο οποίος είναι ο κυρίαρχος πίσω από όλους αυτούς τους κανόνες και τους περιορισμούς, ο Ένας που είναι ο πυρήνας κάθε αντικειμένου, κάθε μορίου ή ατόμου και κάθε μονάδας ενέργειας, ο Ένας υπό τις εντολές του οποίου και μόνον λειτουργούν τα πέντε στοιχεία –χώρος, αέρας, φωτιά, νερό, γη. Αγαπήστε Τον, λατρέψτε Τον, προσκυνήστε Τον, προτρέπουν οι Βέδες. Αυτή είναι η μεγάλη φιλοσοφία της θείας αγάπης όπως αναπτύσσεται στους Βέδες. 

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ. 1


24 Οκτωβρίου

Μην ενθουσιάζεστε με τα πλούτη, το κύρος, την εξουσία, την ευφυΐα κ.λπ. που μπορεί να έχετε. Σκεφτείτε ότι σας έχουν δοθεί με καλή πίστη, ώστε να μπορείτε να ωφελήσετε τους άλλους. Όλα αυτά είναι σημάδια της χάρης Του, ευκαιρίες για υπηρεσία και σύμβολα ευθύνης. Ποτέ μην επιδιώξετε να θριαμβολογήσετε πάνω από τα λάθη των άλλων· αντιμετωπίστε με ενσυναίσθηση τα λάθη και τα σφάλματα τους. Αναζητήστε το καλό στους συνανθρώπους σας· εστιάστε μόνο στα καλά νέα που τους αφορούν· μη δίνετε ευήκοα ώτα σε σκάνδαλα. Σε αυτή την ημέρα του Ντιπάβαλι, αποφασίστε να ανάψετε το λυχνάρι της απαγγελίας του Ονόματος του Θεού και να το έχετε στο κατώφλι σας, στα χείλη. Τροφοδοτήστε το με το λάδι της αφοσίωσης και έχετε σταθερότητα όπως το φυτίλι. Αφήστε τη φλόγα του να φωτίζει κάθε λεπτό της ζωής σας. Η λάμψη του Ονόματος θα διώξει το σκοτάδι τόσο απ’ όλα όσα είναι έξω από εσάς όσο και από τον εσώτερο εαυτό σας. Θα σκορπάτε χαρά και γαλήνη σε όλους όσους σας πλησιάζουν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1965


23 Οκτωβρίου

Ένας πιστός πρέπει να είναι έτοιμος να δέχεται τα πάντα με χαρά, ως δώρο Θεού. Μπορείτε να πάρετε ζάχαρη αγοράζοντας απλώς ένα ζαχαροκάλαμο; Δεν πρέπει να το συνθλίψετε για να πάρετε τον χυμό του; Ακόμα και το καλύτερο είδος διαμαντιού, μπορεί να λάμψει με όλη του τη λάμψη αν δεν υποβληθεί σε κοπή και γυάλισμα; Κατά τον ίδιο τρόπο και η ανθρωπότητα, μόνον όταν υποστεί δοκιμασίες και θλίψεις, κακουχίες και απώλειες θα μπορέσει να λάμψει με την πραγματική της αξία.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε κατά τη διάρκεια των θερινών σεμιναρίων στο Μπριντάβαν, το 1990 (Summer Showers 1990, Chapter 3)


22 Οκτωβρίου

Όταν αρχίζετε τη θεία λατρεία στο δωμάτιο της προσευχής, η πρώτη σας πράξη είναι το άναμμα ενός κεριού, έτσι δεν είναι; Χωρίς αναμμένο κερί, δεν αρχίζει καμία ευοίωνη τελετή. Όταν η φλόγα της αγάπης ακτινοβολεί, ο Θεός εκδηλώνεται. Όταν την κρατάτε φωτεινή και αγνή, ο Θεός είναι παρών. Επιτρέψτε σε όλους να ανάψουν τα κεριά τους από αυτήν και θα βιώσετε τον Θεό να σας ραίνει με τη χάρη Του. Πρώτα ο Θεός, μετά ο κόσμος, μετά ο εαυτός μου. Αυτή είναι η θεμιτή ακολουθία για τον πνευματικό αναζητητή. Και ποιος δεν είναι πνευματικός αναζητητής; Κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, όλοι θα γίνουν, ώστε να απελευθερωθούν από αυτόν τον κύκλο της γέννησης και του θανάτου. Στην εποχή μας, οι άνθρωποι, με την αδιαφορία τους για την πραγματική ευημερία τους, έχουν φέρει τα πάνω κάτω. Πρώτα ο εαυτός μου, μετά ο κόσμος και μετά ο Θεός. Εξαιτίας αυτού, ο Θεός έχει χαθεί. Κρατηθείτε γερά από τον Θεό, τότε θα είστε ασφαλείς. Κρατηθείτε κοντά Του, μέσα από το μονοπάτι της Γνώσης, της Αφοσίωσης ή της Δράσης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 29 Οκτωβρίου 1970


21 Οκτωβρίου

Κάθε θρησκεία ορίζει τον Θεό εντός των ορίων που αυτή προσδιορίζει και στη συνέχεια ισχυρίζεται ότι Τον έχει κατανοήσει. Όπως οι επτά τυφλοί που θεωρούσαν τον ελέφαντα στύλο, βεντάλια, σχοινί ή τοίχο, επειδή είχαν επαφή μόνο με ένα μέρος του και δεν μπορούσαν να κατανοήσουν ολόκληρο το ζώο, έτσι και οι θρησκείες μιλούν για ένα μέρος και ισχυρίζονται ότι η οπτική τους είναι πλήρης και ολοκληρωμένη. Κάθε θρησκεία ξεχνά ότι ο Θεός είναι όλες οι μορφές και όλα τα ονόματα, όλες οι ιδιότητες και όλοι οι ισχυρισμοί. Η οικουμενική θρησκεία είναι το άθροισμα και η ουσία όλων αυτών των επιμέρους θρησκειών· διότι, υπάρχει μόνο μία θρησκεία –η θρησκεία της Αγάπης. Τα διάφορα μέρη του ελέφαντα, που φαίνονταν ξεχωριστά και διακριτά στους τυφλούς αναζητητές της αλήθειας του, όλα αναπτύχθηκαν και ενεργοποιήθηκαν από την ίδια και μόνη ροή αίματος· οι διάφορες θρησκείες και πίστεις που αυτοπροσδιορίζονται ως ξεχωριστές και διακριτές, όλες τροφοδοτούνται από το ένα και μόνο ρεύμα Αγάπης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974


20 Οκτωβρίου

Αναλογιστείτε τη σημασία του ονόματος «Σάι Μπάμπα». «Σα» σημαίνει θεϊκός, «άι» σημαίνει μητέρα και «Μπάμπα» σημαίνει πατέρας. Οι φυσικοί γονείς σας σάς δείχνουν αγάπη με κάποια δόση εγωισμού. Αλλά αυτός ο Σάι, η Θεϊκή Μητέρα και ο Θεϊκός Πατέρας σας, σας περιβάλλει με τρυφερότητα ή αυστηρότητα μόνο και μόνο για να σας οδηγήσει στη νίκη στον αγώνα σας για την Αυτοπραγμάτωση. Έχει έρθει για να επιτύχει το υπέρτατο καθήκον της ένωσης ολόκληρης την ανθρωπότητας σε μία οικογένεια με τον δεσμό της αδελφοσύνης. Η αποστολή Του είναι να επιβεβαιώσει τη θεϊκή φύση του κάθε όντος, να αποκαλύψει ότι ο Θεός είναι το θεμέλιο επί του οποίου στηρίζεται ολόκληρος ο κόσμος και να οδηγήσει τον άνθρωπο στην αναγνώριση της κοινής θεϊκής κληρονομιάς που τον δένει με τους συνανθρώπους του, ώστε να απαλλαγεί από τη ζωώδη φύση και ν’ ανυψωθεί στη Θεϊκή, που είναι και ο τελικός σκοπός του.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974


19 Οκτωβρίου

Ο Θεός είναι ανεξιχνίαστος. Δεν μπορεί να γίνει αντιληπτός στον εξωτερικό αντικειμενικό κόσμο· βρίσκεται στην ίδια την καρδιά του κάθε όντος. Οι πολύτιμοι λίθοι πρέπει να αναζητηθούν βαθιά στο υπέδαφος· δεν αιωρούνται στον αέρα. Αναζητήστε τον Θεό στα βάθη του εαυτού σας, όχι στη δελεαστική, καλειδοσκοπική φύση. Το σώμα σας έχει παραχωρηθεί γι’ αυτόν τον υψηλό σκοπό· τώρα το χρησιμοποιείτε καταχρηστικά, όπως εκείνος που μαγείρευε το καθημερινό του φαγητό σε ένα χρυσό βάζο στολισμένο με πολύτιμους λίθους που είχε ως κειμήλιο. Ο άνθρωπος εξυμνεί τον Θεό ως πανταχού παρόντα, παντογνώστη και παντοδύναμο, αλλά αγνοεί την παρουσία Του εντός του! Βέβαια, πολλοί επιχειρούν να περιγράψουν τις ιδιότητες του Θεού και διακηρύσσουν ότι είναι έτσι ή αλλιώς· αυτά δεν είναι παρά οι δικές τους εικασίες και οι αντανακλάσεις των δικών τους αδυναμιών και προτιμήσεων. Ποιος μπορεί να βεβαιώσει ότι ο Θεός είναι αυτό ή εκείνο; Ποιος μπορεί να βεβαιώσει ότι ο Θεός δεν έχει αυτή τη μορφή ή αυτή την ιδιότητα; Ο καθένας παίρνει από τον απέραντο ωκεανό μόνο όσα μπορεί να χωρέσει το δοχείο που φέρνει στην ακτή. Από αυτή την απεραντοσύνη, δεν μπορείτε πάρα μόνον ελάχιστα να συλλάβετε.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 19 Ιουνίου 1974


18 Οκτωβρίου

Πολλοί μπορεί να θέσουν ερωτήματα και και απορίες σχετικά με την κατάσταση του ατόμου μετά την επίτευξη της ολοκλήρωσης. Η ζωή του ατόμου θα είναι διαποτισμένη με ανυπέρβλητη θεϊκή ευδαιμονία. Θα βιώνει την ενότητα της σκέψης, των συναισθημάτων και της γνώσης με όλους. Θα βρίσκεται σε έκσταση, απορροφημένος στο Ένα και Μοναδικό, την Αιώνια Θεϊκή Αρχή, γιατί μόνο αυτό μπορεί να δώσει χαρά κατά τη διάρκεια της ζωής. Πραγματική χαρά είναι αυτή και καμία άλλη. Ο Θεός είναι η ενσάρκωση της αιώνιας, αστείρευτης ευδαιμονίας. Όσοι είναι πιστοί στην ινδική κουλτούρα, όποια αίρεση ή πίστη και αν ασπάζονται, αποδέχονται αυτό το αξίωμα, ότι «ο Θεός είναι η ύψιστη πηγή χαράς». Αυτό το συμπέρασμα το αποδέχονται ως το πιο πολύτιμο και αγαπητό.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Ο ποταμός της Αλήθειας – Sathya Sai Vahini», κεφ. 2


17 Οκτωβρίου

Η ικανοποίηση του νου δεν εξασφαλίζεται εύκολα. Μόλις ικανοποιηθεί μια επιθυμία, ανακύπτει μια άλλη. Δεν υπάρχει όριο στις επιθυμίες. Ακόμη και η προσδοκία για απελευθέρωση είναι μια επιθυμία. Όσο παραμένουν οι επιθυμίες, ο άνθρωπος είναι δεσμευμένος στα εγκόσμια. Απελευθέρωση σημαίνει την εξαφάνιση της προσκόλλησης, την ελευθερία από τις φευγαλέες απολαύσεις. Τι πρέπει να επιδιώκουμε; Υπάρχει ο Θεός που είναι μόνιμος και αμετάβλητος.  Είναι γνωστός ως Θεία Αγάπη. Αυτή η Αγάπη δεν σχετίζεται με τη σωματική φύση. Οι άνθρωποι βιώνουν την αγάπη στην κοσμική της μορφή ως προσκόλληση. Σήμερα,  εκείνο που χαρακτηρίζει τις ανθρώπινες σχέσεις  δεν είναι αγάπη, είναι προσκόλληση. Είναι εγγενώς προσωρινής φύσης - διαλείμματα στο ανθρώπινο ταξίδι. Όλες οι προσκολλήσεις προκύπτουν για μια χρονική περίοδο, π.χ. μεταξύ μητέρας και γιου, μεταξύ συζύγων κ.λπ., και χάνεται σε μια άλλη. Σε αντίθεση με αυτές τις παροδικές προσκολλήσεις, η αγάπη για τον Θεό είναι κάτι άλλο! Ο Θεός είναι αιώνιος - υπάρχει πριν από τη γέννηση του ανθρώπου και συνεχίζει να υπάρχει μετά το θάνατό του, χωρίς αρχή ή τέλος. Αληθινή αγάπη σημαίνει αγάπη για τον Θεό!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1992


16 Οκτωβρίου

Όταν η αγάπη κατευθύνεται σε πράγματα που ικανοποιούν τις αισθήσεις ή τη σωματική ευχαρίστηση, θα στερέψει όταν αυτά αποτύχουν ή απογοητεύσουν. Όταν αγαπάτε το κέρδος, η απώλεια θα το υπονομεύσει. Η δυσαρέσκεια θα απορροφήσει τις πηγές της αγάπης, όταν αγαπάτε με κίνητρο την κοσμική ικανοποίηση. Ακόμη και όταν δέκα εκατομμύρια απογοητεύσεις συνδυάζονται για να σας οδηγήσουν στην απελπισία, μην εγκαταλείπετε ποτέ την αγάπη· στρέψτε την στην πηγή της αγάπης, στον υπέρτατο στόχο της, δηλαδή στον Θεό. Όποιο κι αν είναι το εμπόδιο, όποτε κι αν μπείτε στον πειρασμό να χαλαρώσετε τη λαβή, συνεχίζετε να κρατιέστε από τον Θεό· υπάρχει πάντα ηρεμία, μετά την καταιγίδα. Μια περίοδος καύσωνα φέρνει πάντα ευπρόσδεκτες βροχές. Η αγάπη διαποτίζει όλες τις δραστηριότητες με χαρά και ειρήνη. Η αγάπη εξευγενίζει το ελάχιστο και το κατώτερο. Αγαπήστε τον εαυτό σας για τον Θεό που ενσαρκώνει· αγαπήστε τους άλλους, για τον Θεό που ενυπάρχει εντός τους, που μιλάει και δρα μέσω αυτών. Αυτός είναι ο θεμέλιος λίθος πάνω στον οποίο μπορείτε να χτίσετε το μέγαρο της ευτυχίας, αυτή είναι η αναγνώριση του Θείου, που σας παρακινεί εσωτερικά.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 1991

 


15 Οκτωβρίου

Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές ιδιότητες στον άνθρωπο: η ανθρώπινη φύση, η ζωώδης φύση, η δαιμονική φύση και η θεϊκή φύση. Όταν ο άνθρωπος ακολουθεί τις επιταγές του σώματος, γίνεται έρμαιο της ζωώδους φύσης του. Όταν υπόκειται στις ιδιοτροπίες του νου, γίνεται δαιμονικός. Όταν ακολουθεί τον Εαυτό, εκδηλώνει τη Θεϊκότητά του. Όταν ελέγχεται και από τα τρία - το σώμα, το νου και τον Εαυτό - είναι άνθρωπος. Όταν ο Ράβανα έπεσε θύμα των προτροπών του νου του, η δαιμονική του φύση κυριάρχησε έναντι των άλλων καλών του ιδιοτήτων που είχε αποκτήσει ως λάτρης του Σίβα και γνώστης πολλών επιστημών. Κάθε φορά που μια επιθυμία αναδύεται στο νου, θα πρέπει να ασκεί κανείς τη δύναμη της διάκρισης και να αποφασίζει αν είναι καλή ή κακή. Αυτός είναι ο τρόπος για να ταξιδέψει κανείς στο πνευματικό μονοπάτι. Ο καθένας πρέπει να αποφασίσει για τον εαυτό του σε ποια κατάσταση βρίσκεται.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1992


14 Οκτωβρίου

Η υπηρεσία προς τους ανθρώπους είναι η αληθινή λατρεία του Θεού. Η δύναμη του Θεού διαπερνά τα πάντα. Το ταξίδι μας είναι από το ατομικό προς το Οικουμενικό, από το «δικό μου» στην «ενότητα με τον Θείο», από το «εγώ» στο «εμείς». Ο λαμπερός Ήλιος μπορεί να ιδωθεί μόνο με το δικό του φως. Παρομοίως, μόνο με τη χάρη του Θεού μπορεί κανείς να αποκτήσει το όραμα του Θεού.  Καμία δεξιότητα, διανοητική προσπάθεια ή ακαδημαϊκή γνώση  δεν απαιτείται για να βιώσει κανείς τον Θεό. Ακριβώς όπως τα σύννεφα μπορούν να κρύψουν τον Ήλιο, τα σύννεφα του εγωισμού, της προσκόλλησης και του μίσους εμποδίζουν κάποιον να Τον δει. Η προσευχή και η πνευματική άσκηση είναι τα μέσα με τα οποία διαλύονται αυτά τα σύννεφα. Η πνευματική άσκηση είναι ο βασιλικός δρόμος για να φτάσει κανείς στον Θεό. Ο άνθρωπος αποτελείται από ένα μείγμα καλών και κακών χαρακτηριστικών. Εκείνος στον οποίο κυριαρχούν τα καλά στοιχεία τείνει να βλέπει μόνο το καλό στους άλλους. Εκείνοι που έχουν έναν αμερόληπτο τρόπο σκέψης  παρατηρούν τις καλές και τις κακές ιδιότητες χωρίς προκαταλήψεις. Επομένως, είναι απαραίτητο να καλλιεργούμε καλές ιδιότητες.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 1983


13 Οκτωβρίου

Αν η αφοσίωσή σας δεν είναι παρούσα όταν επιδιώκετε να τιμήσετε τις αντανακλάσεις του Θεού στους καθρέφτες των σωμάτων που κινούνται γύρω σας, όταν κοιτάζετε και προσκυνάτε μπροστά σε αυτές τις εικόνες του Θεού που παρελαύνουν μπροστά σας, όπου κι αν ρίχνετε τα μάτια σας, πώς μπορείτε να ισχυρίζεστε ότι είστε αφοσιωμένοι στον Θεό; Χωρίς σταθερή πίστη και ειλικρινή εφαρμογή αυτής της πνευματικής άσκησης, αν απλώς συναθροίζεστε, ετοιμάζετε και μοιράζεστε καθαγιασμένη τροφή σε κάθε πιθανή περίσταση, ή ακόμη και αν τραγουδάτε και υμνείτε τον Θεό, πρέπει να πω ότι όλες οι προσπάθειές σας είναι μάταιες! Διευρύνετε τις καρδιές σας. Διευρύνετε το όραμά σας. Διευρύνετε τον κύκλο των συγγενών σας και δεχτείτε όλο και περισσότερους συνανθρώπους σας στην σκηνή της καρδιάς σας και προσκυνήστε τους με λατρεία γεμάτη αγάπη. Η σοφία δεν είναι παρά η συμπόνια στο ύψιστο σημείο της· διότι, μέσω της ενσυναίσθησης εισέρχεστε στην καρδιά του άλλου και τον κατανοείτε πέρα για πέρα. Η εύρεση της ενότητας μέσα σ’ αυτή την ποικιλομορφία των ρόλων είναι η αληθινή σοφία!

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 1971


12 Οκτωβρίου

Πολλοί σε αυτόν τον κόσμο, ακόμη και μεταξύ των μορφωμένων, σπαταλούν τη ζωή τους χωρίς να στοχεύουν σε υψηλά ιδανικά. Η γήινη σταδιοδρομία τους μοιάζει με το ταξίδι ενός καραβιού χτυπημένου από καταιγίδα που το βρήκε χωρίς πυξίδα και άγκυρα, στο μέσο του ωκεανού. Διχάζονται ανάμεσα σε αλληλοσυγκρουόμενα ιδανικά και στόχους. Δίνουν προσοχή σε διαφορετικά και αντιφατικά καλέσματα και η ζωή τους τελειώνει μέσα στη φθορά και την αποτυχία, γιατί από άγνοια και φόβο άλλα λένε κι άλλα κάνουν. Ο διαλογισμός μπορεί να τους δώσει έναν σταθερό στόχο, θάρρος και σοφία. Τα συναισθήματα που γεννιούνται μέσα στο νου –αγνά, πάθους ή άγνοιας– πρέπει, επίσης, να παρακολουθούνται άγρυπνα και να εξαγνίζονται. Το πάθος και η άγνοια πρέπει να ξεριζωθούν. Ο διαλογισμός είναι το μόνο εργαλείο γι’ αυτό το έργο. Ο διαλογισμός εξαλείφει την άγνοια και χαρίζει στον άνθρωπο την ένωση με το Θείο.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 14


11 Οκτωβρίου

Όταν κυριαρχεί η πνευματική δύναμη, η δύναμη της φύσης τίθεται υπό έλεγχο. Όταν η πνευματική δύναμη είναι αδύναμη, η δύναμη της φύσης γίνεται κυρίαρχη. Αυτό φαίνεται από το παράδειγμα του καπνού και της φωτιάς. Όταν ο καπνός είναι κυρίαρχος, η φωτιά καταστέλλεται. Όταν η φωτιά φουντώνει, ο καπνός εξαφανίζεται. Ως εκ τούτου, για να ενισχύσει τη δύναμη του Πνεύματος και να περιορίσει τη δύναμη της Φύσης, ο άνθρωπος πρέπει να καλλιεργήσει την αποστασιοποίηση. Για παράδειγμα, αν κάποιος ρέπει  προς την κατανάλωση διαφόρων ποτών, μπορεί να θέσει αυτή τη ροπή υπό έλεγχο εγκαταλείποντας την επιθυμία του για κάποια από αυτά. Με τον τρόπο αυτό αναπτύσσεται η δύναμη της θέλησης και, εν ευθέτω χρόνω, γίνεται ευκολότερο να παραιτηθεί από άλλες επιθυμίες. Στη βεδαντική ορολογία, αυτό περιγράφεται ως vairagya (αποστασιοποίηση ή μη-προσκόλληση). Αποστασιοποίηση δεν είναι η εγκατάλειψη της οικογένειας και του σπιτιού και η αναχώρηση σε ένα δάσος. Σημαίνει την ανάπτυξη θεϊκών σκέψεων και τη μείωση των κοσμικών προσκολλήσεων. Όταν λαμβάνει χώρα αυτή η ισορροπημένη ανάπτυξη, αποκτά κανείς τον έλεγχο πάνω στις δυνάμεις της φύσης. Όταν κάποιος αποκτά τέτοιες δυνάμεις, η πνευματική του δύναμη αυξάνεται.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1992


10 Οκτωβρίου

Ποια είναι η χρησιμότητα του να γεννιέται κανείς άνθρωπος αν δεν καλλιεργεί ανθρώπινες αξίες όπως η Αλήθεια, η Δικαιοσύνη, η Ειρήνη, η Αγάπη και η Μη βία; Η Αγάπη είναι η βάση όλων των ανθρωπίνων αξιών. Σήμερα, τα ανθρώπινα όντα είναι ανθρώπινα στη μορφή αλλά όχι στην πράξη. Σε ορισμένα μέρη, βρίσκει κανείς ανθρώπους που επιδεικνύουν τις ανθρώπινες αξίες εξωτερικά χωρίς να τις εφαρμόζουν με όλη τους την καρδιά. Οι ανθρώπινες αξίες δεν προορίζονται για επίδειξη αλλά για παράδειγμα. Πρέπει να αντανακλώνται σε όλες τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις σας. Σήμερα όμως, υπάρχει μόνο εγωισμός και ιδιοτέλεια σε ό,τι σκέφτεται, σε ό,τι λέει και κάνει ο άνθρωπος. Λόγω του εγωισμού και του συμφέροντος, οι ανθρώπινες αξίες αφανίζονται. Ένα μικρό παράδειγμα: Εδώ θα βρείτε πολλές λάμπες να φωτίζουν. Δεν αρκεί να έχετε μόνο λαμπτήρες, πρέπει να έχετε και καλώδια και ρεύμα. Όταν το ρεύμα ρέει μέσα από τα καλώδια και εισέρχεται στους λαμπτήρες, αυτοί αρχίζουν να λάμπουν. Παρομοίως, για να βιώσετε το φως της Αγάπης, το ρεύμα της Αλήθειας πρέπει να περάσει μέσα από τα καλώδια της Δικαιοσύνης και να εισέλθει στη λάμπα της Ειρήνης.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Οκτωβρίου 1998


9 Οκτωβρίου

Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ο άνθρωπος, ο οποίος είναι εγγενώς Θεϊκός ως προς την καταγωγή του και στον οποίο ενοικεί ο Εαυτός ως μόνιμος μάρτυρας, εμπλέκεται σήμερα σε άδικες και κακές πράξεις και δυσφημίζει το ανθρώπινο είδος. Στις σκοτεινές εποχές, όταν οι άνθρωποι επιδίδονταν σε κακές και σκληρές πράξεις και συμπεριφέρονταν σαν δαίμονες ή άγρια θηρία, μπορεί να υπήρχε κάποια δικαιολογία. Αλλά στη σημερινή εποχή, όταν έχουν γίνει τόσο μεγάλες πρόοδοι στην επιστήμη και την τεχνολογία και όταν οι άνθρωποι αυτοαποκαλούνται πολιτισμένοι, αν επικρατούν απάνθρωπες πρακτικές και η κακία και η αχαριστία είναι ο κανόνας, είναι κανείς αναγκασμένος να αναρωτηθεί αν αυτά τα άτομα είναι ανθρώπινα όντα ή δαίμονες! Η ειρωνεία με τη σημερινή κατάσταση είναι ότι, από τη μία πλευρά, οι κυβερνήσεις συσσωρεύουν τερατώδη φονικά όπλα, επιδίδονται σε δαιμονικές ενέργειες και προωθούν συγκρούσεις μεταξύ των εθνών, ενώ στις διεθνείς συναντήσεις διακηρύσσουν την επιθυμία τους για ειρήνη. Υπάρχει κάποιο νόημα σε αυτό; Η πρωταρχική ανάγκη σήμερα είναι να συνειδητοποιήσουν όλοι ότι ο Θεός είναι Ένας. Αυτό διακήρυξαν ο Ιησούς και ο Μωάμεθ. Η λέξη Αλλάχ σημαίνει πραγματικά το Ένα Υπέρτατο που περιέχει τα πάντα στο Σύμπαν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Οκτωβρίου 1998


8 Οκτωβρίου

Η αγάπη για τον Θεό είναι αυθόρμητη, απαλλαγμένη από εγωπάθεια, ακλόνητη και πάντα πλήρης. Η συνηθισμένη ανθρώπινη αγάπη υποκινείται από εγωιστικές σκέψεις και υπόκειται στις αλλαγές του χρόνου και των περιστάσεων. Τα άτομα που είναι βυθισμένα σε μια τέτοια αγάπη, είναι δύσκολο να κατανοήσουν και να συνειδητοποιήσουν το μεγαλείο της Θεϊκής Αγάπης. Ο Άγγλος φιλόσοφος Μπέικον έχει επισημάνει το πώς η αγάπη για τον Θεό υπερβαίνει την ατομικότητα, είναι αμετάβλητη και το πώς μπορεί να εξελιχθεί σε οικουμενική. Η Αγάπη φοράει τον μανδύα της Αλήθειας. Και αυτός που είναι συνδεδεμένος με την Αλήθεια είναι πάντα νέος και γεμάτος ενέργεια. Οι Ουπανισάδες δηλώνουν ότι ο οπαδός της Αλήθειας δεν θα γνωρίσει γηρατειά. Η Βίβλος δηλώνει επίσης ότι το σώμα οχυρώνεται με την προσήλωση στην Αλήθεια. Η Αλήθεια δεν πρέπει να περιορίζεται στη λεκτική έκφραση. Πρέπει να εκδηλώνεται στην πράξη. Σύμφωνα με τον Προφήτη Μωάμεθ, μόνο αυτός που είναι αληθινός στα λόγια και στις πράξεις μπορεί να εκτιμάται ως γνήσιο ανθρώπινο ον. Ο Βουδισμός ορίζει επίσης ότι η ζωή όλων, ανεξαρτήτως φύλου ή καταγωγής, πρέπει να είναι σύμφωνη με την Αλήθεια.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 25 Οκτωβρίου 1998


7 Οκτωβρίου

Σκεφτείτε το εξής παράδειγμα: έχετε χτίσει ένα σπίτι με μια κύρια είσοδο και πολλά παράθυρα για τον σωστό εξαερισμό. Επειδή λοιπόν υπάρχει μια είσοδος, αυτό δεν σημαίνει πως θα επιτρέψετε σε όλα τα σκυλιά και τα ζώα του δρόμου να μπουν στο σπίτι σας. Ανοίγετε την πόρτα μόνο για την οικογένειά σας, τους φίλους και τους συγγενείς σας. Παρομοίως, ο νους είναι η κύρια είσοδος και οι αισθήσεις είναι σαν τα παράθυρα στο σώμα, το οποίο είναι ο ναός του Θεού. Πρέπει να αναρωτηθείτε ποιος επιτρέπεται να εισέλθει σε αυτόν τον ναό και ποιος όχι. Αλλά σήμερα, κανείς δεν κάνει αυτή τη ερώτηση. Ως αποτέλεσμα, επιτρέπεται η είσοδος στον νου σε όλα τα είδη των αρνητικών συναισθημάτων και των κακών σκέψεων. Χωρίς πειθαρχία, δεν μπορεί να υπάρξει ευημερία. Μην αναπτύσσετε φιλίες με όλους. Διερευνήστε αν το άτομο είναι ενάρετο ή όχι. Ωστόσο, μη μισείτε κανέναν. Ταυτόχρονα, μην ξεπερνάτε τα όριά στις σχέσεις σας με τους άλλους. Να έχετε περιορισμένες σχέσεις και επαφές.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Οκτωβρίου 1998


6 Οκτωβρίου

Η ικανότητα συγκέντρωσης είναι μια πολύ χρήσιμη δεξιότητα. Πρέπει να παρακολουθείτε τις ιδιοτροπίες του νου σας –πού ταξιδεύει, τι είδους αντικείμενα κυνηγάει και, σιγά σιγά, με τον διαλογισμό, να τον διδάσκετε να μένει ακίνητος και να συμπεριφέρεται επωφελώς. Μην ανησυχείτε για το μη ικανοποιητικό περιβάλλον που μπορεί να έχετε. Φυσικά, ο χώρος μπορεί να έχει κάποια μειονεκτήματα και να μην είναι ιδανικός. Αλλά δεν έχει νόημα να προσπαθείτε να ξεφύγετε από όλα αυτά. Μπορείτε να ξεπεράσετε τα μειονεκτήματα εκπαιδεύοντας τον ίδιο σας τον νου. Μείνετε στο περιβάλλον σας και προσευχηθείτε στον Κύριο να σας γεμίσει με τις σκέψεις Του και το όραμά Του, κάνοντάς σας να αγνοήσετε τα ελαττώματα του περιβάλλοντος! Μην αναζητάτε την άνεση, γιατί η άνεση μπορεί να μην ευνοεί τον διαλογισμό. Μάθετε να αισθάνεστε άνετα σε οποιοδήποτε μέρος, αυτό είναι καλύτερο. Ζήστε με χαρά όπου κι αν βρίσκεστε, αυτός είναι ο τρόπος. Να χαίρεστε στο βασίλειο του νου σας· λατρεύετε με το νου τον Κύριο που έχετε επιλέξει ως στόχο σας και να μένετε ανεπηρέαστοι από όλα τα ελαττώματα του φυσικού ή του ανθρώπινου περιβάλλοντος! Τότε, κανένας τόπος δεν θα μπορεί να σας ενοχλήσει και κανένα μέρος δεν θα σας φαίνεται αποκρουστικό.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 14


5 Οκτωβρίου

Ενσαρκώσεις της Αγάπης! Αυτή την ιερή ημέρα της Vijayadasami, δώστε όρκο να εγκαταλείψετε τις κακές συνήθειες, συμπεριλαμβανομένου του καπνίσματος, του ποτού και της κατανάλωσης μη χορτοφαγικής τροφής. Πολλοί δεν συνειδητοποιούν τις άσχημες συνέπειες των κακών συνηθειών. Αν ένας καπνιστής φυσήξει σε ένα λευκό μαντήλι, θα δει κίτρινες κηλίδες πάνω του. Αυτό είναι σημάδι ασθένειας. Το κάπνισμα οδηγεί στον καρκίνο. Η κατανάλωση αλκοολούχων είναι μια δαιμονική ιδιότητα. Σας μεθούν και σας κάνουν  να ξεχνάτε τον εαυτό σας. Η κατανάλωση μη χορτοφαγικής τροφής είναι επίσης κακή. Όταν το ίδιο το ανθρώπινο σώμα είναι φτιαγμένο από σάρκα, πού είναι η ανάγκη να καταναλώνετε τη σάρκα των πτηνών και των ζώων; Θα πρέπει να λαμβάνετε μόνο ιερή τροφή. Μόνο τότε θα έχετε ιερά συναισθήματα. Για ιερές σκέψεις και ιερές πράξεις, η ιερή τροφή είναι απαραίτητη. Μια ευγενής ψυχή όπως ο Μπίσμα υπέφερε  εξαιτίας της μη ιερής τροφής που κατανάλωνε. Κατά συνέπεια, έπρεπε να υπομένει πάνω σε ένα κρεβάτι από βέλη για 56 ημέρες. Για να έχετε ιερά συναισθήματα, εκτός από την κατανάλωση ιερής τροφής, πρέπει να έχετε ένα ιερή όραση. Μην υποβλέπετε κανέναν. Μη μιλάτε άσχημα για τους άλλους. Κλείστε τ’ αυτιά σας σε ό,τι αρνητικό. Μην κάνετε κακές σκέψεις. Μην ενδίδετε σε κακές πράξεις. Μην πληγώνετε κανέναν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε την 1η Οκτωβρίου 1998


4 Οκτωβρίου

Κάθε μέρα, όταν γευματίζετε, προσφέρετε τροφή στη φωτιά που ο Θεός έχει ανάψει εντός σας για να χωνέψετε το φαγητό. Να τρώτε, υιοθετώντας μια στάση προσευχής, με βαθιά ευγνωμοσύνη. Η Γκίτα λέει ότι η φωτιά που μαγείρεψε το γεύμα είναι ο Θεός, το γεύμα είναι ο Θεός, εκείνος που το καταναλώνει  είναι ο Θεός, ο σκοπός του φαγητού είναι η συνέχιση του έργου που  σας έχει ανατεθεί από τον Θεό ή που είναι ευχάριστο στον Θεό και ότι ο καρπός αυτού του έργου είναι η πρόοδος στην πορεία σας προς τον Θεό. Αλλά πρέπει να εκτελείτε και μια άλλη θυσιαστική λατρεία, κάθε μέρα. Ρίξτε τις εγωιστικές επιθυμίες και τα συναισθήματα, τα πάθη, τις παρορμήσεις και τις πράξεις σας στις φλόγες της αφιέρωσης και της αφοσίωσης. Στην πραγματικότητα, αυτή είναι η πραγματική θυσιαστική τελετουργία, της οποίας οι εξωτερικές τελετουργίες είναι αντανακλάσεις και προτροπές, υπενθυμίσεις και πρότυπα. Η εξωτερική θυσιαστική λατρεία είναι μόνο η απτή συμβολική αναπαράσταση της αφηρημένης υποκείμενης Αλήθειας. Ακριβώς όπως ένα παιδί διδάσκεται να προφέρει τις λέξεις συνδέοντας τους ήχους και τα γράμματα με τις εικόνες των αντικειμένων, μέσω αυτού του εφήμερου συμβολισμού της θυσιαστικής τελετουργίας, η Αιώνια Αρχή παίρνει μια απτή έκφραση στη συνείδηση του ανθρώπου.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 11 Οκτωβρίου 1972


3 Οκτωβρίου

Aυτή η λατρεία, οι ιερές θυσιαστικές τελετουργίες και οι προσφορές διοργανώνονται κάθε  Ντάσαρα (εορτή  της νίκης των δυνάμεων του καλού επί των δυνάμεων που εμποδίζουν την πορεία προς το φως), για να σας βοηθήσουν να μάθετε αυτή την άλλη, αιώνια, αφηρημένη θυσία, που ο καθένας από εσάς πρέπει να κάνει, για να σωθείτε από το φόβο, τη θλίψη και το άγχος. Θα πρέπει να έχετε παρατηρήσει ότι οι παντίτ κλείνουν τη θυσιαστική λατρεία της κάθε ημέρας με μια προσευχή που καλεί για παγκόσμια ειρήνη –ειρήνη και ευτυχία, γιατί δεν μπορεί να υπάρξει ειρήνη χωρίς ευτυχία και ευτυχία χωρίς ειρήνη. Lokah Samastah Sukhino Bhavantu, προσεύχονται, που σημαίνει «Είθε όλοι οι κόσμοι να είναι ευτυχισμένοι και ειρηνικοί». Η ειρήνη του νου δεν μπορεί να αποκτηθεί με πλούτο ή δόξα ή ακαδημαϊκές γνώσεις και δεξιότητες. Γι’ αυτό, πρέπει να καθαρίσετε τον νου, να εξαγνίσετε την καρδιά και να επιθυμήσετε βαθιά την υπηρεσία των θεϊκών μορφών που κινούνται γύρω σας. Ας είναι η κάθε σας πράξη, πράξη λατρείας, η κάθε σας σκέψη  λαχτάρα για Εκείνον· μετατρέψτε κάθε λέξη που βγαίνει από το στόμα σας σε ύμνο προς δοξολογία Του. Αυτό είναι το μάθημα που πρέπει να πάρετε από το Πρασάντι Νίλαγιαμ.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 11 Οκτωβρίου 1972

 


2 Οκτωβρίου

Η Αυτογνωσία μπορεί να αποκτηθεί μόνο με την πίστη. Αναπτύξτε πίστη στον Εαυτό σας και πίστη στον Θεό. Σήμερα η αυτοπεποίθηση εκδηλώνεται μόνο σε θέματα που αφορούν κοσμικά επιτεύγματα και εγωκεντρικές επιδιώξεις. Η πίστη και η αυτοπεποίθηση δεν είναι εμφανείς στον πνευματικό τομέα. Χωρίς ακλόνητη πίστη, το Θείο δεν μπορεί να βιωθεί. Εξαιτίας της απουσίας σταθερής πίστης, η τυπική τήρηση των πνευματικών πρακτικών δεν αποδίδει κανένα αποτέλεσμα. Πρωταρχική προϋπόθεση είναι η ανεπιφύλακτη και ακλόνητη πίστη στον Θεό. Η μονοσήμαντη αφοσίωση προάγει τον πνευματικό ζήλο. Είναι ο ένθερμος αναζητητής που αποκτά τη Γνώση του Εαυτού. Ο ένθερμος πιστός δεν χρειάζεται κανένα άλλο προσόν εκτός από τη βαθιά του πίστη. Δεν χρειάζεται καμία άλλη γνώση, κανέναν τίτλο καταγωγής ή πλούτου. Μπορεί να ανήκει σε οποιαδήποτε κάστα ή κοινότητα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα πιστών που απέκτησαν τη χάρη του Θεού μόνο μέσω της βαθιάς τους αφοσίωσης, χωρίς κανένα άλλο ειδικό προσόν.

- Μπάμπα, από ομιλία που δόθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1986


1 Οκτωβρίου

Στις πύλες της απελευθέρωσης και της αυτοπραγμάτωσης, έχουν τοποθετηθεί τρεις φρουροί για να επικυρώσουν τα διαπιστευτήριά σας. Είναι η ειρήνη, η ικανοποίηση και η αυτογνωσία. Ακόμη και αν μόνον ένας από τους φρουρούς γίνει φιλικός, οι άλλοι θα διευκολύνουν την είσοδό σας. Πρώτος φρουρός στη σειρά είναι η ειρήνη. Αν κάνετε την ειρήνη δική σας, η ικανοποίηση είναι επίσης δική σας. Η ικανοποίηση είναι η ύψιστη πηγή χαράς και το πολυτιμότερο αγαθό. Αξίζει όσο μια αυτοκρατορία. Χωρίς την ικανοποίηση, η επιθυμία και η απληστία αποκτούν επικίνδυνες διαστάσεις και μπορούν να υπερνικήσουν την ίδια τη δύναμη της διάκρισης, που είναι απαραίτητη για την αυτογνωσία. Η επιθυμία γίνεται εύκολα απληστία, και η απληστία καταλήγει σε φιλαργυρία και λαγνεία, που σας σπρώχνουν να αναλώνεστε στη διαρκή επιδίωξη αντικειμένων στο τρελό κυνήγι της εφήμερης αισθησιακής απόλαυσης. Πώς μπορούν άνθρωποι με τέτοιες ιδιότητες να αναπτύξουν την ικανότητα της συγκέντρωσης; Και χωρίς την ικανότητα συγκέντρωσης, πώς μπορούν να ασχοληθούν με τον διαλογισμό; Και χωρίς διαλογισμό, κανείς δεν μπορεί να βιώσει τον Θεό.

- Μπάμπα, από το βιβλίο «Διαλογισμός – Dhyana Vahini», κεφ. 14